Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

oprava ruční brzda


Haryk

Recommended Posts

Jednoducho boli ;) .  Najprv mi v obchode známy objednal podľa typu a roku výroby a boli úplne mimo. Objednal všetky tri : prvé od rúčky a bolo asi 5O cm, ostatné dve každé iné, ale nemeral som ich, lebo keď som prišiel domov z obchodu a ľahol pod auto, bolo mi jasné, že lanká sú iné. Vrátil som ich  a známy mi objednal ďalšie, obe rovnaké, vraj by mohli byť, ak mám prvé lanko dlhé (asi 1,5m). No a boli. Možno ich pôvodný majiteľ už menil.

Prvé - od rúčky je dlhé asi 1,5 m a vedie do stredu nápravy, kde je zakončené nejakým plastovým oblúkom, ku ktorému sa potom pripoja dve rovnaké lanká ku každému kolesu jedno.

 

A to přední lanko jsi kupoval originál nebo nějakou náhradu (mně se jiné než originální nepodařilo sehnat)?

 

Ty zadní lanka jsou u novějších modelů opravdu stejná (u Peugeotu mají i stejné číslo náhradního dílu).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 10 měsíců později...

Zeptám se tady i když se to přímo netýká ruční brzdy,zjistil sem že mi teče zadní třmen pravděpodobně kolem hřídelky na které je mechanizmus ruční brzdy.Nedělal to už někdo?Půjde to spravit opravní sadou a nebo radši vyměnit celý třmen.V případě opravy,či už výměna celku nebo jenom repase,jak je to s odvzdušnšním když má auto ABS,půjde to klasicky nebo jedině servis?U té repase mám obavy aby ta hřídelka nebyla moc orezlá a tým pádem ta opravná sada byla k ničemu.Dík za odpovědi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S výměnou gumek nemám zkušenosti, protože i když jsem koupil náhradní sadu tak jsem se nakonec do výměny nepustil, protože se ruční brzda na třmenu vracela dobře a nikde nic neteklo (nevyužita nyní leží ve sklepě :(). Navíc by se to muselo celé rozdělat a při shlédnutí stavu koroze jsem to raději nechal jako jeden celek. Ale jak píšeš, pokud to bude moc orezlé tak Ti nové gumky asi moc nepomůžou. Nejlepší asi je koupit novou sadu těsnění a v záloze mít nový třmen třeba na prodejně, který budeš moci hned koupit, když po rozdělání uvidíš špatný stav.

 

S odvzdušněním mám naopak bohaté zkušenosti :D. Při výměně třmenu nemusíš mít s ABS starosti, protože se dotlačí nová brzdová kapalina pouze do třmenu. S ABS by byl problém, kdyby jsi nedoléval brzdovou kapalinu do nádobky a nasál by se vzduch. I to je však řešitelné buď diagnostikou a nebo odvzdušňováním při zapnutém zapalování.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

po zjištění, že to není všechno shodné, tzn. musel bych prvně vyřešit, kterou sadu koupit, aby pasovala na to, co jsem měl na autě, zhodnocení mých možností jak co do šikovnosti, tak možnost nechat auto stát někde na špalkách než si s tím vyhraju, rizika, že tam bude v háji i něco, co sadou neopravím, a po porovnání cen, mi jasně vyšlo, že nemá smysl se repasí zabývat ... dal jsem za nový TRW 1300-1500 za kus, krát čtyři už je to sice slušný rozdíl proti ceně opravných sad, ale za ten klid mi to stálo (nakonec jsem to ani sám nemontoval, servisák si řekl dvě kila za kolo - jen jsem si vzpomněl, jak jsem posledně auto zvedal, abych se pod něj dostal, a obratem jsem kejvnul ... chjo, proč už nikde nejsou veřejný rampy :-/ )

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...

Tak jsem dnes provedl odvzdušnění zadního třmenu a zatahoval jsem u toho ručku. Opravdu pár bublinek vyšlo, ale nezdá se mi, že by se to zlepšilo (pokud ve vzduchu chytnu za kolo, tak je zabrzděné, ale pokud za jízdy zatáhnu na trávě ručku, tak se toto kolo nezablokuje). Lanovody jsem zkoušel a normálně jsem jimi hýbal. Po max. zatažení ručky se mi zdá, že ta problémová strana má o trochu méně zatažené lanko. Je možné, že by byl problém uvnitř třmenu a nedokázal by naplno přitlačit desky? Po odbrzdění se vrátí páčky na třmenech samy nahoru.

Musím se podělit s úspěšným řešením problému, kdy jedno kolo brzdilo na ručku méně. Kdysi jsem vyměnil zadní brzdová lanka (jedno originál v servise a druhé StarLine sám - na lanku přece nemohou nic pokazit :)) a vše bylo v pořádku. Po půl roce jsem měnil brzdovou kapalinu, zadní kotouče s deskami a tak jsem provedl svůj oblíbený test brzd na trávě přičemž jsem si všiml, že se pravé zadní kolo na ručku nezablokuje (vracení lanka ručky bylo v pořádku). Tak jsem začal pátrat čím to je (myslel jsem si, že za to může poslední oprava). Nikde jsem však problém nenašel, tak jsem chtěl přehodit zadní brzdová lanka, jestli náhodou není problém tam. Když jsem to chtěl provést, tak jsem si všiml, že po odpojení táhel jde jedno lanko trochu ztuha a druhé jde krásně posunovat dvěma prsty. Tak jsem místo StarLine lanka dal Ate a od té doby už půl roku brzdí ruční brzda jak má. Z toho plyne, že nestačí, aby se lanko v bowdenu pouze hýbalo, ale musí mít i dostatečnou lehkost posunu, aby po napnutí přeneslo všechnu sílu na brzdový třmen a někde se nezadrhlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...

Daj do googlu: private cars Citroën c5 - Citroën C8. Stiahni pdf dokument, ktorý nájdeš a v ňom je celá údržba C8 a nájdeš tam aj nastavenie ručnej brzdy.

 

To nastavenie platí aj pre Lanciu Phedru? Keď som si to preložil, tak mám otázku, čo má spoločné odvzdušnenie s ručnou brzdou? Aký vplyv má spustený motor?

Nastavoval to už niekto podľa tohto návodu? Ďakujem za rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 rok později...

Oživím tohle téma... 

Ten samostav napínák na přední lanko je jen na novějších systémech se stejně dlouhými lanky nebo i na starších, kde jsou různá? Případně jak to celkově doštelovat u různých lanek?

Zrovna se v tom vrtám a vepředu na páce nic není, dlouhé lanko k pravému kolu štelovat nejde a jde jen k levému.. Je to tak, že se to dotahne tím levým lankem a tím pádem pružina brzdiče vlevo to celé má držet napnuté a proto se to časem zasekne někde cestou? Menil jsem před rokem lanovod vlevo..byl zatuhlý, brzdič taky, páka dole ale kolo nebrzdilo. Po rozhýbání OK... a teď stejná situace, páka dole a nebrzdilo to... rozhýbal jsem to, lanovod chodí docela dobře a když jsem ho povolil, tak při zatažení páky brzdy nadoraz nahoru jsou obě kola zabržděný, ale při povolení dolů to má celý vůli tak 2cm, takže na první dva zuby se to tak sotva  napne, pak to teprve začíná přibržďovat a to mi nepřipadá OK...

 

Honza

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja mam zase po vymene komplet lanovodov problem s vracanim brzd.Po dlhsej dobe som rucnu zatiahol a povolil a nasledne kratsia trasa a smrad ako za kamionom po dlhom a prudkom klesani.Pritom prava strana(ktora smrdela) bola vratena na doraz,ale lavej strane trocha k uplnemu povoleniu chybalo.Rukou som to povolil.Teraz som to vystriekal WDeckom,tak uvidime.Ci ta lava pruzinka uz nevladze vracat lanko?So starymi lankami som tento problem nemal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak si odpovím sám... asymetrická verze tam nic takovýho nemá. Krátký lanko od páky je plastovým koncem s těsněním naražený v trubce přišroubovaný zespoda pod autem na průchod k páce. Nastavovat to nelze. Celá soustava se šteluje na jediném místě a to je konec levého lana u rozdělovače vprostřed. To vede k tomu, že vratná pružina na levém brzdiči nejen vrací lano zpět, ale do jisté míry se i pere s pravým lanovodem a jeho prohnutím... no a to možná funguje, když je všechno nový. Ale po 14 letech provozu, kdy lanovody nejsou nejnovější a asi trochu drhnou, brzdiče jsou plný bordelu a vrátit je stojí o dost víc práce a pružiny jsou unavenější tak nějak vede k tomu, že se levý nevrací OK, časem se páka sklopí, samostav v brzdiči se přizpůsobí a přestane to brzdit a následně člověka vyhodí z technický.... Jediný řešení asi je repase brzdičů, případně výměna a výměna komplet lanovodů... 

Sem to nějak rozhejbal, povolil tak, že se to nepere s tím druhým lanem, ale je to holt volný, takže to brzdí až na úplný vytažení páky a uvidíme, co to provede... 

 

honza

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 10 měsíců později...

Tak se mi přestala vracet páčka na levém zadním třmenu. Zkoušel jsem to prostříknout a rozhýbat, což pomohlo na dva měsíce a potom to zase zatuhlo. Nevíte prosím jak složité je rozebrání a případný repas doma v garáži (náhradní gumky mám)? Jestli to někdo dělal, tak třeba jestli nemá fotky?

Taky jsem začal uvažovat o koupi nových zadních třmenů. Akorát nevím jakou značku (Maxgear nebo Esen se dá sehnat za 1350Kč, akorát jsem o těch výrobcích nikdy neslyšel a navíc jim asi budu muset poslat staré třmeny zpět, tak aby to nebyl taky nějaký repas).

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 13 hodinami, Leo napsal:

Tak se mi přestala vracet páčka na levém zadním třmenu. Zkoušel jsem to prostříknout a rozhýbat, což pomohlo na dva měsíce a potom to zase zatuhlo. Nevíte prosím jak složité je rozebrání a případný repas doma v garáži (náhradní gumky mám)? Jestli to někdo dělal, tak třeba jestli nemá fotky?

Taky jsem začal uvažovat o koupi nových zadních třmenů. Akorát nevím jakou značku (Maxgear nebo Esen se dá sehnat za 1350Kč, akorát jsem o těch výrobcích nikdy neslyšel a navíc jim asi budu muset poslat staré třmeny zpět, tak aby to nebyl taky nějaký repas).

 

Kupuj osvědčené značky ohledně brzd. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...