Jump to content
Sign in to follow this  
Kloub

P 405 TD, hlava-topení?

Recommended Posts

zdravím. nechce mě topit auto a tak mám podezření bud na hlavu nebo radiátor.....

soustavu nemám zavzdušněnou

termostat mám skoro nový

klapka na ovl. studeného a teplého vzduchu by měla byt funkční

radiátor jsem minulou zimu několikrát proléval hadicí a pokaždé to potom topilo líp (ale nikdy ne tolik jak by mělo) a postupně do 3 dnů opět to nechtělo topit:myslim

myslíte si že by za to mohla hlava???

auto se nepřehřívá, vodu to nežere, v oleji není emulze, když v noci zaparkuju auto a ráno dojdu a otevřu chladič tak žádný tlak tam není, hadice při zahřátem motoru mám relativně měkké ALE když je auto zahřáte a otevřu chladič tak vyletí poměrně dost vody:nevim

myslíte si že má cenu se srat s výměnou radiátoru??? hlavu nechcu dělat :D

PS: potřeboval bych zjistit jaký typ radiátoru mám koupit. v autokelly jsou 3 druhy a co jsem se díval tak se liší od sebe v pár mm. mám 405 1.9TD rok 94 s klimatizací

děkuju za rady:super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud se auto nehřeje ani není voda v oleji (emulze), tak by hlava měla být v pořádku. Volil bych tedy spíš cestu výměny topení, i když to může být docela porod.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak jsou při nastartovaném motoru měkké hadice, záleží hlavně na víčku chladiče - jak těsní a pruží ten přetlakový ventil.

Asi to máš špatně odvzdušněné, to znamená v topení je ještě bublina vzduchu. Odvzdušni speciálně topení. Pak by to mělo topit. Pokud zase přestane (jak píšeš), tak asi hlava, nebo těsnění pod hlavou - pouští do okruhu další vzduch.

Mohl bys ještě zkusit:

- když stojíš, nastartuješ a sundáš víčko, neměly by jít bubliny, ani při opakovaném přidávání plynu

- zkus měřicí víčko s manometrem, nafoukej tam tlak asi 0,2 Atm, a nastartuj. Toto víčko nemá pružinu, takže nic nemůže utéct. Pokud bude tlak klesat, tak je někde díra. Pokud bude tlak stoupat (při nastartovaném motoru), tak fouká hlava nebo těsnění.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ano spíš zanesený než ucpaný. v zimě jsem ho 3x proplachoval, chvilku to topilo dobře a postupně to sláblo.

když jsem ho proplachoval poprvé tak chvilku trvalo než vyletěla voda druhou stranou takže byl i přicpaný

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×