ozzy56 Posted July 19, 2010 Share Posted July 19, 2010 Dnes jsem vezl známého a nelíbilo se mu jak řadím, po dlouholeté profesi řidiče z povolání dávám meziplyn při řazení dolů, hlavně z 4 na 3 a z 3 na 2, dvojí sešlápnutí spojky při řazení nahoru už nepoužívám---je ten meziplyn takový problém,nebo Vy,co jste jezdili taky profi, řadíte stejně? P.S.nechci rozbory o řazení a synchronech atd., tomu dobře rozumím,jde mi o to,zda jsem taková vyjímka... dík [upravil dne 20/7/10 ozzy56] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radek Hurvajz Posted July 19, 2010 Share Posted July 19, 2010 Jo, řadim dolů taky s meziplynem při vyšlapnutý spojce, roztočí se tím setrvák a motor a převodovka nedostane takovej kopanec ale pěkně plynule zabere. A to jsem nejezdil jako profík;) [upravil dne 19/7/10 Radek Hurvajz] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vendelinek Posted July 19, 2010 Share Posted July 19, 2010 Taky s meziplynem a profík taky nejsem, že je to pro motor jen dobře:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
peugeot09 Posted July 19, 2010 Share Posted July 19, 2010 Bez meziplynu a pomalu. Meziplynem je myšleno \"protočení\" spojky před zařazením rychlosti? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radek Hurvajz Posted July 19, 2010 Share Posted July 19, 2010 P09: V tomhle připadě ano, pouze protočení motoru při vyšlápnuté spojce, ne meziplyn v pravem slova smyslu známý ještě z nákladních aut bez synchronů Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Benžík Posted July 19, 2010 Share Posted July 19, 2010 To se muselo v tátovo š120 z 3 na 2, jinak nešlo podřadit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Existujuci Posted July 19, 2010 Share Posted July 19, 2010 Ja bez medziplynu. A to som jazdil profesionalne. Teraz uz su take sinchrony v prevodovkach(aj nakladnych aut) ze to nema extra zmysel. Podla mna je to len zlozvyk a zvysuje spotrebu. Ale proti gustu........Pohodlnost nadovsetko. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
koblih69 Posted July 19, 2010 Share Posted July 19, 2010 S meziplynem řadím na Fiatu 500 ( 1969 ) jinak ne... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chepp Posted July 19, 2010 Share Posted July 19, 2010 ja se priznam.,.. meziplyn nepouzivam, asi ani neni k nicemu, pri razen ito nema smysl preradim v idelanich otackach ze to netrhne, a pri podrazovani teze ne... nikdy mi to necuklo.. akorat kdyz mi ujede noha... ale to se tak casto nestava... tak preci jenom mi to postrada smysl... nenici se tim spojka? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radek Hurvajz Posted July 19, 2010 Share Posted July 19, 2010 No vem si že chceš podřadit a brzdit motorem, maš vytočenou 3 na 4500 a kopneš tam dvojku, u toho se ničí spojka to bych věřil, kdežto když setrvák roztočíš na tech 6500 a pak spojku pustíš tak jsou vlastně otáčky motoru už nastavený na to jak by se roztočili při puštění spojky, takže když se trefiš co nejpřesněji do otáček je opotřebení spojky nulové [upravil dne 19/7/10 Radek Hurvajz] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hudy Posted July 19, 2010 Share Posted July 19, 2010 No pri razeni dolu, tam obcas meziplyn taky pouziju. Hlavne ze 3 na 2. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ferry Posted July 19, 2010 Share Posted July 19, 2010 tohle tema uz tu jednou bylo Taky pouzivam proslapnuti plynu, nez tam kopnu nizsi rychlost, ono v zakladu to dela uz sama ridici jednotka motoru, sveho casu sem hodne lidi psalo, zda je v poradku, ze pri vyrazeni rychlosti jim otacky jeste chvili drzi na te hodnote, ze ktere vyradili. Je to prave kvuli zmirneni razu pri pusteni spojky a kdyz tomu clovek jeste pomuze sam proslapnutim, napriklad pri podrazovani ze 4 na 2, tak to taky neskodi. Spotrebu si myslim, ze to nijak nezvysuje, spis naopak bych rekl, ze diky plynulosti chodu motoru, ktery se nemusi roztacet z nizsich otacek, to nejaky ten miliprd paliva nakonec usetri Ja mam tenhle zvyk jeste z jineho duvodu a to jeste ze 405ky, s kterou jsem zacinal jako ridic, meli jsme v ni taky LPG a obcas se stavalo, ze pri vyrazeni motor chcipnul, zabranit tomu se pak dalo jedine proslapnutim plynu, nez se tam kopla jina rychlost a pustila spojka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MilanF1 Posted July 19, 2010 Share Posted July 19, 2010 Radku, s čím jezdíš na 4500 otáček a pak ještě podřadit? Já podřazuji většinou na 1500 ... nanejvýše při 2000, a to bez meziplynu (nikdy jsem s ním nejezdil, však mi je 21 ) a vždy pomalu, čímž auto dobře zpomalí - věřím, že to spojce nevadí, navíc při takovém dojezdu ke křižovatce by měla být nulová spotřeba [upravil dne 19/7/10 MilanF1] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chepp Posted July 19, 2010 Share Posted July 19, 2010 ja teda napodoben jako Milan... s breakem... Ale se coupe ve vysokych otackach nepodrazuju... s predstihem brzdim motorem... a nebo lehce pomohu brzdou... ale ne casto... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edison Posted July 19, 2010 Share Posted July 19, 2010 Meziplyn... no nevím v době synchronů. Ale co dělám při podřazování je to, že v průběhu uvolňování spojky cvrnknu do plynu. To skutečně srovná tak nějak otáčky a přechod je měkčí. Meziplyn tomu nepomůže, ten se, pokud se nemýlím dává tam, kde synchrony nejsou, aby se vůbec dalo přeřadit. Obdobně vyšlápnutí spojky v neutrálu při nadřazování. Obecně pro onu měkkost přechodu se (někdy) snačím plynem roztočit motor na předpokládané otáčky po zařazení... a to těsně před záběrem spojky. Optimálně ještě tak, že má-li být motor v jízdním taky, tak mírně nad předpokládané otáčky, v případě, že má nastat měkký brzdný tah, tak mírně pod předpokládané otáčky. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DanculD Posted July 19, 2010 Share Posted July 19, 2010 Na manuale som medziplyn nedaval ale teraz uz par dni za mna podradzuje niekto iny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy306 Posted July 19, 2010 Share Posted July 19, 2010 co se týče ničení spojky, tak bych řek, že ji tadí ničí akorát Radek (sry)..podřazování s meziplynem by mělo probíhat tak, že vyšlápneš spojku, dáš neutrál, pustíš spojku, prohrábneš plyn, znovu vyšlápneš spojku a zařadíš nižší stupeň..to vše samozřejmě rychle..dělal jsem to zejména v zimě, když šla za studena převodovka ztuha a pak pro zvukovou kulisu, když jsem měl laďák:aut..ale hrabat po plynu při vyšlápnuté spojce a nedejbože až do 6500 ot. je podle mě prasárna, leda bych toužil mít brzo novou spojku:blicismajlik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dolly1010 Posted July 19, 2010 Share Posted July 19, 2010 Já bez meziplynu. Pustím plyn, zmáčknu spojku, hodím tam jinej kvalt, pustím spojku a přiměřeně s tím plyn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radek Hurvajz Posted July 19, 2010 Share Posted July 19, 2010 Původně zaslal: Tommy306 co se týče ničení spojky, tak bych řek, že ji tadí ničí akorát Radek (sry)..podřazování s meziplynem by mělo probíhat tak, že vyšlápneš spojku, dáš neutrál, pustíš spojku, prohrábneš plyn, znovu vyšlápneš spojku a zařadíš nižší stupeň..to vše samozřejmě rychle..dělal jsem to zejména v zimě, když šla za studena převodovka ztuha a pak pro zvukovou kulisu, když jsem měl laďák:aut..ale hrabat po plynu při vyšlápnuté spojce a nedejbože až do 6500 ot. je podle mě prasárna, leda bych toužil mít brzo novou spojku:blicismajlik No ty otáčky jsou jen příklad, nikde jsem nepsal že tam rvu dvojku z trojky ve 4500ot, a umyslně jsem je nadsadil. Jinak je to naprosto jednoduchý, to protočení motoru zabrání škubnutí spojky. [upravil dne 19/7/10 Radek Hurvajz] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fusion Posted July 19, 2010 Share Posted July 19, 2010 Takdlens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.