Jump to content
dodino

stirace nestiraj

Recommended Posts

ahoj.

na mojej 306-ke sa nechce stieracom stierat.dnes rano som ich zapol a zacali stierat strasne pomaly az sa v polovici drahy zastavili.musel som vystupit a pomoct im rukou.potom sa uz rozbehli.poobede som dal dole plasty pod celnym sklom a premazal vsetky klby.ale tak sa mi zda ze to moc nepomohlo.kde to treba spravne mazat?alebo je tam nejaka ina zavada?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dělalo mi to samý. Vyřešilo to, že jsem rozpojil konektor k motoru stěračů a řádně vyčistil konektor a postříkal jsem to kontaktolem. Párkrát jsem zapnul a vypnul zapalování a závada byla pryč. Měj se a snad ti to pomůže.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Konektor je priamo na motorčeku ale tvoj problém zrejme spočíva v zahrdzavených čapoch ramienok. Dá sa to preveriť keď na motorčeku povolíš maticu M8 (kľúč 13) ktorá drží tiahlo. Zapymätaj si presnú polohu a skús pokývať stieračmi. Ak to pôjde ľahko tak je chyba v motorčeku ale ak pôjdu ťažko tak pomôže premazanie čapov. Treba demontovať celý motorček i s tiahlami, čapy rozobrať, prečistiť, namazať vazelínou a znova zložiť. Zase budeš mať pár rokov pokoj.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: dodino

ok.beerryy.kde mam hladat konektor stieracov.v motorovom priestore alebo kabine vodica?

Konektor se nachází v motorovým prostoru pod čelním sklem na místě řidiče. Kousek od místa, kde jsi promazával ty klouby. Nachází se na takovym místě, kam ti jde voda a všechen bordel, ale dostupnej je v pohodě. Snad jsem to musel udělat dvakrát, ale už rok je to OK.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: pastorek

Konektor je priamo na motorčeku ale tvoj problém zrejme spočíva v zahrdzavených čapoch ramienok. Dá sa to preveriť keď na motorčeku povolíš maticu M8 (kľúč 13) ktorá drží tiahlo. Zapymätaj si presnú polohu a skús pokývať stieračmi. Ak to pôjde ľahko tak je chyba v motorčeku ale ak pôjdu ťažko tak pomôže premazanie čapov. Treba demontovať celý motorček i s tiahlami, čapy rozobrať, prečistiť, namazať vazelínou a znova zložiť. Zase budeš mať pár rokov pokoj.

Než budeš cokoli rozebírat, tak fakt zkus ten konektor. Vypadá to jako blbost, ale mě to fakt pomohlo a to co jsi psal, tak se mi stalo úplně to samý :aut

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: dodino

tak som vycistil konektor ani plasty som nemusel demontovat. jeden kontakt bol zoxidovany.tak som po precistil a myslim ze to bude v poriadku.VYRIESENE!!!!!

To jsem rád, že jsem mohl taky něčím přispět. Měj se :potlesk:roker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tento tyzden som rozobral komplet mechanizmus stieracov. Skakali mi po skle i za prudkeho dazda, akoby isli na sucho. Pri max. rychlosti stierania nic neskakalo. Obcas to skakalo obcas nie i s novymi ramienkami. Rozobranie za par minut (par torxov+orech). Osky s tisic hranom isli lahko, iba som odlupil tenkym nozom segerku na koncoch, vyklepol osky a prebehol jemnym smirglov+premazal bielou vazelinou. Na tie capy (ohybanie tiahiel) treba trochu sily, jednoducho sa vylupnu (ta mosadzna capicka nejde dole) a premazu. Zacvakol som ich naspat vo zveraku. Robota tak do hodinky.

Ja len tak, ze ked to ma niekto rozobrate kvoli motorceku, tak preco to uz neurobit komplet i preventivne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...