Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

řadíte taky tak?


ozzy56

Recommended Posts

Dnes jsem vezl známého a nelíbilo se mu jak řadím, po dlouholeté profesi řidiče z povolání dávám meziplyn při řazení dolů, hlavně z 4 na 3 a z 3 na 2, dvojí sešlápnutí spojky při řazení nahoru už nepoužívám---je ten meziplyn takový problém,nebo Vy,co jste jezdili taky profi, řadíte stejně?

P.S.nechci rozbory o řazení a synchronech atd., tomu dobře rozumím,jde mi o to,zda jsem taková vyjímka...:) dík

[upravil dne 20/7/10 ozzy56]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja se priznam.,.. meziplyn nepouzivam, asi ani neni k nicemu, pri razen ito nema smysl preradim v idelanich otackach ze to netrhne, a pri podrazovani teze ne... nikdy mi to necuklo.. akorat kdyz mi ujede noha... ale to se tak casto nestava... tak preci jenom mi to postrada smysl... nenici se tim spojka?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No vem si že chceš podřadit a brzdit motorem, maš vytočenou 3 na 4500 a kopneš tam dvojku, u toho se ničí spojka to bych věřil, kdežto když setrvák roztočíš na tech 6500 a pak spojku pustíš tak jsou vlastně otáčky motoru už nastavený na to jak by se roztočili při puštění spojky, takže když se trefiš co nejpřesněji do otáček je opotřebení spojky nulové

[upravil dne 19/7/10 Radek Hurvajz]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tohle tema uz tu jednou bylo

Taky pouzivam proslapnuti plynu, nez tam kopnu nizsi rychlost, ono v zakladu to dela uz sama ridici jednotka motoru, sveho casu sem hodne lidi psalo, zda je v poradku, ze pri vyrazeni rychlosti jim otacky jeste chvili drzi na te hodnote, ze ktere vyradili. Je to prave kvuli zmirneni razu pri pusteni spojky a kdyz tomu clovek jeste pomuze sam proslapnutim, napriklad pri podrazovani ze 4 na 2, tak to taky neskodi. Spotrebu si myslim, ze to nijak nezvysuje, spis naopak bych rekl, ze diky plynulosti chodu motoru, ktery se nemusi roztacet z nizsich otacek, to nejaky ten miliprd paliva nakonec usetri :)

Ja mam tenhle zvyk jeste z jineho duvodu a to jeste ze 405ky, s kterou jsem zacinal jako ridic, meli jsme v ni taky LPG a obcas se stavalo, ze pri vyrazeni motor chcipnul, zabranit tomu se pak dalo jedine proslapnutim plynu, nez se tam kopla jina rychlost a pustila spojka

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Radku, s čím jezdíš na 4500 otáček a pak ještě podřadit? Já podřazuji většinou na 1500 ... nanejvýše při 2000, a to bez meziplynu (nikdy jsem s ním nejezdil, však mi je 21 :D) a vždy pomalu, čímž auto dobře zpomalí - věřím, že to spojce nevadí, navíc při takovém dojezdu ke křižovatce by měla být nulová spotřeba :myslim

[upravil dne 19/7/10 MilanF1]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Meziplyn... no nevím v době synchronů. Ale co dělám při podřazování je to, že v průběhu uvolňování spojky cvrnknu do plynu. To skutečně srovná tak nějak otáčky a přechod je měkčí. Meziplyn tomu nepomůže, ten se, pokud se nemýlím dává tam, kde synchrony nejsou, aby se vůbec dalo přeřadit. Obdobně vyšlápnutí spojky v neutrálu při nadřazování.

Obecně pro onu měkkost přechodu se (někdy) snačím plynem roztočit motor na předpokládané otáčky po zařazení... a to těsně před záběrem spojky. Optimálně ještě tak, že má-li být motor v jízdním taky, tak mírně nad předpokládané otáčky, v případě, že má nastat měkký brzdný tah, tak mírně pod předpokládané otáčky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

co se týče ničení spojky, tak bych řek, že ji tadí ničí akorát Radek (sry)..podřazování s meziplynem by mělo probíhat tak, že vyšlápneš spojku, dáš neutrál, pustíš spojku, prohrábneš plyn, znovu vyšlápneš spojku a zařadíš nižší stupeň..to vše samozřejmě rychle..dělal jsem to zejména v zimě, když šla za studena převodovka ztuha a pak pro zvukovou kulisu, když jsem měl laďák:aut..ale hrabat po plynu při vyšlápnuté spojce a nedejbože až do 6500 ot. je podle mě prasárna, leda bych toužil mít brzo novou spojku:blicismajlik

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Tommy306

co se týče ničení spojky, tak bych řek, že ji tadí ničí akorát Radek (sry)..podřazování s meziplynem by mělo probíhat tak, že vyšlápneš spojku, dáš neutrál, pustíš spojku, prohrábneš plyn, znovu vyšlápneš spojku a zařadíš nižší stupeň..to vše samozřejmě rychle..dělal jsem to zejména v zimě, když šla za studena převodovka ztuha a pak pro zvukovou kulisu, když jsem měl laďák:aut..ale hrabat po plynu při vyšlápnuté spojce a nedejbože až do 6500 ot. je podle mě prasárna, leda bych toužil mít brzo novou spojku:blicismajlik

No ty otáčky jsou jen příklad, nikde jsem nepsal že tam rvu dvojku z trojky ve 4500ot, a umyslně jsem je nadsadil.

Jinak je to naprosto jednoduchý, to protočení motoru zabrání škubnutí spojky.

[upravil dne 19/7/10 Radek Hurvajz]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...