Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Diagnostika lexia


richmond

Recommended Posts

@jarokare ve 407 je F11 u BSI v pořádku, včera jsem ji kontroloval, měnil a bez ní se neprobere ani zapalování, s ní ano. Na 406 kouknu. Neměl byste někdo elektrické schéma? Prošel bych to po kabelu od zdroje až k zásuvce.

Tipuji to teda na nějakou pojistku, vše ostatní totiž chodí. Je zajímavý, že tu 5008 jsem vyčetl bez problémů

DOPLNĚNO: @jarokare dík za ty pojistky na 406, zkouknul jsem to a F5 byla opravdu kaput, tedy nevypadala přepáleně, ale po výměně už je na pinu 16 správně 12 V. To znamená, že to v kabelu je opravdu do zkratu pravděpodobně. No teď ještě najít přerušený obvod u 407. Jestli někdo máte schéma, zkusil bych to projít, ale pojistkou F11 to není. VIN je kdyžtak VF36D4HTH21770546 , já mám přístup jen do veřejného serviceboxu.

Upraveno uživatelem skorpion
doplnění měření
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na té 407 máš asi přerušený vodič k pinu 16 diag zásuvky. Zkus zásuvku vytáhnout z područky a jenom mrknout na kablík. Dej mi DAM auta, pak můžu mrknout na schéma které patří k tvému autu. Koukal jsem tam podle odhadu DAM, ale je jistější když to bude přesně. Nemáš náhodou vyjetou charakteristiku auta ze Service boxu? Ta by byla nejlepší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ve spolupráci s @HonzaZ jsem podle schémat prošel kabeláž a zjistil, že to vůbec nesouhlasí 🙂 ani barvy kabelů ani jejich zapojení. Tam, kde měl být kabel z pinu 16 EOBD v BSI jednotce, nebyl žádný 🙂 a podle schématu neseděla ani barva kabelu z pinu 1, cesta ale ano. Tak nevím, asi prostě pověstná francouzská elektrika 🙂 nakonec jsem ještě prošel pojistky a našel jednu, která nevypadala ok. Měla jen 3 A a byla v té horní řadě, ke které jsem nikde nenašel pořádný popis. Vůbec nevím k čemu je, podle online příručky k zadní zásuvce 12 V, ale to se mi zdá jako blbost i vzhledem k těm ampérům. Po její výměně a znovuzapojení baterky mám opět napětí na pinu 16, hurá 🙂 Tímto díky všem za pomoc a spolupráci. Jsem rád že to tu zde takto funguje 🙂 tím mám potvrzeno, že problém je v kabelu a že je tam zkrat. Podle toho schématu s proměřením, co jsem sem dával, to je zkrat právě mezi 16 a 4 a podle všeho v kulatém konektoru kabelu. Mrknu na to, snad půjde rozebrat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Včera jsem ještě pokračoval v hledání příčiny problémů a pravděpodobně jsem našel viníka. Je to tahle pružina z fotky. Ta je v tom velkém kulatém konektoru a má za úkol vracet vnitřní krytku kontaktů nahoru. Jenže je kovová, od kontaktů nijak nechráněná a u těch krajních prochází velmi blízko. Já je podle schématu vidět, tak problémové kontakty byly 16, 13 a 4. Ty jsou všechny na kraji konektoru a na jedné straně. Tam je pravděpodobně zkratovala ta pružina. Bez ní je to vedení čisté bez zkratů. Takže jsem se odvážil kabel znovu připojit, pojistky v autě to přežily, ale stejně mi to auto nenačte. Ještě dotaz ohledně Lexie, záleží tam na kompatibilitě mezi verzí SW Lexie a Diagboxu? Aktuálně mám verzi 7.44 a kabel by měl mít nejnovější SW.

20210104_144445.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslel jsem si to. No tak teď už mi zbývá jen zkusit jinou instalaci Diagboxu a taky připojit můj kabel u někoho kdo má Diagbox funkční. Ale ještě jsem se zamyslel nad tím, proč se mi povedla načíst ta 5008. Pravděpodobně to bylo teplotou. Svoje auta totiž připojuji ve vytápěné garáži. Ale na 5008 jsem jel ke kámošovi, který má auto venku a Lexie byla i nějakou dobu venku v autě. V ten den byla dost zima. Takže vlivem nízký teploty se tam mohla vytvořit mezera mezi pružinou a komunikace tak proběhla OK. Ale to je jen teorie 😄

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@inoxing jako je to možný. Ale zase že by na autozásuvku dali pojistku jen 3 A? To se mi nezdá, ale můžu to zkusit proměřit.

 

DOPLNĚNÍ: Mám částečný úspěch 🙂 po mnoha neúspěších ve 407 jsem přesedl do 406 a tam se mi povedlo úspěšně načíst některé jednotky, ale stejně jsem musel manuálně zadávat VIN a DAM. Ale kabel je zdá se funkční nebo aspoň částečně 🙂 

Upraveno uživatelem skorpion
doplnění měření
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dnes jsem to prolezl znovu. 406 se načte, ale 407 ne. Není tam ještě nějaká podmínka nějaké verze Diagboxu? Totiž u 406 mám možnost zvolit starou nebo restyle, ale u 407 ta možnost není a já mám facelift. Diagbox mám verzi 44. Po zadání je sice nutné zadat ještě typ BSI, kde je i modernizovaná BSI EV, jenže v popisu je to rozdělené podle DAM čísla a tam je vcelku nízké, takže novější BSI měly asi i předFL. Ale díval jsem se ještě na ten popis jak rozeznat typ jednotky a u té modernizované je uvedeno, že je tam na baterii rozdělená svorka na kontrolu stavu napětí baterky. Kouknul jsem pod kryt, je tam svorka s konektorem. A objevil jsem tam toto na svorce + . Od té vede kabel přes pouzdro na samostatnou pojistku, dále černý konektor, do kterého vede žlutý konektor a pak už někam mezi kabely. Jde mi o to, kde by mohl být problém s tím úsporným režimem, který se mi zapíná prakticky okamžitě. Zkusil jsem vyndat pojistku a bez ní mi systém v autě zůstal běžet. Zkoušel jsem to teda jen jednou narychlo, ale předtím se mi to uspávalo okamžitě. Teď tedy otázka, jestli ten obvod je tam od výroby nebo je to nějaký bastl? 

image.thumb.png.37607dea5ed232ca97f31be8c1e0bbcd.png

Jen info z historie: auto mělo dřív problémy s funkcí biturba. Víc jsem psal tady:

Ve zkratce ze začátku za studena vše ok, ale po zahřátí přestalo mít tah a táhlo na plný výkon až někde od 3.000 otáček kromě toho přestal jít tempomat. To se zhoršovalo až do bodu, kdy už tak jezdilo i za studena. Takže auto navštívilo několik Autorizovaných servisů jako je Domanský, Černý, Kly atd. Většinou mě odpálkovali, že je prostě na výměnu celé biturbo asi za 80, ale že to nemusí závadu vyřešit a že se jim to vlastně ani nechce dělat, protože musí motor ven.

Takže to dostal ještě jeden kamarád mechanik a ten přišel na fakt, že nefunguje správně ovládání synchronizace biturba. A že když ten obvod připojí na trvalé plus, tak najednou obě turba táhnou, jen tam není ta synchronizace. Ale aspoň to zase mělo nějaký výkon a jelo. Takže nakonec jsem to s touhle "vědomostí" hodil zpátky do autorizáku a tam konečně přišli na to, že někde pod motorem uhnil jeden z kabelů, po jeho výměně už je do teď vše OK. Ale tím je možné, že tenhle bastl by mohl být pozůstatek toho trvalého + na ovládání turba.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kontrola stavu baterie je na mínusovým pólu , ten bílej kabel tam určitě nebyl , když to vyjelo z fabriky , je to něco dodělávanýho . Jestli chceš , přijeď do Mělníka a můžem zkusit auto napojit , abys věděl , jestli je chyba v autě nebo diagu . Nebo se domluv s někým z Prahy , třeba HonzaZ nebo ChouLu , abys nemusel tak daleko ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

BSI načteš i s vyplým klíčkem a economy mode na to nemá vliv. Nový auta (jako je i 407) se načte všechno automaticky- nic neurčuješ (kromě DAMu). VIN si to najde hned a pak zadáš DAM (a i s neodpovídajícím pětimístným číslem DAM to nějak jede), to je celé. Typ jednotky BSI ani ecu motoru neurčuješ- pokud vše jede, jak má.

Upraveno uživatelem inoxing
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@jarokare ta bílá čára je jen mnou nakreslená, to jsem tím chtěl vyznačit kudy vede ten kabel od + svorky, není to ten kabel 🙂 sorry za mystifikaci. Jak je vlevo nahoře v bílém kroužku, tak tam je kabel připojený na +, pak vede pod kabeláží za baterkou k té pojistce, co jsem zakroužkoval dole. No a od ní do pojistkovky jako černý konektor, na ten je připojený ten žlutý konektor a pak to mizí už mezi kabelama. Jako ty konektory a i to vedení mi přijde jako originál, ale nezdá se mi že by tam byla takhle volně pojistka, ta by přece když už tak byla osazená přímo ve skřínce na nějaký pozici. Zkusim se kdyžtak buď domluvit s Honzou z Unhoště kam jezdím nebo se domluvim s HonzaZ když je ze šestky jako já.

@inoxing ono i tu 406 už mám muxovou, ale VIN si to nenačetlo. Tam ale i slyšim cvakat relátka, u 407 je ticho 🤔

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim, pred par dny jsem tu psal o problemu se spojenim Lexie  ve verzi Diagboxu 7.57. Tak jsem pokrocil dale. Zasadni problem byl, ze uzivatel mi tvrdil, ze kod ze sloupku dveri se uvadi pouze 4 ciselne. Jo, pokud zacina 0, jinak ale 5 cisel. Takze se to snazilo samozrejme komunikovat s uplne jinymi jednotkami, nez tam jsou.

Takze uz zadne otazniky ve sloupci zavady. Rozpozna to i ridici jednotku motoru, ale pak se zobrazi jen prouzek misto okna s vypisem zavad.

Tak jsem vzal jiny notas a tam nahodil verzi 7.53. A ta tam funguje normalne. Ted to zkusim povysit na 7.57 a uvidi se. Pokud stejna chyba, jako na prvnim notasu, tak zkusim jeste vyssi verzi, jinak downgrade na puvodnim notasu na 7.53 a snad to pujde. Videl jste uz nekdo to okno misto vypsani zavad? Jinak interface by mel podporovat i vyssi verze.

Diky za pripadne informace.

obrazek.png.5d1f54c511658f0399437a0abd9395cd.png

obrazek.png.c719c4c977a103ed18d911c5194dde56.png

 

obrazek.png.366e97ae558c42bc4c5be0c4e7c67d42.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...