Jump to content
  • Aktuální cíle darů

Nouzový režim při jízdě v kopci


CZenda

Recommended Posts

Zdravim Peugeoťáci,

minulý týden jsem koupil 406 2.0HDi v Hodoníně.

Po několika denním ježdění sem byl nadšen, ale při jízdě do táhlého kopce auto najednou skočilo do NR a rozsvítila se kontrolka diagnostiky. Kontrolka druhý den zhasla a stejný problém se po dvou dnech v jiném kopci opakoval.

Popis situace před projevením \"závady\": Táhlý kopec (2-3 km), rychlost cca 130km/h, otáčky mírně přes 3000ot/min. Dojel sem slimejše podřadil na 4ku a akceleroval, po zařazení 5ky se závady objevila - nouzový režim(2800ot/min. MAX) a kontrolka diagnostiky (hlášení na PP se neobjevilo žádné). Po zastavení, chcípnutí a nastartování vše OK, pouze svítila kontrolka. Stejný scénář za dva dny.

Potom jsem vyměnil palivový filtr a zkusil uměle závadu vyvolat a už se neobjevila.

Moje otázka: Někde jsem četl, že auto si dokáže diagnostikovat kvalitu nafty - předchozí majitel tankoval na Shellce a používal aditiva - je možné že to byl pouze návyk na jinou naftu( u nás kvalita nafty není zrovna valná - Žamberk) a jiný region?

Byl jsem i na diagnostice a byly zjištěny projevené (žádné aktuální) závady:

ohřev motoru?

snímač na pedálu spojky

a co mě zarazilo, tak referenční senzor válce

diagnostik nevěděl, jestli obvinit spojku nebo Hallův snímač(ref.senzor válce)

Máte někdo podobnou zkušenost? Nyní se problém neobjevuje, jde mi spíš o problémy do budoucna. Forum jsem pročetl a zatím nevím co a jak.:nevim:nevim:nevim

Link to comment
Share on other sites

tvuj problem je za:

1. bud cerpadlo v nadrzi

2. DRV ventil

3. prochcava nejaky vsdtrik (malo pravdepodobne)

4. cidlo tlaku turba ci tlaku nafty

v kazdem pripade doporucuji origo dia s kvalifikovanym clovekem (zavady precte kazdy , ale zkusenost je 99% viteztvi)

Link to comment
Share on other sites

Díky za odpověď, myslím že celkem běžná závada...

Problém se objevil až po tom co můj mechanik chtěl vyměnit palivový filtr, zjistil že objednal jiný a starý vrátil zpátky. Je možné, že i toto mohlo problém způsobit?

Koukal jsem, že DRV ventil není zrovna nejlevnější sranda, lze i na diagnostice zjistit, jestli je po smrti nebo jen stačí vyčistit?

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Tak nevím jestli vyřešeno, ale po inkriminovaném úseku ted jezdím do práce a auto v kopci drží v pohodě. Zatím mi nouzák nenaskočil ťuk ťuk.

Jediný zásah, který jsem udělal bylo odstavení EGR - elektromagnet je zapojen a normálně funguje, pouze je zaslepena EGR trubka z obou stran.

Tak uvidíme za čas.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...