Jump to content
Sign in to follow this  
Fusion

Elektrika v háji (dlouhé čtení)

Recommended Posts

Před pár dny sem se vrtal v přístrojovce - chci předělat budíky (šablonu). Potřeboval sem někam jet, ale přístrojovku měl doma rozmontovanou a nachystanou na scanování. Tak sem se vydal na cestu bez budíků, vzal sem jenom samotnej budík tachometru (rychloměru) sebou, že u kámose vyřeším to glajdání ručičky.

To sem vyřešil (pro ty co jím to dělá taky) - ten bílej konektor mě kdysy odskočil a stačí bovden namazat a tu bílou věc pořádně narvat zpátky...

No ale zpátky k problému...

Jel sem asi 50 km, bez přístrojovky je to nepříjemný jak prase (ve tmě). Na cestě domů se začly dít věci jak z filmu. Z ničeho nic začalo vypínat rádio... elektrika šla do háje, auto chcíplo, já zůstal stát. Dal sem si cigaretu a po jejím vykouření sem auto zas nahodil, za chvílu chcíplo. Sem si myslel že je to benzín, bracha dovezl kanistr, nastartovali sme a jelo se. Ale benzínem to nebylo protože po 2km zas vypadávalo rádio, chcíplo. Čekali sme, rozjeli se po 10min - takto 4x. Pak už mě to čekání štvalo tak mě brácha nahodil drátama, jelo, chcíplo.

Tak... nechal sem auto v Brně, říkám si buď vyfluslá baterka nebo altík.

Tam sem ještě auto nahodil, a zjistil že když nemám zaplou žádnou elektriku tak to jede (ale po cestě sem musel svítit samozřejmě) ale když sem např. začal stahovat okýnko tak to začalo zdechat.

Dneska sem přijel, dal nově nabitou (jinou) baterku... ze začátku super, zapl sem úplně všechny \"spotřebiče\" a jelo to. Na cestě domů to zase začlo, ale asi až po 15km. Tak mě brácha odtáhl.

Před asi dvěma hodinama sem smotoval budíky, namontoval do auta a nastalo následující - měrka benzínu ukazuje 80l (blbost, mám tam tak 10), teplota taky ukazuje nějakou blbost, to by nevadilo. Opět sem zkoušel elektriku, všechno jede ale když dávám nahoru obě okýnka zaráz tak se zvýší otáčky (na budíku, ne v motoru), prostě to šíleně blbně. Snad to auto neshoří.

Tak se ptám - má vyndání budíků na něco vliv? může být v háji alktík, jak to zjistit (měřením?)?, zažili ste to někdo někdy? Může to být zkratem (a jak zjistit kde je)?

Btw: baterie po nabíjení doma ukazovala 12V, po zapojení a nastartování 11,7 a při zaplých věcech 11,4. Zajímavý je, že ta baterka se nikdy úplně nevybila, po 10min čekání to šlo zas nahodit...

Moc děkuji za rady.

P.S. Brzo poskytnu návod na předělání šablony budíků v 605.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takovou zkušenost ještě nemám, ale klonil bych se také k propojení regulačního relé přes přístrojovku a tím možné odpravení tohoto relé nebo? pravděpodobně jelo bez zátěže a asi nepřežilo.:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

A svítí ti kontrolka dobíjení nebo ne? Koukám do schémat, co se mohlo stát... Jasný je, že ti odešel regulátor dobíjení, jenom mě zaráží proč. A taky mi není jasný, proč ti měřáky ukazujou blbosti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak už je to v pohodě, fakt to bylo vymontovanou přístrojovkou, netušil sem že bude zavírat ten obvod... tak to je OK.

dál je altík taky OK, spíš výbornej - baterka má normálně 12.1V, po nastartování 13.5 a po delší době i 14.1

jediný co mě nefunguje teď sou budíky benzínu a teploty... benzín je na 80, vyplej pod nulou a teplota kolem 115. Zdá se mě dokonce že se nespustila vrtule chlazení, nebo sem to nepostřehl...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...