Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

406 2,1DT


jack

Recommended Posts

Ahoj

premyslim, ze poridim jako pracovni auto 406 2,1DT combi, protoze je velke, dost utahne na kouli, nerezne, hlavne je za dobre penize.

ma otazka: slabiny motoru 2.1 DT, co nejcasteji odchazi (o cerpadle Lucas vim, ze je lepsi nahradit ho Boschem, to cerpadlo Lucas odejde hned, jako ze se kousne, nebo postupne, zacne auto spatne startovat, tece nafta kolem hridelek z cerpadla??)

co vse pri koupi zkontrolovat?

kolik kg max muze tahnout na kouli, brzdeny privez?

cca spotreba lehka noha?

Jestli ten motor bude drzak jako 1,9 od Peugeota, ktery je do 406 slaby, tak pak myslim ze 2,1 DT je dobra volba.

Hdi je uspornejsi, klidnejsi chod, ale system common rail ma 100x vice elektronickych cidel, okruhu.. ktery jsou zdrojem poruch oproti rotacnimu cerpadlu, ktery kdyz ma naftu a olej, tak se ten motor musi motat porad.

Dekuji za vase rady, zkusenosti....

[upravil dne 27/2/2010 jack]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

spotreba 6,5 - 7,5 s lucasem. Bržděnej přívěs 1500kg. Nejčastějš odchází běžný díly podvozku + horní uložení tlumičů (dost se tu o tom psalo) + to čerpadlo. Ty selenoidy co tam tečou někdo opravoval, psal tu o tom. Dát si pozor na kvalitu nafty a netěsnost přívodu nafty do čerpadla. Když to bude přisávat vzduch do nafty, může se od toho rozbít to čerpadlo, něco se v něm zadře. Zkontrolovat běžný věci. Je třeba si dát pozor na přehřívání motoru, u předkomůrkových motorů snadno přehřátím praská hlava. Vady čerpadla, podle toho co jsem tu četl, můžou být různý, kromě toho, že teče, tak třeba škubání při akceleraci, špatný volnoběh, rachot při nastartování, nechce chcípnut po vypnutí klíčkem, myslim ale, že nikdo nepsal, že by to zničeho nic přestalo jezdit kvůli čerpadlu.

[upravil dne 27/2/10 Benžík]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Benžík: dikys za rady, tak s toho mi vychazi ze kromne cerpadal me to auto na silnici snad nenecha, budu li se o nej dobre starat, menit filtry, olej, aditivum do nafty...

uz jsem s kamaradem menil na 406 tycky stabilizatoru a lizisko v kole.... o to mi nejde, to je klasika udrzba

spise mi slo o to jak je na tom ten motor 2.1 DT, jestli je to drzik a tak, moc ten motor neznam, jestli je slabinou jen to cerpadlo, tak pak se toho nebojim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Můj šéf má tenhle motor v xm a má najeto přes 350000km a řiká, že to jezdí pořád normálně. I to čerpadlo má ok, jenom řiká že to občas zaškube.

Jinak tenhle motor je trochu olejnička, je dost zaolejovanej, ale olej ubejvá dost málo. Od výměny jsem ujel asi 8000km, po výměně byl olej 1/4 mezi ryskama (blíž k horní) a teď je 1/4 blíž ke spodní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: jack

....

Hdi je uspornejsi, klidnejsi chod, ale system common rail ma 100x vice elektronickych cidel, okruhu.. ktery jsou zdrojem poruch oproti rotacnimu cerpadlu, ktery kdyz ma naftu a olej, tak se ten motor musi motat porad.

....

To je dost naivní názor, zdaleka to neplatí obecně, a zvlášť u 2,1TD ne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: jack

Benžík: dikys za rady, tak s toho mi vychazi ze kromne cerpadal me to auto na silnici snad nenecha, budu li se o nej dobre starat, menit filtry, olej, aditivum do nafty...

uz jsem s kamaradem menil na 406 tycky stabilizatoru a lizisko v kole.... o to mi nejde, to je klasika udrzba

spise mi slo o to jak je na tom ten motor 2.1 DT, jestli je to drzik a tak, moc ten motor neznam, jestli je slabinou jen to cerpadlo, tak pak se toho nebojim

Ty tyčky jsem taky nechával měnit (zadní), pak kromě náplní, filtrů, rozvodů a vodní pumpy ještě lonko ruční brzdy - utrlo se. A silentblok motoru. Teď mě čeká výfuk.

[upravil dne 27/2/10 Benžík]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: oddie

Původně zaslal: jack

....

Hdi je uspornejsi, klidnejsi chod, ale system common rail ma 100x vice elektronickych cidel, okruhu.. ktery jsou zdrojem poruch oproti rotacnimu cerpadlu, ktery kdyz ma naftu a olej, tak se ten motor musi motat porad.

....

To je dost naivní názor, zdaleka to neplatí obecně, a zvlášť u 2,1TD ne.

v jakem smeru? vzal bys radeji Hdi? diky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Benžík

Můj šéf má tenhle motor v xm a má najeto přes 350000km a řiká, že to jezdí pořád normálně. I to čerpadlo má ok, jenom řiká že to občas zaškube.

Jinak tenhle motor je trochu olejnička, je dost zaolejovanej, ale olej ubejvá dost málo. Od výměny jsem ujel asi 8000km, po výměně byl olej 1/4 mezi ryskama (blíž k horní) a teď je 1/4 blíž ke spodní.

olejnicka? a nesteci jen pretesnit viko ventilu nebo jinou netesnost? nebo kudy hlavne unika olej z motoru?

dik

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ja sem si koupil 406 2.1TD loni po vanocich,muzu akorad rict ze pokud ti odejde cerpadlo tak neni problem to vymenit,sehnal sem mechaniku bosche za 3t a vymena mi trvala den,auti ted jezdi v poho a odstarnil sem tim vlastne 90% problemu tohoto auta,tim ze sem dal mechaniku nemusim uz resit vsechny mozne i nemozne neduhy elektroniky v tomhle aute,ktere se primo vazou na cerpadlo.Podle me bylo to moje ok,jen se nekde poblaznila elektronika a nez to hledat a vyhazovat penize za dalsi cidla a diagnostiku tak sem zvolil radeji vymenu.

viz

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: jack

Původně zaslal: oddie

Původně zaslal: jack

....

Hdi je uspornejsi, klidnejsi chod, ale system common rail ma 100x vice elektronickych cidel, okruhu.. ktery jsou zdrojem poruch oproti rotacnimu cerpadlu, ktery kdyz ma naftu a olej, tak se ten motor musi motat porad.

....

To je dost naivní názor, zdaleka to neplatí obecně, a zvlášť u 2,1TD ne.

v jakem smeru? vzal bys radeji Hdi? diky

Dnes už každopádně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

koukam tak na fotky motoru u te 2,1 DT, jak dobre se napr sundava viko ventilu, nebo meni zhavicky, dostavam se na vstriky?

zda se mi, ze musim sundat cele to saci potrubi co vede od turba pres motor do hlavy motoru + dalsi hadice, to asi nebude hned, co :)

a ty svazky kabelu co vedou nad remenicemi pak pred motorem a plno hadicek, zda se mi to, nebo na servis a neco vyndavat na tom motoru je docela pracicka:)

nic mene, jestli 90% problemu vyresi prestavba na cerpadlo bosch, tak pak je to gut

jinak motor po mechanicke strance je drzak, kdyz se o nej clovek stara?

oddie : ale to Hdi oproti rotacnimu cerpadlu, staci kdyz propousi napr jeden vstrik, spadne tlak ve sbernici a auto nejede vubec, nebo cerpadlo v nadrzi..... zda se mi ze HDi me muze na ceste nechat casteji nez diesel s rotacnim cerpadlem, nebo myslis ze ne?

dik

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dneska bych asi taky koupil hdi. Pokud ale chceš vyměnit lucase za bosche, jedinej problem bude asi o něco větší spotřeba (a nepude otáčkoměr, imobilizer a pp). Přístup na vstřiky a žhaviče je asi stejně dobrej (nebo špatnej) jako u 1,9d třeba u 405, u 2,1 navíc sundáš sání (4 šrouby + hadice). Myslim že na většinu věcí bude u obou motorů (2,1td a hdi) přístup zhruba stejnej. Podle toho bych se ale nerozhodoval. V hdi jsou dražší a složitější díly naž v td, ale vrátí se Ti to na spotřebě. Držáky jsou určitě oba motory.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dílů na HDI je dnes všude mraky za pakatel, a 2,1TD jsou už servané a zprasené. Pokud seženeš pěkný 2,1TD za slušný peníz, proč ne, ale já tomu moc nevěřím, buď jsou drahé, nebo dorvané, nebo obojí najednou. Mmch. ta Xantie z odkazu je totálně mimo mísu, HDI Xantii jsem před rokem mohl mít o 10 levněji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...