Jump to content
  • Current Donation Goals

(asi) ložisko spojky a blbnúca elektronika

Franzo

Recommended Posts

Zdravím, hneď na začiatku by som vás chcel upozorniť, že som tu úplne nový a som laik, tak snáď ku mne budete zhovievaví ;-)

Mám dva problémy s Peugeotom 307

Prvým je pravdepodobne ložisko spojky. Robí to nasledovné- keď vymačknem spojku a auto ide do záberu, tak sa ozve nepríjemné akoby šramotenie kovu o kov. Toto mi robí na jednotke a dvojke. Keď sa rozbieham velmi s citom, pomaly (aj normálne jazdím pomerne jemne, aby ste si nemysleli, že som nejaký pretekár...) tak nič nepočuť, prípadne len minimálne. No a moja otázka, čo by to mohlo byť? Kde je problém? A môžem s tým normálne jaziť?

Lebo o pár dní by som potreboval vycestovať (cca 500km dohromady) - zvládne to to auto?

Druhým problémom je blbnúca komplet celá elektronika auta. Prejavuje sa to tak, že počas jazdy zhasnú všetky kontrolky, klesnú všetky ručičky a následne hneď vyhupnú na svoje pôvodné miesto so slabým cvaknutím - akoby centrálne uzamknutie už zamknutého auta - a ukazujú normálne rýchlosť ďalej. Všetko počas tohoto výpadku funguje normálne, auto necuká a aj svetlá stále ostanú svietiť. Akurát keď ručičky a kontrolky znova nabehnú, vačšinou mi vyskočia stierače o cca 20cm hore. Takéto výpadky sa opakujú aj niekolkokrát po sebe.

Je to sprevádzané hláškou Airbag fault a zapípaním - obe sa vyhodia pár sekúnd pred tým \"zhasnutím\" elektroniky.

Vyskúšal som pozatláčať všetky poistky a konektory káblov v poistkovej skrinke v časti motora a potom mám od toho vždy cca 200 km pokoj. Niekedy viac, niekedy menej.

Skutočne to môže byť zlý kontakt? Lebo táto \"pritláčacia\" metóda sa mi osvedčila - skutočne to potom prestane, lebo ináč by to robilo vkuse, asi v 10 sekundových intervaloch, no aj tie sa niekedy skrátia a inokedy predĺžia.

Budem vám vdačný za všetky odpovede.