Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

oprava ruční brzda


Haryk

Recommended Posts

  • O 3 měsíce později...

Tak jsem se o víkendu pustil do ruční brzdy, ale zřejmě mám novější systém než jaký se tu většinou probírá. Vyměnil jsem dva zadní lanovody, ale špatný je i ten přední dlouhý (díl 3 - číslo dílu 474623). Jenže nevím kde ho koupit jinde než originál za 1700Kč (ten jeden zadní stál v A.K. 400Kč). Nemáte prosím někdo nějaký tip?

post-7269-14109633794389_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Abych trochu zůstal věren tématu tak se podělím o své zkušenosti s funkčností novějšího typu ruční brzdy. Jak jsem po chvíli zkoumání zjistil tak klíčová je ta součástka, která je na předním konci hlavního lanovodu pod autem (viz. foto). Tou se totiž při pootočení dá regulovat napnutí lanka nebo pokud se bowden zasune rukou více (musí se překonat tlak pružiny) po vyznačenou barevnou čáru a znovu se to otočením zafixuje tak je to v \"servisní poloze\", kdy je lanko dostatečně povoleno, aby šlo v předu na ručce vyháknout.

Samotné seřízení je docela elegantní, protože stačí regulátor povolit (pružinou, kterou má v sobě se lanko vhodně napne) a zase zajistit. Tím je lanovod správně nastaven a při zatažení ruční brzdy hned začne brzdit.

I když jsem však demontovaný lanovod promazal (má na konci porušenu teflonovou ochranu lanka), tak nejde tak lehce jak by měl (po montáži a seřízení ručky se brzdy nevracely). Naštěstí se mi to podařilo \"nouzově\" vyřešit tak, že jsem regulátorem nechal lanko záměrně trochu povolené a nyní, když ručkou odbrzďuji tak konec povoleného lanka v ručce narazí na zarážku, která je tam, aby se lanko samo nevyvlíklo a tím se na lanko zatlačí do bowdenu a brzdy se vzadu odbrzdí (s pohybem v zadních lanovodech problém není, protože jsou nové). Snad tento popis někomu pomůže a do jara musím sehnat nový hlavní lanovod.

post-7269-14109633794776_thumb.jpg

[upravil dne 21/10/13 15:22 od Leo]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 měsíce později...

Tak jsem si nechal dělat auto ručka nešla byla zarezlá lana musel mi to mechanik vyměnit dal nové už jednou mi je dělal tenkrát je prolil olejem a stejně to nevydrželo tak teť přišel s jiným že to tak začali dělat prolili je fridexem a to by mělo vydržet tak sem zvědavej.:roker

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky jsem nejdřív promazával lanovody, pak jsem je vyměnil, ale pořád to nebylo ono. A to jsem tu ručku taky celkem běžně používal. Nakonec bylo potřeba vyčistit mechanizmu páky na brzdičích a od té doby je klid. Nezlobilo to ani v létě ani teď v zimě, i když ona vlastně letos žádná zima není.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jarmyl: sady jsem kupoval dvě různé, jedna byla od FRENKIT č. 238040 a druhá byla AUTOFREN č. D4704. V té druhé sadě chyběl o-kroužek do válce:bacha. Vše je to na prům. brzdového válce 38mm.:roker

http://www.autokelly.cz/#|Y33buV4cvEnkJxvjhfNBp03MxRinFE8R8LtQvjoDJoLNIAfTgaU9zbcSHs4EKmr/ILL5BWCsBALLwQ2+EqUia7JzWKbxD2jnhUu9igPOQPfrs19RszjLxSnUj6Y4KmZBfyRywSHf5al1gXcc1JplidBu7PbLG6yjJiz/iSal/XAYskXXnz3F2C9+c84Yh5HldbNbksKr2ifAsNf9s1PAHg==

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jarmyl: sady jsem kupoval dvě různé, jedna byla od FRENKIT č. 238040 a druhá byla AUTOFREN č. D4704. V té druhé sadě chyběl o-kroužek do válce:bacha. Vše je to na prům. brzdového válce 38mm.:roker

http://www.autokelly.cz/#|Y33buV4cvEnkJxvjhfNBp03MxRinFE8R8LtQvjoDJoLNIAfTgaU9zbcSHs4EKmr/ILL5BWCsBALLwQ2+EqUia7JzWKbxD2jnhUu9igPOQPfrs19RszjLxSnUj6Y4KmZBfyRywSHf5al1gXcc1JplidBu7PbLG6yjJiz/iSal/XAYskXXnz3F2C9+c84Yh5HldbNbksKr2ifAsNf9s1PAHg==

Oni to tam nemají. Nabídli mi to na telefonický dotaz. Pak jsem tam bral i jiné věci. Vždy po tel.a ceny byly dobré.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj klubáci.Mal som pred dvoma rokmi tiež problém so zadrhajúcim sa lankom,prava strana.Lanko ostávalo visieť páka na brzdiči sa pekne vracala,nechcel som to riešiť cez zimu,tak som ručnú nepoužíval . Lenže aj tak som ju pár krát podvedome použil a došlo až k tomu, že som zodral obe platnicky na pravej strane.Platničky som vymenil na oboch stranách,prepláchol lanovody najskôr liehom-nechal dobre stiecť,potom benzinom,nechal stiecť a nakoniec striekačkou napustil olej koľko to len šlo.Namiesto starej ochrannej gumičku,ktorá mala zabrániť vnikaniu vody do bowdenu (bola už absolútne nepoužiteľná) som použil gumičku vodítka lanka V-brzdy z bicykla vid. obrázok . Pod túto gumičku som natlačil Vazelínu A00 vode odolnú . Ešte som natlačil do gumičky, cez ktorú vstupuje páka ručnej brzdy do brzdiča, \"Pastu na brzdové valčeky\" - Wurth- netečnú k brzdovej kvapaline.Ale sú aj iní výrobcovia ATE AK Objednací kód: AT 700009 .A ručnú brzdu používam bez obmedzení.Ale používam ju aj za dažďa,keď prichádzam domov,na vysušenie bŕzd , ale aj pri parkovaní v kopci,kvôli dvojhmotovému zotrvačníku,ten vraj nemá rád,keď sú jeho tlmiace segmenty dlhodobo pod záťažou.Náplne do gumičiek dopĺňam vždy pri prezúvaní, zatiaľ všetko OK. :papapost-33962-14109635157551_thumb.jpg

post-30305-0-43632200-1417557713_thumb.j

Upraveno uživatelem repik66
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...