Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Peugeot a závady


korado

Recommended Posts

Mám podobnou zkušenost s Peugeotem, kterého mám od 6.1.2003, 307SW 2.0 110k. Dnes najeto něco přes 80 000 km.

Některé závady byly odstraněny jiné ne. V servisu – po několika návštěvách - mi bylo sděleno, že už udělali pro auto maximum a neví co dál. Prý a? jezdím a snad se časem na něco přijde. Ke vzpomínaným problémům mám stejnou zkušenost a přikládám ještě jiné :

- stále nefunguje správně klimatizace – po nějaké době jízdy začne auto topit.

- spotřeba je vyšší o 1 - 1,5 l než je udávaná v dokumentech, prospektech, cenících včetně TP.

- také několikrát se měnily zámky pravých a levých zadních dveřích

- motor vykazuje nepravidelný chod při volnoběhu

- během plynulé jízdy (při 2 000 ot/min.) motor cuká

- chybná funkce signalizace množství oleje

- při rozjezdu se ozývá pískavý zvuk z prostoru spojky

- po 70 000 km cca 1,5 roku děravý zadní díl tlumiče výfuku atd.….. .

Myslím si, že letos dojedu a v lednu se rozloučíme i když mám do prosince 2005 leasing.

Jinak jsem nadmíru spokojen s interiérem, pohodlím, sedadlami (jezdím průměr 40-50 000 km ročně).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jezdím podobné množství kilometrů jako Ty a pár problémů už mi taky vyplavalo na povrch. Nicméně kromě výměny \"tlumiče vibrací motoru\" to byly samé drobnosti, které ale taky otravují živit.

Jinak když vezmu Tvů seznam postupně tak:

- klimatizace (viděl bych jako vážný problém a pokud závadu neumí odstranit, tak bych chtěl vrátit peníze nebo bych napsal stížnost na Peugeot ČR)

- spotřeba (neznám nikoho, kdo by jezdil podle toho co má uvedené v papírech. To platí pro všechny značky aut.Každý má spotřebu vždy o malinko větší)

- zámky (myslíš tím centrál? To bych neviděl jako vážnou závadu, kvůli které bych dával auto pryč z domu. Každá značka má své mouchy)

- otáčky volnoběhu (toto je buď vážná závada nebo naopak prkotina. Zkusil bych upgrade softwaru v řídící jednotce. Co vyhodnotila diagnostika?)

- Cukání (možná stejná závada jako v předchozím bodě. Co vstřiky, jsou v pohodě? Toto by měla odhalit diagnostika)

- signalizace oleje (toto je všeobecně známá \"chyba\" u 307. Jedná se prý pouze o informativní signalizace a má to prý donutit uživatele auta zvednout zadek a jít se přesvědčit osobně vytažením měrky z motoru.)

- Spojka (to by mohlo být spojkové ložisko. Spojka je tam automaticky stavitelná a neměla by tudíž prokluzovat a pískat. Možná i ložisko bude v pohodě a je to jen nějakou nečistotou, ale zase jak by se tam dostala?)

- Tlumič výfuku (reklamovat u prodejce. Jasná závada. Pokud si tedy nejsi vědom, že jsi s autem někde dřel o zem. Mohl se poškodit a začít reznout. Jinak 307 je hodnocena velice dobře co se týká podvozkového ošetření proti korozím.)

Tolik asi k závadám. Interiér se mi taky moc zamlouvá.

Měj se pěkně a třeba si to ještě rozmyslíš s tím prodejem. Co já vím, tak se sypou všechny auta. Včetně Audi, BMW a Mercedesů. Člověk si prostě dnes nevybere. Třeba už bude závadám konec. Záleží také na servisu, kde Ti auto opravují. Musíš být tvrdý a s vyjádřením, že \"pro auto udělali maximum a a? s tím zkusím jezdit\" bych se určitě nespokojil!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdyz jsme si to auto vybrali, tak asi proto, ze se nam libi, proto s interierem musime byt spokojeni, to ze se s.... i jine znacky je fakt, ale to mi neodstrani zavady na aute, ktere cenove nepari do urovne dacie apod.. Ma-li mit P. postaveni ve Francii jako Medak v Nemecku tak bych skutecne ocekaval mensi poruchovost. Ale co je skutecne fakt, ze za blbost a nekompetentnost mechaniku v opravnach PSA vinu nenese - i kdyz i o tom by se dalo polemizovat - kdyz uz je plati ci dava jim status opravce pro P.,

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odpovědi a doplnění pro Destiny i dalším :

- klimatizace – při napojení na diagnostiku vše bez závad. Letos v září mají modernější diagnostiku a tam vše bez závad také, ale při simulaci poruchy došlo až někde k nějakému zpětnému vyhodnocení vzduchu v autě a to nebylo aktivní, tak udělali změnu. Zatím se nepřetápí.

Pozn. : Ten problém s topením se objevoval při jízdě po dálnici, když jedu 130 km/hod tak třeba po 100 km najednou začalo topit a nebo když mu naložím a točím ho ve vyšších otáčkách (kolem 3500 – do 4000 ot.).

Na tuto stížnost přímo dopisem na Peugeot ČR, k tech. řediteli Ing.Šalamounovi odpověděla ??? referentka (on asi neumí se ani podepsat), že vše postupují servisu kam jezdím ??? a tam by měl být výsledek??? To jsou jen řeči o nějaké záruce, zkoušel jsi už někdy vrátit auto – to mají okamžitě tolik argumentů jak nejde odstoupit od smlouvy.

- spotřeba – máš pravdu, ale já mám zatím trochu jinou zkušenost, ta se vždy blížila tomu co je uvedené v papírech (307SW 110 má  5,6). Myslím si, že problém je někde jinde, aby se prodávala 307SW s FAPem, tak by uvedená spotřeba tu co jedou ostatní by nikdo nekupoval (viz testy a recenze), tzn. 0 1 – 1,5 litru vyšší. Zkus si spočítat, když také jezdíš víc km – za 3 roky spotřebu navýšenou o 1,5 litru. Mě vyrazilo dech to, když jedu Olomouc –Praha a zpět po dálnici a držím si rychlost 130 km/h. , tak ukazuje okamžitá spotřeba od 7 – 10 litrů. Chyba není v noze, ale držím jen rychlost a pak tomu odpovídá průměrná spotřeba.

- zámky dveří – myslím tím kliky a mechanismus zámku. Problém při otevírání je, že musíš škubnout dveřmi, moje paní to třeba nedokázala otevřít.

- otáčky volnoběhu – při zapnuté klimě, toto je prý problém všech 307 SW 110 k. Problém je v tom, že mírně klesnou otáčky (ty se nedají změnit) a motor při volnoběhu jede nepravidelně. Silenblok byl také vyměněn a nic se nezměnilo. Zkusil bych upgrade softwaru v řídící jednotce, ale prý nový ještě není !!! Diagnostika vše OK? Cukání možná stejný problém Vstřiky, žhavíce vše OK.

- signalizace oleje – ano je to známý problém, ale při všech problémech jsem jen informoval. Pod kapotu se pravidelně dívám!

- Spojka – teď v lednu 2005 končí záruka a mám takový pocit nyní vše OK, ale v lednu si na zákazníkovi smlsnem. Oprava spojky a setrváku potom něco málo stojí (26 litrů). K tomu pískání, ona neprokluzuje ale je od spojky slyšet pískavý zvuk.

Pak třeba přijdou další opravy a další již navýšeny náklady na spotřebě atd.

- Tlumič výfuku – problém je ten, že máme nejekologické auto. FAP víc zapříčiňuje korozi zadního tlumiče výfuku. Reklamovat ano, ale těch keců, že je najeto 70 -80 000km za 1,5 roku. Je to jasná závada, ale výměna výfuku u dieselu po 1,5 roce???

Domnívám se, že jsem trochu ztratil k tomuto autu důvěru a vztah a proto ten prodej, ale pokud si ho koupí někdo jiný vůbec o těch maličkostech a trablech které provázeli ty začátky ani nepozná a bude velmi spokojen. Auto je jinak moc pěkné a líbí se nám, ale domnívám se proto, že jsem se buď netrefil do správného auta (i toto se může stát) nebo jsou všechna auta PEUGEOT stejná a ve stejné kvalitě. Přístup prodejce i servisu mě utvrzuje v druhé variantě což ale představuje, že 307SW 2.0 HDI je jako firemní auto naprosto nevhodné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K tomu FAPu – myslím si, že když je toto na výfuku a před a za FAPem je sonda, která měří zanesení tak to musí přes řídící jednotku mít vliv na spotřebu. Proč jiné Peugeoty bez FAPu nemají takové rozdíly ve spotřebě. Vždy? ve foru už se o spotřebě hodně mluvilo.

Já si myslím při srovnání jen u 307, že ty co jsou bez FAPu tak spotřeba je nižší.

Dnes tento poznatek ti řeknou v servisu, proto již zmíněno vytlouct FAP a doplnit nové aditivum a jezdit. Přitom ušetříš za FAP cca 24000,-Kč. Prý jsem již adept na FAP (pozn. Po 80000 km už to může nastat) tak pak bych dal zkušenosti..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 4 týdny později...

Mám pro vás další zkušenost!

Před časem jsem Vám tady psal pár zkušeností s 307 SW Hdi 110K.

Teď v lednu končí záruka a začátkem prosince jsem byl na periodické prohlídce po 80 000 km a stěžoval si na divné zvuky z motoru. Jak při nastartování tak při rozjezdu pískavý zvuk. Po vypnutí motoru se motor divně zatřepe a zase divný zvuk. Pánové, když jsem na toto upozorňoval skoro rok tak mě bylo řečeno, že je to v normě a není to na výměnu setrváku. Teď se to během listopadu trošku zesílilo a najednou už to budeme měnit. Tato sranda stojí bratrů 26 litrů + práce. Tak jsem rád, že další z drahých dílů ještě v záruce vyměním.

Ale jinak je to moc pěkný auto !!! ???:papa

[Editován dne 30/12/04 prochy]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Doporučuji to nechat prohlédnout jinde nebo pokud má někdo kolem 307 HDI 110 s najeto kolem 50 - 80 000 km tak si poslechnout jeho motor. Tímto se nedá nic pokazit. Nevěšte hlavu ani po záruce, existuje jako prodloužená záruka akorát se musí pěkně poprosit a servis napíše požadavek na opravu a prý na 100% přijde kladná odpověď.

Teď snížili na kuláky, ložiska, silenbloky záruku na 30 000 km (u nového vozu).

To pak bude rachot u oprav.

Mějte se fajn a hodně štěstíčka v novém roce Vám přeje Prochy.:papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...