Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

oprava ruční brzda


Haryk

Recommended Posts

Super, tohle jsem potřeboval, takže pro seřízení ruční brzdy stačí tenhle plastovej díl povolit, a vůle se seřídí sama?

Abych trochu zůstal věren tématu tak se podělím o své zkušenosti s funkčností novějšího typu ruční brzdy. Jak jsem po chvíli zkoumání zjistil tak klíčová je ta součástka, která je na předním konci hlavního lanovodu pod autem (viz. foto). Tou se totiž při pootočení dá regulovat napnutí lanka nebo pokud se bowden zasune rukou více (musí se překonat tlak pružiny) po vyznačenou barevnou čáru a znovu se to otočením zafixuje tak je to v \"servisní poloze\", kdy je lanko dostatečně povoleno, aby šlo v předu na ručce vyháknout.

Samotné seřízení je docela elegantní, protože stačí regulátor povolit (pružinou, kterou má v sobě se lanko vhodně napne) a zase zajistit. Tím je lanovod správně nastaven a při zatažení ruční brzdy hned začne brzdit.

I když jsem však demontovaný lanovod promazal (má na konci porušenu teflonovou ochranu lanka), tak nejde tak lehce jak by měl (po montáži a seřízení ručky se brzdy nevracely). Naštěstí se mi to podařilo \"nouzově\" vyřešit tak, že jsem regulátorem nechal lanko záměrně trochu povolené a nyní, když ručkou odbrzďuji tak konec povoleného lanka v ručce narazí na zarážku, která je tam, aby se lanko samo nevyvlíklo a tím se na lanko zatlačí do bowdenu a brzdy se vzadu odbrzdí (s pohybem v zadních lanovodech problém není, protože jsou nové). Snad tento popis někomu pomůže a do jara musím sehnat nový hlavní lanovod.

[upravil dne 21/10/13 15:22 od Leo]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odjistit, napne se lanko a zajistit. Potom to chce ručku zatáhnout, povolit a na obou zadních brzdách opticky zkontrolovat jestli se táhlo vrátilo do horní polohy. V případě potřeby nenapínat lanko tak moc (rukou trochu bowden zatlačit).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Čus tak už jsem si myslel že když dnes v servisu udělám rozvody budu aspoň chvíli jenom jezdit. Bohužel při seřízení ruční brzdy byla vyslovena tato diagnoza, jeden třmen zatuhlý a oboje lanka vyměnit. No jak jinak v autorizovaném servisu, měnit, měnit a měnit a to za pouhých 10 500kč. Nic jim nevyčítám ale to dávat nebudu, no tak jsem tady. Mohl by mi někdo napsat čísla dílů obou lanek a třmenu pokud by nešel rozhýbat s opravnou sadou. A kde jste nakupovali Vy ? Lanka proplachovat nechci, nestojí zas tolik, ale hlavně ty čísla dílů abych to našel a objednal správně. Díky Vám za ochotu...

Citroen C8, 2.2 hdi rok 2005

VIN VF7EB4HWG13263297

motor DW12TED4

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, mě v servisu taky řekli vyměnit třmeny a lanka. Nakonec byl hlavní problém v hlavním předním lanku které jsem nějak rozhýbal.

Sundej ze třmenů lanka a zkus jestli se páky vrací samy nahoru. Třeba bude stačit vyměnit jenom lanka, ale repas tou opravnou sadou můžeš pro jistotu udělat taky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 5 měsíců později...
  • O 3 týdny později...

Když jsem měl sundaný zadní třmen brzdy (mimo auto) je potřeba to nějak speciálně odvzdušnit (třeba zatažením ruční brzdy) nebo jenom klasicky přes ventilek mačkáním pedálu?

Dnes jsem byl totiž změřit účinnost brzd a třmen, který jsem měl venku na ručku skoro nebrzdí, ale na nožní brzdu vše brzdí normálně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě, že jsem chtěl původně měnit gumičky a proto jsem to sundal. Když jsem to však zkoušel, tak se to vše normálně hýbalo a vracelo (i bez té venkovní pružiny) a tak jsem to tam dal zpět a nic neměnil. Zadní lanovody jsem také loni měnil. Párkrát jsem za brzdu zatáhl, ale nevím zda dostatečně. Ještě to vyzkouším se zvednutým kolem jestli to brzdí nebo ne (zadní páčka s lankem se hýbe tam i zpět).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem dnes provedl odvzdušnění zadního třmenu a zatahoval jsem u toho ručku. Opravdu pár bublinek vyšlo, ale nezdá se mi, že by se to zlepšilo (pokud ve vzduchu chytnu za kolo, tak je zabrzděné, ale pokud za jízdy zatáhnu na trávě ručku, tak se toto kolo nezablokuje). Lanovody jsem zkoušel a normálně jsem jimi hýbal. Po max. zatažení ručky se mi zdá, že ta problémová strana má o trochu méně zatažené lanko. Je možné, že by byl problém uvnitř třmenu a nedokázal by naplno přitlačit desky? Po odbrzdění se vrátí páčky na třmenech samy nahoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 měsíce později...

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...