Jump to content
  • Aktuální cíle darů

Evasion vs Sharan


Petrzet

Recommended Posts

Zdravim panove.

Chtel bych znat vase nazory na tyhle dve auta,na jare chci kupovat budto Citroen Evasion 2.0Hdi nebo VW Sharan 1.9TDi 84kw PD.

Jde mi predevsim o vycet vsech neduhu co mi ujasni pro a proti u techto aut.Potrebuji vetsi 7 mistny vuz jednak pro rodinu ale hlavne na tahani karavanu.

Tak hodte semka neco do pranice,at se muzu rozhodnout.Jo a jeste velky problem je celkova vaha max. 2400kg coz je u VW trochu problem.

Diky za jakekoli vase nazory.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

No u ojetých jak říkáš není taková velká propast,ale je tam stále nějakej rozdíl,forda to nevím,je to ford...spíš bych opravdu uvažoval o peugeotu či citroenu...přece jen ty zadní dveře jsou na otvírání lepší,že nevadí být někde mezi auty a děti z toho v poho vylezou a nebo i dospělí...přece jen jsou vysouvací...ale motor bych viděl stejně 2,2Hdi

Link to comment
Share on other sites

2,2 Hadi se ale dával až do 807y/C8 ne? Mám pocit (ale můžu se mýlit), že do 806/Evasion se dávaly jen 1,9 (66 kW) nebo 2,1 TD (80 kW) a 2,0 HDI (80 kW ), HDI se dávalo až od roku 2001, takže se jich už moc nevyrobilo.

[upravil dne 13/9/2010 od Medvěd]

Link to comment
Share on other sites

Od 2001 se dávalo do 806/Evasion HDi 16V (typ RHW), od 1999 se dávalo HDi 8V, typově označený RHZ. To RHW je šestnáctiventil a musí se víc točit. Kdo je zvyklej jezdit v nižších otáčkách tak bude spočátku překvapenej že to chce víc plynu hlavně na rozjezdy.

Jinak k rozdílu mezi francouzi a koncernem s galaxy - sype se to tak nějak všecko, kup si co se ti líbí a na co máš peníze. Asi bych šel do Alhambry líbí se mi dlouhodobě. Ale šel jsem do evasiona :cool:

Link to comment
Share on other sites

2,2 Hadi se ale dával až do 807y/C8 ne? Mám pocit (ale můžu se mýlit), že do 806/Evasion se dávaly jen 1,9 (66 kW) nebo 2,1 TD (80 kW) a 2,0 HDI (80 kW ), HDI se dávalo až od roku 2001, takže se jich už moc nevyrobilo.

[upravil dne 13/9/2010 od Medvěd]

jo máš pravdu,ale já jsem bral to,že by měl volit lepší výkon,když s tím chce něco tahat a co to bude to už jsem vlastně nebral v potaz...on sám píše 2,0HDi nebo 1,9 TDi.

Link to comment
Share on other sites

Diky za reakce,chtelo to trochu casu nez se to chytlo.

Co me hodne udivilo a nemile prekvapilo ze Francouz ma max vahu voziku jen 1300kg oproti koncernu VW ktery ma az 2000kg pri stejne celkove vaze vozidla.Podle me je ale u frantiku vice mista vzadu a da se vnitrkem projit ze prednich sedadel dozadu,VW to neumi.Otocne sedacky sou u obou.Velka vyhoda frantika sou sibovaci bocni dvere,ale naopak hranaty desing je uz tatam,novejsi modely od VW po faceliftu sou velmi povedene.

C8 a 807 sem zavrhnul hned jak sem je prosel,hlavne se vahove v souprave dostavam daleko pres 3,5t.

Co se tyce motoru by se tu asi strhla bitva,muj nazor je ze klasicke TDi od VW je lepsi nez jakekoli HDi,ale u PD to uz tak slavne neni.

Jeste takovy mensi poznatek co se tyce dilu,Frantik ma bohuzel rameno v celku i cepem,kdezto VW ma samostatne vymenitelny hlavni kulovy cep,tudiz je vyrazne levnejsi oprava napravy.

Ale i presto me to vic tahne k frantikovi.

Uvidime.Piste dal.

[upravil dne 25/9/10 od Petrzet]

Link to comment
Share on other sites

klasické tdi od vw je 66 kw, to už dostaneš jen v hodně starém sharanu. Navíc pro takhle těžké auto je nedostatečný. Vše ostatní je už PD a to je jak píšeš.

S váhou přívěsu \"jen\" 1300 kg u francouze jsi přes limit 3,5 tuny celkových na soupravu i u 806 nebo evasionu, u sharana vždycky, i u 2T na kouli, takže si nepomůžeš a řp skupiny E je nutností. To bys musel mít přívěs s maximálkou max. 1100kg. Což je dost málo a nejdou moc sehnat.

Link to comment
Share on other sites

S tou vahou to je prave tak ze mame karavan 1100kg coz me limituje jen na tyhle dve auta.S ridicakem ja starosti nemam,jezdim kamionem tak starosti nemam,proc to ale chci takhle tak kvuli manzelce a otci,ani jeden E nema tak proto vymyslim tyhle auta.Stve me ta nizka vaha u Evasionu,kdyz budu chtit tahat prives na auta tak uz na nej nic nedam,to hodne srazi tohle auto v uzitnosti,VW ma na tazne 2 tuny.

Motor 66kw bych urcite nebral,je dost slaby na tuhle vahu,v oktavce mam 81kw s rotacnim cerpadlem a je to asi nejlepsi motor co vw udelalo a plne nalozena si hrave poradi s nasim 5m privesem,jen je mensi a to se projevuje hodne na pohodli jizdy,dost to lomcuje.Vetsi a tezsi auto by melo byt klidnejsi a stabilnejsi.

Mi de ale spise o to co se na danych autech kazi,s cim sou problemy a jake sou nejcastejsi zavady atd.

Diky panove,jen tak dal.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

u nás v rodine je 806 HDi (2001 s už spomínaným motorom RHW) už asi 6 rokov...závady klasika, nič extra, váha vzduchu a inak viacmenej bežný servis...najväčšia závada bola asi rozsypané turbo, ktoré ako som sa dopočul dokáže spôsobiť až zadretie motora :o:fnuk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...