Jump to content

maximalní přípustná házivost náboje


Ferry
 Share

Recommended Posts

řeším zkroucene kotouce (ferodo) u jedne C5ky, kotouc na prave strane hazi cca 0.5mm a na leve asi 0.3mm. Kotouce byly zajety slusne, zadne prudke brzdeni, vyslovne jsem majitele po vymene varoval.

Brzdy ted pri brzdeni pri rychlosti nad 40kmh dost kopou do volantu.

Meril jsem ted hazivost i samotneho naboje, tam je to cca 0.3mm na pravy strane a 0.15mm na levy

Naboje jsou po vymene lozisek, vule v nich neni, poloosy dotazeny, naboje na sobe mely vymackane stopy nejspis po stahovaku (vymenu lozisek jsem nedelal ja, ale servis), to jsem pilnikem srovnal, takze ted jsou hladke a rovne.

Otazka, jaka je pripustna hazivost? Kotouce pujdou na reklamaci, ale mam obavu, ze s nabojema v tomhle stavu se zase zkrouti a zase budou kopat.

Link to comment
Share on other sites

Čau Ferry, měl jsem tady nedávno 307 sw, všechno v poho, auto jezdilo, najeto cca 300tis, nechal si měnit ložisko na levý straně někde v servisu a pak přijel k nám že mu vibruje volant při brždění. Je vidět pouhým okem že kotouč na levé straně hází. Dal se na druhou stranu a tam byl o.k. Hází samotnej náboj v ložisku. Tak jsem ho poslal tam co mu to dělali ať si to tam vyřídí s nima. Dej vědět jak jsi dopadl u tebe ale já myslím že se tohle někomu moc nepovedlo.

Link to comment
Share on other sites

Měl jsem to na 406, bylo špatně vložené ložisko. Házivost náboje byla snad v setině. Je fakt, že jsem na to moc nekoukal, ale přiložil tam \"hodinky\" a při závadě to házelo asi o desetinu (deset dílků???) a po opravě snad jen v setině - ručička se hýbala o jeden dílek.

Promiň, že to píšu tak amatérsky, ale píšu, co jsem viděl.

Link to comment
Share on other sites

ja to prave taky meril hodinkama a ty se protocily u praveho naboje 2.5krat ( 1 dilek 0.001mm * 200 dilku na stupnici )

zatim jsem znamemu doporucil, at zavola do servisu, kde loziska menili a reklamuje praci, uz jen to, ze na stycne plose naboje s kotoucem byly vytlacene stopy po stahovaku nebo po jinem nastroji, doufam ze to nebylo kladivo :( , mi moc optimismu, ze by ta vymena byla udelana poradne, nedava :bacha

Diky zatim za tipy a zkusenosti, dam vedet svoje

[upravil dne 14/4/10 Ferry]

Link to comment
Share on other sites

Taky jsem měl známky vnějšího poškození od čehosi čím to lisovali. Nic jsem měřit nemusel, házelo to jako prase.Vypadá to jednoduše ale hoši mají asi problémy s lisováním ložisek.To dá fušku zmrvit náboj.

Link to comment
Share on other sites

prvne zacly kotouce kopat cca po 4 mesicich, prisoudili jsme to tomu, ze byly staceny na soustruhu (dokonce v tom samem servisu, ktery menil ty loziska) a kotouce i desky mely odjeto svoje, takze se vymenily za nove. Bohuzel pri vymene novych kotoucu jsem nemel hodinky na promereni hazivosti a ani me to po pravde nenapadlo, ze by naboje mohly hazet, kdyz byly novy loziska, kotouce zacly kopat zase cca po 3 mesicich, no pres zimu moc nejezdil, takze se na to nejak pozapomnelo to resit a ted to bude cca rok od vymeny lozisek

Link to comment
Share on other sites

presne tento problem s nabojami a vibraciami volantu som riesil aj ja.

lavu stranu som mal vyriesenu hned, ale na pravej som mal nameranu hadzavost 0.07 a to mi robilo hotove peklo za volantom!!! ci sustruzenie, ci vyklepavanie, nic nepomohlo, vzdycky sa mi to vsetko po case vratilo.

a zaslo to az tak daleko, ze som musel davat nove naboje s loziskami, kotuce s oblozenim, poloosy a tlmice. no ale teraz mam uz chvalabohu pokoj.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Původně zaslal: P607Olda

Měl jsem to na 406, bylo špatně vložené ložisko. Házivost náboje byla snad v setině. Je fakt, že jsem na to moc nekoukal, ale přiložil tam \"hodinky\" a při závadě to házelo asi o desetinu (deset dílků???) a po opravě snad jen v setině - ručička se hýbala o jeden dílek.

Promiň, že to píšu tak amatérsky, ale píšu, co jsem viděl.

ze se k tomu jeste vracim, v cem spocivala oprava ? vylisovani loziska a nahrazeni uplne novym, nebo jen nove usazeni toho co hazelo ?

Link to comment
Share on other sites

Nové ložisko, nový náboj, nové oba kotouče, nové destičky.

Je to firemní auto a cena mě až tak netrápila (i když je to moje firma), ale potřeboval jsem \"zasmečovat\", aby už to konečně bylo v pořádku.

[upravil dne 28.5.2010 P607Olda]

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...