Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

5008 - zkušenosti


MilhausF

Recommended Posts

  • O 5 měsíců později...
  • O 3 týdny později...

Já mám nějaký polský, jediný, co mi vadí, že nemají vepředu "cvočky" na upevnění, jen se tam protrhne průchod toho trnu. Ale nikde to neteče a po 5ti letech zimního provozu furt dobrý. Zadní jsou dělený, což člověk ocení, hlavně když je potřebuje vylejt, nedovedu si představit, jak se vylejvá voda bez těch zadních v jednom kuse, jak je dělá třeba Rezaw. Nemají to gumárny Zubří myšlený tak, že si ten kousek odstřihneš?  Třeba to je i na jiný model.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tie z toho Zubri mam v aute od nova ( 09/2012). Su to koberce pre C4 Picasso a P5008. Ten kus vzadu odstrihnes ( je prave pre C4) , je to tam aj naznacene kde a ako ;).

Inak koberce su to paradne, po cca 125 000 km, minimalne znamky opotrebenia. Jedine co mi tam 'vadi' je ten maly koberec za soferom, ma tendencie sa posuvat ked decka naskacu do auta, je to dane tym ze je to solo koberec bez fixacie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Ahoj, nevím jestli to patří zrovna sem, ale podobnější téma jsem nenašel.

Vlastním starší P 5008 1,6 HDI Allure, r.v. 2010 k plné spokojenosti již třetím rokem, projel jsem s ním 2x půl Evropy a nikdy jsem neměl nějakej závažnější problém.

Tankuji jen u značkových stanic PHM, konkrétně u Shellu. Bohužel jsem dostal asi blbej nápad dopřát autu jednou nějakou lepší naftu, v servisu mi řekli, že autu jen prospěju,

takže po projití netu jsem tam verval Vervu od Benziny, v domění, toho nejkvalitnějšího, co lze sehnat.

Auto jelo krásně, šlo za plynem od spoda, prostě paráda. Placebo efekt je stejně úžasná věc.... :-)

Po vyjetí asi 1/2 nádrže jsem auto dával do servisu na výměnu zadního park. čidla a v rámci klidu před opětovnou cestou po Evropě, jsem nechal udělat i DIA kvůli dolití Eollys.

Na dia auto čisté jak lilie, zcela bez závad, nic nebylo ani potřeba dolít.

Jaké pak bylo moje překvapení po výjezdu ze servisu, že auto nejde za plynem, do otáček a na křižovatce jsem se rozjížděl ztěžka a pomalu, až je to ohubu.

Prostě plyn má prodlevu, po chvíli se probudí, přesto, že ho držím stále stejně. V servisu po projetí přijímacím technikem mi řekli, že auto se chová normálně.

Mezitím jsem projel s kapelou Evropu, 2400 km, spotřeba podle PP 6 l/100 km, v pěti lidech a kufrem plným nástrojů, což si myslím, že není špatný výsledek, zvlášť, když jsme se šplhali přes Alpy.

3x jsem tankoval, 2x v Rakousku, 1x ve Francii u Totalu, ale auto se chová víceméně podobně. Po zahřátí se to zlepší, ale stačí jít na oběd a je to stejný.

Včera ráno při jízdě do práce se to vrátilo k normálu, ale na oběd jsem již jel "přískokem".

Navenek na neutrál jde do otáček normálně bez slyšitelné prodlevy, ale při jízdě prostě netáhne.

Jsem z toho dost rozčarovaný a pokud se s tím už někdo setkal, budu rád za zasvěcenou radu.

Děkuji ....

P.S. Teď jsem jel na oběd, cca 4 km, tam "přískokem" a zpátky naprosto v pohodě. jsem z toho dost zmatený a nasr...



 



 



 

Upraveno uživatelem Husky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Krom max motion od OMV a nafty od EuroOilu jsou všechny nafty s biosložkou. Palivo rostlinného původu je hůř spalitelné (více úsad, navíc produkované částice jsou karcinogenní). Jinak konkrétně Shell není v ČR nic moc. Je ale otázka, zda to chování souvisí s tou "změnou" nafty nebo to k tomu dospělo provozem, třeba tím, že se v motoru ledacos usadí... Neuvádíš najeté kilometry, servisní intervaly (kdy se naposledy měnily filtry), tedy třeba v jaké kondici je filtr pevných částic (ten by se měl nejdříve ozvat hlášením PP), egr, jak čisté je sání, jak vypadá váha vzduchu...  

Pro začátek můžeš zkusit nějaké očistné motorové aditivum, zvláště, pokud jsi to nikdy nedělal. Já mám nejlepší zkušenost s Delphi Diesel Plus, ale zkusit můžeš i jiné na čištění motoru, nabídka je široká.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pacho díky za odpověď, auto je pravidelně servisováno, najeto mám asi 171t km, asi 8 t km ( 8 měsíců) od výměny oleje a souvisejících filtrů, FAP podle zmíněné dia byl na 53%.

Co se týče aditiv, ty nepoužívám, někdo tady na foru psal, že to není dobré na FAP. Psali o VIFu.... A taky mám obavy, aby se těma čistidlama neuvolnily nějaké úsady  třeba v nádrži.

Zkusím ty nafty, co uvádíš, ale po zkušenosti s Vervou, mám obavy, zda to k něčemu je. Ještě víc mě mate, že se to chová spíš nahodile, než trvale.

Dephi nebo jiné nalít do obyč. nafty nebo do tý Max Motion?

Shell má certifikaci SGS, takže by měl být v pořádku, měl jsem firemní kartu, tak jsem u nich ze zvyku zůstal, jinak nemám problém jezdit i jinam.

U nás v Jablonci OMV není, je z toho MOL.
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sice mam jiny auto a trochu jiny motor 2.0HDI 103kw, ale pridam trochu do mlyna. Zacal jsem tankovat na Benzine Efectu a motor se po nekolika nadrzich stisil. Na ty jejich reklame co neni v TV asi neco pravdy je. Spotrebu psat nebudu, jezdim rozdilny cesty.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Husky: Aditivum je lépe nalít do běžné nafty. V MaxMotion nebo Vervě je už dost provozních aditiv. Certifikaci má samozřejmě kdejaké palivo, jen o shellu konstatuji, že je to prakticky naprosto obyčejná nafta (vyhovující normě), jen za více peněz. Naproti tomu prémiová nafta od OMV neobsahuje biosložku, totéž platí o naftách EuroOil. Jinak když se uvolní úsady, bude to fajn, ty z nádrže by měly zůstat v palivovém filtru. Je zajímavé, že při nájezdu 171tkm jsi ještě nedolíval FAP aditivum. Já dávám aditiva průběžně a doufám, že úsady jsou minimální. Střídám je, jak provozní, tak čistící. Pokud tankuju u EuroOilu, dávám provozní tak každou třetí nádrž, pokud jinde, tak je dávám. U MaxMotion nedávám, tam je provozních aditiv dost.

Z těch aditiv - to delphi diesel plus se hůř shání, dobře dostupné je třeba profi čistící aditivum od Liqui Moli

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pacho, díky. Já nevím, jestli je to tou Vervou, ale nic jiného jsem nezměnil, pokud se mi v servisu v něčem nevrtali.

Pokud by to Verva vypláchla, tak jak píšeš, by to měl zachytit paliv. fitr. Od té doby jsem ujel 2500Km, asi nebo 4 nádrže a je to furt stejný.

Takže mám spíš strach, aby nebylo načatý čerpadlo nebo vstřiky. Taky to s tím palivem nemusí souviset, nevím.

Ale cpát tam zase další aditivum, když sem takhle blbě dopadl s prémiovou naftou, nevím, aby to nebylo ještě horší....

Co TEC 2000? Maj to tady u nás v servisu...
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Verva to nevypláchne, paliva mají v sobě pouze provozní aditiva, jejich složení koncentrace má snížit tvorbu úsad a zlepšit vlastnosti nafty. Ale nic nevyčistí, spíš se snaží, aby se nic neusazovalo ("nic" je relativní pojem ;)). Benzina má sice problémů s kvalitou paliv minimum, ale stát se může ledacos.

TEC 2000 má trochu jinej režim aplikace - do skoro prázdný nádrže nebo ještě lepší čistej TEC přímo do palivový soustavy. Ale příčina klidně může bejt jinde (FAP, příprava směsi (EGR, sání, váha vzduchu, filtry), klidně i vstřiky nebo čerpadlo, turbo), každopádně tyhle věci by se měly nějakým způsobem promítnout v diagnostice. Servis, který používáš má diagnostiku PSA?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Servis je Peugeot Jablonec MK Cars, takže dia snad maj origo. Byl jsem to tam znova zkonzultovat, takže TEC 2000 diesel,

nádrž mám skoro prázdnou, tak to tam zkusím nalejt, pojezdit po městě  a pak dotankovat u Eurooilu.

No a pak Pán bůh se mnou....

Je zajímavý, že ráno jsem do práce dojel "přískokem", ted do servisu normálně, auto táhlo, a ze servisu zase  "přískokem". Jsem z toho  v pr...li

 

Upraveno uživatelem Husky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem nalil ten zázrak, auto se během 3 km vzpamatovalo a ted jede skvěle, je otázka, co bude po dalším nastartování.

 Ono když už to jelo, tak po dalším nastartování zase ne, nebo obráceně.  Na dia jsem byl, jak sem psal výše, bez závad, skoro jako nový.

Ale na vstřky a turbo to nevypadá, ted to opravdu jelo moc pěkně, jak sem byl zvyklej. No uvidím, každopádně díky a za rady a "spoluúčast". :-)

 

Upraveno uživatelem Husky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pokud už to "vyčistíš", třeba by stálo za to vyměnit palivovej filtr, aby to "něco" nebylo v něm, případně vzduchovej... Záleží, v jakým intervalu jsi měnil.

Klidně ti tam může odcházet nějaký čidlo nebo může být zanešený. Třeba kolem EGR, v sání, tam žádný aditivum nic nezmůže, jen servis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...