SLAVONIX Posted July 23, 2010 Share Posted July 23, 2010 ahoj...chcem sa opýtat ci niekto nevie ake hodnoty (ohm, prip. V)by mala vykazovať váha vzduchu pri jednotlivých otáčkach (2000,3000ot) a ako to zmerať (ktoré piny) ...malo by to byt na P 309 GTI, benzin, r.v.1986 ...diky Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest minimaxa Posted July 23, 2010 Share Posted July 23, 2010 hmmm, to má váhu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SLAVONIX Posted July 23, 2010 Author Share Posted July 23, 2010 jojo...ma to vstrekovaci system LE2 JETRONIC a vaha vyzera takto Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SLAVONIX Posted July 23, 2010 Author Share Posted July 23, 2010 nasiel som na nete toto...bude to platit aj pre moju vahu ? http://www.maxtuning.sk/snimacVzduchu.htm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fusion Posted July 23, 2010 Share Posted July 23, 2010 Pokud by dělala problémy tak to stačí udělat i na stole, nemělo by jít o to zjistit přesný hodnoty, ale většinou stačí měřit a trochu klepnout do váhy, pokud je při klepnutí velký vychýlení hodnot, je pravděpodobně v čudu. Ale nic takovýho jako je v obrázku sem nikdy neviděl, ten machanizmus ovládá nějakou klapku nebo něco? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
koblih69 Posted July 23, 2010 Share Posted July 23, 2010 To podle mě není váha vzduchu ( i když se tak někdy nepřesně označuje ) to co je na obrázku je škrtící klapka a dekl je sundanej z potenciometru, který snímá polohu klapky. Údaje z odkazu neplatí - ty jsou pro skutečnou váhu vzduchu. Tady se to bude měřit těžko, asi to není lineární - jsou tam okolo nějaké kompenzace odporu... nicméně dělá se to tak, že dráhu očistíš Diavou ( ničím jiným, pokud ji nemáš tak ji jen otři hadříkem ) a toho jezdce ( takové to měděné účko ) můžeš mechanicky trochu posunout aby se mírně posunul na jinou dráhu + zkontolovat jestli po celé dráze dosedá. Ale velmi jemně a hlavně tak aby nic nedřelo ( hranou, nebo velkou přítlačnou silou.... Nicméně můžeš připojit Ohmetr na ty 2 kontakty a zahýbat ručně s klapkou. Hodnoty by měly nějak rovnoměrné růst a klesat a neměly by tam být žádné výpadky ( přerušení ). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fusion Posted July 23, 2010 Share Posted July 23, 2010 Jojo souhlas. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luksa Posted July 23, 2010 Share Posted July 23, 2010 toto je takzvaná L-klapka, měřič objemového množství vzduchu, podle toho kolik motor saje vzuchu se L-klapka vychyluje a potenciometr zaznamenává hodnoty Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddie Posted July 23, 2010 Share Posted July 23, 2010 To JE váha vzduchu, tento model nemá snímač polohy klapky, pouze dva mikrospínače - jeden na volnoběh a druhý na plný. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest SB Posted July 23, 2010 Share Posted July 23, 2010 Neviem či Ti to pomôže -je to z ETECH-u Měřič množství nasávaného vzduchu používá snímač teploty vzduchu a klapku spojenou s potenciometrem, které vrací řídicí jednotce signál, který je proporcionální teplotě a objemu nasávaného vzduchu do motoru. odpor snímače teploty vzduchu: 2 000 - 3 000 ohmů / 20 °C 200 - 300 ohmů / 90 °C Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
koblih69 Posted July 23, 2010 Share Posted July 23, 2010 Tak jsem trochu zagooglil a to na foto opravdu není klasická škr. klapka - škrtící klapku jsem označil 1 a 2 je ten mechanický průtokoměr - od toho je odporová dráha na foto. [upravil dne 23/7/10 koblih69] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddie Posted July 23, 2010 Share Posted July 23, 2010 Jinak tahle váha se většinou řešila tak, že se vyndala ta destička s odporovou dráhou a propilovaly se uchycovací otvory jehlovým pilníkem, aby se jezdec dostal těsně vedle té vydřené dráhy na ještě nevydřenou část. Většinou to pomohlo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luksa Posted July 23, 2010 Share Posted July 23, 2010 Původně zaslal: oddie Jinak tahle váha se většinou řešila tak, že se vyndala ta destička s odporovou dráhou a propilovaly se uchycovací otvory jehlovým pilníkem, aby se jezdec dostal těsně vedle té vydřené dráhy na ještě nevydřenou část. Většinou to pomohlo. tohle není váha, toto měří objemové množství- ne \"váhu\" (hmotnost), takzvaná váha (měřič hmotnosti vzduchu) je uplně jiný systém založený na absolutně jiném principu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddie Posted July 23, 2010 Share Posted July 23, 2010 No jasně. A mezi tou váhou a objemem asi není žádný vztah, co? Tos vylezl z půlky základky, žes neměl fyziku, nebo co? Váha vzduchu se říká každému měřiči množství vzduchu nasávaného do motoru, ať již funguje na jakémkoliv principu - mechanický odpor klapky v proudu vzduchu nebo ochlazování referenčního tělesa proudem vzduchu (tam je ten princip \"vážení\" vzduchu skutečnému vážení vzdálen ještě víc!). V každém případě to slouží k nepřímému zjištění HMOTNOSTI nasávaného vzduchu, aby se vědělo, kolik paliva se má vstříknout, aby byla dodržena takzvaná stechiometrická směs, která je dána poměrem HMOSTNOSTÍ - 14,3Kg vzduchu na 1kg paliva. Asi by to chtělo se nejdřív v dané problematice aspoň malinko vzdělat, když se o tom chceš dohadovat v diskuzích Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddie Posted July 23, 2010 Share Posted July 23, 2010 14,7, ne 14,3, sorry. Ale na to, jak dlouho jsem ze školy, jsem se zas o tolik nesek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Luksa Posted July 24, 2010 Share Posted July 24, 2010 wow, ty seš chytrej, to smekám, vylezl jsem teprv nedávno ze školy, takže asi nemám nárok se tady stebou handrkovat (ted asi budes nevěřícně kroutit hlavou ale ne z půlky základky), chtěl jsem jen upozornit na to, co nám \"vtloukal\" učitel do hlavy: že toto není (tzv) \"váha\" vzduchu. A když už se do mě obouváš tak fyziku jsem asi narozdíl od tebe měl, tak mi napiš nějaky vztah mezi váhou a objemem!!! myslím že toto nezvládneš Teď koukám ským mám co dočinění, tolik příspěvků, uff Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fosil Posted July 24, 2010 Share Posted July 24, 2010 Tohle je stará váha vzduchu s klapkou. Dnes se používají jednoduší s odporovým drátem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.