Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

P306 HDi - MilanF1 - 550 000 km - Příběh končí


MilanF1

Recommended Posts

Můj oř je stříbrný Peugoet 306 v motorizaci HDi.

S 306kou jezdím od ledna 2010, předtím jsem téměř tři roky sedlal 309ku v 1,9D. To bylo krásné svezení a málo nafty, ale roky se projevily na korozi. :fnuk

V roce 2007 jsem si mohl vybrat, zda 309 nebo Escort 1,8TD (´98), ale já dal přednost slabšímu Peugeotu a byla to dobrá volba. Ještě předtím jsem mohl mít od známého Golfa II v 1,6 TD, ale čekal jsem na 309ku.

V roce 2009 táta koupil 306ku od souseda s poctivými 233 000 km. Měl ji rok, téměř nejezdil, protože má pracovní vozidlo (taky puga).

Výbavu to má na svoji dobu sociální, hold to už byl poslední model a ten již v základu toho měl dost, takže spokojenost. Ač není klíč od dálky a nejde klima. Mnohé bude zajímat spotřeba, dlouhodobě 5 l/100 km, ale při delších trasách volným tempem jsem pod 4,5. V zimě to samozřejmě jde nahoru, ale žádné drama.

http://nd05.jxs.cz/435/688/a9850540b7_86735275_o2.jpg

Provozní historie vozu:
02/2009 - 233 000 km - koupě, STK, výměna řemenice na klice + řemen
01/2010 - 235 000 km - provozuji já
05/2010 - 240 000 km - oleje, filtry, zadní desky, zavaření výfuku
07/2010 - 244 000 km - zadní lanovody, silentbloky ramen, tyčky stabilizátoru, pravé horní uložení tlumiče, pravý čep řízení,
01/2011 - žluté mlhy
03/2011 - lízátko z 307
04/2011 - repro HERTZ
05/2011 - folie na sklech
08/2011 - 260 000 km - olej, filtry, přední kotouče, levý čep řízení
11/2011 - 265 000 km - nová baterie
03/2012 - 270 000 km - zavaření výfuku
04/2012 - 272 000 km - 16" alu
05/2012 - 275 000 km - pouzdra stabilizátoru
07/2012 - 280 000 km - olej, filtry
08/2012 - 281 000 km - nová brzdová kapalina
09/2012 - 282 000 km - nová loketní opěrka + leštění
10/2012 - 283 000 km - rozvody, spojka, přední tlumiče, tyčky stabilizátoru, ložisko poloosy, 2 kladky na příslušenství, lakování několika drobností.
10/2012 - 284 000 km - kryt pod motor
11/2012 - 285 000 km - LED osvětlení všude možně
01/2013 - 289 000 km - nové těsnění na sání u turba, nový naftový filtr
02/2013 - 290 000 km - STK
04/2013 - 293 000 km - nové letní gumy
04/2013 - 293 000 km - nové přední destičky TRW
05/2013 - 297 000 km - chiped by straki007 na 80 kW/110 koní a 272 Nm.
06/2013 - 297 000 km - nový naftový a vzduchový filtr.
07/2013 - 299 000 km - nový DRV ventil
07/2013 - 300 000 km - olej, filtr, přední pružiny, silentbloky ramen, gufera převodovky, ložisko poloosy, olej v převodovce, výfuk
08/2013 - 301 000 km - 14" alu kola Avantage. Kožený potah volantu.
09/2013 - 304 000 km - výměna řízení + manžeta poloosy
05/2014 - 318 000 km - čepy řízení
06/2014 - 320 000 km - olej, filtry
06/2014 - 320 000 km - 14" plechy a nové pneu Barum
10/2014 - 335 000 km - nové zadní kotouče a destičky, nazuty zimní pneu
12/2014 - 340 000 km - olej, filtry
01/2015 - 342 000 km - výměna žárovek v potkávačkách (praskly týden po sobě)
01/2015 - 342 000 km - pravý čep na rameni
01/2015 - 343 000 km - pouzdra stabilizátoru, čelní okno
06/2015 - 357 000 km - 15" alu kola Cyclone
08/2015 - 360 000 km - olej, filtry
08/2015 - 362 000 km - zavaření výfuku (u katu)
11/2015 - 367 000 km - nové žhavicí svíčky
02/2016 - 375 000 km - levá poloosa
03/2016 - 377 000 km - čidlo hladiny chladicí kapaliny
05/2016 - 379 000 km - táhlo spojkového lanka
05/2016 - 380 000 km - olej, filtry, čidlo teploty chladicí kapaliny
06/2016 - 382 000 km - čepy řízení, levý čep ramene, zadní tlumiče
08/2016 - 384 000 km - lanovody ruční brzdy
08/2016 - 385 000 km - nová baterie
02/2017 - 400 000 km - olej, filtry, čistění váhy vzduchu, STK
03/2017 - 403 000 km - čerpadlo ostřikovačů
05/2017 - 407 000 km - nové silenty přední nápravy
11/2017 - 420 000 km - olej, filtry, tyčky stabu a tyčky řízení + geo. Osram NB ve všech světlech

02/2018 - 427 000 km - nové přední brzdy

08/2018 - 437 000 km - nové táhlo spojky 

10/2018 - 440 000 km - olej, filtry

01/2019 - 450 000 km - rozvody včetně pumpy, remenice na klice, drazkovy řemen. 

02/2019 - 452 000 km - omezovac dveří, origo loketni operka, STK

04/2019 - 456 000 km - zadni brzdy 

05/2019 - 460 000 km - olej, filtry.

08/2019 - 465 000 km - střední a koncový díl výfuku, uložení zadni nápravy, zadní tlumiče. 

10/2019 - 468 000 km - příruba motoru, přední tlumiče, prachovky, dorazy, silenbloky ramen a cepy ramen.

11/2019 - 470 000 km - brzdice, zadní destičky. 

04/2020 - 480 000 km - olej, filtry, LP ložisko. 

09/2020 - 490 000 km - kožený potah volantu 

02/2021 - 498 000 km - STK

02/2021 - 500 000 km - olej, filtry 

06/2021 - 507 000 km - přední destičky 

10/2021 - 515 000 km - Repas zadní nápravy 

11/2021 - 518 000 km - přední čepy ramen, nové brzdiče 

12/2021 - 520 000 km - olej, filtry 

07/2022 - 534 000 km - nová baterie 

11/2022 - 540 000 km- olej, filtry, zadní kotouče a desky, brzdove štíty, zimní pneu Continental, termostat a vstřiky. 

2/2023 - 547 000 km - STK

Upraveno uživatelem MilanF1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Tak jsem dneska provedl malý servis. Je tam nový olej, na doporučení jsem tam dal Total Quartz 9000, jenom trvalo než jsem ho sehnal. Na zadku nové desky, dvě byly úplně v háji, navíc se už drolily. Díra ve výfuku zavařena. Bylo to těsně před zadním dílem, takže ten kousek trubky se uříznul a navařila se jiná, napevno k zadnímu dílu. Dělal mi to známý na dílně, za celé (včetně materiálu a práce) mě to vyšlo na 2000 Kč, takže super.

Mám nové údaje o spotřebě, dostal jsem se pod 5 litrů, asi na 4,8. Uvidíme, jaké to bude teď po zavaření výfuku.

PS: fota z výměny nemám, není se moc čím chlubit :aut

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Tak dneska přes poledne jsem auto trochu vyleštil, použil jsem klasiku Tempo a je to docela dobrý, posuďte sami.

Bohužel mi nejde klima, asi uniklo chladivo a nevím kudy. V nejbližších dnech to budu nějak řešit. Se spotřebou nafty jsem spokojen, něco málo přes 4,5 litru na sto. Ale nejezdím vyloženě na spotřebu ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To myslím vážně, před zavařením výfuku jsem jezdil za nějakých 4,8. Nyní to je asi 4,6. A to jezdím hlavně krátký trasy (do 10 km) a taky jsem to párkrát trochu prohnal na dálnici 120, to spotřebu taky nevylepší, ale to je tak 10% mých jízd. Já jsem čekal, že budu jezdit tak za 5,5 - 6, ale to že jsem pod pěti, to je pro mě skvělé.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

wow, to je docela dost, když to srovnáš se mnou, ale na druhou stranu tvoje auto je těžší. Já jezdím v rozmezí 1500-2000. Na dálnici při 120 točím, tuším že, 2500. Jinak moje běžná cestovní rychlost mimo obec je okolo 90, tedy 2000 otáček - lehce za vrcholem točivého momentu. Je fakt, že dost brzdím motorem. Když se blížím k obci, tak většinou jenom podřazováním až na trojku se dostanu k rychlosti 50.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no tak to sa da...hlavne ho nepustaj pod 1500...ja jazdim skor tak \"sportovejsie\".. mimo obce 100-110 v obci 60 tak ta spotreba bude asi tim :D

inak ako sa s tym jazdi? moj brat by chcel 306 hdi..ide mi o to ci sa tam vojde 2m chalan :D...a pripadne aj ja s mojimi 100kg:D

[upravil dne 17/6/10 shark734]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...