jindra73 Posted July 11, 2010 Share Posted July 11, 2010 Zdravím, již mi začíná prokluzovat často spojka ( zabírá úplně nahoře, při lehkém doteku na pedál prokluzuje ...kéž by tak šla nějak povolit) a tak se rozhoduji dát vyměnit spojku. VIN: VF33H9HZC84644862 Našel jsem si : spojková sada 826740 ( cca. 5000kč) dvouhmotový setrvačník 836033 (cca. 15.000kč) Je tam nějak více typů sad, tak které vůbec pasují pro toto auto ? Některá má průměr 220, 225,228mm Co je vůbec třeba měnit ? Nestačí jen ta spojková sada nebo se musí měnit i ten setrvačník ... docela pálka Kloužu již půl roku, zatím ale jezdím 307... 1.6HDI ...SW.... 80KW... 2006 ... nájezd cca. 220.000km Děkuji moc! [upravil dne 13/4/11 14:03 jindra73] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sowik Posted July 11, 2010 Share Posted July 11, 2010 Príspevky na tému zotrvačník som vždy čítal s rešpektom. Minulý týždeň však prišiel rad aj na mňa. Čo sa týka toho zotrvačníka, v Peugeote mi povedali, že nemusí byť nutne zlý. Pri rozobratí spojky sa zistí, či ho treba vymeniť. Môj bol žiaľ vymlátený, tak som vymenil aj ten. Tie ceny čo píšeš, nie sú najlepšie. Dá sa to zohnať aj lacnejšie. Ja som kupoval dvojhmotový zotrvačník SACHS za 420 € a spojku (tanier, lamela a ložisko) SACHS za 150 €. Tvoj typ zistíš najlepšie v Peugeote alebo v Serviceboxe. Ja som najskôr kúpil zotrvačník Valeo a pri oprave sme zistile, že tam nepasuje. V obchode mi ho potom vymenili za ten SACHS. Od jednohmotového ako náhrady ma odhovorili, vraj sú potom väčšie vibrácie a tie škodia prevodovke (jeden z názorov), ale aj tak tam nebol výraznejší cenový rozdiel. Teraz po oprave je to celkom iné kafe. Motor nevibruje, spojka ide ľahšie a celkovo má motor omnoho kultivovanejší chod. No ale za tie peniaze... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jindra73 Posted January 9, 2011 Author Share Posted January 9, 2011 Zdravím, spojka silně odchází- klouže na 3,4,5 nad 1600 ot. a nepřenáší výkon, musí se při zrychlování lechtat plyn: Objevil jsem o dost levnější díly: Setrvačník SACHS: 2294 000 291 ... cca. 7400kč Spojka LUK: 623322500 ... 3800kč Tak jen někoho šikovného, kdo to vymění .... [upravil dne 9/1/11 10:25 jindra73] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Šalda Posted January 9, 2011 Share Posted January 9, 2011 Asi před měsícem jsem měnil jen spojkovou sadu, setrvák ne, nebylo potřeba, mechanik mě řekl že není třeba měnit. Měl jsem najetých cca 185t km. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vítek1 Posted January 9, 2011 Share Posted January 9, 2011 nema ale 406 66kw jednohmotu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Šalda Posted January 9, 2011 Share Posted January 9, 2011 Má jednohmotu, ale to je přece jedno,ne?? Prostě pokud není setrvák jetej, tak podle mě není důvod ho měnit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martinsk Posted January 9, 2011 Share Posted January 9, 2011 Ja mám na 2,0 HDi 296000 km a spojka je pôvodná. Zato na 1,6 HDi 80 kW mám 183000 a spojka a zotrvák je súci na výmenu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lamancha Posted January 10, 2011 Share Posted January 10, 2011 Mam najet 220t a taky to zacina vypadat na vymenu, ale jsem z toho krapet mimo. Podkluzovat nepodkluzuje, ale obcas dostane divne vibrace a obcas pri pousteni spojky se ozve zvuk jako by sel kov na kov. V servise mi jinak doporucili dat tam jednohmotnostni setrvak. Tak tak nejak nevim:aut Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dyno Posted January 10, 2011 Share Posted January 10, 2011 Mam najet 220t a taky to zacina vypadat na vymenu, ale jsem z toho krapet mimo. Podkluzovat nepodkluzuje, ale obcas dostane divne vibrace a obcas pri pousteni spojky se ozve zvuk jako by sel kov na kov. V servise mi jinak doporucili dat tam jednohmotnostni setrvak. Tak tak nejak nevim:aut taky me to ceka uz kdyz jsem to koupil tak pri rozjezdu to jako by poskubava prej je to ten slavnej dvouhmotak spojka zatim neprokluzuje ale motor se obcas trese obcas netrese proste pezot si zije vlastni zivot zalozim vlakno na tema dvohmota versus jednohmota a uvidime co na to ostatni mam 143000t km [upravil dne 10/1/11 14:28 dyno] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lamancha Posted January 17, 2011 Share Posted January 17, 2011 tak to rozebrali a lamela by jeste ledaco vydrzela, ale setrvak byl nejaky \"rozsypany\", dokonce se tam povalovaly nejake dva kousky zeleza (cmxcm)-takze kdyz to je rozebrane. tak to vymeni vsechno Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jindra73 Posted February 26, 2011 Author Share Posted February 26, 2011 Mohl bych prosím poprosit o odsouhlasení typů spojka + setrvačník na 1.6HDI 80kW 2006 motor 3H9HZ Setrvačník SACHS: 2294000291 Spojka LUK: 623322500 Pasují tyto 2 díla na toto auto ? Kopie TP v příloze Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martinsk Posted February 27, 2011 Share Posted February 27, 2011 Mohl bych prosím poprosit o odsouhlasení typů spojka + setrvačník na 1.6HDI 80kW 2006 motor 3H9HZ Setrvačník SACHS: 2294000291 Spojka LUK: 623322500 Pasují tyto 2 díla na toto auto ? Kopie TP v příloze Ak spojka SACHS, tak aj zotrvačník SACHS, a ak spojka LUK, tak aj spojka LUK. LUK má priemer 220 mm a SACHS má priemer 228 mm Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jindra73 Posted February 27, 2011 Author Share Posted February 27, 2011 Aha, díky za info- takže setrvačník i spojka od jedné značky Tak potom toto: Sachs 2290601002 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jindra73 Posted April 13, 2011 Author Share Posted April 13, 2011 Zdravím tak jsem po výměně spojky, dvouhmotnostního setrvačníku + oleje do převodovky ! VIN: VF33H9HZC84644862 ... 1.6HDI 80kw ... setrvačník + spojka=sada Sachs 2290601002 Předcházelo tomu prokluzování spojky asi 8měsíců a nyní již od 1200ot. Naposled při ostřejším projíždění levotočivé zatáčky najednou ztuhla řadička uprostřed, nešla zařadit žádná rychlost, spojka šla těžce, potom jsem přes zuby zařadil 3 a dojel jsem domů. Servisák mi po opravě ukazoval přítlačný kotouč byl na 4 kusy Nyní jde spojka mačkat velmi lehce a řadit úplně lehoučko ... no prostě jedna báseň ... naprostá spokojenost Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest bardoun Posted April 28, 2011 Share Posted April 28, 2011 A kolik jsi platil.? Taky mi to čeká tak at se mám na co připravit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
romales Posted April 29, 2011 Share Posted April 29, 2011 Zdravím, včera jsem jel po městě a najednou auto přestalo tahnout. Motor šel normálně do otáček když jsem sešlápnul plyn ale stál jsem na místě. Spojka mi dotěď neprokluzovala. Neměl jsem se spojkou sebemenší problém. A zničeho nic stojím a nejedu. Zkoušel jsem zařadit 1, 2, 3 nebo zpátečku, ale stál jsem pořád na místě. Když jsem pomalu pouštěl spojku tak jakoby se auto chtělo rozjet, o trochu se pohlo, ale pak uz nic stal jsem na miste se zarazenym rychlostnim stupnem a mohl jsem pridavat jak chtel. Je mi divne, ze se to stalo tak najednou. Jak rikam, spojka mi do teto doby nijak neprokluzovala a nezlobila. Napada vas nejaka rada co zkontrolovat? Nechce se mi hned menit spojka. Diky za rady. P307 SW r.v.2004, 1.6HDI 80kW. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozzy56 Posted April 29, 2011 Share Posted April 29, 2011 žádný rachot, nebo podobný zvuk ze spojky nejde?,když zařadíš rychlost, auto jde tlačit bez odporu? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
romales Posted April 29, 2011 Share Posted April 29, 2011 Zadny rachot vubec nic. Ano kdyz zaradim auto jde normalne tlacit jako kdyby nebylo zarazene. Nezalezi na tom jaky rychlostni stupen zaradim. Kdyz se mi to stalo tak jsem jeste zkousel vypnout a znovu zapnout motor. Bylo divne ze jsem nemohl asi 5 minut vubec nastartovat. Auto se chovalo jako by melo vybitou baterii. Pritom mam baterii nabitou a vim, ze je 100% v poradku. Startovalo to jako kdybych mel zarazenou 5tku. Tezko se protacel motor, udelal asi jen 1 az 2 otacky velmi tezce a pak uz nic (porad jsem stal na miste). Mel jsem samozrejme vyrazene a zkousel jsem i mackat spojku. Asi po 5 minutach jsem uz nastartoval uplne normalne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ozzy56 Posted April 29, 2011 Share Posted April 29, 2011 no myslím,že to bude spíše v převodovce, kdyby se vysypala spojka,muselo by to být slyšet při sešlapávání spojky (nebo by nešel pedál sešlápnout) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
romales Posted April 29, 2011 Share Posted April 29, 2011 V pondeli s tim jdu do servisu tak uvidime Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.