Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Kola


elton

Recommended Posts

Zistujem, ze to bude asi mozno problematickejsie ako som si myslel. :myslim

Ale taktiez predpokladam, ze 17ky pri 1,6 Hdi predsa musia byt schvalene - totiz v pripade verzie Allure su v zakladnej vybave 17tkove kolesa aj pre motorizaciu 1,6Hdi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím, že je to tak, jak se píše na konci v ceníku/technickém prospektu k 5008:

\"Pokud si klient objedná motor s energetickými pneumatikami 16”, nejsou poté pro tato vozidla

již homologována kola větších rozměrů (větší rozměry nebudou v TP\"

Není to tedy dané typem motorizace, spíše typem výbavy. Allure (dříve Premium Pack) má sériově 17\", těch se to tedy netýká asi nikdy, leda by si kupující přál downgrade na 16\" a ještě energetické. U nižších verzí výbavy záleží na přání zákazníka mít energetické pneu.

Předpokládám ale, že stejně jako mně, když jsem objednával auto s 16\" koly, stejně mi nedali na výběr, zda chci energetické (tedy bez zápisu alternativních 17 a 18\" do TP), nebo normální pneu, ovšem s možností 17/18\".

Podle mě o tomto \"rozlišení\" většina prodejců ani neví nebo pokud jde o skladovku, na toto zákazníka jednoduše pro sichr neupozorní, aby ho nevykolejili.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

.. ještě bych doplnil - kupoval jsem auto v zimě s 16\" s tím, že na léto bych uvažoval o 17\" a později je dokoupil. Asi po měsíci jsem na tuto \"zradu\" s energetickými pneu přišel a dožadoval jsem se u prodejce dodatečného zápsu do TP. Ti to v Peugeotu ČR zjišťovali, ovšem odpověď byla negativní - podle VIN pro můj vůz alternativní rozměry nelze do TP doplnit a přes to vlak nejede...

Cítil jsem se malinko prodejcem oklamán, myslím, že na toto omezení mě měl při prodeji upozornit, což se nestalo.

Nakonec jsme se domluvili na malé slevě na druhou sadu 16\" disků a já na 17\" ani nijak nelpěl - 5008 je přece především rodinné auto pro komfort a pohodlí :)

[upravil dne 14/3/13 00:58 od flopy]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já to mám tak: když přezuju na 16\" (zima), tak mám pocit, že to auto plave (ona to taky dělá směs a vzorek a to že v době přezouvání bývá ještě relatině teplo a směs netuhne). Teď )pžed přezutím na letní už ten rozdíl v chování výrazně nepociťuju (ono na cesty po zimě 16\" lepší). Až přezuju, zas to bude drncat, ale auto bude tišší hlavně na dálnici. A taky 17\" nemají rády tykové ty hříbkové retardéry, tam ten zadek poskakuje jak skot (míněno hovězí dobytek :aut ). Jen 17\" vypadají líp, díra mezi podběhem a diskem není tak veliká :D . Při sportovní jízdě stejně děti blijí, tak je jedno jestli 17\" nebo 16\".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pozdravujem flopy,

tak jednoznacne mam asi ten isty problem. V TP su len 16palce s energetickymi pneu.

Nerozumiem ale logike veci - preco to iste auto s tou istou motorizaciou a vybavou moze mat 17 palce (ked nema energy pneu) a auto s energetickymi pneu uz ine mat nemoze.

Mne pravidelne zastava rozum pri vyrokoch nasich politikov :o ale toto sa tomu minimalne vyrovna :D

Aktualne mi to predajca Peugeot preveruje - ale podla toho co pises asi mozem cakat podobnu odpoved. :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

LG5008 :papa

taky jsem logiku této věci dlouho nedokázal vstřebat :bacha

Pak mě ale napadlo, že to má asi souvislost s tím, že pro energetické pneu je uvedena v TP nepatrně nižší spotřeba. V ceníku je/byla v závorce za tou pro normální pneu.

Když vezmeme v potaz, že pro podnikatele se vypočítávají nějaké ty cestovní náhrady na km právě z prům. spotřeby uvedené v TP, myslím, že jsme doma.

Jenom mi uniká, proč tolik pakárny kvůli čistě teoreticky ušetřeným dvěma desetinám litru... ještě s přihlédnutím k tomu, že reálná spotřeba se od té papírové většinou liší o daleko víc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K těm kolům, mám též verzi pouze na 16 eko gumách, nicméně, jsem docílil toho, že mám 17 zapsány v TP.Asi tak.

hlavně v případě těch 16 už soudruzi opomenuli ,že až ty rádoby energetické pneu ojedu, tak už koupím normální.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

proč tolik pakárny kvůli čistě teoreticky ušetřeným dvěma desetinám litru...

Protože předpis je předpis.

Pokud jste někdy sestavovali technické údaje nějakého výrobku, tak to znáte...

Do formuláře se musí napsat jasná (a pravdivá) čísla, varianty se připouštějí jen málokdy. Takže při použití Michelin Energy Saver tam uvedli dosaženou spotřebu a na varianty nezbylo místo ve formuláři (na kterém se vypisují technické údaje pro schvalovací úřad).

V každém ceníku je toto předem jasně uvedeno, že na auto nelze schválit jinou velikost kol, takže se divím, že se divíte...

[upravil dne 16.3.2013 17:59 od P607Olda]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Keď to je naozaj takto myslené, tak by potom každý mal kupovať iba tie Micheliny, lebo podľa nich je v TP uvedená priemerná spotreba a keď si kúpiš iné, tak Ti už ten údaj v TP nesedí a keďže je TP úradná listina, z ktorej sa vypočítavajú cestovné náhrady, tak sa dostávaš do mínusu, lebo Tvoja reálna spotreba je vyššia ak tá v TP, čo Ťa zase núti kupovať iba tie Micheliny čo v konečnom dôsledku považujem za úmyselný nátlak monopolu, ktorý Ťa, ako spotrebiteľa, núti iba ku kúpe jedného výrobku. :bacha

Som zvedavý ako by sa k takémuto podnetu postavil Protimonopolný úrad alebo Urad na ochranu spotrebiteľa. To je jasné diskriminačné správanie. Ak by sa do toho niekto pustil, tak by to mohlo byť ešte zaujímavé.:cool:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ostanem na 16palcoch. :roker

Ale predbezne mi z Peugeotu slubili ze mi poslu potvrdenie, na zaklade ktoreho by som mohol zapisat aj ostatne varianty.

Tak uz len zo zvedavosti si na to pockam. :mrk

Inak TP hovori len o pneumatikach so znizenym valivym odporom. Nasiel som aj ine znacky: Bridgestone Ecopia, Goodyear EfficientGrip,

P.S.

ale tiez si myslim, ze ak je v TP uvedena nizsia spotreba, tak to nie je dovod nemat alternativy. Ak si podnikatel vyberie ine pneu a kolesa, tak sam trati na tej spotrebe. :(

Peugeot by mohol nechat ludi sa samych slobodne rozhodovat. :bacha:D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

LG5008: No ale Peugeot Tě nechá svobodně se rozhodnout - můžeš si objednat auto, kde 17/18\" jsou možné, dokonce Ti nakonec asi nikdo nebude bránit ani v této variantě použít energetické 16\" pneu, kdybys je použít chtěl.

Problém vidím jinde - v prodejci, aby mě na tyto dvě možnosti včas upozronil a seznmil mě s nimi. Já se pak podle toho svobodně rozhodnu, co mi vyhovuje více - nižší spotřeba v TP nebo alternativní kola.

Což je odpověď i pro P607Olda - dneska už se nedivím snad ničemu :) Představ si ale mou situaci před dvěma lety.

Prodejce mi nabízí skladový vůz, který mi celkově konfigurací vyhovuje. Řešíme i kola, zda 16 nebo 17\".

Na autě jsou obuté 16\" Michelin HP Primacy

O poznámce z ceníku energ. pneu dobře vím.

Mylně se ale v té době domnívám, že \"energetické pneu\" jsou myšleny čistě a pouze Michelin Energy Saver (přítomné Primacy HP považuji za normální). To vše podpořeno tím, že právě u tohoto vozu mi prodejce ještě nabízí za příplatek možnost povýšit na 17\", což odmítám (březen = stejně po koupi ihned přezuji na 16\" zimní)

Po měsící a zamyšlení se nad letními 17\" do toho začnu šťourat a začíná u mě to divení :)

Zjišťuji že v TP nejsou zapsané 17/18\", energetické pneu neznamenají jenom Michelin ES (i mé HP Primacy jsou \"energy\"), atd...

Ale jak jsem už psal, zas až tolik mi to nevadilo a nevadí, myšlenka na 17\" mě při stavu našich silnic a v našem případě zejména rodinného cestovaní (=hlavně na pohodu) zas tolik nebere.

Pakliže by mi na tom ale mělo záležet, cítil bych se asi prodejcem poněkud oklamán - v tom vidím ten problém. Samozřejmě moje chyba, že jsem se detailně nevyptal, ale ty výše uvedené informace z jednání při koupi tomu v té době opravu nenasvědčovaly - resp. spíše jsem to bral tak, že to vylučují.

A to jsem o problému s těmito variantami z ceníku věděl. Což teprve, když někdo kupuje a vůbec netuší. Prostě stačilo se zmínit.

[upravil dne 17/3/13 00:36 od flopy]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

LG, flopy: důvodem zápisu energetických jen 16\" na energetických pneu je spotřeba. To, že je reálně jiná nikoho nezajímá. Jak píše P607Olda, předpis je předpis a přes něj vlak nejede. Stejně, jako nikoho nezajímá, že spotřeby podle TP (metodiky), prostě nelze reálně dosáhnout, z důvodů, že metodika je laboratorní (ač by měla simulovat \"reálný\" provoz) a automobilky při ní podvádějí (důvod ale není spotřeba, nýbrž emise, které se z ní počítají a za každý překročený gram normy platí automobilka z každého prodaného auta 100€). Výsledkem je nereálná spotřeba v TP (z nich potom problematické \"vyúčtování\" třeba při použití soukromého vozidla pro služební účely a nesmyslný zápisy v TP, se kterým se zachází dost obtížně.

Jinak Primacy HP jsou energetické pneu i v 17\", ale tam nevím z jakého důvodu (nejspíš se to neměřilo) se žádná omezení do TP nepíší, máme tam 16\", 17\" i 18\". Jinak upřímně, 17\" vypadají na autě o hodně líp ;)

Pokud se bude trápit se zápisem do TP a nechcete kupovat originální kola, zauvažujte o zápisu disků s ET25 (prý v homologaci jsou), případně ET32 a je tam o řád větší výběr než v ET29.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...