573v0 Posted July 20, 2010 Share Posted July 20, 2010 O koľko sa približné zvýši spotreba keď je lambda zlá? A môže sa stav lambda sondy postupne zhoršovať alebo len proste ide alebo nejde? Jazdím cca na 7,5l/100km na 1.4i 55kW, ale na starom aute s identickým motorom som jazdil na tých 6,5l. Prípadne keby som vytiahol lambdu zo starého a hodil ju do nového? Vraj sa tam má nanášať nejaká špeci vazelína aby sa nezapiekla do potrubia, dá sa to zohnať v bežnej autopredajni? Dííky :-) Ináč ešte mám otázku, čo je pro týchto starých motoroch ekonomickejšie- pustiť sa dolu kopcom na neutráli a pribrzďovať alebo brzdiť motorom? Ide mi hlavne o spotrebu, opotrebovávanie brzdových platničiek a čeľustí zanedbajme... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KingSpade Posted July 20, 2010 Share Posted July 20, 2010 za 7,5l na 100 jezdí moje stará 405ka 1.6....jinak k lambdě..s tím ti nepomůžu...ale s tím neutrálem z kopce..je podle mě blbost...lepší je tam nechat rychlost a pustit plyn neboť takhle jede motor setrvačností, kdežto na neutrál musí jít stále benzín aby se motor točil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
573v0 Posted July 20, 2010 Author Share Posted July 20, 2010 Noo presne toto čo vravíš ohľadom toho neutrálu som počul o nových motoroch, že proste pri brzdení motorom sa vypne prívod paliva a vačkovú chriadeľ, valce, rozvody, kliňák, to všetko poháňajú dá sa povedať kolesá auta. Len neviem či to takto funguje aj pri starších motoroch... A k tej spotrebe, no takto s tým motorom nebudeme kamaráti, moc na neho netlačím tak chcem spotrebu pod 7 litrov :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jimmy106 Posted July 20, 2010 Share Posted July 20, 2010 jj s tou spotrebou je to pravda, to uz se tady resilo, ze kdyz se jede na neutral, tak si motor to palivo vezme na udrzeni volnobehu a kdyz jedes z kopce s rychlosti tak se ti to okruhem vraci zpet do nadrze, takze nulova spotreba.. jestli mas moznost si sednout do auta s pc, kde je aktualni spotreba tak si to zkus... ;-) kdyz jedu s rychlosti, tak si te nevezme ani deci a kdyz tam mam neutral tak mi to pise okolo 0.8litru.. je to Octavia 1.9TDI rv2000 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
573v0 Posted July 20, 2010 Author Share Posted July 20, 2010 Nj nj lenže to sú všetko relatívne nové motory, ja mám prosím pekne motor z 1992 A prvé palubné počítače boli hodne neskôr...no tak asi budem jazdiť dolu kopcom s rýchlosťou a budem mať dobrý pocit že možno šetrím benzín Ešte s tou lambdou ma niekto potešte a môžem ísť spať Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marko306 Posted July 21, 2010 Share Posted July 21, 2010 Je jedno aký máš motor, nulová spotreba neexistuje, iba ak so zhasnutým motorom. Vždy ti musí niečo ten piest odpáliť aby bol motor v chode a čistý vzduch to určite nebude... EDIT: Neviem či som nekopol do osieho hniezda [upravil dne 21/7/10 marko306] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrChodny Posted July 21, 2010 Share Posted July 21, 2010 Původně zaslal: marko306 Je jedno aký máš motor, nulová spotreba neexistuje, iba ak so zhasnutým motorom. Vždy ti musí niečo ten piest odpáliť aby bol motor v chode a čistý vzduch to určite nebude... [upravil dne 21/7/10 marko306] asi do 1800 otacek se u aut se vstrikovanim a ecu nic neodpaluje - vstriky jsou zavrene a do valcu zadne palivo nejde... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marko306 Posted July 21, 2010 Share Posted July 21, 2010 a čo ich teda drží v chode? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrChodny Posted July 21, 2010 Share Posted July 21, 2010 setrvacnost Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pastorek Posted July 21, 2010 Share Posted July 21, 2010 Tak toto tvrdenie určite neplatí všeobecne. Možno pri niektorých, ale väčšina bude mať i pri brzdení motorom spotrebu ako na voľnobeh. Základnou informáciou na dávkovanie paliva pri benzínovom motore je poloha škrtiacej klapky a množstvo nasávaného zvduchu. Platí to napríklad na starších diesloch s motorovou brzdou kedy sa i motor zhasína posunutím dorazu regulačnej tyče čerpadla na hranicu nulovej dávky. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pastorek Posted July 21, 2010 Share Posted July 21, 2010 Původně zaslal: 573v0 ...O koľko sa približné zvýši spotreba keď je lambda zlá?... ...Vraj sa tam má nanášať nejaká špeci vazelína aby sa nezapiekla do potrubia, dá sa to zohnať v bežnej autopredajni?.... ...čo je pro týchto starých motoroch ekonomickejšie... - Vzhľadom na regulačný rozsah sondy je zmena spotreby pomerne malá. - používa sa vazelína ktorá obsahuje napríklad meď alebo molybdén sulfit. - čo je ekonomickejšie bude asi dlhá debata ale podľa mňa je dávka paliva rovnaká ako pri voľnobehu. Pri starších to platí určite. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marko306 Posted July 21, 2010 Share Posted July 21, 2010 zotrvačnosť, len dopomáha k nižšej spotrebe, ale nie k nulovej. Keby sa uzavrie palivo na komlet tak tou zotrvačnosťou by ti zdochýňalo auto ako keby vypneš za jazdy motor so zaradenou rýchlosťou. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrChodny Posted July 21, 2010 Share Posted July 21, 2010 tak par clanku na toto tema: http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2008040602 http://www.penize.cz/spotrebitel/54904-usporna-jizda-snizuje-spotrebu-nikoli-prumernou-rychlost Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
573v0 Posted July 21, 2010 Author Share Posted July 21, 2010 No zaujímavé, konečne chápem prečo ma vždy okolo 2000ot/min trhlo keď som brzdil motorom Ináč k tej vazelíne- ak vytiahnem starú lambdu z iného auta a dám ju do môjho, tiež tam musím dávať tú vazelínu? Alebo sa tá vazelína udrží aj na použitej lambde? A dá sa zohnať v autopredajni či treba to ísť spraviť do servisu? [upravil dne 21/7/10 573v0] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
.mycTD Posted July 21, 2010 Share Posted July 21, 2010 muj motor z roku 89 zaviral vstriky nad 1.500ot a pochybuju, ze je nejake auto s katalizatorem, ktere by to nedelalo. takze na volnobeh jedes urcite draz, ale zase dal dojedes, takze uspora je diskutabilni. lambdu urcite namazat musis, pokud ji budes chtit jeste nekdy demontovat. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pastorek Posted July 21, 2010 Share Posted July 21, 2010 Původně zaslal: 573v0 ....Ináč k tej vazelíne- ak vytiahnem starú lambdu z iného auta a dám ju do môjho, tiež tam musím dávať tú vazelínu? Alebo sa tá vazelína udrží aj na použitej lambde? A dá sa zohnať v autopredajni či treba to ísť spraviť do servisu? Mala by sa dávať pri každej montáži ale nevyhnutné to nieje. Ak nedáš tak budúca demontáž bude horšia. To je všetko. Nemá vplyv na funkčnosť. Tie vazelíny sa dajú bežne kúpiť. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.