JohnyMad Posted July 13, 2010 Share Posted July 13, 2010 Ahoj, Potřeboval bych poradit než se pustím do \"nějaké větší akce\". Mám 3dvéřového hatchbacka 306 - 1.1 motorem z 95tého. Teď už s ním jen jezdím po městě a na ryby, ale dřív mě dovezl i na východ Slovenska a zpět Takže jsem si k němu vybudoval osobitý vtah. Motor je spolehlivý držák, ale mechanické díly postupně odchází. Už jsem na něm lecos vyměnil. A i když mě to dost stálo pořád se ho nechci zbavit a šoupnout na díly nebo do šrotu. Mám sice nového Focuse kombajna na delší jezdění, ale Pažouta bych si chtěl ještě nechat. Sorry za tak dlouhý úvod. Kromě pekelného vrzání zadní nápravy , mimochodem je mi to jedno, aspoň všichni ví že jedu já, tak se mi ozvalo opravdu nepříjemné kovové skřípání v levém kole. Pročítal jsem všechny možné fóra, ale na podobný problém jsem nenarazil. Když do zvednu, tak je ticho, kolo se točí jak ve vzduchopraznu. Jakmile se ale rozjedu a kolo se zahřeje, tak se začne ozývat takové kovové drhnutí, jako když to kolo šmajdá a pravidelně o něco drhne. Tzn. když se rychlost zvyšuje tak se zvyšuje i frekvence toho drhnutí, nebo cvakaní nebo jak to nazvat. Nehučí to, takže asi ložisko to nebude..? je to jako by nějaký čep byl natolik vyšmajdanej, že drhne o něco co se točí...co to může být??? Když to zvednu a kolem zalomcuju tak není nikde žádná vůle. Zkoušel jsem i návod jak testnout diferák ale ticho. Musí to být něco co se ozývá jen při zátěži kola. poradí někodo? Díky moc Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrantaCV Posted July 13, 2010 Share Posted July 13, 2010 Ahoj. Podle popisu to odhaduji na \"kameny\" = výměna celé poloosy. Něco podobného jsem měl na staré audině a tak dlouho jsem to ignoroval, až jem odjel na \"plaťáku\". Pokud by drhlo samotné kolo (o pružinu, blatník, podběh nebo někde jinde), tak to uvidíš na pneumatice nabo na místě kde to drhne. Pokud nic takového není patrné, tak to jde zevnitř a pokud , jak uvádíš, kolo nemá axiální ani radiální vůli tak už zbývá jen kloub - tedy \"kameny\". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohnyMad Posted July 13, 2010 Author Share Posted July 13, 2010 Mohlo by být, prachovka je na levé poloose prasklá. Mohl se tam dostat nějakej bordel, který začal drhnout. Je ale zajímavý, že když to zvednu a zařadím 3jku, tak to jede potichu. Asi to bude tím zatížením, co?? V momentě, kdy to dosedne na kolo a poloosa zabere v standard poloze, tak to začne cvakat. Pravou poloosu už mám vyměněnou. Takže prubnu levou a dám vědět. Nemůže to být něco jiného? Je to fakt brutální zvuk. Když mám otevřený okno, tak mi to rve srdce. Každopádně díky moc Jdu hledat levou poloosu na netu. U tohodle modelu se homokloub měnit nedá. Musí se měnit celá poloosa. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrantaCV Posted July 14, 2010 Share Posted July 14, 2010 Ahoj. Při troše štěstí možná ostačí kloub pořádně vyčistit. Záleží na míře poškození, tedy jak dlouho už ten zvuk posloucháš. Homokineťák je jedna z nejvíce mechanicky a tepelně namáhaných částí. Dokáže se ohřát až na 450 stC. No hodně štěstí. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.