Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Vaha vzduchu


Guest tsol

Recommended Posts

Zdravím všechny příznivce a konkrétně majitele 307ček. Chodím zde už dlouho, jelikož zde jde najít plno užitečných rad které mi už mnohdy hodně pomohly s mým starým miláčkem 106tkou, která je už však prodaná a nyní jsem hrdým majitelem své 3 měsíce staro-nové 307sw.

Chtěl jsem však poprosit. Jak jsem se už mnohde dočetl, auto jezdi celkem fajn, akorat mám dojem jestli není špatná váha vzduchu. Odpovídalo by to vyšší spotřebě která je kombinovaná okolo 8 litrů podle PC a také již zmiňovaným občasným výpadkům tahu okolo 2100 otáček. Je to taková drobná díra v tahu motoru ale spíše mi vadí ta spotřeba.

Chtěl jsem tedy požádat, zda-li není nějaký fanda v okolí se kterým by se dalo domluvit na nějaký den a má stejnou motorizaci případně stejnou váhu vzduchu která je určitě v pořádku, zda-li by se nedala přehodit a vyzkoušet. Je to pro mě drahý díl a neoriginál se mi moc kupovat na zkoušku nechce, spíše bych chtěl origo bosch nebo siemens, sam nevim co tam presne je, ale samozřejmě s jistotou že je opravdu špatná. Za případné nabídky díky

Tom

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kupoval jsem váhu starline, po 3 měsících byla mrtvá. Teď tam mám siemens a jede jak má. S tou spotřebou mě 307 taky nemile překvapila. Předevčírem 2xpraha a zpět, tam bez klimy a dle předpisů 5,5l/100. Pak začalo bejt vedro=klima on, pojíždění po městě, spotřeba vyletěla na 6,8l/100 při stejný rychlosti. Nakonec jsem tomu trochu šlapal na krk a byl jsem tam kde vždycky 7,5l/100. Prostě jsou to rozežraný auta, tdička při stejným stylu jízdy do 6l/100. Určitě se tu objeví někdo,l kdo bude tvrdit, že jezdí pořád pod 6l/100, ale tomu s tímhle motorem nevěřím. Jezdím nafťáky už přes 12 let, různý značky, dokonce jsem měl i 2.0hdi 66kW v xsaře a s tou se dalo ject do těch 6l/100. Asi je 307 moc těžká, bo co...:cool:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Resim uplne stejny problem. Akorat mam benzin 1.6. Resim to uz asi rok a pul. Napred jsem mel podezreni na skrtici klapku ale ted vse smeruje k vaze. Projevuje se to nepravidelnou ztratou vykonu. Nekdy nastartuji a auto je svizne, prijemna odezva plynu a nekdy nastartuji a mam pocit ze se nerozjizdim na jednicku ale na trojku. Situace kdy chci vlitnout pred auto do krizovatky a motor uplne umre jsou nejlepsi. Je to jak pises kolem 2000 otacek. O spotre nemluvim. Jezdim jen mesto a mam 8.6. A muzu delat co chci. Diagnostika nic neukazuje ale v servise jsem mluvil s borcem ktery resil uplne to stejne ( mel uplne stejne problemy a priznaky) diagnostika mu taky nic nevyhazovala a tvrdil ze to vyresila nova vaha vzduchu. Prej rozdil 100:1 co se sviznosti a spotreby tyce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak diky temto prispevkum jsem si cim dal jistejsi ze to bude ono... ta spotreba je ted vynulovana asi pred 150 km kdy jsem nalil plnou nadrz a po tech 150km jen popojizdenim a mestem spotreba 9.0 :-))) to fakt neni normalni stav... jelikoz mam diesla poprve nedokazu posoudit tah, predtim jsem jezdil asi 8 roku s peugeotem 106tkou benzinem a 1.4 motorem s 55kW a to bylo svizne samozrejme, ale to odbocuji. Tah teda nepoznam spolehlive ale podle proctenych prispevku je spotreba nehorazna.... taky teda doufam ze bude nejaky fanda z okoli tak hodny a nabidne spolupraci na vyreseni tohoto problemu, jinak se k tomu stejne dokopu ale takhle by to bylo asi rychleji....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jeste co se tyce te klimy.... rekl bych ze to taky znaci na vahu protoze at mam klimu zapnutou nebo vypnutou nepoznam fakt ve spotrebe zadny rozdil.... i pri jizde kdyz bych se podival na aktualni spotrebu pri nezarazenem stupni, tak je dle me velka okolo 1.6 az 2.0 litrů a kdyz nahodou vypnu nebo zapnu klimu, spotreba se nezmeni.... takze uz je to asi opravdu extrem ze to klima nepozna :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chtel jsem se jeste tak na okraj zeptat. Nema nekdo moznost zajistit pripadne onu vahu vzduchu original za vyhodnejsi cenu a pripadne jakou??? preci jenom je to plno lidi s ruznymi kontakty tak kdyby byla treba moznost s nejakou slevou, byl bych vdecny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tady ti posilam odkaz ktery by ti jeste mohl pomoci. U me jelikoz narozdil od tebe mam benzin tak jsem zjistil (jsem laik tak se mi doufam nebudete smat) ze nemam klasickou vahu vzduchu jako naftaci ale jakysi MAP Senzor. Zrejme je to prakticky to stejne akorat je to jen takova malinkata krabicka na jednom sroubku s konektorem. Cena kolem 1000,-. Na diagnostice se jako vadna ukazat nemusi nicmene muze delat tebou popisovyny problem ktery mam i ja. Jako dalsi muze tento problem delat skrtici klapka. Nova cca 10000,- co mi rekli v Peugotu :D . nahradni vyrobce a ceny neznam. Pry se da ale i nejak vycisti a nahrat do ni nove hodnoty. Dalsi vec jsou svicky. Ty jsem menil bez vysledku. Jako dalsi varianta lambda sonda. Tu casto zminovali v servisech kdyz jsem jim popisoval problem. Cenu neznam ale pocitam tak 2 - 3 000,-. Tohle si jeste necham v zaloze. A ve finale by to mohla byt zapalovaci rampa. Cena ruzna podle vyrobce. Od 3000 - do 6000,-. Nekomu to pomohlo nekomu ne. Takze ja zacnu tim senzorem a budu postupovat podle cen dal. Upozornuji ze pisu varianty ktere by to mohly byt u me benzinove 1.6 a ze tomu rozumim jako koza petrze... . Takze kdybych psal blbosti tak snad do toho nekdo zasahne. Chci jen pomoc...

Tady slibovany odkaz -

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahojky balci, velmi si vážím tvé snahy pomoct a to zcela upřímně, co se týče však popisovaných věcí, jsem taky spíše laik než odborník kterých je tady spousta a opraví nás nejspíš oba, avšak ze zkušenosti alespon laicke vím, jelikož jsem měl 8 let před touto 307čkou 106tku benzín, že opravdu mluvíš spíše o benzínu, takže konkrétně co píšeš, svíčky zcela určitě ne jelikož ty diesel nemá, s tím je i spojená zapalovací rampa, tu jsem kdysi řešil právě u 106tky a i tam byla celkem drahá a pomohlo mi když jsem ji malinko vyčistil a samozřejmě vyměnil svíčky za kvalitní a ne jako prvně brisk, s těma to prostě chcípalo a nevěděl jsem si rady.... lambda sonda netuším jestli u dieslu je ale to je možné, ostatní věci možná taky ano ale to najisto opravdu nevím, spíše si myslím že bude pomalu přícházet na řadu i FAP filtr jelikož už mi několikrát taky vyskočil na 5 minut takže ten už asi pomalu taky říká o výměnu, ale je možné alespoň co já si domýšlím jako laik že jestli je vaha spatná a davkuje se více paliva tak se může ucpávat teoreticky rychleji, po výměně možná ještě nějaký čas vydrží jelikož by mohlo být kvalitnější spalovaní, ale možná jsou to fakt jenom hloupé uvahy které s tím spojitost nemají, nechť nás tedy někdo opraví. Ale ještě jednou díky alespon za snahu :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

když už jsme stále u té váhy. Díval jsem se teda na jeden eshop kde mají originály ale opět bych uvítal vaši radu. Jakého výrobce spíše zvolit cenový rozdíl totiž není až tak velký, bud SIEMENS, ten tuším mám v autě i já nebo HELLA???? poradí někdo zkušený?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tsol: ja by som s tym behol na diagnostiku...tam ti zistia ci mas dobru vahu...zavadu to vyhodit nemusi, ale clovek co sa v tom trochu vyzna a pozna ake hodnoty prietoku vzduchu maju byt pri konkretnych otackach motora zavadu zisti..ja ked som mal zasratu vahu tak mi spotreba stupla tak o 1l..vycistil som vahu izopropilalkoholom a spotreba sa ustalila na 6l/100..na dia ti povedia aj na kolko % je FAP upchaty

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no na diagnostice to bylo hned kdyz jsem to koupil.... ale je mozne ze tohle nestudovali, spise tam jsem chtel at mi zjisti problem ktery byl s parkovacimi cidly a take vyhrivani sedacky, to ale odbiham, pan majitel, konkretne pan chodura z šenova u havířova který je tady zmiňován mi po projiždce říkal hned na začátku po geometrii že se mu ta váha už nezdá právě díky zmiňovaným dírám v tahu. Asi ji stejně během pár dnů koupím, už se stejně asi víc informací nedopídím a zkouška bude jednoznačná, jelikož jsem se s ním právě naposledy bavil ohledně toho a říkal že spolehlivě se to říci nedá, jedině jak se většinou řeší výměna a odzkoušení s jinou :-( a dávat zase za diagnostiku kde mi nakonec řeknou, no víte.... asi to bude fakt ta vaha, to si myslím už teď a zadarmo :-) možná kecám blbosti ale připadá mi to celkem zbytečné. spise by mě zajímalo jestli mám vzít tu siemens nebo hella....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Chlapi tak jsem nakonec Váhu sehnal u elit.cz, měl jsem ji dokonce se slevou a dal jsem tam teda stejnou Siemens. Rekl bych vsak ze dle pocitu zadna zmena :-( , spotreba tezko rict, je sice mensi ale nijak zavratne a diry v tahu obcas stale jsou, akorat ted casteji vyskakuje hlaska unblock diesel filter, ze zacatku asi pred mesicem mi to sem tam vyskocilo pouze pri sviznejsi jizde a tahani otacek nad 3 tisice, ted se mi uz to stalo i bez vytaceni, sice po klidnejsi jizde opet za nejaky cas zmizi ale je to cim dal casteji coz me zacina opravdu znervoznovat, protoze jsem predpokladal ze to jeste nejaky cas vydrzi nez si ho necham odstranit a hlavne na odstraneni nasetrit protoze pred nedavnem jsem auti kupoval a menil zakladni veci s rozvody a ted se mi to vazne celkem dost nehodi ale co naplat. Kazdopadne jsem vycerpal vsechny moznosti krome zminovaneho FAPu. Zalozil jsem vsak i tema ohledne diagnostiky kde bych rad zjistil vice veci, takze jestli nekdo ma a je schopen poradit napichnout a treba i neco doladit za lepsi cenu v mem okoli budu jedine vdecny....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Váha vzduchu je slabina motorů TDI, u Peugeotů zlobí málo kdy, a většinou je příčina jinde. Spotřeba souvisí se stylem jízdy každého řidiče, chce to co nejméně používat brzdu a pokud možno brzdit motorem. Také jsem jezdil pořád 7,5 - 8l nafty a nevěřil že se dá jezdit za míň a pak jsem zkusil jednou HK-Ostrava jet na úsporu, dojíždět a co nejméně používat brzdy a brzdit hlavně motorem a dostal jsem se na 5,1l při průměrné rychlosti 100km/h. Chce to ale pevné nervy a nenechat se vyhecovat, když Vás někdo předjede. Ta výkonová mezera okolo 2000 otáček je způsobena tím, že turbo při těchto otáčkách teprve zapíná.;)

Pokud chodí hláška diesel filtr, stačí vyměnit palivový filtr a je klid, nemá to nic společného s FUP. Palivový filtr stojí pár korun.

[upravil dne 6.8.2010 Leos]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No co se tyce spotreby, opravdu jezdim jako usporne, vyhecovat se nenechavam, z takovych veci jsem uz celkem vyrostl, takze to jde opravdu mimo me, ale i tak nemam sanci se dostat na lepsi prumernou dlouhodobejsi spotrebu i kdybych se snazil sebevic. Co se tyce vykonove mezery, je mi jasne ze dokud nesepne turbo je auto celkove linejsi a jde do sepnuti turba pomaleji, mezeru bych spise popsal jako naprosto nepravidelny zaskub pri akceleraci, pokazde malinko jinde a hlavne nepravidelne a pri ruznych stupnich. Naposledy co se tyce vyjadreni vymeny soucasti, mam uz snad veskere bezne veci od koupe pred 3 mesici vymenene pro vlastni klid. Tzn. olej, olejovy filtr, vymena rozvodu, vodni pumpy a kapaliny, kabinovy filtr, vzduchovy filtr a ted naposledy i ten zminovany palivovy, takze tohle to taky neni. Myslel jsem na ten palivovy taktez ale ani vaha ani filtr nic bohuzel nezmenil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...