Jump to content

Výměna slabé 307 za silnější a novější


Haemorrhage
 Share

Recommended Posts

Ahoj, mám peugeot 307 rok výroby 2002 s motorem 1,4 HDi 50kW. Byla to trochu chyba vzít tak slabý motor pro tohle auto. Později jsem také zjistil, že je auto brutálně stočené a že je pomaličku načnutej jeden vstřik. Chtěl bych si ale pořídit nějakou novější 307 se silnějším motorem. Koukal jsem se třeba teď na nabídku jedná se o rok 2006 po faceliftu s motorem 1,6 HDi 80kW a 120000km najeto. To jestli sedí km ještě nevím, neznám VIN. Ale zajímalo by mě, jak jsou na tom tyhle motory. Mám trochu strach z FAP, pokud ho tedy má, ajko že tyto 80kW ho asi mají, že? Nebo jaký jiný motor byste mi doporučili.

Rozhodně bych si ho před koupí nechal projet diagnostikou (celková kontrola chyb, kontrola vstřiků atd.)

Děkuji za diskuzi.

Link to comment
Share on other sites

No já jsem mluvil s kamarádem co dělá v Peugeotu a on říkal, že by šel raději do 66kW verze. že s tou 80kW bývají problémy s FAP, dvouhmotný setrvákem a turbem. Nevím co je na tom pravdy. Máte nějaký názory? Zkušenosti? To auto do kterýho bych šel má 80 000km.

Link to comment
Share on other sites

Ja myslim že je jedno jakej motor si vybereš myslim ze stránky spolehlivosti,spíš záleží na jakej kousek narazíš.Ale konkrétně okolo 1.6HDi ta turba se kazili hlavně krátce po koupi většinou měněni v záruce,asi špatná série,a setrvák vydrží cca.140t. Vadnej poznáš že chrastí.A Fapu už bych se nebál dá se odstranit a máš od něho na dobro pokoj.Ovšem všechny tvoje položky co jsi popsal to vše jestli odejdou dřív či pozdějš závysí na stilu jízdy.Čím víc jezdíš hlavně město tím dříve to vše odejde.Mám najeto přez 160t a Fap mam venku,turbo měněné v záruce jen ten setrvák malinko chrastí ale to už dělá zhruba 40t.km ale na jízdu to nemá vliv tak to neřešim :aut.

Link to comment
Share on other sites

ja pri vyberu mel strach taky z naftovych HDi.Nakonec sem koupil benzin 1.6 mam auto 4 rokem rocne najedu okolo 15 tis a bez poruchy jen sem mozna mel radsi vzit 2.0 benzin jede ohodne lepe a spotreba je o par deci vetsi. Jinak mam 3 zname co maji 307 v nafte a vsichni 3 do toho cpou penize 4 to prodal a koupil nemce v dieselu. Ale sem i zastancem toho ze zalezi na jakej kus narazis a na jakeho predchoziho majitele.:cool:

Link to comment
Share on other sites

Taky přidám pár zkušeností s 1.6 HDI. Mám najeto 260 tisíc a motor nemél žádný vážný problém. Měnil jsem setrvák se spojkou (220 tkm), rozvoďák (150 tkm) - teklo čerpadlo, jinak bych vydržel doporučených 240 tis. Turbo dosud bez problémů, FAP nemám. Jednou jsem měl opakovaný problém s netěsným vstřikem, ale šikovný servisák to opravil. Taky jsem musel přetěsnit horní část motoru, unikal olej. Měnil jsem ložiska uložení předních McPhersonů. Baterie a výfuk dosud originál. Vypadá to jako dost závad, ale rozloženo do pěti let a při denním provozu mi to nakonec přijde jako běžná údržba. Auto mě nikde nenechalo, všechno to byly závady, které se \"hlásily\" včas, a auto vždy dojelo. Nedám na něj dopustit a proto doporučuji. Teď jsem koupil Mazdu 5 2.0 D 80kW a docela lituju. S peugeotem je pocitově mnohem příjemnější jízda. Dnes bych raději volil 307 2.0HDI 100 kX s automatem, nejlépe model RC line.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...