Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

5008 - zkušenosti


MilhausF

Recommended Posts

Nevím, jestli to bylo po 3 km, jel jsem a na oběd a pak zpět přes město, motor najednou táhnul v pohodě. Ale to se mi nahodile dělo i předtím, třeba to spolu nesouvisí, ale zatím je klid.

Dojíždím nádrž, uvidím po natankování. Co ten VIF a životnost FAPu?
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

I já jsem četl, že někdo říkal, že VIF je nějak problematický. Já nic nezaznamenal. Aditiva střídám, takže neumím říct, jestli VIF "něco provedl".

TEC je poměrně "akční", dává se buď přímo místo paliva nebo do skoro prázdné nádrže, kvůli vysoké koncentraci. Já bych po jeho použití vyměnil palivový filtr.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Můžeš. Do nafty od EO dávám sem tam (jednou za 3-5 nádrží), do nafty s biosložkou dávám vždy. Provozní (ale i čistící) aditiva střídám. Bohužel při dnešní konstrukci motoru se úsady tvoří i při použití nafty bez biosložky. Méně, ale tvoří. Je potřeba občas pročistit. Prý VIF obsahuje něco, co zkracuje životnost FAP, ale není to žádné oficiální vyjádření... Jen to "nějakej mechanik" říkal... Též mám FAP poprvé, snažím se k němu chovat ohleduplně, aby sloužil co nejdéle.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdar všem.

Jak tady tu diskusi sleduji, cítím se jako úplný vrah svého auta. Protože má současná P5008 je moje první nafta, taky nejsem zvyklý dávat do nafty nějaká aditiva, když jsem dříve jezdil s benzínem. Můžu tedy požádat o nějakou fundovanou radu, co používat jako aditivum, jak často a proč? Zkratky jako VIF, Tec a jiné mi nic neříkají, stejně tak provozní jako čistící.

Díky moc za rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 16 minutami, Pacho69 napsal:

Prý VIF obsahuje něco, co zkracuje životnost FAP, ale není to žádné oficiální vyjádření... Jen to "nějakej mechanik" říkal... 

aditivum SUPER DIESEL ADITIV / SDA / v letní i zimní modifikaci je bezpopelné. Není se třeba proto obávat usazování pevných zplodin hoření na filtru pevných částic. Vhodnější průběh hoření při použití SDA snižuje množství nespálených uhlovodíků ve výfukových plynech, což má za následek snížení tvorby sazí a úsad na filtru. Nemusíte proto mít obavy z použití SDA, jehož ostatní schopnosti se příznivě projeví na stavu a funkci motoru.

Padre: Vrah nejsi. Prostě to neřešíš, jako spousta jiných, kteří aditiva nedávají a spokojeně jezdí. Někdo zase pro lepší pocit aditiva používá.

VIF - Super diesel aditiv - aditivum při tankování
tec2000 diesel injector cleaner - čistící aditivum třeba při výměně palivového filtru

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dost široký prostor na dlouhé povídání.

Zjednodušeně - nafta (i benzín) je ropný separát, tak jak se získá se ale dnes nepoužívá. Důvodů je mnoho, ale tím hlavním je norma. Podle té musí mít nafta určité vlastnosti, které je potřeba po separaci dodat/odebrat. takže primárně se odsiřuje, protože pro mechanické čísti motoru je síra dobrá (maže) pro jiné části ale ne (zanáší). A hlavně pro životní prostředí je to zátěž. Když se ale z nafty něco odstraní, je potřeba tam něco doplnit, abychom ten motor nezničili úplně běžným provozem moc rychle. Takže se přidají "jiné látky" aby nafta splňovala normu (některá chemickým procesem, některá se jen přimíchají). Těm látkám se říká aditiva. Takže vyrobená nafta většinou nemá potřebné vlastnosti, aby splnila normu, tomu dopomohou aditiva. Ve většině nafty na pumpě už aditiva jsou. Pak jsou ještě prémiové nafty, které obsahují aditiv víc. Všem těmto, se říká provozní aditiva - dáváš je při běžném provozu s naftou. VIF je provozní, přidává se pravidelně, mělo by pomoci redukovat úsady v palivové a spalovací části motoru, zlepšit mazivost, filtrovatelnost, snížit dopad biopříměsí, které dnes jsou v každém palivu (v benzínu vždy, v naftě je ještě pár "vran" bez) a jejichž spalování vytváří nejvíce karcinomu (neboť se hůř spalují) a také úsad v motoru. Dalo by se říct, že provozní aditivum je prevence zanášení motoru. Naproti tomu čistící aditivum je určeno k jednorázovému použití, třeba každých 15-20tkm, je koncentrované a složí k jednorázovému vyčištění motoru od těchto úsad. To je například zmiňovaný TEC.

Výběr na trhu je široký, jak v provozních tak čistících aditivech. A samozřejmě existují aditiva i pro benzín, ve kterém je biosr*ček víc než v naftě. A nedělám si iluze, že by aditiva byla "neškodná" k životnímu prostředí...

MJSytic: Tak víš co, co si tak představit pod pojmem "vhodnější průběh hoření" u filtru, který si aditivum právě pro snížení zápalné teploty sazí sám přidává? Je otázka, jestli to není kontraproduktivní, výrobce to raději neudá...Těžko soudit, ani chemici/technologici nejsou zajedno a věřit v dnešní době výrobci, kterému jde jen prodeje?

Upraveno uživatelem Pacho69
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já to chápu jako hoření ve spalovacím prostoru, ne hoření usazenin ve filtru :myslim  Každopádně já mám s VIFkem a s TEC2000 zkušenosti dobré, takže do doby, než budou špatné, věřím Ing., kteří to vymysleli ;)  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

TomasARN: Není aditivum, jako aditivum. VIF je tam kvůli motoru a "Eloys" kvůli FAPu ;) Pokud vezmeš "premium" naftu s aditivy, tak jsou v ní aditiva pro motor. Ne pro filtr pevných částic :myslim  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Používám VIF už na třetím Peugeotu HDI a nikdy jsem neměl problém se vstřiky ani s vstřikovacím čerpadlem. Dva poslední jsou s FAPem a s ním jsem také neměl problém. U 407my jsem akorát dolil aditivum Infineum a to bylo vše. Jinak jsem slyšel, nebo někde četl že právě Benzina a OMV dělá prémiová paliva právě pomocí VIFu. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Davam VIF, poslednich 60.000km. Auto ma najeto 240.000km. Ted jsem daval vstriky na test, kdyz jsem menil rozvod mezi vackama. A po testu se mne ptali, proc jsem je vlastne prinesl, jestli s nima byl nejaky problem, ze v testu jsou na 100% ok. Takze si myslim, ze to neskodi. A v druhem aute davam VIF taky od zacatku, a jezdi jako drak, nehuli, startuji obe v pohode i v -20°С.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak záhada vyjasněna, vadný EGR ventil. Teď je otázka, co s tím,  výměna nebo zkusit ještě nějaké čistidlo.

Někdo tu zmiňoval PRO-TEC diesel cleaner. Ale spíš si myslím, že tomu už nic nepomůže. jen je mi divný, že se závada vyskyuje nahodile, teda spíš nahodile se nevyskytuje. :-)
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...