Přejít na obsah
  • Current Donation Goals

Relé žhavení HDI nespíná


milda

Recommended Posts

Mám problém se žhavením u P307 2,0HDI Siemens a to, že mi nespíná relé žhavení. Přitom kontrolka žhavení na palubní desce normálně ukazuje, jako že to normálně žhaví. Relé vypadá jeko nové a měřením jsem zjistil, že stálé napájení i mínus pól do relé jde, ale relé má ještě další dva ovládací vodiče z řídící jednotky motoru, na kterých jsem žádné napětí nenaměřil. Tyto vodiče jsem proměřil a přerušené nikde nejsou. Zapojení je zřejmé ze schématu žhavení a celé je to závislé na informacích ze snímače teploty chladící kapaliny. A v tom snímači tuším že by mohl být problém, že nedává ŘJ správné informace o teplotě motoru. K tomu snímači je celkem špatný přístup, abych změřil jeho odpor, ale co jsem tak trochu poslepu zkoušel změřit, tak mi to ukazovalo nekonečně velký a nebo nulový odpor. Ale jak říkám, bylo to poslepu, tak jsem možná hroty měřáku zkratnul, když to ukázalo tu nulu. Tak bych potřeboval znát ten odpor snímače, jaký by měl zhruba být a vůbec by mě zajímalo, jestli je moje uvažování správné. Nebo jestli když kontrolka žhavení normálně ukazuje, tak jestli by fakt byl problém jen v tom relé? Je v něm nějaké elektroniky a změřit jsem zvládnul jen diody. Ale když tam nejdou žádné ty ovládací impulsy, tak si říkám, že tam spíš problém nebude. Poradíte někdo znalý elektriky?? Předem díky, Milda

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj to teplotní čidlo má odpor: Odpor při teplotě 100 stupňů Celsia: 351 Ohm

Ale nezdá se mi to, že by to bylo tímto čidlem, poznal by jsi to na budíkách, teda jestli systém Siemens nemá dvě čidla to fakt nevím já mám systém Bosch a mám jedno čidlo z třemi vývody.

Koukni taky na velký pojistky jestli jsou vp ořádku, pak mám pocit, že relé žhavení je ovládáno vícefunkčním relém, čili rpověřit dráty kam z relé žhavení přesně vedou, občas i to vícefunkční relé zlobí. Pokud to vše je v pořádku, pak jedině špatné to relé.

Odkud přesně jsi?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To asi myslíš jinší čidlo, tuto (č. 1220) je umístěno na pravé straně motoru TADY a má jen dva kontakty. A Bosch to má stejně.

Dráty vím přesně kam vedou, je to vidět v tom mém obrázku schéma žhavení. A prověřoval jsem je, jsou OK. Jeden plus, druhý mínus na kostru a zbývající dva do řídící jednotky motoru. Pak jsou tam samozřejmě dva silové, přívod tam jde, a pak odvod na žhaviče.

A jsem z Kojetína.

[upravil dne 2.3.10 milda]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...