MALE FROG Posted July 25, 2010 Share Posted July 25, 2010 Pánové laboruju teď nad motorem pročetl jsem britská různá fóra ale mám 1.6 NFZ TU5JP 65kw a zajímá mě jestli písty z nft půjdou na nfz respektive jestli s tím zvednu kompresní poměr... nebo sem našel tohle http://www.106teamracing.net/viewtopic.php?f=7&t=2479&start=0 klika blok 1.6 písty ojnice (pokud jsem pochopil dobře) 1.6 16v (106 gti) poradtě případně pokud víte nějaké další možnosti záměn... Vím většina mi odpoví dej 2.0 16v ale nechci:D [upravil dne 26/7/10 MALE FROG] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MALE FROG Posted July 25, 2010 Author Share Posted July 25, 2010 tak nejspíš asi písty a ojnice z TU5JP4 (16v) do TU5JP (8v). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Capy Posted July 25, 2010 Share Posted July 25, 2010 asi je tam má ale možná je má opracovaný. Každopádně na zvýšení komprese ti postačí písty ze 100 konový verze tu5j2. A ta by tam šla naskládat celá aby ti zůslal správněj blok dle TP Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MALE FROG Posted July 25, 2010 Author Share Posted July 25, 2010 takže nechat blok TU5JP a dát komplet vnitřnosti TU5JP2? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MALE FROG Posted July 25, 2010 Author Share Posted July 25, 2010 tím se dostanu na těch 72kw... + hlava vačka něco... našel sem i vlákno kde do tu5jp dává origo ojnice a kovaný písty z tu5jp4 bez úprav... + vačka remap a z brzdy mu vyběhlo 136k Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Capy Posted July 25, 2010 Share Posted July 25, 2010 jj mělo by to jít. hlava z novějšího na starší pasuje to mam vyzkoušený. A musíš dát i řj se starou by asi moc nefungovalo. A třeba by výkonu i pomohla vačka z 1300 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MALE FROG Posted July 25, 2010 Author Share Posted July 25, 2010 mám vačku 272st. 1300kou myslíš rally 106? takže z TU5JP2 bych měl dát kliku ojnice písty? nebo klika je stejná? hlavu mám už právě hotovou... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Capy Posted July 25, 2010 Share Posted July 25, 2010 nechci kecat ale myslim že klika a ojnice jsou stejné. tenkrát sem se o to taky zajíma a lovil jsem dlouho v servis boxu. tak jestli se do něj dostaneš najdeš tam mnoho odpovědí. ale jinak jsou ty motory snad stejné až na to že zu5jp2 pracuje s větší kompresí a má trochu jiné sání ale to výkon nejspíš nedělá. Osobně bych zkusil naházet písty do motoru ani nemusí ven motor. na něj tvojí hlavu jestli je nák upravená vačku bud tupjp2 (ale asi je stejhná jako tu5jp) nebo ostřejší a komplet řízení motoru z tu5jp2 včetně sání aby seděla klapka. a měl by jsi mít 10koní navrch ze sériových dílů pokud ještě něco zlepšíš tak třeba ještě více. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MALE FROG Posted July 25, 2010 Author Share Posted July 25, 2010 do serviceboxu bohužel přístup nemám... no zkusím to vím o saxu které by mohlo být dárcem... tak to zkusíme:) takže písty, sání, klapku, jednotku + čidla... kabelový svazek ze saxa bude asi jinej respektive kratší... samozřejmě opracovat stěny válců + písty TU5JP2 + nové kroužky a šup tam s tím:D Nemohl by mi tyto info ještě potvrdit přes servicebox? Díky moc Capy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fusion Posted July 25, 2010 Share Posted July 25, 2010 Nevěřím, že by to šlo bez úpravy mapy... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Capy Posted July 26, 2010 Share Posted July 26, 2010 právě že jde když použije řj z tup5jp2 kterej tímto defakto postaví z tu5jp. Dle mého za těch 10koní to stojí Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Capy Posted July 26, 2010 Share Posted July 26, 2010 tak sem ti na to kouk rozdíly mezi 1,6 s 90k a 100k klika: 90k: 0501h9 100k: 0501h9 tktéž 1,6 16v ojnice 90k: 060356 100k: 060356 a 060386 vačka 90k (starý) 0801w8 90k (nový) a 100k: 0801w2 tu5j2 0801 k5 tady vidíš co vše je stejné a záměnitelné. jinak pozor mezi starou a novou hlavou je rozdíl v hloubce usazení vstřikovačů do hlavy nová je má asi o 4mm víc vystrčené nastává problém s uchycením vstřikovací lišty. A novejší má také těsnící plechové kroužky na těsnění zapalovací lišty (mohly by jít přendat). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MALE FROG Posted July 26, 2010 Author Share Posted July 26, 2010 Opět díky moc Capy... Takže bych měl vyměnit písty (ojnice jsou stejné ale motor o kterém vím má poměrně málo najeto tak asi přhodím celou klikovou soustavu:)), jednotku a motorovej svazek? Já Vím 10 koní nic extra ale doufám, že hlava přidá taky nějaký koník.... Poslední dotaz kratší převodovku z čeho? Saxo 1.1? Vím, že byli 2druhy respektive jiné počty zubů... Teď tam je sériová 1.6 VIN: VF37CNFZ230787075 Nejsou v serviceboxu i výbrusový velikosti? Kvůli pístním kroužkům... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Capy Posted July 26, 2010 Share Posted July 26, 2010 výbru je tam jen jeden a to +0,4 k nim písty za 30 683,40 CZK a samo kroužky. Takže max bych to nechal lehce přehonavat nové nevýbrusové kroužky. převodovky na tu mě nák nezajímali tak nevím jedině na xu motory. Ale řek bych že nejlepší volba by byla z 1300 rally. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MALE FROG Posted July 26, 2010 Author Share Posted July 26, 2010 No písty nový asi dávat nebudu to už by bylo absolutně nerentabilní... Dám asi kliku ojnice písty ze saxa, nový kroužky, pánve apod,.... a pak si pohraju s tou elektrikou případně mám jiné řešení a to jednotku EFI Euro 1... Převodovku z Rally sehnat je umění na vrakách nemají nikde sháněl jsem sání z rally nikde nic... Jedině mě napadá Británie ale doprava... 1.1 má krátkej stálej převod ale nevím jestlí pásne na 306 systém je asi stejnej ale myslím že jsou 2druhy počtu zubů... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Capy Posted July 26, 2010 Share Posted July 26, 2010 to by pásnout měla. a kratší bude vím o diskvalifikaci saxa vts protože tam měl právě tuhle převodovku a bylo vidět už na startu jak tam sázel kvalty oproti ostatním. No počkej ty umíš sehnat ero efinu jo a za nákej rozumnej peníz? nebo bys koupil novou Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MALE FROG Posted July 26, 2010 Author Share Posted July 26, 2010 Budu to muset risknout... Propozice říká 1. MOTOR Všechny vozy smí používat motor libovolné automobilové značky. Materiál uložení motoru je libovolný, místo uložení motoru musí zůstat původní. Jinak veškeré úpravy bez omezení, pouze obsah motoru musí odpovídat zařazení do třídy. 1. SPOJKA Materiál a počet lamel libovolný. 1. PŘEVODOVKA Počet stupňů a převody libovolné, systém řazení libovolný. 1. DIFERENCIÁL Je povolen samosvorný diferenciál. 1. POHON Koncepce pohonu musí zůstat zachována jako u původního vozidla. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MALE FROG Posted July 26, 2010 Author Share Posted July 26, 2010 Ero Efinu bych kupoval novou mekanik co mi bude dělat ten motor tak umí sehnat má jí ve vrchařským autě sám a je spokojen... Jen si pak budu muset udělat svazek novej už jen kvůli jednotce a půlka věcí už tam není... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MALE FROG Posted July 26, 2010 Author Share Posted July 26, 2010 Tak poslední dotaz kdyby mi někdo dokázal odpovědět... převodovka 20CC44 (saxo, 106), dostanu ji na 306? Nejspíš ano podle systému řazení čidlům apod přeci je to pořád jen z motoru TU na motor TU. Jde mi spíš o poloosy jestli se napasují.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
s1600 Posted July 26, 2010 Share Posted July 26, 2010 Prevodovka z 1.1 neni doporucovana,na saxo clubu ji zkouseli a jelo to o poznani hur Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.