a.l.k.a Posted July 17, 2010 Share Posted July 17, 2010 dnes se mi dodarilo vletet do asi 30-40cm hluboke zatopene silnice. vjel jsem tam asi rychlosti 40km za hod. silnice byla zatopena asi 15metru a bylo to v zatacce. na konci stal favorit a jeste asi 2 auta s blikacema tak jsem dupnul na brzdu a chciplo mi to. po otoceni klickem jsem mel vynulovany palubni display - blikalo nastaveni hodin a misto starteru se ozvalo jen pipnuti a nic se nedelo. parkarat jsem to zkousel, pal jsem tomu nechal nekolik minut a uz to zacalo tocit ale ne a na to naskocit. zjistil jsem ze mam prasklou pojitku v motoru /30tku/ a po vymenene uz to zacalo chytat. asi 5krat mi to chciplo, otacky litaly jak zbesily ale pak se chytnul a bezel ok. akorat z toho sel chvili hroznej dym (sedivej) a na silnici pod vyfukem zustal flek cernych sazi. ptam se jestli jsem mohl neco znicit, pripadne co bych mel zkontrolovat. motor je 406 2.0 Hdi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jofo Posted July 17, 2010 Share Posted July 17, 2010 No najskor sa dostala voda do alternatora a riadiacej dosky motora. Ja by som auto v garazi odpojil od baterie a hned pozrel ci nie je vlhky konektor na riadiacej jednotke a popripade ju aj otvoril a gugol dovnutra. Dufam ze ti nenasalo vodu do mototra, lebo to by bol koniec. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marko306 Posted July 17, 2010 Share Posted July 17, 2010 no tú vodu mohlo nasať, ale ak jej nebolo veľa, tak by to nemusel byť koniec. Teraz sa auto ako správa? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
koblih69 Posted July 17, 2010 Share Posted July 17, 2010 Já bych to vysušil, co půjde ( alternátor... ) vyfoukal tlakovým vzduchem. Asi to šlo i do sání takže bude potřeba vyměnit filtr + pokud šla voda skrz i vyčistit váhu vzduchu. Hlavně bych to neuspěchával. Já po povodních oživoval 2 motorky a jedno auto a vše šlape jak má bezproblémů. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.l.k.a Posted July 17, 2010 Author Share Posted July 17, 2010 ted to chodi uplne normalne. do sani se voda myslim nedostala, zitra mrknu na filtr. vidim to na ten altik, tan mam vysusit jak? nestaci kdyz to necham stat cely den na slunicku? vzhledem k tomu ze to ted beha tak jsem celkem v klidu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fusion Posted July 17, 2010 Share Posted July 17, 2010 Přesně tak, vzduchovej kompresor je na to nejlepší. Nedávno kámoš utopil doutníkovou Audi quattro, vyhodili jsme filtr, vylili vodu ze sání, vyflusali vodu z válců, očistili svíčky a zase pak šlapala, chuděra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chepp Posted July 18, 2010 Share Posted July 18, 2010 nechat na slunicku sta... pokud po startu byl dym tak to do sani slo... nejlepsi by to bylo nejlepe vubec nestartovat a dat an slunce.. lae podle toho co pises uz to startujes normalne... tzn vsechny vlhky mista ti zacnou korodovat... nekde se ti pomalu zacne prepalovat elektrika atd... auto pujde do s*acek.... hodne uspechu.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.l.k.a Posted July 18, 2010 Author Share Posted July 18, 2010 tak jsem z toho celej spatnej:fnuk vyndal jsem vzduchovej filtr a je durch. nastartoval jsem to jen jednou abych odjel. bohuzel stale prsi takze slunicko mu zatim nepomuze. kdyby ste mi teda mohli poradit co mam delat? jsem uplnej laik. jsem ted na chate a nemam pristup k servisu, mam tady jen kompresor na husteni pneu. startovat to teda uz rozhodne nebudu a s teme svickama ma cenu jeste neco delat kdyz uz to bylo nastartovany? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dolly1010 Posted July 18, 2010 Share Posted July 18, 2010 Konektory bych co nejdřív vysušil a přestříknul kontaktolem, než to začne oxidovat. Vysušit jdou i tak, že do nich kápneš trochu lihu (naváže na sebe vlhkost) a vyfoukáš. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marko306 Posted July 18, 2010 Share Posted July 18, 2010 bavíme sa o 2,0HDi, tam nie sú sviečky, ale vstreky. Voda ti išla max. cez sanie vzduchu do valcov a von cez ventily do výfuku. Palivová sústava(nádrž, čerpadlo, filter, vstrekovacie čerpadlo a vstreky) asi bude ok, lebo to by si musel mať vodu aj v nádrži. Daj dole iba filter vzduchu a nechaj presušiť sanie pod zavretou kapotou, keď nemáš inú možnosť sušenia. Ak si ho už mal naštartované ako si písal, tak už by voda mala byť vonku, motor si ju sám vyhádzal. Potom už, len konektory nechať popresúšať ako písal dolly Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pastorek Posted July 18, 2010 Share Posted July 18, 2010 Presne ako píše marko306. Nevidel by som to vôbec tragicky. Písal si že po naštartovaní šiel z výfuku biely dym, to sa dostala von voda zo sania. Nechal by som otvorený filter a čo najskôr prestriekal konektory okolo motora kontoxom. Tie hlavné sú i tak chránené voči striekajúcej vode a nič im nieje. Samozrejmosťou by mala byť výmena vzduchového filtra. Na alternátor sa môžeš vykašľať tomu trocha vody neublíži. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chepp Posted July 18, 2010 Share Posted July 18, 2010 a.l.k.a : napsal sem zamerne tu nejtragictejsi cast. V kazdem pripade zkontroluj sani a konekory ktere budou po ruce.... otvorit vykapat idelane prostriknou. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.l.k.a Posted July 18, 2010 Author Share Posted July 18, 2010 co jsem koukal tak bylo v motoru celkem sucho. plavaly jen ty konektory co jsou zapichane pod vzduchovym filtrem v takovem kulatem cemsi. a byla praskla ta pojistka v motoru, cervena 30tka ve 4.te pozici z prava druhem fochu zvrchu. nejdrive to starter ani nepustil, netocilo to po asi 20min to zacalo tocit a po vymene pojistky to uz chytalo. ta kaluz byla kratoucka, jen to tam vysplychlo jakjsem tam vletel, kdybych tam stal tak by to bylo porad pod sanim. ted mam domluveny tady prez souseda nejakeho jeho znameho opravare. vecer mu to tam vezu, rikal ze by nemel byt problem tam s tim dojet kdyz uz jsem s tim jel. je to ale specialista na skodovky, mam ho nekam nasmerovat? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marko306 Posted July 18, 2010 Share Posted July 18, 2010 skús ešte pozrieť váhu vzduchu, mala by sa nachádzať hneď za vzduchovím filtrom a je tam konektor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.l.k.a Posted July 18, 2010 Author Share Posted July 18, 2010 konektor tam k necemu jde, ale jak to mam rozebrat a co na ni mam videt? jsem fakt amater. mam nechat vymenit olej? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Benžík Posted July 18, 2010 Share Posted July 18, 2010 Olej určitě je zbytečný kvuli tomu měnit, tam by se voda neměla dostat (pokud to bylo fakt jen 40cm vody - to se namočila jenom tak vana motoru). Můžeš se podívat na měrku, jestli nemáš emulzi (bílý fuj na měrce). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marko306 Posted July 18, 2010 Share Posted July 18, 2010 Neviem presne ako je to na 406 2,0HDi s airboxom, takže ti nepoviem ako dole s ním, ale mechanik aj keď je iba od škodoviek, tak by si s tým mal dať vedieť rady. Myslím, že váhu vzduchu by stačilo iba vizuálne skontrolovať, či nie sú drôtiky vo váhe nejak extra zanesené alebo odtrhnuté. Olej určite nemeniť, tam sa ti voda z mláky nemala ako dostať. ja si myslím, že ak si už naštartoval tak je to OK. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.l.k.a Posted July 19, 2010 Author Share Posted July 19, 2010 tak servisak vymenil filtr a rikal ze je vse ok. zkontroloval vahu vzduchu a prosel konektory a pry se snad voda ani za filtr nedostala a konektory jsou vsechny taky v poho. motor beha jako novej Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
koblih69 Posted July 19, 2010 Share Posted July 19, 2010 Čistě ze zájmu, na filtr se voda asi dostala a neprošla skrz, že? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
a.l.k.a Posted July 19, 2010 Author Share Posted July 19, 2010 no podle toho mechanika by projit nemela. me ale prijde podle toho jak se to chovalo ze mozna krapet jo. kazdop filtr byl durch a pod nim louze a tusim ze uplne suchy to nebylo ani nad. mozna to ze zacatku nestartovalo protoze ten box byl plnej vody a pak to pomalu odteklo a zacalo to tocit. tot nazor laika:myslim Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.