Jump to content
  • Current Donation Goals

Výběr výfuku


JoseA

Recommended Posts

Hledám hledám a nic se nenašel, přitom vím, že se někde výfuky řešily:(

K věci: Na mojem sedanu je koncový i střední tlumič opravovaný a hlavně po tom co mi někdo poslal fotku rozřezaného koncového tlumiče bosal jsem pochopil, v čem tkví nízká cena polských výfuků. Mám tam totiž nějakou neznámou značku a jelikož jsem vařil nové opláštění, tak sem si všiml, že má vnitřek rozdělen jenom jednou přepážkou, kdežto na fotce rozřezného bosalu byl vnitek řešen jinak. Tím se taky vysvětluj proč má auto při volnoběhu takový zvláštní hluboký zvuk od výfuku, skoro jak diesel. Po přidání je zvuk ale normální. Sice je výfuk docela dobře opravený a nikde není díravý, ale je 7 let starý, tak zvažuju koupi nového. Asi nejvíc se přikláním ke značce bosal, ale třeba godzila mi nabídl za rozumné peníze střední i koncový značky asso. Nic mi ta značka neříká, našel jsem je na netu zhruba od 800 do 2700, takže z toho zase chytrý nejsem. Další věc. Svody i potrubí ke katalyzatoru je povrchově orezlé. S tím asi moc nenadělám, přemýšlím jestli to všechno zhodit, obrousit a natřít žáruvzdornou barvou, nebo místo broušení nechat opískovat a pak natřít. Taky mě napadlo vyhození katu, ale to bych potřeboval náhradní díl k upravení, aby ho bylo možné kdykoliv vrátit. Má i s tím někdo zkušenost?

Link to comment
Share on other sites

tak sem právě zhodil koncový a nakonec i střední díl výfuku. Koncový je značka SIGAM (made in italy) a střední má na sobě nečitelné logo, tak sem to vyfotil. Jedna objímka se rozpadla. Po neděli shodím i kat, aspoň okartáčuju a natřu.

Link to comment
Share on other sites

Takéto dáva aj servis Peugeot (a sú dosť lacné)...dával som ho na Corsu a OK...aj stredový, aj koncák...

Taky jsem teď dával střeďák od téhle značky. Je to polák, proto je levný. Ale zase má narozdíl od Bosalu zastříknuté sváry. Pozor na kombinování! Dával jsem střed Izawit a konec Bosal a nesedly mi na sebe příroby. Takže se nahřívalo a přihýbalo.

Link to comment
Share on other sites

Dneska sem vykuchal i kat (zarezlé šrouby povolila až bruska, ale přístup jak k penězom). A zase stejný problém, tělo katu v pohodě, ale trubka od katu ke spoji se středním dílem byla očividně převařovaná, má asi 20cm a na konci hrdlo, to je stejně jako u středního dílu docela prorezlé a nevím jak to opravit. Nejlepší by bylo sehnat ten kousek trubky i s hrdlem, ale nevím jestli to vubec jde sehnat. Dneska sem kuchnul i střední díl a vevnitř nic vyrezlé a hlavně sem čuměl, že je to jenom děrovaná trubka a kolem ní ta výfuková vata, žádná přepážka, tak to podle mě neutlumí téměř nic.

Link to comment
Share on other sites

Meldik: sice mi nejde fotka, ale mělo by to být ono. Když sem se na to ptal v autokelly, tak mi tvrdili, že to nemají, ale byli dost zmatení.

Ale už mi to posílá godzila.01 i s výfukama. Dneska sem odřezal ten děrovaný krycí plech od katu, všechnu rez z povrchu okaráčoval a natřel odrezovačem, ten nátrubek s kalíškem tam převařím a všechno to přetřu hliníkovou vypalovací barvou, včetně nových tlumičů. Tak doufám že to vydrží aspoň deset let a v únoru na STK mě pochválí :D

[upravil dne 15.9.2010 od JoseA]

Link to comment
Share on other sites

Náhodou nemá nikdo navíc katalyzator? Klidně i orezlý, špatný. Chtěl bych udělat pokus s vybrakovaným katem, aby to ale nebylo uplně prázdné, tak bych z něho udělal druhý střední tlumič (dovnitř bych nacpal děrovanou trubku a kolem ní vatu, aby prázdný kat neupozorňoval dutým zvukem. Zajímalo by mě, jestli by to mělo vliv na emise, spotřebu, výkon. Potřeboval bych k tomu ale hlavně přírubu ke svodům.

Link to comment
Share on other sites

Tak včera jsem navařil ke katu novou nerezovou trubku se spojovacím kalíškem a dneska dal výfuk na auto. Zvuk je dle očekávání vzadu u výfuku jako byl předtím - prdívý zvuk dieselu :roll. Jinak zepředu nejde motor ani slyšet, ale jakmile člověk dojde za auto, tak typický diesel. Ten zvuk dělá koncový tlumič. Nevím jestli by se dalo nějak utlumit trubku od tlumiče, abych tomu \"prdění\" zabránil.

Link to comment
Share on other sites

Dokonce sem ten zvuk nahrál na mobil, ale to je mizerná kvalita, navíc nevím kde se to uložilo. Nemáte někdo pro srovnání třeba na youtube zvuk benzínové 1,6 v 306? Ještě mě napadlo že to dělá jenom ta koncová trubka když nejaký blb vymyslel zahnutí dospodu použít i pro benzínové motory :roll

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...