Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Zhasínání motoru P307 1,4 16V


reznaluki

Recommended Posts

Ahoj, potřeboval bych radu ohledně svého P307. Je dva a půl roku starý, má najeto 65000 a tato závada se již jednou projevila. Po nastartování motor jede bez problémů. Zařadím jedna a přidám plyn. V ten okamžik se auto začne dusit a někdy zhasne. Jediná možnost jak tomu zabránit je jít ostře po plynu. Trvá to tak třista metrů, pak auto jede bez problémů. Toto se odehrává u studeného auta. Zahřáté funguje bez problémů. Tuto závadu jsem reklamoval a dělali následovné. Přehrání počítače motoru, vyčištěni škrtící klapy a čištění konektorů elektriky. Bylo to v záruce, tak mi to nevadilo. Dnes už záruka padlo a asi by takováto oprava stála balík, navíc systémem pokusu a omylu. Prosím poraďte. Díky!:(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 měsíce později...

Myslím, že mě potkalo to samé, mám teda jiný motor - 1.6, r.v. 2007, aktuálně cca 61.000km. Když je motor studený, tak asi poslední tři týdny se mi občas stane, že nechytne napoprvé, ale až napodruhé a pak běží dost neklidně, otáčky lítají mezi cca 700 - 1000, na přidání plynu moc nereaguje, jako by se dusil, pak se najednou chytne, rozjedu se, občas se na jedničku i dvojku ještě trochu dusí, od trojky výš už je ale všechno ok. Prostě stačí tak těch 30 metrů a pak už je se studeným i se zahřátým motorem vše ok, necuká, plynule táhne. Když motor chcípnu, a ještě teplý ho třeba za hodinu či dvě nastartuju, tak je taky ok, jen ty studené starty mu moc nejdou:(

Najde se nějaká dobrá duše, co poradí, čím by to mohlo být? Každý den dojíždím do práce, do servisu se nedostanu, tak by se hodil nějaký tip, abych na tom mohl o víkendu zapracovat;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čusík, tu debatu jsem četl, připadá mi ale, že je to trochu něco jiného. Já a zřejmě i \"reznaluki\" máme problém jen po nastartování studeného motoru, když \"překonám\" těch prvních 20, 30 m tak je všechno ok, i když hrkám od semaforu k semaforu po městě, ať s klimou nebo bez klimy, tak pak už je všechno v pohodě, otáčky nekolísají, přidání plynu i rozjezdy jsou úplně normální, žádné cukání, náhlé přidávání plynu nebo chcípání. Každý den jezdím 30 km do práce, minulý víkend jsem jel cca 400 km přes Vysočinu do Brna a motor běží úplně v pohodě, fakt jde jen o to nastartování a rozjezd studeného motoru, v čerpadle bych proto problém neviděl. Jen netuším, jestli se zaměřit na klapku, vstřiky, nebo na nějaké čidlo, kterých je v motoru čím dál víc a čert aby se v tom vyznal:myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

raz mi v Peugeot servise bolo povedané, že trhanie pri studenom 16V motore spôsobujú zničené ventily. Vraj je to dosť častá vec a aj pekne drahá. Takže vraj ak to ešte ide, mám to nechať tak. Môj problém bol/je našťastie oveľa miernejší za studena a po výmene silentbloku motora sa to ešte neprejavilo (ťuk, ťuk, ťuk), tak neviem, či len je niekde slabá kostra a pri tých nárazoch sa odpájala alebo čo :myslim. Každopádne (mimo témy) aj po výmene silentbloku mám pocit, že auto stále trhá pri radení, pridávaní/uberaní. Síce slabšie, ale stále :grr

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam naprosto stejny problem. Nastartuju a prvnich sto metru cukam. Problem to byl hlavne v zime, mam to totiz do kopce.. Resenim bylo jedno cigaro, nez se motor zahral a vyrazit.

Vycistil jsem klapku, pak menil svicky a cidlo teploty motoru, nakonec diagnostika a cukam porad...

Podle me to ventily nebude, to by prece delalo i po zahranti..nebo?

[upravil dne 22/7/10 Tortugas]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tortugas: presne, to napadlo aj mňa. Ale nevyznám sa tak neviem. Každopádne aj keď mi to zrovna náhodou nespraví, tak aj tak pri studenom motore počujem v záťahu, že jeho zvuk kolíše. Otáčky sa držia, ale len ten zvuk a jemné húpanie. Ak hovoríš, že tebe nepomohli ani čidlá, tak už jedine to čerpadlo, ale ruku do ohňa by som ani za to nedal

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mimochodem, uplne stejny problemy jsem mel dve auta zpatky, na Xsare s 1,6i r.v. (2002), coz je stejny motor jako mam ted ve 307, tenkrat mela najeto pouhych 50 000 km, kdyz to zacalo delat, takovy pocit, jako kdyz auto jede na tri valce. Taky mi menili cidlo, ale dal uz jsme se nedostali, protoze mi ji pak ukradli.m

Rozhodl jsem se, ze uz na to kaslu, protoze vymenovat neco pokus/omyl se mi moc nechce. Uz jsem si zvyknul, ze prvnich par set metru to nesmim moc vytacet a treba se nekam snazit rychle napojit:nevim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Abych to popsal úplně celé, tak to začalo asi před dvěma měsíci, postupně se ty ranní starty zhoršovaly (starty vždy napoprvé, jen kolísání otáček a \"dušení\" motoru prvních cca 20 - 50 metrů) a tak jsem asi po měsíci jel nejdřív do Peugeotu na diagnostiku (byla tam dočasná závada - příliš bohatá směs, tak to smazali, o problémech se studenými starty jsem jim nic neříkal, zřejmě to s tím vůbec nesouviselo) a hned potom u známého, který mi škrtící klapku vyčistil (jen prostříkáním čistícím sprayem po sundání filtru, jinak jsme nic nerozdělávali). Sice to nezmizelo úplně, ale zlepšilo se to tak o 90%. Asi po týdnu (jezdím každodenně cca 70 km) se to však zase začalo postupně zhoršovat a přidal se i problém se startování - u studeného motoru snad nikdy napoprvé, až napodruhé nebo napotřetí, zahřátý chytil okamžitě. Když jsem procházel příspěvky, které by s tím mohly mít alespoň trochu něco společného, tak jsem narazil i na problém se zanesenou škrtící klapkou po pravidelném tankování benzínu u nějaké \"no name\" benzinky v bývalém JZD, tak jsem včera ráno ze zoufalství zajel na OMV, natankoval Carreru 95 a od té doby je to rozhodně lepší, včera odpoledne i dnes ráno jsem nastartoval napoprvé a kolísání otáček je tak o 80% menší. :super

Skoro se mi až nechce věřit, že by to vyřešil jen jiný benzín v nádrži. Nevím jakou máte kdo zkušenost, auto mám 3,5 roku, mimo zahraničí dovolené jsem tankoval jenom na Jet (mám ji hned za rohem a o víkendu mají levnější benzín), po změně na LukOil jsem tam jezdil dál a že by měli \"horší\" benzín?:myslim

Auto ale zřejmě potřebuje k životu mít stále alespoň jeden problém, včera odpoledne na mě po zapnutí zapalování vyskočila hláška, že mám zkontrolovat hladinu oleje (od výměny oleje mám najeto cca 12.000 km a hladina se podle měrky za tu dobu vůbec nehnula, stále těsně pod horní okraj rysky). Po 30 km jsem přijel domů, zkusil znovu zapnout zapalování a hláška opět, asi za půl hodiny jsem odjížděl a už nic, dnes ráno taky ok a odpoledne to na mě zase vyskočilo, takže budu hledat, jestli je problém v čidle, v kabeláži nebo někde jinde, ach jo:(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 5 týdnů později...

Prima:super, díky za další tip, u mě je to teď takové střídavě-oblačno, někdy startuju a rozjíždím se úplně v pohodě, párkrát už jsem ale zase startoval napodruhé a občas se objeví i kolísání otáček a dušení motoru po rozjezdu, ale jen minimálně, stačí trochu ťuknout do plynu, otáčky vyskočí třeba na 2.000 a když to zase spadne na volnoběh, tak už motor běží plynule. Čeká mě výměna brzdových destiček, tak při tom nechám vyčistit klapku, vstřiky (prý je to jednoduché a stojí to pár korun) a vyměnit palivový filtr a uvidím, co se pak bude dít, kdyžtak bych zkusil i ten snímač tlaku, známý by ho snad sehnal na zapůjčení na vyzkoušení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, osobně si myslím, že důvod cukání za studena je zasviněný motor. Řešil jsem totiž tento problém už v záruce. Chytráci z Peugeotu mi klasicky přehráli software a vyčistili asi vzduchovou klapu, to bych se musel podívat do papírů. Bylo to cca po 20000 km. pak asi okolo 50000 to začaoo nanovo. Teď jsem se rozhodl nešetřit na benzínu a neberu už na noname pumpách. Pak jsem ještě nabral E85. Zhruba 2:1 v poměru k N95. Auto jsem protáhl při cestě na jižní moravu. Skvěle to jelo a nejspíš se i vyčistilo. Od té doby auto jede bez problémů i při studeném strartu. Ještě chci vyčistit svíčky, ale neměl jsem kdy. Stále jezdím na původních.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Ahoj lidi.

Rad se k Vam pridam, at netruchlite ze jste v tom sami :-). Mam Partnera r.v. 2008 motor 1,4. Skoro neco pres rok od koupe auta byl klid. Letos na jare to zacalo chcipak po studenym startu. Pres leto to jaks taks slo, ale jak se nyni rano cim dal vice ochlazuje, tak je to cim dal vice stavnate. Momentalne kdyz je tak kolem nuly, tak nejenom, ze to chcipne, ale takove 2-3 minuty se to bez prislapnuti plynu neudrzi samo skoro ani na volnobehu a o jizde ani nemluvim. A jeste ke vsemu auto huli jak vejtraska, kdyz ji nekdo startuje. Samozrejme ze rano kouri kazdej benzinak, ale todle neni ten klasickej bilej kour, ale takovej tmavej, jak kdyz palite benzin v hrnci. Pak najednou jako mavnutim kouzelneho proutku se to rozjede a je klid. Samozrejme v ramci zaruky jsem to resil s Peugeotem skoro pul roku a nakonec mi bylo receno, ze to proste tyto motory delaj a musim se s tim smirit.

Na moji zadost bylo vymeneno jeste to cidlo teploty ( zelene), ale nic se nezmenilo. Benzin tankuju vetsinou u stejne benzinky, samozrejme ne u zadne noname z toho uz jsem davno vylecenej. A kdyz jedu nekam dal, tak natankuju jinde. Ani tehndy se ale problem nezlepsi.

Nehodlam se smirit s vyjadrenim Peugeotu, protoze neverim tomu, ze v 21 soleti je normalni takoveto chovani motoru.

Rad bych se zeptal, jak jste na tom ostatni s tim snimacem tlaku saciho portubi. Uz jste ho menili? Pomohlo Vam to?

Diky Tomas

[upravil dne 24/10/10 od tomas80]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 6 let později...

Rád bych oživil toto vlákno. je někdo kdo ví co způsobuje dušení motoru 1,4 16V po nastartování ? Existuje nějaká účinná oprava ? Podle všeho je to prostě vlastnost tohoto motoru a to strašně otravná. Mimojiné má toto auto zvláštní odezvu na plynový pedál. V případě, že otáčky klesnou na volnoběh a je potřeba v ten moment akcelerovat tak auto se jako první reakce zadusí. Tento motor je sice spolehlivý, ale jeho chování je otřesné a tímto z docela povedeného auta dělá strašný krám. Bohužel. Příští auto určitě už nebude Peugeot.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 roky později...

P206 16V 1.4/65kW  Oživuji toto vlákno se stejným dlouholetým problémem, dignostika neukázala žádný problém. Tohle je opravdu šílená "vlastnost" žabožroutského krámu. Dát tisíce za výměnu všeho možného a krám se dusí při studeném motoru stále. Jediné co na čas cca 300-500km pomůže je odpojení akumulátoru a načítání nových adaptačních hodnot. Ale jakmile se ochladí  pod 20C, žabožroutský krám nepomůže ani zahřívat motor minutu po nastartování a po ujetí 3-5 metrů spadnou otáčky a krám začne skákat jak v autoškole. Nejde se všude rozjíždět na 2000otáček, aby žabožroutský krám nezdechal. Možná se někomu povedlo tento žabožroutský krám udobřit ? Někdo tvrdí že pomůže přehrání jiného SW ŘJ, protože žabožrouti nejsou schopni sladit výrobně nízké emisní podmínky totalitní EU a kultivovaný chod studeného motoru a pouští tam málo paliva.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...