Přejít na obsah
dapata

Zatuhla ručka

Recommended Posts

Zdravím vás Chalani,potřeboval bych prosím radu.Před 14 dny po jízdě v dešti jsem zaparkoval a zatahnul rucní brzdu.Včera jsem nasedl do vozidla po uvolnění brzdy jsem se snažil rozject,ouha....jízda žádná.Patrně se po uvolnění ruční brzdy neuvolnily čelisti,nebo někde drží lanka.Nevíte náhodou co stím,nestalo se vám nekdy něco podobného a případně jak jste to řešily? Díky moc

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

možná máš zarezlé lanovody.....řešení: výměna....:( zajeď do servisu, a? se ti na to mrknou, takhle po netu se to na stopro nepozná a neurčí....;)

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Jo,jo, to je tak, když se zatahuje ručka tam, kde to není vysloveně potřeba. Možná, jestli ti to třeba nezamrzlo, přeci jen už bejvá pod nulou. Ale fakt - blbost, kterou nám hustili do hlavy v autoškole, že se musí ručka zatáhnout \"pro jistotu\" je pěkná chujovina. Pokud to stojí někde z/do kopce, tak prosím. Ale jinak je to zbytečný.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Tak to je přesně naopak! To se stane,když se ručka NEPOUŽÍVÁ pak se zatáhne za přirezlá lanka a už se to nevrátí,protože to ty pružinky neutáhnou.Používejte ručku co nejčastěji(kromě velkých mrazů,kdy můžou přimrznout pakny)a tohle se vám nemůže stát.To, že se ručka nemá používat je pěkná blbost.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Doporučuji stejně jako Ráďa ručku používat často, aby \"nezamrzla\", honem před zimou promazat lanovody. I v zimě se musí občas na parkingu z kopce zatáhnout, já to mám u baráku furt. Pro takový případ doporučuji těsně před dojezdem na místo párkrát přibrzdit ručkou, aby se eventuelní vlhkost z paken odpařila a ráno za mrazu nezůstaly pakny přimrhlé, to je pak trochu problém.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Když \" přimrzly \" pakny,tak někdy stačilo kousek couvnout a ony odskočily.Samozřejmě to neplatí u zaseklých lenek v bowdenech.Jinak taky doporučuju ručku používat,ale pozor,v mrazech jen v nejnutnějších případech.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Uplně největsí vtip to je že vozidlo je skoro nový 2 roky starý,ale bohužel služební ovšem s \"pravidelným servisem ve značkovém autoservisu\" Nejde sním hnou dopředu ani dozadu drží to festově jak přibitý.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
Guest NiceOne

...to já jsem dojel do servisu i se zamrzlou ruckou:) Jedno kolo bylo proste totalne kously a netocilo se,... takze jsem vzbuzoval trochu pozornost, ale dojel jsem (bylo to teda jenom asi 300m,..ale pneumatika trpela:(

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Obnovuju starý téma protože je aktuální :)

Máme na 306 seknutý pravý zadní kolo. Minulej týden se mě podařilo pomaličku couvat a ono to povolilo. Teď se s tím nedá hnout, někdo znovu zatáhl ručku...

Máte nějakou radu jak na to? Zkoušel sem kladivem buchat do bubnu, nic se nedělo.

Doufám že nezarezl bovden nebo něco.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky
Původně zaslal: Fusion

Obnovuju starý téma protože je aktuální :)

Máme na 306 seknutý pravý zadní kolo. Minulej týden se mě podařilo pomaličku couvat a ono to povolilo. Teď se s tím nedá hnout, někdo znovu zatáhl ručku...

Máte nějakou radu jak na to? Zkoušel sem kladivem buchat do bubnu, nic se nedělo.

Doufám že nezarezl bovden nebo něco.

no nechat v garáži rozmrznout ( pokud jsou zamrzlé pakny ). Jinak si myslím, že záleží na štěstí a konkrétní situaci.Někdy u šáde pomohlo chytit bovden u bubnu a zahýbat s ním a ono to povolilo

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Do bowdenů doporučuju nakapat konzervační kapalinu na brzdy - Breox. Super to funguje i už na zatuhlý boedeny. Párkrát s tím zameleš a docela a překvapivě rychle to povolí a funguje než to odvezeš za vrakáč.

Pokud jsou přimrzlé pakny, tak počkat na oblevu, projet a přibržďovat ručkou, a? se pakny prohřejí a odpaří se vlhkost, která by to zase zablokovala. Kolem bowdenů dej tmel, a? se do nich nedostává vlhkost a nekondenzuje.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

já ty bovdeny mazal dlouhou jehlou, kterou jsem strčil dovnitř a naftou.taky to celkem šlo. a nemusels to vytahovat ven z auta, jen se odpojil u ruční brzdy.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Ja tiež doporučujem ju stále používa?.Veď ju netreba za?ahova? naplno stačí na 2-3 zuby aby bola stále v pohybe.A keď náhodou zamrzne tak sa dá natom aspoň dôjs? alebo sa cestou aj uvolni.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Osobne nevidim duvod ji v zime pouzivat, jednou mi to zamrzlo a to mi stacilo na to abych, uz na ni v zime nesahl. Ted ji nepouzivam a mam dva roky klid. Ono pokud mate naprasklej bowden tak je vam prd platny ze ji pouzivate porad, dostane se vam tam voda a az poradne zamrzne tak se nerozjedete...

Ale kdo chce at s ni brzdi v zime dal, avsak ja k tomu nevidim duvod.

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlašte.

Přihlásit se

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku

×