Adisek106 Odesláno 11. duben 2010 Sdílet Odesláno 11. duben 2010 Zdravím vás peugeotáci.. Mam problém a určitě se tady mezi váma najde nějaká dobrá duše, která se bude se mnou chtít podělit o rady a nějaký ten návod...Prosím vás zda byste mi pomohli s repasí zadní nápravy..Mám peugeot 106II a zadní náprava je uplně totál viz obrázek auta...Jde mi o to že se nejspíše pustím do té opravy sám, jelikož mám nejspíše všechno nářadí, které bude potřeba..Proto vás žádám na co si dát pozor popřípadě jak co se má sundavat a co se má předtim udělat než se to sundá(jako je například nastavení torzky, aby auto nešoupalo nárazník po zemi) a všelijaké takové ty rady...Popíšu vám přibližně situaci..Jak vidíte z obrázku náprava je dle mého názoru uplně na hranici zkázy a nehci aby mi upadla(vydává zvuky jako by měla v další zatáčce ulítnout). Chci jí komplet sundat, ted mi mě zajímalo zda jí rozebrat na autě a postupně sundavat bo jí schodit celou a pak na place jí rozebrat?Poté až sundam torzky a ramena,pokud se to podaří, tak jak mám postupovat dále?Je mi jasný že musím staré věci vyndat(vylisovat)ven a nahradit jinými..Zde mám také další dotazy..jak vyndat ty čepy z tý roury? a jak vyndat ty pouzdra a ložiska z toho ramene a na co si dát opět pozor při rozebírání?přikládám zde fota kde jsou napsané i mé otázky na které bych rád od vás nějakou tu odpověd(radu, návod).Poté na obrázku číslo 4 je rameno hodně opotřebované a u tohodle by mě zajímalo zda se musí ten vnitřek nějak osoustružit, bo jen stačí očistit a nalisovat ty pouzdra, také zda je možné že by to rameno u mé nápravy bylo už přes ty pouzdra vydřené a zda se to dá pak nějak rozumně opravit?Na obrázku číslo 5 jsou už nalisována pouzdra..Doufám že aspon pochopíte co po vás žádám, popřípadě nesrozumitelnosti prosím pište a já se to nějak pokusím vysvětlit..A také kdyby to bylo vše v cajku a opraveno, tak kam navrtat maznice a o jakém rozměru a jaké mazivo do toho.Děkuji za rady [upravil dne 11/4/10 Adisek106] [upravil dne 11/4/10 Adisek106] [upravil dne 11/4/10 Adisek106] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Adisek106 Odesláno 11. duben 2010 Autor Sdílet Odesláno 11. duben 2010 další foto Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Adisek106 Odesláno 11. duben 2010 Autor Sdílet Odesláno 11. duben 2010 další Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Adisek106 Odesláno 11. duben 2010 Autor Sdílet Odesláno 11. duben 2010 next Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Adisek106 Odesláno 11. duben 2010 Autor Sdílet Odesláno 11. duben 2010 další Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Adisek106 Odesláno 11. duben 2010 Autor Sdílet Odesláno 11. duben 2010 zde foto jak vypadá náprava [upravil dne 11/4/10 Adisek106] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hafity Odesláno 12. duben 2010 Sdílet Odesláno 12. duben 2010 Jak vyndat ten špatnej čep budu řešit asi příští týden. Nějaký ještě použitelný rameno tu budu mít. Mám tu pět rozebraných náprav.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rambousek Odesláno 12. duben 2010 Sdílet Odesláno 12. duben 2010 No v první řadě přeji hodně štěstí. Za druhé závidím, že máš všechno k tomu potřebné nářadí, pořádný lis, kam bych strčil nápravu na výšku bych taky potřeboval - Ale vážně. Dřív než se vším začneš musíš zjistit polohu ramen vůči zadní ose. Používá se na to přípravek, kde jsou dvě trubičky s vnitřním průměrem pro šroub tlumiče a ty trubky jsou spojeny závitovou tyčí, aby se dala nastavit jejich vzdálenost. Nasadíš místo tlumiče, zjistíš vzdálenost apotom tam ramena vrátíš v původní poloze, nebo vzdálenost zkrátíš a tím snížíš vzadu podvozek. Nápravu jsem rozebíral celou mimo auto, ale podruhé bych to asi rozebral nejprve na autě. Pokud to budeš dělat mimo auto musíš mít k dispozici cosi hodně těžkého, k čemu tu nápravu přišroubuješ, abys do ní mohl mlátit. Já u té první nápravy přerazil 10kg palici. Povolila až s novým topůrkem Čepy se vylisovávají nastojáka v lisu. Dole to podložíš za úchyty nápravy a shora tam strčíš excentricky trubku, aby se zepřela zevnitř o čep, přičemž Ti nesmí sklouznout, protože jinak TI rubka zase vyjede skrz čep ven. Konkrétně toto je operace, kterou podle mne jen tak neuděláš, ale třeba podceňuji. Ramena mi přijdou dost vyrezlá, ale s tím nemám zkušenost. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hafity Odesláno 13. duben 2010 Sdílet Odesláno 13. duben 2010 Původně zaslal: Rambousek No v první řadě přeji hodně štěstí. Za druhé závidím, že máš všechno k tomu potřebné nářadí, pořádný lis, kam bych strčil nápravu na výšku bych taky potřeboval - Ale vážně. Dřív než se vším začneš musíš zjistit polohu ramen vůči zadní ose. Používá se na to přípravek, kde jsou dvě trubičky s vnitřním průměrem pro šroub tlumiče a ty trubky jsou spojeny závitovou tyčí, aby se dala nastavit jejich vzdálenost. Nasadíš místo tlumiče, zjistíš vzdálenost apotom tam ramena vrátíš v původní poloze, nebo vzdálenost zkrátíš a tím snížíš vzadu podvozek. Nápravu jsem rozebíral celou mimo auto, ale podruhé bych to asi rozebral nejprve na autě. Pokud to budeš dělat mimo auto musíš mít k dispozici cosi hodně těžkého, k čemu tu nápravu přišroubuješ, abys do ní mohl mlátit. Já u té první nápravy přerazil 10kg palici. Povolila až s novým topůrkem Čepy se vylisovávají nastojáka v lisu. Dole to podložíš za úchyty nápravy a shora tam strčíš excentricky trubku, aby se zepřela zevnitř o čep, přičemž Ti nesmí sklouznout, protože jinak TI rubka zase vyjede skrz čep ven. Konkrétně toto je operace, kterou podle mne jen tak neuděláš, ale třeba podceňuji. Ramena mi přijdou dost vyrezlá, ale s tím nemám zkušenost. Máš pravdu. I pro mne to bude oříšek, i když mám na různých autech a zejména na Peugeotech zhruba 15ti letou praxi. Nějaké mechanické zázemí také mám, i když ne takové, jaké by bylo na tento oříšek potřeba. Ale improvizace je moje celkem silná stránka. Problém tkví hlavně v tom, jak dostat špatný čep z té nápravnice, kterou chci jinak zachovat. Prostě z té hromady náprav udělat dvě dobré. Ramen v dobrém stavu mám k dispozici dostatek. A jelikož už mne to neživí a mám to jen jako lóšaď, tak když to nepůjde, tak to půjde.... všechno do šrotu.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Adisek106 Odesláno 14. duben 2010 Autor Sdílet Odesláno 14. duben 2010 no nějak by se to určitě udělalo..to co je na obrázkách je pouze ilustrativní, to nejsou fota mé nápravy..jen se ptám co je třeba atd..no jak to tak vidim asi koupim jinou, mam nabídku za 3tisíce a má najeto 65000km myslíte že bude ještě dobrá když se tam pak nechaj dát maznice?jinak to nejspíše neni na jeden den ta práce a taky to něco sežere..co se týče hlavně mě je to abych to drobet zvedl a hlavně ty čepy z toho dostal.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.