Jump to content

vyhazuje olej při mrazu 1,8i 8V


majd
 Share

Recommended Posts

ahoj, potřeboval bych poradit, zda někdo nevíte čím to může být protože mi to už leze na nervy, mám P306 1,8i 8V r.v. 1996:

Loni mi v zimě vyhodil olej přes měrku, na letošní zimu jsem udělal na měrku těsnění protože jsem ho tam neměl a na druhé 306 se stejnym motorem tam bylo, jenže tuhle zimu mi merka pekne tesnila a pekelne se to natlakovalo a vyhodilo olej nejspis tesnenim pod vikem ventilu. Pekne to smrdi nez se to vypece a nevim uz co s tim. V servise mi rekli ze to tenhle motor dela, ze to chce kontrolovat ty hadicky jak vedou od toho vika ventilu, že tam kondenzuje voda a pak zamrzá. Jenže se mi nezdá možný aby tohle bylo běžný, tím spíš že v zimě není normální před každou jízdou odpojovat ty hadičky, vždycky z tama navíc vyletí troška vody (víc než jen pár kapek).

Přece to nemůže být výrobní vada, nemohlo se třeba někde jinde něco ucpat co má přepouštět ten tlak? Už jsem přemýšlel že tam dám nějaký ventil co to bude upouštět, protože když to zamrzne nebo co já vím co to dělá tak když po chviličce otevřu víko na plnění oleje tak to tak pěkně foukne, jakmile se ale nahřeje motor nebo když jsem ty hadičky před jízdou profoukl tak pak je to v pohodě. I když mě to teď už nemusí trápit protože je teplo tak bych to do zimy rád vyřešil.

díky za jakoukoliv radu

Link to comment
Share on other sites

jj dela to olejova emulze, ktera zatuhne v odvzdusnovacich hadickach vika ventilu a odvetrani klikoveho hridele, vetsinou taky zatuhne v tom odlucovaci (takovej valcovej bazmek nekde na spojeni tech odvetravacich hadic), kde je kovove sitko, na kterem se vysrazi ta bila sra..ka

Srazi se to predevsim pri kratkych jizdach s malo zahratym motorem, nekdo tu kdysi na klubu zkousel delat vyhrivani tech trubek, nevim do jake miry uspesne

Link to comment
Share on other sites

mám tam 10W40, to je mi jasný že se dělá emulze, tuhle zimu když jsem to pak už vždycky pročistil tak tam není oproti loňské zimě, ale dělá to i po delší cestě. Prostě před každou cestou jsem to musel vyčistit jinak to zamrzlo a to se mi zdá trochu moc ne?

Link to comment
Share on other sites

bratranec ma tenhle motor ve 405 a taky mel problemy, u 1.8 16V co je ve 406 uz tyhle problemy nejsou tak casty (aspon ja jsem nikdy resit nemusel) asi je to blba konstrukce toho odsavani, dlouhe hadice, ktere se spatne prohrejou, nevim jak tomu predejit

Link to comment
Share on other sites

Mno vzhledem k tomu ze sem tenhle motor mel tak vym ze ty hadice je dobry vycistit 1nou za 1-2 roky..

Me sice to ze by mi olej vytekl nepotkalo jelikoz to bylo pres zimu pod plachtou..ale verim tomu ze to tohle dokaze..

Btw:tohle neni problem jen u peugeotu :D

Link to comment
Share on other sites

tommas11 : no a to je ten problém, že jsem to měl loni v servise kde měnily těsnění pod hlavou, protože jsem myslel že je špatný, měnili i olej a všechno kolem a hned první větší mráz -7 a je to tu zase, jenže nejhorší na tom je že každý den a né jen jednou za rok :(

Link to comment
Share on other sites

Ja mam ten isty motor co ty. Mne sa toto stalo tuto zimu. Precistil somvsetku tie hadice aj tie co nerebalo:D a potom sa mi to uz nestalo. Ale kazdopadne to budem cistit kazdu zimu. Hlavne si pozri ci uz nemas tie hadice niekde ponafukovane, ak ano daj radsej nove. Mohli by nabuduce strelit.

Link to comment
Share on other sites

Majd:pokud to vycistis(myslim ty trubky) a hned po nastartovani sou zase plny tak tam mas nejspis nekde zasobarnu toho bordelu nejspis v bloku u filtru kde se ty trubky nasazuji...skus to udelat tak jak to psal ten typek na xantia clubu odpoj hadicu zespodu(u filtru) nastartuj a nech to vyflusat ven..potom vycisti tu hadici a nakonec trochu umej i vyko ventilu..drzi asi na 8-10ti 6kach sroubkach.. potom bys mel mit do zimy pokoj...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

včera jsem se do toho pustil, chtěl jsem sundat víko ventilů. Jenže se mi to nepovedlo, je tam těch 10 matek a jen tři se mi podařilo vyšroubovat, ostatní se šroubovaly i s tím šroubem co je dál a nešlo mi to vytáhnou, nevím možná jsou ty šrouby dlouhý ale mě se zdálo že pořád točím a už se to nepovoluje. Nevíte nějaký fígl jak na to? nebo mám dál točit? Chtěl jsem to celý pročistit no a hned jsem zkončil. Ještě jsem narazil na takovou věc, že jak je filtr vzduchu tak tam stojí né zrovna nejmíň oleje, je to v pořádku?

Link to comment
Share on other sites

jestli to dobře chápu tak navrchu je matka (11) ta je nasroubovana na sroubu ktery je zaroven matka (7) nasroubovana na sroubu (6). Me prave nejde odsroubovat vsechny ty č11 a některý lezou jako když i se 7 a 6, nebude to teda ničemu vadit když budu pořád šroubovat? Ještě jedna zajímavá věc, jak jsem to povoloval tak levá strana se oddalovala ale pravá zůstala jako přilepená, vůbec se po povolení jako kdyz neuvolnila. Možná stačilo šťouchnout šroubovákem zespoda?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...