robozv Posted July 18, 2010 Share Posted July 18, 2010 Ahojte prednedavnom sme boli na dovolenke v Chorvatsku na Murteri a chcel by son sa s vami podelit o nejake skusenosti s cestou vs moja 307ka. Odchadzali sme ako kazdy na noc o 20 00 vecer a prisli sme o 7 00 rano. No preco pisem: toto bola moja prva dlha cesta tak som mal trosku obavy ze co a jako. Natankoval som doplna na Slovensku. Auto bolo fakt plne nalozene + 300litrova truhla na streche + 3dospele osoby a jedno dieta v sedacke. Moje pocudovanie bolo ze cesta tam bola presne 888km a isli sme priemerne 110-120km za hodinu samozrjme vacsina cesty po dialnici a skoro celou cestou s klimou pretoze bolo v aute teplo a dcerka bola kazdu chvilku spotena. Po prychode tam mi palubak ukazoval 888km tam priemerku 6,4 co ma popravde zarazilo cakal som viac a cesta spat konecny udaj s palubaku bol dokopi 1740km priemerka 6,4l a priemerna rychlost 83km/h. No na to ze mam benzin 1,4 65KW + auto bolo fakt plne na prasknutie myslim si ze tieto hodnoty su nadmieru uspokojive. Ak mate niekto takuto alebo podobnu skusenost hodte ju sem pre zaujimavost. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
georgegg Posted July 18, 2010 Share Posted July 18, 2010 s tou spotřebou na dlouhejch trasách mam taky dobrou zkušenost, když jezdíme do rakouska na lyže cca 700km tak mam sotřebu pod 7 litrů a rychlost 130plus, taky mě to poprvé dost překvapilo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
reznaluki Posted July 18, 2010 Share Posted July 18, 2010 Mám taky 1,4 65kw a zkušenost mám stejnou. Cesta ze západu Čech do Ostravy cca 500km a spotřeba 5,8l/100. Jeli jsme čtyři chlapi a plný kufr. To auto má skvělou spotřebu do asi 110 km/h. Poté diametrálně narůstá. Při dálniční 130 km/h už jede za cca 7l. A pak to již prudce stoupá. V Německu na dálnici při plynu v podlaze jede asi 170km/h a žere okolo 10-12l. Spotřeba je odvislá i na kvalitě benzínu. Do nedávna jsem tankoval levný Tesco benzín a motor tím dost trpěl, zakarbonovaný výfuk a špatný studený start. Nedávno jsem nabral V-power na Shell ,auto je svižnější a po ránu se již tak nedusilo. Uvidím co to udělá po delší době. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PEUGEOTIK307 Posted July 18, 2010 Share Posted July 18, 2010 Ja som mal 4 osoby a 500l box na streche. Priemerná spotreba 6,5l/100km. Baška Voda [upravil dne 18.7.2010 PEUGEOTIK307] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Milhausekkk Posted July 19, 2010 Share Posted July 19, 2010 Já jel z Kopřivnice do Dolního Adršpachu.... cca 900 km i s čtyřdenním pojížděním na místě (takový delší víkendový pobyt :-))...čtyři dospělí, jedno dítě a plný kufr.....průměrná spotřeba 6,8 l Mám 1,6 16V 80KW, 307 break, r.v.11/2006 a usuzuju, že spotřeba je taky pěkná, protože denně dojíždím do práce z jednoho města do druhého....cca 13 km... a spotřebu mám skoro pořád kolem průměru 7,7 l Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robozv Posted July 19, 2010 Author Share Posted July 19, 2010 S tou spotrebou do tych 110km/h suhlasim je perfektna zmestim sa pod 6l ale vyssie okolo 130 mi s klimou robi tych spominanych 7l. Dokonca ked sme sa striedali s kamosom on ma Volvo V40 combi 1,9td 66Kw tak sa cudoval ze moj motor je zivsi ako ten jeho co ma potesilo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Benžík Posted July 19, 2010 Share Posted July 19, 2010 Napiš taky něco o tom Murteru (http://www.peugeot-club.com/forum/forumdisplay.php?fid=34), docela mě to zajímá, předloni jsme tam chtěli jet, nakonec jsme jeli do Novalji. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LubošK Posted July 19, 2010 Share Posted July 19, 2010 My jeli začátkem července kousek za Trogir a zpět - a při pohodových cca 110 km po dálnicích v Rakousku a cestou zpět i v Maďarsku bych asi na jedno natankování dojel tam i zpět - nebýt nepodařeného výletu k Dubrovníku, který se při cestě zpět prodražil i díky hledání nájezdu na končící dálnici kousek za Makarskou. Neboť po dojezdu tam signalizovala nádrž více než polovinu maxima. Murter je trochu blíž, takže by to ani s 1.6benzinem nemuselo být až tak mimo dojezd (když pominu nějaké to drobné dotankování v Rakousku/Maďarsku cestou). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozzy56 Posted July 19, 2010 Share Posted July 19, 2010 s tím dojezdem- bydlíš ve slovinsku,né?? cena paliva je při cestě k moři bezpředmětná--je v těch průjezdných zemích plusmínus stejná,takže je fuk kde se tankuje [upravil dne 19/7/10 ozzy56] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robozv Posted July 19, 2010 Author Share Posted July 19, 2010 to mi chces povedat ze na jednu nadrz s 1.6 HDi prejdes viac ako 1700km ????????? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dalibor307 Posted July 19, 2010 Share Posted July 19, 2010 Původně zaslal: robozv to mi chces povedat ze na jednu nadrz s 1.6 HDi prejdes viac ako 1700km ????????? to sa ani mne velmi nezda Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
shark734 Posted July 20, 2010 Share Posted July 20, 2010 Původně zaslal: robozv to mi chces povedat ze na jednu nadrz s 1.6 HDi prejdes viac ako 1700km ????????? este tych 1400km by som uveril...kamarat bezne jazdi za 4,5l na 100km(1.6HDi 80kw), ale to si myslim ze uz je hranica Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robozv Posted July 20, 2010 Author Share Posted July 20, 2010 Este jedna vec: na Slovensku tankujem len SHELL V pover a v chorvatsku som natankoval na cerpacke \"INA\" a pocit bol taky akoby mi niekto nacural do nadrze auto vobec netahalo a palubak mi v priemere ukazoval okamzitu spotrebu cca o 1,5l viac co ma zarazilo:o zeby to bolo pravdou ze SHELL ma nieco do seba?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dalibor307 Posted July 20, 2010 Share Posted July 20, 2010 ozaj zaujimalo na co si treba dat pozor pred takou dlhou cestou? alebo to riesit cez servis nech oni skontroluju stav vozidla? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
georgegg Posted July 20, 2010 Share Posted July 20, 2010 vždycky když jedu někam dál tak kouknu na tlak v pneu, okouknu brzdy, jestli sou všechny žárovky v pohodě, chladící kapalinu, brzdovku, stav oleje a samo doleju ostřikovače a to je asi tak všechno Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robozv Posted July 21, 2010 Author Share Posted July 21, 2010 Ja som chcel ist na taku malu kontrolu do servisu ale mali plno tak som skontroloval naplne, dofulak gumi tak na 2,7 skontroloval rezervu dolozil nahradne ziarovky, 3 reflexne vesty a umyl a nalestil auto [upravil dne 21.7.2010 robozv] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sekaj Posted July 21, 2010 Share Posted July 21, 2010 Původně zaslal: LubošK My jeli začátkem července kousek za Trogir a zpět - a při pohodových cca 110 km po dálnicích v Rakousku a cestou zpět i v Maďarsku bych asi na jedno natankování dojel tam i zpět - nebýt nepodařeného výletu k Dubrovníku, který se při cestě zpět prodražil i díky hledání nájezdu na končící dálnici kousek za Makarskou. Neboť po dojezdu tam signalizovala nádrž více než polovinu maxima. Murter je trochu blíž, takže by to ani s 1.6benzinem nemuselo být až tak mimo dojezd (když pominu nějaké to drobné dotankování v Rakousku/Maďarsku cestou). Tak mé skušenosti s cesty Kadaň-Tučepy tam i s5 cca. 2500km s průměrnou rychlosti kolem 100km/h a plně přeloženym autě každoročně projedu 2,5 nádrže.Průměrka kolísala mezy 5.6 a 6.2l/100km podle toho jak jsem momentálně autí šlapal na krk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LubošK Posted July 23, 2010 Share Posted July 23, 2010 Původně zaslal: LubošK My jeli začátkem července kousek za Trogir a zpět - a při pohodových cca 110 km po dálnicích v Rakousku a cestou zpět i v Maďarsku bych asi na jedno natankování dojel tam i zpět - nebýt nepodařeného výletu k Dubrovníku, který se při cestě zpět prodražil i díky hledání nájezdu na končící dálnici kousek za Makarskou. Neboť po dojezdu tam signalizovala nádrž více než polovinu maxima. Murter je trochu blíž, takže by to ani s 1.6benzinem nemuselo být až tak mimo dojezd (když pominu nějaké to drobné dotankování v Rakousku/Maďarsku cestou). Z nejrůznějších důvodů se nám extrémně nevyplatí tankovat v cizině. Z týchž důvodů jsme při naší poslední cestě do Chorvatska tankovali naposledy v Brně, odkud je to do Tisna u Murteru cca 800 km (pokud člověk nejede až do Grazu a předtím/pak to \"řízne\" přes Rakousko/Slovinsko/Chorvatsko). A taky jsem zapomněl na ten 5l kanystřík doplněný v ČR někdy před třemi měsíci, který jsem tam v Chorvatsku nalil - ale to až po to nevydařeném výletu za Makarskou... Suma sumárum - při doplnění \"po hrdlo\" se to (pro jistotu i s tím 5l kanystříkem) dá s 1.6HDI/80 kW v 307SW zajet na Murter a zpět zcela určitě. Zvláště když i v ČR se s tímhle motorem dá při dodržování rychlostních limitů a jízdě po dálnici pod 110 km/h ujet na jednu nádrž (= \"po hrdlo\" reálně cca 62 až 65 l) běžně kolem 1400 - 1500 km - a to i při větších zdejších výškových rozdílech. Třeba dnes jsem jel od Břeclavi z místa ve 200 metrech nadmořské výšky do Prahy u Barranďáku (což je dle GPS ve zhruba stejné nadmořské výšce) za cca 4,3 l/100 km při jízdě do cca 110 km/h - tj. sice nikoliv dálniční \"maximálkou\", ale na druhé straně taky ne na pětkových \"superoptimálních\" 85 km/h (neboť pak to žere cca 3,5l/100 km:-). To vše s naším novějším P307SW \"přidušeným\" FAPem - ale na druhé straně s optimálním nájezdem necelých 90.000 km (kdy tenhle motor jen \"přede\"). P.S. Minulý týden v Turecku, kde stojí bezolovnatý benzin v přepočtu kolem 50 Kč/l, jsem za tři dni najel po tamních plážích a památkách (Kis Kuzumi, Efes aj.) se zapůjčeným benzinovým Fiatem Albea/1,4 s nájezdem necelých 90tkm něco kolem 1500 km při spotřebě něco málo přes 5l/100 km (pročež jsem tam tomu svému učiteli autoškoly, který mě tak nasměroval už od mých řidičských začátků dávno před mým prvním milionem km, děkoval v duchu doslova 1,66násobně:-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozzy56 Posted July 24, 2010 Share Posted July 24, 2010 proč je extremně nevýhodné tankovat v cizině? jestli tady dám cca 31 kč za litr a tam cca 33 tak to není tak špatné,myslím--navíc v položce dovolená je to zanedbatelná částka...,(koupíš max. 50 litrů,takže navíc dáš cca stovku...) P.S. řeč je pořád o cestě do Chorvatska a neberu v potaz situaci,kdy je palivo v projíždějících zemích levnější... [upravil dne 24/7/10 ozzy56] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivona Posted July 24, 2010 Share Posted July 24, 2010 Původně zaslal: ozzy56 proč je extremně nevýhodné tankovat v cizině? jestli tady dám cca 31 kč za litr a tam cca 33 tak to není tak špatné,myslím--navíc v položce dovolená je to zanedbatelná částka...,(koupíš max. 50 litrů,takže navíc dáš cca stovku...) P.S. řeč je pořád o cestě do Chorvatska jj taky by mě to zajímalo, myslím, že kvalita tam bude stejná nebo lepší než u nás. Já v HR tankovala naftu za 8.05kn což je necelých 30,- Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.