Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

P307 - Návod - demontáž páček pod volantem


Pawllik

Recommended Posts

Honza737: Já sháním konec páčky s čudlem na přepínání PP na Berlingo, viz. můj inzerát:http://www.peugeot-club.com/index.php?/classifieds/item/794-k-konec-p%C3%A1%C4%8Dky-st%C4%9Bra%C4%8D%C5%AF-s-tla%C4%8D%C3%ADtkem-pp/

Tak kdyby ses dostal k nějakému vadnému COMu a byl tam tenhle konec, rád odkoupím. Dík.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Naozaj česť tomu chlapíkovi,ktorý napísal a nafotil tú demontáž páčok. Ako písal,zabralo mu to dosť času,takže mu patrí veľké poďakovanie. Śkoda len, že takých návodov na opravy tu nie je viac.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 měsíce později...

Ahoj, pokud potřebujete nějakou radu ohledně páček, tak se ozvěte! rád poradím.. :-) připadně se můžeme domluvit na opravě páček! dělám kompletní repas COMU včetně vydřeného tišťáku.. Nechci někoho z vás potkat jak se řítíte tmou bez světel :-) o radu můžete  zavolat na 776737100 

A kolik je přibližně cena za upravu páček

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Záleží jake COM vykazuje poruchy.. pokud jde třeba o to,že zhasínají samovolně světla nebo blinkry párkrát bliknou a pak nic.. tak je špatný tištak v páčce a je potřeba ho vyměnit za nový!!! Cena teto opravy je 1500kc. Tyto poruchy se vyskytují u COMu 2000. A zde bych moc nedoporučoval koupi staršího COMu protože z 80% bude za nedlouho vykazovat tu samou poruchu. Připadne pokud COM vykazuje závadu přepadávání blinkrů tak to lze opravit za 1000kc tuto závadu vykazuje DAV COM 2000.

Ostatní páčky jako třeba COM 2002,COM 2003 a COM 2005 tak ty jsou vcelku bez větších problémů;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky tomuto návodu jsem opravil vcelku snadno rozbitou páčku stěračů. Jediný zádrhel bylo vyndat airbag. Špatně jsem pochopil větu v návodu "Strčte zezadu plochý šroubovák do dírek a airbag lehce vyskočí" Tak zezadu tedy směrem od přístrojovky (budíků) směrem k volantu to nedělejte. Je to vodorovně jakoby ode dveří směrem ku středu volantu. Druhá dírka je zase ode dveří spolujezdce ku středu volantu. Záleží samozřejmě jak je volant natočen! Mě tvar těch dírek docela zmátl a na airbagu jsem si vybil svou jemně nasranou povahu :D

Potom už to byla celkem hračka a výměna páčky mi nezabrala ani čtvrt hodinky. Jestliže budete mít volant uzamknut v pozici kola rovně, nemusíte ani aretovat kroužek ESP. On totiž zaskočí sám a nejde s ním točit. Na rozlousknutí COMu se hodí tři malé ploché hodinářské šroubováčky, kterými postupně odcvakáváte zajištění COMu. Vždy jsem jeden vrazil do západky pak druhý třeba vlevo a nakonec třetí vpravo. Prostřední jsem vyndal a odjistil další vlevo. Takhle to šlo krásně hladce bez poškození západek. Při výměně páčky si někam poznačte, jak je orientován plochý vodič vedoucí z páčky do desky plošného spoje. Nic nervěte, vezměte pinzetku a jemně odtáhněte plastík okolo vodiče, ten jde pak snadno vysunout. Při zpětné montáži si pořádně zkontrolujte, jestli čepy z páčky jezdí ve správné drážce přepínačů na desce plošného spoje, vložte plochý kablík do konektoru a jemně přimáčknete zajišťovací plastík. Poté přiklapněte vrchní díl COMu a opatrně souměrně zacvakněte všechny západky. Zkuste hladký chod přepínání obou páček i přitažení dálek či ostřikovače k sobě. Nasaďte na volantovou tyč a zbytek už je zase popsán.

Závěrem se hodí říci, že páčka stěračů je záměná z verze bez zadního stěrače se zadním stěračem. Stačí jen vyměnit takový malý mezikus, který dovolí otáčet prstencem na stěrače. Takže já například vyměnil už docela vyběhanou dráhu pro zapínání zadního stěrače a ostřiku skla za úplně novou nikdy nepoužitou. Byl v ní i nikdy nepoužitý plíšek na spínání palubního pc, který zároveň slouží i na zadní stěrač

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky by mi bodlo zlepšení funkce páčky blinkrů... Troufal by si to někdo udělat "na kšeft"? Jsem z Hradce Králové, ale určitě by se mi případný výlet vyplatil. Mám klasický problém, jak už  tu někdo popisoval: když dám blinkr doprava a dotočím volant, páčka mi přeskočí a zabliká doleva, vypadám pak jako idiot. S tím asi souvisí, že při přepínání dalkových světel musím páčku přidržet větší silou a delší dobu. Servisák mi řekl, že to promazali, ale že to stejně vypadá na výměnu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...

Pokud bych vyměnil celý díl obě páčky musí se to potom přizpůsobit,není to moje auto měli jsme pujčené páčky z kelly uplně stejné konektory prostě vypadaly identické ,ale nešlo nastartovat.

Upraveno uživatelem bobo7
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 týdny později...

Připojím pár postřehů z mé opravy. Klasika - propadávající blinkry, k tomu vypadávající koncový díl páčky stěračů po výměně za kus s tlačítkem pro PP (ulomené jistící packy).

 

První zádrhel byl s vyndáním modulu airbagu. Je dobré najít si fotku vnitřního uspořádání. Na odjištění stačí plochý šroubovák zasunutý z boku do servisního otvoru kolmo k ose volantu (viz. šipky na fotografii z Pawlikova návodu). Břit šroubováku vodorovně, užší stranou ven. Po nahmatání pružiny zatlačit, polovina airbagu vyskočí sama nebo s malou dopomocí.

 

Na páčku blinkrů jsem použil malý šroubek M2 s půkulatou hlavou, který jsem zašrouboval do díry vyvrtané ve zbytku bílého kolíčku (viz. foto). Drážku šroubku jsem jsem nastavil do vodorovné polohy ve směru pohybu páčky (přepínání směru). Tvar po opravě je téměř totožný s kolíčkem v páčce stěračů.

 

Pro opravu ulomených zajišťovacích pacek na posledním kusu páčky stěračů je potřeba vyndat páčku a vyndat ji i z druhého pohyblivého kloubu, až zůstane jenom dutá část páčky. Do koncového dílu jsem prohloubil díru vrtákem 3.2mm a protáhnul závitníkem M4. Zajišťovací zoubky nahradila válcová hlava šroubu M4 (viz. foto). Po zašroubování do koncového dílu je nutné vnitřní část lehce přebrousit, šroub může trn koncového dílu mírně roztáhnout a potom by se nevracel z polohy zadního ostřikovače. Po lehkém přeleštění kontaktů na spoji v páčce i kontaktních plíšků v koncovém dílu jemným smirkem a prostříknutí kontaktolem se páčka sestaví bez šroubu v koncovém dílu, šroub se vloží v ose páčky a dlouhým šroubovákem ze koncový díl zajistí.

 

Oprava dopadla na jedničku,  ovládání blinkrů o zadního stěrače funguje bez sebemenších problémů.

 

První pokus o sestavení celého COMu nedopadnul úplně dobře, všechno sice fungovalo, ale při otáčení volantem se z COMu ozývaly praskavé zvuky. Problém byl ve špatně sestaveném vnitřním kroužku s pružinou. Výstraha proti jakémukoliv pootočení v Pawlikově návodu je správná, při práci (a hlavně rozebírání) se ale otočení zabránit nedá. Po nějaké době laborování a večeru u stolu v kuchyni jsem našel správný postup:

 

  1. V horním dílu je v kroužku připojení airbagu vložený a pružinou zajištěný plastový vnitřní kroužek. Správná poloha tohoto kroužku je taková kdy se volně pohybuje nahoru a dolů. Po obou stranách vnitřku kroužku airbagu jsou dvě vodítka. Vnitřní kroužek je na nich naváděný dvěma výstupky ve spodní části. Před složením je nutné najít správnou polohu kroužku bez pružiny.
  2. Po nalezení polohy vnitřní kroužek vyndat, nasunout na něj pružinu a spolu s pružinou namáčknout shora do kroužku airbagu ve správné poloze. Pokud se kroužek na zatlačení volně pohybuje dolů a je zpětně vráce pružinou, je umístění v pořádku.
  3. Ve spodní části je hnědý kroužek s elektronikou snímače polohy volantu. Na vnitřním obvodu kroužku je výstupek, který zapadá do výřezu v kroužku připojení airbagu. Výstupek by měl být před složením dole (6 hodin), v horní části kroužku by měla značka směřující dolů. Před secvaknutím s horním dílem nastavit kroužek airbagu tak, aby na 6 hodinách byl výřez pro kroužek snímače polohy.
  4. Oba díly zaklapnout, vnitřní kroužek z horního dílu V OSE zlehka namáčknou na vodítko ve spodní části. Případně si pomoci lehkým zatlačením na pružné zámky.
  5. Nastavit správnou polohu kroužku připojení airbagu. Po směru hodinových ručiček volně točit až do mírného tahu provázeného zvukem utahovaného pásku ve vnitřní části kroužku. Potom proti směru hodinových ručiček udělat kroužkem cca 2 a půl otáčky, tím je nastavená neutrální nulová poloha. Při zamčení volantu ve směru mírně vlevo by označená nulová poloha ( 0=> ) měla být v pozici 3 hodiny.
  6. Vyzkoušet správnou funkci vyhazování blinkrů při zatáčení. Zapnout blinkr, otočit kroužkem airbagu cca o 90-180° a vrátit nazpátek do nulové polohy. Páčka blinkru musí vyskočit zpět do nulové polohy s typickým zvukem „propružení“. Pohyb kroužku airbagu musí být lehký, bez dalších zvuků (cvakání, řachtání). Pokud se páčka blinkrů nevrací, případně otáčení kroužku airbagu v rozsahu jedné otáčky tam a zpět provází další zvuky, je vnitřní kroužek s pružinou špatně usazen a je nutné sestavení zopakovat.

Mnoho štěstí všem, při troše trpělivosti není problém páčky opravit.

post-26766-0-78978900-1441230065_thumb.j

post-26766-0-02442200-1441230080_thumb.j

post-26766-0-16652400-1441230089_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...
  • O 2 týdny později...

Chlebo9, bylo by vhodné uvést jaký máš vůz, motorizace, rok výroby, takhle je to jen hádání z křišťálové koule

Jde-li o P307, tak díry jsou zazadu volantu ale šroubovák tam píchneš z boku do těch dírek. Musíš šroubovákem nebo nějakou 6mm tyčkou nahmatat takový pružiny airbagu, zatlačíš na ně a airbag vyskočí, nejdříve jedna strana pak druhá

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...
  • O 5 týdnů později...

Ahojte, tak rozhodol som sa aj ja nieco pridat, ale k veci, urcite je to super navod, no asi naozaj zalezi na rocniku auta, ja mam 307 sw rok 2003 a tie packy mam uplne ine, uz to ked som ich rozoberal ma zarazilo ze mam namiesto vrchnych troch zapadiek 5 a dole ich bolo tusim tri, no to by nevadilo, no ked sa mi to podarilo rozobrat, tak namiesto bieleho kolika tak boli cierne a iny system uchytenie. Fotiek som si nerobil vela, co teraz lutujem, no aspon snad tu podstatnu mam :) a co sa tyka mojho problemu, tak ,mne prestala smerovka blikat aj napriek tomu, ze som mal packu vymacknutu na jednu alebo druhu stranu, proste chvilu blikala a potom prestala, trosku som do nej drgol a bolo jedno v ktorom smere a zase chvilu blikala. Po rozobrati som som sa nezmohol na nic, len trosku precistit kontakty ( len handrickou, nemal som doma nic na kontakty) a trosku som tie pliesky, ktore dosadaju na ten plosak poohybal, kedze sa tam naozaj nic neda robit. A este mam jeden problem a to ten, ze mi niekedy samovolne a dost casto sam maze a prehadzuje udaje na palubnom pc, aj ked popravde, to je nic v porovnani zo smerovkami, kedze si niekedy pripadam ako idiot, ked idem cez zakrutu a raz blikam a potom nie, drgnem do packy zase blikam, ale pokial nebudem musiet, take prachy za to nemienim vyhodit :) Inak skusal som rozobrat aj packu na ten palubny, no podariléo sa mi vytiahnut jeden cely koniec packy, no k tomu podstatnemu sa mi nepodarilo dostat, urcite tam je nejaky hlupy zadrhel, v tom konci, palubny viem prepinat aj tak, ze uchytim cely koniec packy a ked ho stlacim, prepinam palubny, musim este pohladat niekde nejake navody :) a zial to som neodfotil, no mozno na buduce. PS: zatial mi smerovky funguju, ale neodvazim sa este tak skoro povedat, ze to precistenie a ohnutie plieskov vyriesilo moj problem. 

post-53086-0-50019600-1447068505_thumb.j

Upraveno uživatelem malucky86
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 měsíce později...

Ahojte. Mám drobný problém s přepínáním světel. Když zapnu obrysovky a mlhovky, po chvíli se mlhovky samy vypnou. Nebo když zapnu potkávací světla (tlumená), a přepnu na dálková, buď se vypnou hned, nebo po pár vteřinách, někdy to jde normálně. Sehnal jsem si náhradní blok páček a myslíte, že to pomůže vyměnit, nebo je chyba někde jinde.

Děkuji za odopvěď. Bohumil

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...

Ahoj. Mám dotaz. Mám Peugeot 206 SW, 1.4 nafta. Někdy se stane, když je motor studený, nebo když mám nízké otáčky, tak mi vypne celá elektrika, do půl sekundy, ale hned naskočí a jedu dál. Vypadá to na nějaký skrat, ale nevím, kde ho mám hedat. Naposled mi to udělalo po projetí louže, kdy na odvalovanou čtyřku a trojku mi opět auto jakoby škublo a následně jelo dál. Nevím, co mám vyměnit, zkusil jsem všechno. Nemáte s tím někdo zkušenost????? Na počítači se závada neobjevuje.... Nevím, zda se tato závada nebude stupňovat, aby nedošlo k úplné vypnutí elektřiny a já si nerozbil za jízdy hubu. Děkuji za odpovědi. Pokud to půjde zasílejte možné řešení na email. 12Storm@seznam.cz

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,včera som sa pokúsil o demontáž páčiek podľa návodu všetko išlo super aj po namontovani všetkých komponentov. Zapojil som batériu, naštartoval vyskúšal smerovky, klaksón všetko v poriadku ide žiadne kontrolky nesvietia no proste všetko v poriadku až na jednu vec odrazu mi nejde zaradiť 2 rýchlostný stupeň. Môže to mať niečo spoločné s ESP alebo ide len o náhodu a problém mám hľadať niekde inde? Ďakujem vopred za rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Ahojte. Mám drobný problém s přepínáním světel. Když zapnu obrysovky a mlhovky, po chvíli se mlhovky samy vypnou. Nebo když zapnu potkávací světla (tlumená), a přepnu na dálková, buď se vypnou hned, nebo po pár vteřinách, někdy to jde normálně. Sehnal jsem si náhradní blok páček a myslíte, že to pomůže vyměnit, nebo je chyba někde jinde.

Děkuji za odopvěď. Bohumil

 

Po kontaktu a domluvě s Honzou737 provedena oprava a už to maká, jak má.

Honzo, děkuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...