Přejít na obsah
  • Current Donation Goals

Odlehčení auta


peugeot09

Recommended Posts

Ahoj. Už delší dobu jsem na autě nic významnějšího neřešil (když pominu saharu) tak jsem se dal do odlehčení auta. Vyndal jsem komplet rezervu, gumové koberečky, hever a další příslušenství + zbytečnosti v kufru a za sedačkama. Váha šla o 60kg dolů. Říkám si ale, že by bylo fajn dvěstěšestku ještě o něco málo odlehčit. Rozdíl před a po odlehčení o 60kg je znatelný na první sešlápnutí plynu, do kopce jede mnohem líp. Neměl by někdo tip, co se dá ještě odstranit, aniž by to mělo nějaký vliv na funkčnost? :)

Přemýšlel jsem ještě, že bych mohl vyndat zadní sedáky a sedačku spolujezdce, případně i všechny tapecy ale nevím jestli to úsilí stojí za to. Kolik vlastně ty sedáky a tapecy váží, neví někdo? A kolik kompletní sedačka spolujezdce? :myslim

[upravil dne 17/7/10 peugeot09]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To ne, tohle je vzhledem k mým současným proporcím ideální váha. :D

Jinak když to vezmu popořadě tak:

sedačky-zatím neodstraněno

koberce-všechny odstraněny

tlumení pod kobercem-odstraňovat určitě nebudu

šíbr-odstraňovat určitě nebudu

mechanizmy oken-odstraňovat určitě nebudu

Radio-1-2kg (odstraňovat určitě nebudu)

zesilovač a repráky-celkem bajvoko 5kg (subwoofer už v autě nevozím)

V nádrži mít málo benzínu-většinou mám v nádrži něco mezi 10-20litry, méně už radši nee

Ty zadní sedáky bych neřekl, že váží nějak moc. Tipoval bych tak max. 5kg jeden (spíš míň). :myslim

Jeden podotýkám, že to nemám na nějaké rally nebo něco podobného, jenom jsem byl zvědavý co to odlehčení udělá a moc mile mě ten efekt překvapil, tak bych chtěl ještě něco smysluplného vyhodit. Každé ušetřené kilo docela znatelně zvýší dynamiku motoru, s autem je pak větší legrace, reaguje na sešlápnutí plynu hbitější akcelerací. :super

[upravil dne 17/7/10 peugeot09]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

http://406.nolimit.cz/hmotnosti-komponent-vozu

nezapomeň odlehčovat souměrně aby nedošlo moc k rozhození vyvážení na př a zad. nápravu. Např. vyhodím sedačky a rezervu - tak přemístím aku baterii do kufru . v coupé má třeba koberec podlahy 17kg!! Vyhoď deku pod kapotou, oka na vytažení motoru a různé kryty v motoru, separační nádobky na ben. výpary, mlhovky taky neuživíš tak často,sportovní volant váží taky 1/7 oproti sériového, sportovní sedačky o 2/3 lehčí atd... se to zdá ale já odlehčil o víc než 120kg a vše jinak vypadá jako by nic nechybělo- konečně tady někdo začal uvažovat hlavou jaká je nejlevnější cesta k výkonu nebo spíš k lepšímu poměru ps/kg:super

[upravil dne 17.7.2010 tom406]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky Tome. :super

O odlehčení jsem začal uvažovat potom, co jsem si vzpomněl na svojí bývalku, stošestku v jednajedničkový motorizaci, která jezdila naprosto báječně. Tajemství \"zábavnosti\" auta je evidentně v co možná nejlepším poměru ps/kg. Úplně skvělý by bylo, kdyby se mi povedlo dostat váhu někam k 900Kg, což je ale asi nereálné bez nějakých razantnějších a náležitě dražších úprav. S tím vyvážením náprav máš naprostou pravdu. Auto má teď při rychlejším průjezdu ostřejší zatáčkou problém s přetáčivým smykem (těžko to nějak popsat, prostě cítíš, že ten zadek letí do strany oproti předku), mě ale strašně moc baví. S tímhle autem je prakticky nemožný se vybourat. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je sazmořejmě další věc, skla mají tunu. Makrolon nebo Lexan nebo co se to používá do provozu není ale kdyžtak si zjisti typ (nepamatuju název), kterej při prasknutí nedělá ostrý hrany. Vysvětloval mě to chlápek ve výrobně plexiskel, dělají budky na letadla a tak. Ukazoval mě jeden typ plexi, který je tvrdý ale přitom dostatečně měkký aby při ohnutí neprasklo vůbec. Kdybys použil obyčejný plexisklo a něco se stalo, můžeš mít v krku 20cm nůž z plexiskla.

A bacha kdo by chtěl náhodou jet nejakej vrch nebo něco - někde je povinný jen sklo, jinde sklo přední boky apod. tak si prve přečíst tech. pravidla závodu.

Edit: kolik má 206? ca 1250?

300 kg dolu už znamená zásahy do kastle, minimálně ten šíbr, kterej má dobrých 20kg, části auta ze sklolamina nebo karbonu.

Ale to už se přestáváme bavit o autě na ježdění do práce...

[upravil dne 17/7/2010 Fusion]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To bohužel nemám, ten makrolon byl navíc ve více tloušťkách ale co sem dělal věci s plexisklem ve zhruba stejné tloušťce jako sklo, váha může být 1/4, možná míň. Kolik má boční sklo nemám tucha 6kg?

A pokud jde o kastli tak bych začal kapotou, tam se dá dostat v pohodě na 1/2 - 1/3 běžné váhy (možná i víc s CF ale to už sou hrachy).

Jo a samozřejmě lehčí kola, není moc problém sehnat velmi lehký.

[upravil dne 17/7/2010 Fusion]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Fusion: 206ka má přibližně slabejch 1100. S benzínovou 1.4kou a standardní třídvířko rozhodně. Zejtra schválně kouknu do techničáku, kolik má ta moje. Nicméně P09 má tuším střešní okno, což váží taky asi megatunu. :)

edit: aha, teď vidím, 1025 kg suchá hmotnost. Hezké. :)

[upravil dne 18/7/10 Fakir]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...