Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Zhasínání motoru P307 1,4 16V


reznaluki

Recommended Posts

Myslim si, že to moc hrotíš. Kup si něco německýho a nebo jakýkoliv a uvidíš, že je to všude stejný. A to není obecný žvást. Mylná predstava, ze diagnostika rekne vzdy presne kde je problem. A tim netrpi zdaleka jen stary vergly, ale i nejnovejsi auta, kde si s tim nevi rady ani autorizak ani docela ostrileni diagnostici.

Tobe nepomuze prehrat sw, pokud do nej nekdo pred tebou nevrtal. Oficialni sw ti tohle delat nebude. A pokud tohle zacalo najednou, je tam zavada a neni to chyba sw (pravdepodobne).

Diagnostika neni jenom vypis chyb...

A vif na tohle nepomuze.

Upraveno uživatelem inoxing
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možná že v tomhle případě VIF nepomůže, ale je to levný pokus, kterým se nedá nic pokazit. Mně teda pomohl. Míval jsem podobný problémy, a co to leju do benzínu (a to beru vždycky ten nejlevnější), tak je po problému. A taky si s tím mechanici nevěděli rady... (měnil jsem rampu, svíčky, čistil klapku) Prý je to moc karbonu, kterej ve studeným stavu nasakuje benzín, ochuzuje směs, elektronika se to snaží opravit, a výsledek je tohle chování motoru. VIF ho umí postupně odstranit a zabraňuje jeho dalšímu usazování. Jak říkám, používám ho přes 5 let, a mám celou dobu pokoj...(a to jezdím převážně kousky po městě). Za pokus to, myslím, stojí (asi 200Kč).

Upraveno uživatelem Radeq
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 18 hodinami, inoxing napsal:

Myslim si, že to moc hrotíš. Kup si něco německýho a nebo jakýkoliv a uvidíš, že je to všude stejný. A to není obecný žvást. Mylná predstava, ze diagnostika rekne vzdy presne kde je problem. A tim netrpi zdaleka jen stary vergly, ale i nejnovejsi auta, kde si s tim nevi rady ani autorizak ani docela ostrileni diagnostici.

Tobe nepomuze prehrat sw, pokud do nej nekdo pred tebou nevrtal. Oficialni sw ti tohle delat nebude. A pokud tohle zacalo najednou, je tam zavada a neni to chyba sw (pravdepodobne).

Diagnostika neni jenom vypis chyb...

A vif na tohle nepomuze.

Tj. pravda, začalo to dělat tak před 3 roky, asi to tedy nebude problém SW, pokud tedy přehnaně citlivě neraguje na drobnou zmenu hodnoty nějakého čidla.  Tady ve vláknech kolem toho problému jednou doporučují přehrát SW, jindy měnit čidla teploty, MAP. Zjistím něco, když odpojím konektor MAP za chodu motoru ? Nebo jej celý vyndám ze sání ?

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vyndej solenodid vanosu na sací vačce a vyčisti ho pořádně (je na něm sítko), pak vyměň motorový olej za Total quartz 9000 5w40 a kup olejový filtr MANN.

Uz jsem to tady popisoval nekolikrat, je to vanos motor, a jakmile nemáš dostatečný průtok oleje do hlavy, nebude fungovat korektně vanos a bude takhle kryplovat. Tyto motory jsou zavisle na kvalitnim a predepsanym oleju a hlavne kvalitnim olejovym filtru, ktery se neborti do sebe! Coz smecka umi. Je možný, že máš jinej problém, ale tohle je specialita KFU a dalších vanos motorů. Odpojit MAP nemá žádnej smysl, akorád se nahradí signál a nepříjdeš na nic.

V diagnostice musis videt, jestli rano (po celonoční odstavce motoru) kde teplota senzorů musí odpovidat teplote okoli- venku je 20°C, senzory teplot maji plusminus stejne. Map senzor musi ukazovat u nenastartovaneho motoru hodnotu blizkou 1atmosfere (typicky je ta hodnota treba 989mbar apod.). Po nastartovani na volnobeh se hodnota MAPu snizuje (v sani je za klapkou vetsi potlak).

Nic jineho tam neni, lambdy na prvni minuty behu nemaji vliv, jednotka je ignoruje.

Pokud vsechno z tohoto bude v poradku, je neco s vanosem na saci vacce (vetsinou se zasekne od nejake spony apod., nekdy jde rozdelat a vycistit a je klid)- pozor, v klidu je vanos zaaretovan vnitrnim cepem, ktery se uvolni az s tlakem oleje. Tohle je az ta posledni varianta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vanos ventil jsem měl vydělaný už loni, sítko bylo čisté, ale i tak jsem jej propláchl. Filtr a olej vyzkouším, je pravda že pokud jsou ventily ovládané tlakem oleje...

Ono je vůbec divné (jak už tady v jiném vlákně někdo také psal) jak se chová motor na velmi jemné a velmi pomalé sešlápnutí plynu o snad mm chodu, NE více, otáčky z cca 1000, spadnou o cca 100-200 slyšitelně i viditelně na otáčkoměru na cca 1 sekundu a pak ŘJ přidá...  celkově se mě nelíbí mrtvý cca 2cm chod pedálu elektronického plynu u horní polohy, zlaté lanko !

Dvakrát se po nastartování studeného motoru stalo, že šel snad na dva, tři válce, musel jsem jej vypnout.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to na.ere, když auto cuká nebo skočí, nebo téměř zdechne a vypadá to před lidma, že to neumíte se spojkou...každý buran čumí či se raduje, jako správný čech. :@))) mj. Klapku sání jsem také vyčistil...

Věřím že "koncernová" auta mají jiné problémy, tyhle auta bych si zase nekoupil zásadně z jiného historického důvodu, nesouvisejícího ale s technickou vyspělostí největší evropské ekonomiky.

Potvrzuje se, že dnešní servismani jsou jen čumilové do dignostiky na chyby a výměnáři. Je to docela zoufalost, při dnešní úrovni elektronizace, automatizace. Nu ale jak vida, neřešitelné problémy mají i celé týmy inženýrů světových výrobců třeba vybuchujích elektromobilů a jejich "skvělých" napájecích bloků Lion baterií co záhadně vyhoří či zkratují...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 33 minutami, Redhaven napsal:

Tak to na.ere, když auto cuká nebo skočí, nebo téměř zdechne a vypadá to před lidma, že to neumíte se spojkou...každý buran čumí či se raduje, jako správný čech. :@))) mj. Klapku sání jsem také vyčistil...

Věřím že "koncernová" auta mají jiné problémy, tyhle auta bych si zase nekoupil zásadně z jiného historického důvodu, nesouvisejícího ale s technickou vyspělostí největší evropské ekonomiky.

Potvrzuje se, že dnešní servismani jsou jen čumilové do dignostiky na chyby a výměnáři. Je to docela zoufalost, při dnešní úrovni elektronizace, automatizace. Nu ale jak vida, neřešitelné problémy mají i celé týmy inženýrů světových výrobců třeba vybuchujích elektromobilů a jejich "skvělých" napájecích bloků Lion baterií co záhadně vyhoří či zkratují...

Nejako mi nie je jasné prečo nadávaš na žabožrútov, keď to, čo s najväčšou pravdepodobnosťou spôsobuje problém, je technológiou BMW, čiže západonemeckých súdruhov, samozrejme podporené tiež nesprávnou údržbou motora jeho majiteľa.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To si nevybereš, viz třeba v 38. Mnichov. 

Jsou to holt staré systémy řízení, které dneska už nebude nikdo aktualizovat, aby to přizpůsobil např. X% biosložky v palivu, ktera pred 20lety nebyla. Tyhle auta se dožili 2x,3x vic, nez byla jejich zamyslena zivotnost a ted ziji dal svym zivotem. Verze flexfuel by s timto problem mit nemely, ale v EU se snad ani nevyskytují.

Je to teorie, na prukazne pokusy neni čas.

 

 

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Péčko má najeto sotva 50k, po důchodcích, taková auta s dlouhou životností (a to i ty co najedou za život milion v Děčku) jsou skutečné ekologická auta. (je snad dostatečně známo že nejvíce zatežuje přírodu právě výroba auta, transport subdílů přes půl světa) Jenže v totalitním Kocourkově EU, pod vedením skopčácké EU, jsou direktivně befelem Komis EU zkrátka protláčeny "ekologické" elektromobily se životností hlavního a nejdražšího dílu akumulátorů 5-6let a v zimě s dojezdem tak 200km díky topení a výrazně teplotně zkrácenou kapacitou Lion baterie,  s alkalickým kovem lithium a vzácnými kovy jako kobalt atd., dováženými přes půl světa zemí totalitních režimů s výhledem na astronomické ceny a politické vydírání EU v budoucnu.

Jinak v motoru mám olej polosyntetiku 10w40, je to to velky problém u 16V ? Samozřejmě v rámci vyloučení těch problémů studeného motoru dám plnou syntetika 5W40. Jsou obecně motory 16V hlučnější? Koukal jsem na Fobií vagen kolegy asi 1.3 a motor byl tedy podstatně tiší, jen si předl, přitom stáří cca stejně.....

Upraveno uživatelem Redhaven
Doplňující
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Normálně problém není s polosyntetikou, ale u vanos motoru je dulezite dodrzovat viskozitu a doporuceni normy vyrobce.  Je zde potreba dostatecny průtok a tlak oleje v hlavě, jelikož vanos je řízen přepouštěním oleje. Však se podívej ma YT, jak to funguje, animace to líp vysvětlí.

Dulezite je proto mit kvalitni olejovy filtr (Mann/Purflux) a normalni olej, co tam patří (Total quartz 9000 5w40). Nekvalitní olejový filtry se bortí do sebe a snižuje se jim průtok).

Hlučnost není normální u těhle motorů na volnoběh, pokud tam něco mlátí/klepe na rozvodu, tak to může být právě vanos. Tenhle motor ma hydrostely, takze chvili po startu muze zacvakat, ale pak musi stichnout.

Upraveno uživatelem inoxing
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tož jsem vyměnil ten olej a filtr, a trochu to zkoušel s motorem a otáčkami. Motor se celkem logicky ztišil (ale to je snad po každé výměně oleje) Zatím se moc zlepšení kultivovaného chodu neprojevilo, ale nechám tomu čas. Motor se stále chová i ve volnoběžných otáčkách podivně, a to měl teplotu kolem 70C. Zkoušel jsem jemně pomaloučku jako pírkem šlapat na plyn a opakovaně se mě podařilo nalést polohu, kde se téměř volnoběžné otáčky houpaly/ cyklovaly kolem cca 800-900ot +/- 100ot aniž bych s pedálem cokoliv dělal, jen jsem jej držel setrvale v té pozici a otáčky takto cyklovaly cca sekunda mínus 100ot a další sekunda plus 100ot. Po prudším přidání otáček nad 1000-1200 a povolení plynu zcela, má motor někdy problém nezhasnout po návratu otáček na volnoběh. Uvidím dále, až se načtou adaptační hodnoty, jak se motor bude chovat ze studena na rozjezd  po nastartování a couvání a rozjezdu na jedničku, to se projeví naplno zda pomohla výměna oleje atd. Volnoběžné otáčky jsou cca 800ot jen, ale nepamatuju si zda byly někdy kolem 1000ot. Děkuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To s tím houpáním otáček mi dělá taky, štve mě to, ale nikdo mi to nikdy nevysvětlil... A volnoběh 800 mám taky, tak by to asi mělo být, ne?

A mimochodem, olej dávám odjakživa pořád 10W40... (i když jí mám teda 1,6 16V rok 2005)

Upraveno uživatelem Radeq
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na mě to působí (možná zcela falešně) jako by za to kolísání otáček p 100ot +/- mohl ten elektronický plyn, potenciometr a čip? v pedále, dále mě se.e, že pedál má tzv. mrtvý chod cca 1-2cm od shora. Jiná věc a porucha bude to cukání studeného motoru po rozjezdu, z toho už mám komplex, nikdy člověk neví, zda už je motor dostatečně zahřátý a auto po rozjezu neskočí a téměř nezdechne motor, chudák spojka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kolísanie otáčok voľnobehu je u francúzov skôr vlastnosť, je to žiaľ celkom bežný prejav, ktorý väčšinou ani nie je potrebné riešiť, pravda pokiaľ sa to nezačne zhoršovať, vtedy obyčajne pomôže vyčistenie škrtiacej klapky. Druhá vec je to cukanie studeného motoru, u 1,6 som sa s tým zatiaľ ani nikdy nestretol, skôr u tej 1,4 KFU, čo je vlastne už iný motor, aj keď vychádza z rovnakého základu.

Olej pokiaľ viem výrobca odporúča aj 5W40, aj 10W40 (Total qwartz 9000), takže vzhľadom na naše klimatické podmienky nevidím dôvod tam dávať 10w40, dávam radšej 5w40.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...