Milan+ Odesláno 2. duben 2015 Sdílet Odesláno 2. duben 2015 No tak to je na novějších modelech,ted jsem měnil také desky,předek ,zadek a prolil lana a zase bude klid. V květnu jedu na stk. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Leo Odesláno 3. duben 2015 Sdílet Odesláno 3. duben 2015 Jednoducho boli . Najprv mi v obchode známy objednal podľa typu a roku výroby a boli úplne mimo. Objednal všetky tri : prvé od rúčky a bolo asi 5O cm, ostatné dve každé iné, ale nemeral som ich, lebo keď som prišiel domov z obchodu a ľahol pod auto, bolo mi jasné, že lanká sú iné. Vrátil som ich a známy mi objednal ďalšie, obe rovnaké, vraj by mohli byť, ak mám prvé lanko dlhé (asi 1,5m). No a boli. Možno ich pôvodný majiteľ už menil. Prvé - od rúčky je dlhé asi 1,5 m a vedie do stredu nápravy, kde je zakončené nejakým plastovým oblúkom, ku ktorému sa potom pripoja dve rovnaké lanká ku každému kolesu jedno. A to přední lanko jsi kupoval originál nebo nějakou náhradu (mně se jiné než originální nepodařilo sehnat)? Ty zadní lanka jsou u novějších modelů opravdu stejná (u Peugeotu mají i stejné číslo náhradního dílu). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mikicek Odesláno 3. duben 2015 Sdílet Odesláno 3. duben 2015 To predné lanko som nemenil, bolo OK. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rs8 Odesláno 8. únor 2016 Sdílet Odesláno 8. únor 2016 Zeptám se tady i když se to přímo netýká ruční brzdy,zjistil sem že mi teče zadní třmen pravděpodobně kolem hřídelky na které je mechanizmus ruční brzdy.Nedělal to už někdo?Půjde to spravit opravní sadou a nebo radši vyměnit celý třmen.V případě opravy,či už výměna celku nebo jenom repase,jak je to s odvzdušnšním když má auto ABS,půjde to klasicky nebo jedině servis?U té repase mám obavy aby ta hřídelka nebyla moc orezlá a tým pádem ta opravná sada byla k ničemu.Dík za odpovědi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Leo Odesláno 9. únor 2016 Sdílet Odesláno 9. únor 2016 S výměnou gumek nemám zkušenosti, protože i když jsem koupil náhradní sadu tak jsem se nakonec do výměny nepustil, protože se ruční brzda na třmenu vracela dobře a nikde nic neteklo (nevyužita nyní leží ve sklepě ). Navíc by se to muselo celé rozdělat a při shlédnutí stavu koroze jsem to raději nechal jako jeden celek. Ale jak píšeš, pokud to bude moc orezlé tak Ti nové gumky asi moc nepomůžou. Nejlepší asi je koupit novou sadu těsnění a v záloze mít nový třmen třeba na prodejně, který budeš moci hned koupit, když po rozdělání uvidíš špatný stav. S odvzdušněním mám naopak bohaté zkušenosti . Při výměně třmenu nemusíš mít s ABS starosti, protože se dotlačí nová brzdová kapalina pouze do třmenu. S ABS by byl problém, kdyby jsi nedoléval brzdovou kapalinu do nádobky a nasál by se vzduch. I to je však řešitelné buď diagnostikou a nebo odvzdušňováním při zapnutém zapalování. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kavol Odesláno 9. únor 2016 Sdílet Odesláno 9. únor 2016 po zjištění, že to není všechno shodné, tzn. musel bych prvně vyřešit, kterou sadu koupit, aby pasovala na to, co jsem měl na autě, zhodnocení mých možností jak co do šikovnosti, tak možnost nechat auto stát někde na špalkách než si s tím vyhraju, rizika, že tam bude v háji i něco, co sadou neopravím, a po porovnání cen, mi jasně vyšlo, že nemá smysl se repasí zabývat ... dal jsem za nový TRW 1300-1500 za kus, krát čtyři už je to sice slušný rozdíl proti ceně opravných sad, ale za ten klid mi to stálo (nakonec jsem to ani sám nemontoval, servisák si řekl dvě kila za kolo - jen jsem si vzpomněl, jak jsem posledně auto zvedal, abych se pod něj dostal, a obratem jsem kejvnul ... chjo, proč už nikde nejsou veřejný rampy :-/ ) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pe.Tr Odesláno 9. únor 2016 Sdílet Odesláno 9. únor 2016 Novy zadni trmen-brzdic koupis v klidu za 1500,- Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Leo Odesláno 29. únor 2016 Sdílet Odesláno 29. únor 2016 Tak jsem dnes provedl odvzdušnění zadního třmenu a zatahoval jsem u toho ručku. Opravdu pár bublinek vyšlo, ale nezdá se mi, že by se to zlepšilo (pokud ve vzduchu chytnu za kolo, tak je zabrzděné, ale pokud za jízdy zatáhnu na trávě ručku, tak se toto kolo nezablokuje). Lanovody jsem zkoušel a normálně jsem jimi hýbal. Po max. zatažení ručky se mi zdá, že ta problémová strana má o trochu méně zatažené lanko. Je možné, že by byl problém uvnitř třmenu a nedokázal by naplno přitlačit desky? Po odbrzdění se vrátí páčky na třmenech samy nahoru. Musím se podělit s úspěšným řešením problému, kdy jedno kolo brzdilo na ručku méně. Kdysi jsem vyměnil zadní brzdová lanka (jedno originál v servise a druhé StarLine sám - na lanku přece nemohou nic pokazit ) a vše bylo v pořádku. Po půl roce jsem měnil brzdovou kapalinu, zadní kotouče s deskami a tak jsem provedl svůj oblíbený test brzd na trávě přičemž jsem si všiml, že se pravé zadní kolo na ručku nezablokuje (vracení lanka ručky bylo v pořádku). Tak jsem začal pátrat čím to je (myslel jsem si, že za to může poslední oprava). Nikde jsem však problém nenašel, tak jsem chtěl přehodit zadní brzdová lanka, jestli náhodou není problém tam. Když jsem to chtěl provést, tak jsem si všiml, že po odpojení táhel jde jedno lanko trochu ztuha a druhé jde krásně posunovat dvěma prsty. Tak jsem místo StarLine lanka dal Ate a od té doby už půl roku brzdí ruční brzda jak má. Z toho plyne, že nestačí, aby se lanko v bowdenu pouze hýbalo, ale musí mít i dostatečnou lehkost posunu, aby po napnutí přeneslo všechnu sílu na brzdový třmen a někde se nezadrhlo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
peton Odesláno 11. březen 2016 Sdílet Odesláno 11. březen 2016 Daj do googlu: private cars Citroën c5 - Citroën C8. Stiahni pdf dokument, ktorý nájdeš a v ňom je celá údržba C8 a nájdeš tam aj nastavenie ručnej brzdy. To nastavenie platí aj pre Lanciu Phedru? Keď som si to preložil, tak mám otázku, čo má spoločné odvzdušnenie s ručnou brzdou? Aký vplyv má spustený motor? Nastavoval to už niekto podľa tohto návodu? Ďakujem za rady. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lubo§ Odesláno 11. březen 2016 Sdílet Odesláno 11. březen 2016 Lancia, peugeot, citroen, fiat to iste akurát iné predky a zadky. Odvzdušňovanie z ručnou brzdou nemá nič jedine žeby si mal zavzdušnene brzdy, spustený motor tiež nema vplyv na nastavenie ručnej brzdy . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
filoyof012000 Odesláno 11. září 2017 Sdílet Odesláno 11. září 2017 Oživím tohle téma... Ten samostav napínák na přední lanko je jen na novějších systémech se stejně dlouhými lanky nebo i na starších, kde jsou různá? Případně jak to celkově doštelovat u různých lanek? Zrovna se v tom vrtám a vepředu na páce nic není, dlouhé lanko k pravému kolu štelovat nejde a jde jen k levému.. Je to tak, že se to dotahne tím levým lankem a tím pádem pružina brzdiče vlevo to celé má držet napnuté a proto se to časem zasekne někde cestou? Menil jsem před rokem lanovod vlevo..byl zatuhlý, brzdič taky, páka dole ale kolo nebrzdilo. Po rozhýbání OK... a teď stejná situace, páka dole a nebrzdilo to... rozhýbal jsem to, lanovod chodí docela dobře a když jsem ho povolil, tak při zatažení páky brzdy nadoraz nahoru jsou obě kola zabržděný, ale při povolení dolů to má celý vůli tak 2cm, takže na první dva zuby se to tak sotva napne, pak to teprve začíná přibržďovat a to mi nepřipadá OK... Honza Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
xpetrix Odesláno 11. září 2017 Sdílet Odesláno 11. září 2017 Ja mam zase po vymene komplet lanovodov problem s vracanim brzd.Po dlhsej dobe som rucnu zatiahol a povolil a nasledne kratsia trasa a smrad ako za kamionom po dlhom a prudkom klesani.Pritom prava strana(ktora smrdela) bola vratena na doraz,ale lavej strane trocha k uplnemu povoleniu chybalo.Rukou som to povolil.Teraz som to vystriekal WDeckom,tak uvidime.Ci ta lava pruzinka uz nevladze vracat lanko?So starymi lankami som tento problem nemal. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
filoyof012000 Odesláno 11. září 2017 Sdílet Odesláno 11. září 2017 Tak si odpovím sám... asymetrická verze tam nic takovýho nemá. Krátký lanko od páky je plastovým koncem s těsněním naražený v trubce přišroubovaný zespoda pod autem na průchod k páce. Nastavovat to nelze. Celá soustava se šteluje na jediném místě a to je konec levého lana u rozdělovače vprostřed. To vede k tomu, že vratná pružina na levém brzdiči nejen vrací lano zpět, ale do jisté míry se i pere s pravým lanovodem a jeho prohnutím... no a to možná funguje, když je všechno nový. Ale po 14 letech provozu, kdy lanovody nejsou nejnovější a asi trochu drhnou, brzdiče jsou plný bordelu a vrátit je stojí o dost víc práce a pružiny jsou unavenější tak nějak vede k tomu, že se levý nevrací OK, časem se páka sklopí, samostav v brzdiči se přizpůsobí a přestane to brzdit a následně člověka vyhodí z technický.... Jediný řešení asi je repase brzdičů, případně výměna a výměna komplet lanovodů... Sem to nějak rozhejbal, povolil tak, že se to nepere s tím druhým lanem, ale je to holt volný, takže to brzdí až na úplný vytažení páky a uvidíme, co to provede... honza Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
xpetrix Odesláno 11. září 2017 Sdílet Odesláno 11. září 2017 Mne to brzdi,iba s vracanim na lavej strane je trocha problem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
filoyof012000 Odesláno 11. září 2017 Sdílet Odesláno 11. září 2017 No... to je přesně ono.. časem bud ta páka níž a níž, ale zabrzděný to nebude... už jsem ten třmen takhle rozhýbával podruhý. Tuším ani ne po roce... H. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Leo Odesláno 20. červenec 2018 Sdílet Odesláno 20. červenec 2018 Tak se mi přestala vracet páčka na levém zadním třmenu. Zkoušel jsem to prostříknout a rozhýbat, což pomohlo na dva měsíce a potom to zase zatuhlo. Nevíte prosím jak složité je rozebrání a případný repas doma v garáži (náhradní gumky mám)? Jestli to někdo dělal, tak třeba jestli nemá fotky? Taky jsem začal uvažovat o koupi nových zadních třmenů. Akorát nevím jakou značku (Maxgear nebo Esen se dá sehnat za 1350Kč, akorát jsem o těch výrobcích nikdy neslyšel a navíc jim asi budu muset poslat staré třmeny zpět, tak aby to nebyl taky nějaký repas). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pe.Tr Odesláno 21. červenec 2018 Sdílet Odesláno 21. červenec 2018 Tusim 1700 jsou nove teves nebo bendixy. Repasovat to nema smysl. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
xpetrix Odesláno 21. červenec 2018 Sdílet Odesláno 21. červenec 2018 Ja som vymenil vsetko,lanka,brzdice(TRW) a stare netrebalo vracat a mam uz pokoj. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Milan+ Odesláno 21. červenec 2018 Sdílet Odesláno 21. červenec 2018 před 13 hodinami, Leo napsal: Tak se mi přestala vracet páčka na levém zadním třmenu. Zkoušel jsem to prostříknout a rozhýbat, což pomohlo na dva měsíce a potom to zase zatuhlo. Nevíte prosím jak složité je rozebrání a případný repas doma v garáži (náhradní gumky mám)? Jestli to někdo dělal, tak třeba jestli nemá fotky? Taky jsem začal uvažovat o koupi nových zadních třmenů. Akorát nevím jakou značku (Maxgear nebo Esen se dá sehnat za 1350Kč, akorát jsem o těch výrobcích nikdy neslyšel a navíc jim asi budu muset poslat staré třmeny zpět, tak aby to nebyl taky nějaký repas). Kupuj osvědčené značky ohledně brzd. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Leo Odesláno 21. červenec 2018 Sdílet Odesláno 21. červenec 2018 Teves (ATE) jsem zatim nasel nejlevnesi za 2300Kc, ale za 1500Kc jsem nasel TRW coz by jako znacka myslim slo. Koupim to na obe strany. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.