Jump to content

Výmena oleja - P406 2.0HDI 80KW - váš názor...


pety1
 Share

Recommended Posts

Zdravím chalani, potreboval by som počuť váš názor. Čaká ma výmena motorového oleja v mojom aute a neviem aký olej tam je teraz a ja by som tam chcel naliať TOTAL QUARTZ 10W-40 alebo 5W-40 ako predpisuje výrobca a problém je v tom, že kamoš mi povedal, že ak som tam predtým nemal olej zn. TOTAL, ale bol tam akýkoľvek olej inej značky a teraz by som tam nalial ten TOTAL, tak by mi to mohlo poškodiť motor, ba ho až zadreť !!! Tak čo Vy nato, mohlo by sa to stať, alebo je to totálna hlúposť !!!

Ďakujem za každú radu....

A ešte jedna otázočka, ktorý z týchto olejov 10W-40 a 5W-40 tam mám naliať...hmm???

Link to comment
Share on other sites

Kamoš je blb. To fakt nejde napsat jinak.

Pokud nebydlíš v horách, kde je v zimě -30, stačí ti 10W-40, pokud ano, 5W-40. Důležitá je výkonnostní spěcifikace, kterou beztak splňují oba dva - B3. Značka je relativně buřt, pokud to nebude ošizený sajrajt.

Link to comment
Share on other sites

S tou pětkou a desítkou. Pětka je dobrá na krátký trasy nobo při častém startování, dříve promaže motor a rychleji se zahřeje, jedno jestli léto nebo zima. navíc, je to HDI a tam jedině 5W-40. Desítka je pro šetřílky :D

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: brutall

S tou pětkou a desítkou. Pětka je dobrá na krátký trasy nobo při častém startování, dříve promaže motor a rychleji se zahřeje, jedno jestli léto nebo zima. navíc, je to HDI a tam jedině 5W-40. Desítka je pro šetřílky :D

odkud si vzal, ze 5W40 sa skur zahreje nez 10W40?? :D

Link to comment
Share on other sites

Pri spaľovacích motoroch je zahrievanie ovplyvnené viacerými faktormi, pričom viskozita oleja má temer nulový vplyv.

Ak sa bavíme o \"hustote\" a nie viskozite tak tam môže byť rozdiel pozorovateľný v laboratórnych podmienkach. Viskozita už tak zahrievanie neovplyvní lebo sa v princípe jedná iba o silu pôsobiacu na molekuly kvapaliny. Množstvo tepla potrebného na zvýšenie teploty bude pri oboch olejoch rovnaké.

Ver tomu že pri aute to nespoznáš. Väčší vplyv bude mať oktánové číslo paliva alebo teplotné číslo sviečky. Pri naftovom motore napríklad vstrekovací tlak trisiek alebo tesnosť spaľovacieho priestoru. Proste čím má motor väčšiu účinnosť tým menej odpadového tepla produkuje.

Link to comment
Share on other sites

Pastorku, já vim, že ty tomu rozumíš. Chtěl jsem ale, aby mi o tom něco napsal \"foxo\". Mi se shodneme na tom, že řidčí olej začne dříve promazávat motor. Mě z toho vyplývá, že je i dříve zahřátý, foxo mě ale bezdůvodně napadl, aniž by měl nějaké argumenty.

Link to comment
Share on other sites

5w40 zacne driv promazavat, protoze jina viskozita nez 10w40 je jeho vlastnost.

Olej se zahriva motorem a na rychlost ohrivani motoru nema viskozita oleje temer zadny vliv, jak tu pisou kluci. Tudiz oba oleje jsou na tom s ohrivanim stejne.

Link to comment
Share on other sites

Dost častá a někdy mi přijde až zbytečná debata. Ohledně olejů je tady toho na celou knížku a jak už tu někdo napsal dej olej dle doporučení výrobce a hotovo. Pokud máš historii auta tak není co řešit. Doporučené oleje jsou do Hdi Total Quartz 9000.;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...