Janvac Odesláno 10. srpen 2017 Sdílet Odesláno 10. srpen 2017 Pokud by Tec vyčistil palivovou soustavu po 3km, tak je to opravdu zázračný přípravek. Jestli technik v servisu řekne, že auto s tebou popsaným chováním je normální, tak bych ani ty jejich diagnostice moc nevěřil. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Husky Odesláno 11. srpen 2017 Sdílet Odesláno 11. srpen 2017 Nevím, jestli to bylo po 3 km, jel jsem a na oběd a pak zpět přes město, motor najednou táhnul v pohodě. Ale to se mi nahodile dělo i předtím, třeba to spolu nesouvisí, ale zatím je klid. Dojíždím nádrž, uvidím po natankování. Co ten VIF a životnost FAPu? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pacho69 Odesláno 14. srpen 2017 Sdílet Odesláno 14. srpen 2017 I já jsem četl, že někdo říkal, že VIF je nějak problematický. Já nic nezaznamenal. Aditiva střídám, takže neumím říct, jestli VIF "něco provedl". TEC je poměrně "akční", dává se buď přímo místo paliva nebo do skoro prázdné nádrže, kvůli vysoké koncentraci. Já bych po jeho použití vyměnil palivový filtr. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
radim.1008 Odesláno 14. srpen 2017 Sdílet Odesláno 14. srpen 2017 Zeptám se blbě, mám dávat aditiva do nafty bez biosložek od EuroOilu? Nesmějte se mi, je to moje první nafta. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pe.Tr Odesláno 14. srpen 2017 Sdílet Odesláno 14. srpen 2017 Můžeš Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pacho69 Odesláno 14. srpen 2017 Sdílet Odesláno 14. srpen 2017 Můžeš. Do nafty od EO dávám sem tam (jednou za 3-5 nádrží), do nafty s biosložkou dávám vždy. Provozní (ale i čistící) aditiva střídám. Bohužel při dnešní konstrukci motoru se úsady tvoří i při použití nafty bez biosložky. Méně, ale tvoří. Je potřeba občas pročistit. Prý VIF obsahuje něco, co zkracuje životnost FAP, ale není to žádné oficiální vyjádření... Jen to "nějakej mechanik" říkal... Též mám FAP poprvé, snažím se k němu chovat ohleduplně, aby sloužil co nejdéle. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Padre Odesláno 14. srpen 2017 Sdílet Odesláno 14. srpen 2017 Zdar všem. Jak tady tu diskusi sleduji, cítím se jako úplný vrah svého auta. Protože má současná P5008 je moje první nafta, taky nejsem zvyklý dávat do nafty nějaká aditiva, když jsem dříve jezdil s benzínem. Můžu tedy požádat o nějakou fundovanou radu, co používat jako aditivum, jak často a proč? Zkratky jako VIF, Tec a jiné mi nic neříkají, stejně tak provozní jako čistící. Díky moc za rady. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MJSytic Odesláno 14. srpen 2017 Sdílet Odesláno 14. srpen 2017 před 16 minutami, Pacho69 napsal: Prý VIF obsahuje něco, co zkracuje životnost FAP, ale není to žádné oficiální vyjádření... Jen to "nějakej mechanik" říkal... aditivum SUPER DIESEL ADITIV / SDA / v letní i zimní modifikaci je bezpopelné. Není se třeba proto obávat usazování pevných zplodin hoření na filtru pevných částic. Vhodnější průběh hoření při použití SDA snižuje množství nespálených uhlovodíků ve výfukových plynech, což má za následek snížení tvorby sazí a úsad na filtru. Nemusíte proto mít obavy z použití SDA, jehož ostatní schopnosti se příznivě projeví na stavu a funkci motoru. Padre: Vrah nejsi. Prostě to neřešíš, jako spousta jiných, kteří aditiva nedávají a spokojeně jezdí. Někdo zase pro lepší pocit aditiva používá. VIF - Super diesel aditiv - aditivum při tankovánítec2000 diesel injector cleaner - čistící aditivum třeba při výměně palivového filtru Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Padre Odesláno 14. srpen 2017 Sdílet Odesláno 14. srpen 2017 Super, díky za info. Popřemýšlím o tom. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pacho69 Odesláno 14. srpen 2017 Sdílet Odesláno 14. srpen 2017 (upraveno) Dost široký prostor na dlouhé povídání. Zjednodušeně - nafta (i benzín) je ropný separát, tak jak se získá se ale dnes nepoužívá. Důvodů je mnoho, ale tím hlavním je norma. Podle té musí mít nafta určité vlastnosti, které je potřeba po separaci dodat/odebrat. takže primárně se odsiřuje, protože pro mechanické čísti motoru je síra dobrá (maže) pro jiné části ale ne (zanáší). A hlavně pro životní prostředí je to zátěž. Když se ale z nafty něco odstraní, je potřeba tam něco doplnit, abychom ten motor nezničili úplně běžným provozem moc rychle. Takže se přidají "jiné látky" aby nafta splňovala normu (některá chemickým procesem, některá se jen přimíchají). Těm látkám se říká aditiva. Takže vyrobená nafta většinou nemá potřebné vlastnosti, aby splnila normu, tomu dopomohou aditiva. Ve většině nafty na pumpě už aditiva jsou. Pak jsou ještě prémiové nafty, které obsahují aditiv víc. Všem těmto, se říká provozní aditiva - dáváš je při běžném provozu s naftou. VIF je provozní, přidává se pravidelně, mělo by pomoci redukovat úsady v palivové a spalovací části motoru, zlepšit mazivost, filtrovatelnost, snížit dopad biopříměsí, které dnes jsou v každém palivu (v benzínu vždy, v naftě je ještě pár "vran" bez) a jejichž spalování vytváří nejvíce karcinomu (neboť se hůř spalují) a také úsad v motoru. Dalo by se říct, že provozní aditivum je prevence zanášení motoru. Naproti tomu čistící aditivum je určeno k jednorázovému použití, třeba každých 15-20tkm, je koncentrované a složí k jednorázovému vyčištění motoru od těchto úsad. To je například zmiňovaný TEC. Výběr na trhu je široký, jak v provozních tak čistících aditivech. A samozřejmě existují aditiva i pro benzín, ve kterém je biosr*ček víc než v naftě. A nedělám si iluze, že by aditiva byla "neškodná" k životnímu prostředí... MJSytic: Tak víš co, co si tak představit pod pojmem "vhodnější průběh hoření" u filtru, který si aditivum právě pro snížení zápalné teploty sazí sám přidává? Je otázka, jestli to není kontraproduktivní, výrobce to raději neudá...Těžko soudit, ani chemici/technologici nejsou zajedno a věřit v dnešní době výrobci, kterému jde jen prodeje? Upraveno 14. srpen 2017 uživatelem Pacho69 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MJSytic Odesláno 14. srpen 2017 Sdílet Odesláno 14. srpen 2017 Já to chápu jako hoření ve spalovacím prostoru, ne hoření usazenin ve filtru Každopádně já mám s VIFkem a s TEC2000 zkušenosti dobré, takže do doby, než budou špatné, věřím Ing., kteří to vymysleli Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pacho69 Odesláno 15. srpen 2017 Sdílet Odesláno 15. srpen 2017 Může být otázka, jestli to aditivu dokáže zohlednit obě technologie (s aditivem FAP nebo bez něj). Jestli třeba VIF není nevhodný při smíchání s EOLYS... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TomasARN Odesláno 15. srpen 2017 Sdílet Odesláno 15. srpen 2017 Ak by som uz dacal nejake aditivum, tak by som nemiesal a ak beries naftu s aditivom, tak pridavanie ďalšieho je zbytocne, to pisu aj na strankach VIFu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MJSytic Odesláno 15. srpen 2017 Sdílet Odesláno 15. srpen 2017 TomasARN: Není aditivum, jako aditivum. VIF je tam kvůli motoru a "Eloys" kvůli FAPu Pokud vezmeš "premium" naftu s aditivy, tak jsou v ní aditiva pro motor. Ne pro filtr pevných částic Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pacho69 Odesláno 15. srpen 2017 Sdílet Odesláno 15. srpen 2017 TomasARN: "míchat" budeš vždy, protože po tankování se ti přidá EOLYS. Prostě tu někdo psal, že mu někde nedoporučili přidávat VIF právě kvůli EOLYS. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TomasARN Odesláno 15. srpen 2017 Sdílet Odesláno 15. srpen 2017 To, ze VIF nedoporucuju som cital aj ja tu na fore a v nejakej teme som aj dal link, kde to bolo pisane Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HonzaZ Odesláno 15. srpen 2017 Sdílet Odesláno 15. srpen 2017 Používám VIF už na třetím Peugeotu HDI a nikdy jsem neměl problém se vstřiky ani s vstřikovacím čerpadlem. Dva poslední jsou s FAPem a s ním jsem také neměl problém. U 407my jsem akorát dolil aditivum Infineum a to bylo vše. Jinak jsem slyšel, nebo někde četl že právě Benzina a OMV dělá prémiová paliva právě pomocí VIFu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HonzaC2 Odesláno 15. srpen 2017 Sdílet Odesláno 15. srpen 2017 Davam VIF, poslednich 60.000km. Auto ma najeto 240.000km. Ted jsem daval vstriky na test, kdyz jsem menil rozvod mezi vackama. A po testu se mne ptali, proc jsem je vlastne prinesl, jestli s nima byl nejaky problem, ze v testu jsou na 100% ok. Takze si myslim, ze to neskodi. A v druhem aute davam VIF taky od zacatku, a jezdi jako drak, nehuli, startuji obe v pohode i v -20°С. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Husky Odesláno 21. srpen 2017 Sdílet Odesláno 21. srpen 2017 Tak záhada vyjasněna, vadný EGR ventil. Teď je otázka, co s tím, výměna nebo zkusit ještě nějaké čistidlo. Někdo tu zmiňoval PRO-TEC diesel cleaner. Ale spíš si myslím, že tomu už nic nepomůže. jen je mi divný, že se závada vyskyuje nahodile, teda spíš nahodile se nevyskytuje. :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HonzaC2 Odesláno 21. srpen 2017 Sdílet Odesláno 21. srpen 2017 EGR podle mne nema smysl cistit nicim co nalijes nebo nekam nastrikas do motoru. Jedine vytahnout a vycistit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.