Jump to content

Ethanol E85


Čeněk
 Share

Recommended Posts

Ahoj všem,

u nás na benzínce nabízejí nové palivo ethanol E85. Je to biopalivo z 85% a z 15% benzín.

Vyzkoušel to již někdo v autě? Údajně to má mít 105 oktanů - nebude to podpalovat ventily?? :myslim

A cena je taky dobrá, u nás za 21,90 oproti benzínu za 30,-

Co vy na to :D

[upravil dne 13.4.10 Čeněk]

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: Fusion

Bez patřičných úprav to ničí motor, pokud nemáš Š120 nebo žigul. Je nutný úpravit směs aby motor správně spaloval.

No žigulů mám hafol, ale bojím se to do toho dát - přece jenom jsou to již veteráni a vpomínky na mládí :D

Link to comment
Share on other sites

Do těch laděn co máš v podpisu to dej klidně...

Přidej přísadu pro motory co potřebujou olovo a budeš lítat jako raketa, budeš nadšenej, a to fakt...

Co to ale udělá dlouhodobě se neví...

Ale pokud řidič obecně vzato neřeší kdy mu to odejde do věčných lovišť... tak to tam dá.. mluvím o š 120. žigul a jiný starý plečky, protože je to palivo levnější...

Link to comment
Share on other sites

Je to svinstvo, rozumnej spolehlivej způsob jak jezdit levně není. Každej z těchto rádoby ekologických výmyslů má svoje úskalí, kvůli kterým se normálnímu člověku nevyplatí když potřebuje bezproblémově jezdit.

Link to comment
Share on other sites

Zjednodušeně řešeno je to líh vyrobenej z rostlinných komodit 85 % mixlej s 15 % benzínu. Žádný objev. Starý karbecový motory by to měly zkousnout protože nezáleží na tom kdy se odeberou na odpočinek. U novejch je to otázka. Možná by to na ně jezdilo taky ale marketing a lobby vám vnutí spec. motor s příplatkem :D

Link to comment
Share on other sites

Kámoš jezdil celou zimu na bionaftu a teď objevil díru v hliníkovým obalu naft. filtru. Jezdí tam na to prej i lidi s HDi, TDi apod. tak přeju hodně stěstí těm, co to auto po nich koupí. Dumal sem nad E85 z výroby, CNG, LPG, moderní nafty. Všechno to vyjde v konečným důsledku na stejno nebo má nějakej problém. Frit nepřipadá v úvahu u novějších aut, velký množství není jednoduchý získat, KFC na likvidaci potřebuje papír, novej olej stojí přes 20 a v zimě na to nejde jezdit bez drahých úprav. Pro nějakýho kutila možná jo. Ono přecijenom kdyby bylo auto který by jezdilo za 1/2 nákladů na km tak by nebyla prodejka jak u těch ostatních.

Link to comment
Share on other sites

Guest Lubk0
Původně zaslal: Fusion

Kámoš jezdil celou zimu na bionaftu a teď objevil díru v hliníkovým obalu naft. filtru. Jezdí tam na to prej i lidi s HDi, TDi apod. tak přeju hodně stěstí těm, co to auto po nich koupí. Dumal sem nad E85 z výroby, CNG, LPG, moderní nafty. Všechno to vyjde v konečným důsledku na stejno nebo má nějakej problém. Frit nepřipadá v úvahu u novějších aut, velký množství není jednoduchý získat, KFC na likvidaci potřebuje papír, novej olej stojí přes 20 a v zimě na to nejde jezdit bez drahých úprav. Pro nějakýho kutila možná jo. Ono přecijenom kdyby bylo auto který by jezdilo za 1/2 nákladů na km tak by nebyla prodejka jak u těch ostatních.

Jeden ujko mal dakedy 309 tku, nejakej hladkej diesel, nevim ci 1.8 nebo 1.9 ...

Jezdil na novy olej jar/leto/jesen v pohode ...

Novej olej ale kupoval vyrazne lacnejsie, ako v obchodoch ... Mesicne spotreboval tak 100 litru, tak je zacal brat s velkoobchodu, kde mu na nej spravili cenu ...

Pak se dostal cez nejakou kuchyn k dodavatelum, co ten olej prodavali v 50 litrovych sudech, a bol este lacnejsi ...

Dokonce viem, ze na zimu vymyslal nejaky spiralovy predohrev, aby to tahlo i v zime ...

Bohuzel dedek ostal na voziku a potom sa odstahoval, myslim ze tu byva jeho dcera ... Takze nevim jak to dopadlo ...

Myslim ale (nevim urcite) ze partnerka 1.9 D by ten olej sezrala taky ...

Link to comment
Share on other sites

O tom absolutně nepochybuju ale vyžaduje to čas, kterej já nemám abych sháněl olej a ještě ho filtroval. Je to pro kutila nebo někoho kdo neptřebuje auto když mu hranolka ucpe hadičky. Navíc potřebuju 3-4 roky starý auto schopný najet desetitisíce.

A partnerka by na to nejezdila protože má v břichu lukáše a lukáš hranolkovej mok nežere.

Jo a tady když má třeba glóbuš slevu na olej za 15Kč tak je prodej omezenej na 10 litrů :papa

[upravil dne 13/4/2010 Fusion]

Link to comment
Share on other sites

Luxusní počtení:

1. Etanol je korozivní.

Ne, není. Ale oponenti E85 si rádi pletou ETANOL s METANOLEM (někteří \"odborníci\" to prostě neví, jiní to vědí velmi dobře a umí i dobře lhát...) Metanol (ten s tím \"M\" na začátku) totiž korozivní je.

☺Logika nepoučitelných: \"Asi je to stejné jako hodinky a holínky - zřejmě mezi nimi není žádný rozdíl, obojí se přece natahuje... \"

Ethanol vlastně není o nic víc korozivní než ropný benzín - protože korozi způsobuje voda, nikoliv palivo. Etanol vodu jímá - tedy ji rozpouští. Za předpokladu, že nebyla voda v nádrži před nalitím etanolu, nebude tam ani poté, naopak - bude jí méně, neboť se postupně rozpustí v palivu a zmizí při spálení směsi.

2. Palivová nádrž prorezaví...

Ano, pokud tedy je plechová. Ale nemá to nic společného s etanolem - ten ji spíš vyčistí. Pokud však byl v nádrži benzín, který jak známo na vodě plave, je možné, že na nejnižším bodě vaší nádrže máte malé vodní jezírko... Moderní palivové nádrže jsou však z umělé hmoty - je to pro výrobce levnější. Plastik nerezaví... A samotné palivové vedení je také buď z plastu, nebo nerezu.

3. Etanol zničí těsnění a hadičky

Ne. Pokud tedy nemáte veterána s korkovým těsněním. U aut vyrobených v 70-tých letech je potřebné prohlédnout celé palivové vedení. Protože stará popraskaná guma může být porézní a etanol z ní očistí \"ochranné\" nánosy kalu...pak může prolínat palivo. Výměna hadiček za nové váš problém vyřeší.

U aut z 90-tých let příliš nebezpečí nehrozí - gumové hadičky z neoprénových hmot jsou k palivu prakticky netečné.

4. Benzínová pumpa v nádrži prý musí být speciální, jinak mi vše vybuchne...

Ne. Lež jako věž, někdo asi nemá rád bio-řidiče. Některé benzínové pumpy jsou sice konstrukčně dodávány s otevřenými kontakty - ale rozum do hrsti - když nevybuchne extrémně hořlavý a výbušný benzín, tak proč by měl bouchat studený a líný líh? Jediným možným sporným bodem u pump s nechráněnými kontakty je vznik galvanizačního oblouku - přemostění mezi kontakty, pokud se palivo stane vodivým - viz bod 5. Pokud ale chcete všechny pochybnosti vyloučit - i pro jízdu na benzín - prostě pumpu vyměňte za novější, 100% schopnou běhu na 85...

5. E85 je vodivý, auto mi zkratuje a shoří. Pomóc!

Ano, E85 může být za určitých podmínek podmínek vodivý. A v nádrži zabudované starší benzínové pumpy s otevřenými kontakty mohou teoreticky (v laboratorních podmínkách) vytvořit vodivý most mezi kontakty. Nicméně palivo se stane vodivým až po zředění s velkým množstvím vody a tehdy již dávno nemá vlastnosti paliva - tedy dříve než dojde ke zkratu, vůz už dávno stojí se zastaveným motorem a v nádrži je tak leda směs do ostřikovače.

6. Zničím si motor, když natankuji E85 do vozu bez konverze?

Ne. Ale zničíte si náladu a budete na E85 dlouho nadávat. Pokud nebudete na E85 jezdit stále dále, a dotankujete příště benzín, možná že u některých motorů vlastně ani nic škodlivého nepoznáte. Nejspíš se vám však rozsvítí výstražná kontrolka motoru - spalovaná směs bude totiž chudá, tedy zdánlivě - E85 sníží zplodiny natolik, že lambda sonda, zvyklá na pořádné hladiny emisí ve výfuku, vyšle varovný signál do řídící jednotky - ve skutečnosti sice budou výfukové plyny v pořádku (díky ekovlastnostem E85), ale zmatek v počítači vozu odstraníte až dotankováním klasického ropného benzínu

7. E85 motoru přímo škodí

Ne, přesně naopak - etanol hoří chladněji než benzín, tím vlastně zvyšuje životnost motoru - ventily, hlava, písty, olej a ostatní části jsou vystaveny nižšímu teplotnímu namáhání, méně se rozehřívají, tvoří méně karbonu a usazenin. Navíc díky čistícím schopnostem etanolu jsou vstřikovací prvky - trysky, pumpa, vedení - udržovány ve stále čistém stavu.

8. Na výrobu etanolu je zapotřebí více energie, než je schopen vydat

Ha, odpůrcům došly argumenty, tak začali používat munici, kde tvrzení má vetší váhu jak důkazy... Ale selský rozum říká: Použití energie něco stojí - a dnes se již celosvětově prodává tolik etanolu, že dotace by zdaleka nestačily. Opravdu by nám ropné společnosti prodávaly právě biolíh za méně peněz, než za kolik jej vyrobily? A kolik vedlejší energie je vlastně potřeba na výrobu ropného benzínu?

A koneckonců - pohledem malého spotřebitele který nemá peněz nazbyt - není nám toto filozofování ve finále jedno? Vždyť jde o naši kapsu, palivo zde prostě je, prodává se za dobrou cenu - a bere vůbec někdo ohled na můj malý vůz při jednání MMF nebo G7?

9. Biopaliva zdražují potraviny - jezdíme na naše jídlo!

Ne. Suroviny pro výrobu biopaliva (nejčastěji kukuřice) nejsou určeny pro potravinářskou výrobu - jsou to technologické plodiny, pěstované mimo sféru lidských poživatin. Jejich cenu určuje trh, stejně jako cenu potravin - nebo máte dojem, že v konzumu nějak nepřiměřeně zdražili popkorn? Tak ho chvíli nekupujte, uvidíte, že ho za čas dají do akční nabídky se slevou - a je po potravinové krizi.

Pamatujte - zdražit potraviny dokáže jedině pan ministr se svou DPH !!

10. Spotřeba vozu velmi vzroste

Ne. Je pravda, že bez úprav je spotřeba vyšší, pokud však proběhne konverze se vší důsledností, pak se spotřeba nemění, u mnohých řidičů, kteří umí jezdit hospodárně, se dokonce sníží. K sadě na konverzi je ovšem zároveň zapotřebí i vysoce propustný vzduchový filtr a jiné svíčky, nejlépe tzv. pulzní svíčky nové generace.

11. Líh hoří studeně, výkon vozu nestojí za nic...

Ne. Tedy pokud máte motor upravený na spalování E85. Jinak je možné všechno. Samotný E85 má vysoké oktanové číslo - 101 oktanů a více. Tím se zvyšuje kroutící moment, který přebytkem síly více než kompenzuje případné nedostatky líhu. Více se dočtete i v odkazech na našich stránkách.

12. Záleží na kvalitě paliva - poctivosti pumpaře?

Ano. A velmi. Jako u všech benzínových pump. Jsou místa, kde mají velmi nekvalitní etanol - je vodou přímo prosycen. Zdali to je úmyslným nákupen podřadného či zvětralého paliva, nebo jenom špatnou konstrukcí podzemních nádrží, to nelze posoudit. Je spíš ale pravidlem, že benzínové pumpy s velkým obratem E85 nemívají problémy s kvalitou - koneckonců časem se zákazníci o serióznosti svého pumpaře stejně dozví, a přirozený výběr trhu pak ty černé ovce nechá zaniknout...

13. V zimě to prý nejede.

Ale jede, nicméně v závislosti na kvalitě paliva - etanol, stejně jako nafta, se dodává v letní a zimní variantě - každopádně by to měl správný dodavatel paliva dodržet. Nicméně pokud natankujete v zimě letní směs, zas tak nic zlého se nestane - na běh zahřátého motoru to má naprosto nulový vliv, pouze při studeném startu se možná může stát, že napoprvé nenastartujete. Prostě to chytne až napodruhé, což je vlastnost etanolu - rozhoří se až v trochu teplém válci a po nastartování chce nechat ještě motor krátce zahřát. Pomocná řídící jednotka by si s tím měla umět poradit, pokud je ale vadné palivo, je každá snaha marná. Nehledejte v tom žádnou závadu, je to prostě líh a chová se tak. Oproti naftě netuhne, naopak zůstane plně tekutý, jen pouze nemá rád studený povrch válců motoru.

14. Mohu si to vše namontovat sám?

Ano, samozřejmě, i k tomu to je určeno! Ale... Ono k montáži je potřeba víc než jen odvaha a technická zručnost, ale i specifické znalosti vozidla i montážní sady. U některých vozů je nutná kalibrace jednotky podle provozních podmínek, monitoring lambda sondy, posouzení co má a co nemá smysl - např. u 20 let starého vozu, který si zájemce koupí z bazaru a nezná jeho minulost, je hororový scénář následující: Vyčištění palivové nádrže, výměna popraskaných hadiček, nový palivový filtr, nová palivová pumpa, nové svíčky, zapalovací kabely taky nové, nový rozdělovač a palec, nový vzduchový filtr, nová lambda sonda, nedej bože i katalyzátor a samozřejmě sada na konverzi. Vynecháte jednu věc - buď protože nevíte, nebo se vám už nechce, nebo prostě došly peníze - a celá věc byla zbytečná... Napůl funkční vůz pak (možná) prodáte s těžkou ztrátou, a stanete se zarytým nepřítelem E85, navíc již \"zkušeným a všeznalým\". Přitom stačilo zajet k odborníkovi, a vůz mohl jezdit za 14 korun/litr...

Navíc při vlastní montáži dochází k logickému neautorizovanému použití a montážnímu opotřebení komponentů sady (poškrabání, zaolejování, pošpinění...), jsou porušeny záruční podmínky výrobce - není již záruka na montáž, propadá záruka na výrobek (obal), zůstává samozřejmě záruka na funkčnost - stane-li se něco, dostanete nový díl, výrobek již nelze vrátit...

Pokud se však smíříte s výše popsaným, vašemu rozhodnutí nestojí nic v cestě. Ve skutečnosti jsme již dodali nemalé množství sad, filtrů i svíček do rukou spokojených uživatelů !

15. A co tedy je lepší - E85 nebo LPG?

Zde je každá rada dobrá - toto rozhodnutí záleží na individuálním stanovisku. Finančně je přechod na E85 (montáž řídící jednotky) oproti LPG až 3x levnější - i tak ale záleží na stavu, stáří a hodnotě vozidla. U E85 není potřeba montáž přídavné nádrže, odpadá tím její pravidelná zákonná revize. Distribuční síť zase hovoří pro plyn - nicméně čerpacích stanic s E85 přibývá a situace začíná být podobná jako byla s LPG na jeho počátku - poptávka tu je a nabídka bujně roste. V zahraničí je situace obdobná, v mnoha zemích nás už dokonce o několik let předběhli. V provozu pak vykazuje LPG i E85 stejné náklady - ceny paliva jsou na stejné úrovni, spotřeba je srovnatelná...

Jednu výhodu ještě E85 má - vůni z výfuku - spalovaný líh má svoje (příjemné) aroma, a každý milovník domácí pálenky ihned pozná, že někde v okolí otevřeli kotel. Váš vůz bude vonět jako flambovaná tequila...

Zkopírováno odsud: http://www.4cc.eu/E85_faq.htm

Nemám rád tyhle témata, vždycky mě napadne myšlenka a nezbavím se jí, dokud jí nezralizuju. :myslim:D

Link to comment
Share on other sites

Neber informace ze stránek prodejce, tam samozřejmě nenapíše objektivní názor.

I kdyby, běžnej VW dvoulitr žere 9l/100 tj. 2,69Kč/km @ 29,9/l a 1.6 na E85 žere 12,5l tj. 2,86Kč/km @ 22,9/l tak nějak nevidím tu úsporu o které všichni mluví...

http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/319677.html

Zajímavý

Kraftstoffsorte:

Shell V-Power 95 ..... 12,75 l/100km ..... 960 km und 122 l

Bioethanol ..... 14,57 l/100km ..... 9.938 km und 1.448 l

Normalbenzin ..... 10,86 l/100km ..... 10.916 km und 1.185 l

A to je auto z fabriky!! na ethanol.

[upravil dne 13/4/2010 Fusion]

Link to comment
Share on other sites

peugeot09: etanol sice korozivní není, ale skvěle váže vodu - třeba ve formě vodní páry. Potom už by se o korozi dalo uvažovat. Osobně si myslim, že to ale tak horký nebude, ve skandinávii se na líh jezdí úplně normálně jezdí, takže pochybuju, že při dodržování předepsaných podmínek pro skladování a čerpání zrezne všem motor :-)

Link to comment
Share on other sites

Podle všeho platí čím větší motor (obsah) nejlépe s turbem, tím menší rozdíl spotřeby mezi N95/E85, zřejmě taky kvůli efektivnějšímu spalování turbomotorů a schopnosti ŘJ se přizpůsobovat různým podmínkám. Ty 2,5T od Volva a Saabu se zdají být rozumný na tohle, jinak u menších motorů to v podstatě ztrácí význam.

Dál je otázkou jestli a jaká je na E85 spotřební daň (nebo podíl N95), aby se to v budoucnu nezdražilo tak jako u CNG. Současný ceny CNG sou bez spotř. daně, má to ale skončit 12/2011, pak už se na to nevyplatí jezdit a auto předpokládám šíleně ztratí na hodnotě.

Kdyby ty státní výhody byly někde vidět tak neřeknu, ale toto je šaškárna, automobilky ty auta vyrábí asi jen kvůli povinnýmu procentu \"bio aut\" z celkovýho počtu ať počítám jak chci, nic nevychází tak úsporně aby to bylo fakt zajímavý. Na ekologii jim prdím.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Guest Voloda58

Slyšel jsem debatu, že lidi dávají do nádrže 50% etanolu a 50% benzínu. Jede to bez problémů a dalších úprav, ale bál bych se toho.

Link to comment
Share on other sites

Původně zaslal: Fusion

Dívám se, že snad jediný jakš takš rozumný zůstává LPG a v boji ceny na km by mohlo porazit i TDi. (při mým rozhodování)

A to sem docela vážně uvažoval nad CNG.

Ono když propočteš úsporu u benzínovýho auta provoz benzín/LPG tak ti samozřejmě vyjde větší úspora v ceně na km. Když jsem si ale u svý starý 306 1.9 počítal náklady na km a porovnal to s předchozím Fáčkem na LPG tak rozdíl byl pouze cca 20 Kč/100 km ve prospěch Fáčka. 306ka jezdila za 6.5 a Fáčko s plynem za 9-10l. Takže úspora nic moc, když k tomu ještě musíš připočítat náklady na přestavbu. Je fakt, že u těch nových systémů ten rozdíl ve spotřebě benzín/plyn bude menší. Ale stejně bych si už dneska LPG pořídil do auta jen kdybych za rok najezdil pořádnou porci km (min. 30-40tis) a ještě tak max. do 3-4 roky stárýho u kterýho bych předpokládal že si ho nechám delší dobu.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...