peugeot09 Odesláno 19. duben 2010 Sdílet Odesláno 19. duben 2010 S několika lidmi jsem už tuhle otázku řešil, ale nic novýho jsem se nedozvěděl. V autoškole nám říkali, ať řadíme přes střed, že se prý \"synchrony zesynchronizují a převodovka tak déle vydrží\", včera jsem měl ale se známým výměnu názorů a prý \"je lepší řadit na rovinu bez toho, aniž by řadící páka šla přes střed\". Zajímal by mě váš názor na věc. Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 19. duben 2010 Sdílet Odesláno 19. duben 2010 Jak přes střed? To jako když budu řadit z 1 na 2, že nechám páku spadnout na prostředek, pak jí zase přitáhnu a zařadím? To vám snad v autoškole neříkali, tohle... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Andreww Odesláno 19. duben 2010 Sdílet Odesláno 19. duben 2010 Jo i tohle se v autoškole učí. Já to teda nepoužívám...nevím kolik bych musel vytočit jedničku, aby se to pak ještě na dvojku rozjelo po takové době Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 19. duben 2010 Sdílet Odesláno 19. duben 2010 To můžou učit tak maximálně u náklaďáku bez synchro, ale k tomu přidat dvojí vyšlápnutí spojky nebo meziplyn... neplete si to náhodou takhle někdo s tím? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ferry Odesláno 19. duben 2010 Sdílet Odesláno 19. duben 2010 taky mam pocit, ze se tu pletou pojmy jako razeni s dvojim vyslapnutim spojky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Y2K Odesláno 19. duben 2010 Sdílet Odesláno 19. duben 2010 To dvojite zoslapnutie spojky nemozem oducit mojho otca...ten to ma z nakladaku Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Andreww Odesláno 19. duben 2010 Sdílet Odesláno 19. duben 2010 Mě to takhle učil v 307ce, ale myslím, že jsem tak řadil možná první dvoje jízdy...jestli vůbec. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
309GT Odesláno 19. duben 2010 Sdílet Odesláno 19. duben 2010 Když nebudeš řadit moc rychle tak se synchrony sesynchrují i bez páky na středu,ne?Když budeš rychlej tak je ucejtíš že se s tebou perou Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
AKCZ Odesláno 19. duben 2010 Sdílet Odesláno 19. duben 2010 Jestli to v autoskole neni mysleno spis nervat ji tam hned ale radit jakoby s prodlevou.. tedy nepoustet radici paku az na stred ale pouze po jednicce posunout na neutral ale mit ji stale pritazenou vlevo a pak dvojku.. Edit: Rekneme se stejnou prodlevou jaka vznikne pri razeni z 2 na 3 Ta sama situace pak je jeste z 5 na 6 [upravil dne 19/4/10 AKCZ] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Andreww Odesláno 19. duben 2010 Sdílet Odesláno 19. duben 2010 Když Tě ji nechá dát až na střed, tak má jistotu, že mu ji tam nenarveš hned:super Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
AKCZ Odesláno 19. duben 2010 Sdílet Odesláno 19. duben 2010 Původně zaslal: Andreww Když Tě ji nechá dát až na střed, tak má jistotu, že mu ji tam nenarveš hned:super Presne tak Jen si to clovek musi spravne vylozit a nebo v autoskole spravne vysvetlit Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 19. duben 2010 Sdílet Odesláno 19. duben 2010 Ono především v té středové poloze páky se nikde nic nesynchronizuje, takže už to je na tom hovadina. Synchrony pracují až při pohybu páky směrem k příslušnému kvaltu, pochopitelně, jinak by nevěděly, podle kterého to mají synchronizovat. Když budete řadit jemně a s citem, snadno v pohybu páky ten okamžik záběru synchronů najdete. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
shark734 Odesláno 19. duben 2010 Sdílet Odesláno 19. duben 2010 a ja som nechapal preco kamarat ktory teraz spravil vodicak radil z 1ky do 2ky cez stred Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
peugeot09 Odesláno 19. duben 2010 Autor Sdílet Odesláno 19. duben 2010 Bezva, takže dělám všechno správně a převodovku nekurvím. Mě se to zdálo nějaký prapodivný, protože řadit někoho z 1 na dvojku přes střed jsem vážně ještě neviděl. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 19. duben 2010 Sdílet Odesláno 19. duben 2010 To, jak převodovku kurvíš nebo nekurvíš nezáleží na tom, jestli řadíš přes střed nebo ne, ale hlavně na tom, jak s tou pákou lomcuješ. S oblibou říkám, že blbě řadí každý, kdo tu při řazení páku drží, protože ta páka se má spíš jakoby vodit či postrkovat, než držet. Jakmile ji chytnete silou a někam ji cpete, je to špatně. A stejně tak hodně záleží na tom, jak tam jednotlivé kvalty rvete nebo jak je tam necháte jen spadnout. Synchron potřebuje na roztočení nějaký čas, čím víc to tam rvete, tím rychleji se opotřebuje. A v neposlední řadě záleží i na tom, v jakých otáčkách vlastně řadíte... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
obaf Odesláno 19. duben 2010 Sdílet Odesláno 19. duben 2010 Ja radim s medziplynom, dokonca aj na zeninom puntovi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marko306 Odesláno 19. duben 2010 Sdílet Odesláno 19. duben 2010 tiež som zvyknutý z medziplynom radiť, ale iba dole. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
AKCZ Odesláno 19. duben 2010 Sdílet Odesláno 19. duben 2010 Původně zaslal: oddie S oblibou říkám, že blbě řadí každý, kdo tu při řazení páku drží, protože ta páka se má spíš jakoby vodit či postrkovat, než držet. Predpokladam ze tohle snad autoskoly uci do dnes.. jak spravne dlani ci prsty postrkovat paku.. spis si zjednodusili nervy pri razeni z 1 na 2 tim ze je to nutej delat pres stred Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tom406 Odesláno 19. duben 2010 Sdílet Odesláno 19. duben 2010 chlapi sakra je potřeba se zamyslet nad funkcí táhel v převodovce a jak fungují synchrony a pak na nějaký střed hned zapomenete. Důležitý je použitý olej dle materiálu synchronů no a aby to ne nešlo přes zuby. Jinak čím vyšší otáčky motoru a rychlejší pohyb páky rukou tím se synchron víc opotřebovává protože musí s vyšší rychlosti dobrzdit ozbené kolo převodu. žádná jiná záhada tam není. Jo a držení páky během jízdy při zařazeném převodu - za to bych kopal do prdele-tlačením páky rukou se i tlačí vodící vidlička v převodovce která posouvá převody a tím vzniká vůle řazení a zároveň nepřesnost samotného řazení [upravil dne 19.4.2010 tom406] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fusion Odesláno 19. duben 2010 Sdílet Odesláno 19. duben 2010 Nám zakazovali jezdit po šalinových kolejích protože to prej rozřeže gumy. Autoškola není Škola řízení automobilu. Autoškola je doplnění několika rad (většinou špatných) k testovaným otázkám (většinou nesmyslným). [upravil dne 19/4/2010 Fusion] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.