Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

v jakych otackach radit


MHS

Recommended Posts

Tak proto mi automat řadí při 2200ot., já byl zvyklý řadit tak 1600ot, a koukám že blbě? Ale při 2200ot mi to řadí pouze když nastavím zimní režim a nejedu do kopce :)

Když nemám nastaven žádný režim tak to řadí ještě později což se mi nelíbí, proto stále dávám zimní režim.

Nevím jestli to dělám dobře ale jde i o spotřebu. Ten zimní režim má nějakou výhodu v zimně, momo to že řadí dříve?

A pak ještě jedna věc, když jedu s kopce, motor vyhodnotí rychlost a najednou podřadí a otáčky stoupnou nad 3000 a auto se zbrzdí, nevím co blázní a co v takové situaci dělat, možná je to normální

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten automat vie co robi. Ja ked idem z kopca tiez podradujem a to mam manualnu prevodovku. Ma to viac vyhod - brzdis motorom a nemusis ako pri klasickom brzdeni nicit brzdove dosticky, pri brzdeni motorom je spotreba este mensia ako pri volnobehu (pokial das nohu dole z plynu). Zvysenie otacok motora s tym ide ruka v ruke. Ked ides na stvorke 70 km/h, das tam za tri okamzite vyskocia otacky a ked nestupis na plyn auto zacne plynule a bezpecne spomalovat. Co sa tyka radenia, ked otacky prekrocia 2200 radim hore, ked klesnu pod 1800 radim dole. Pocuvam motor a myslim, ze je s mojim stylom radenie spokojny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky byl pro mě nezvyk naučit se jezdit ve vyšších otáčkách. 205D si nechala líbit aj 50 na 5ku prázdnej po rovině. U 306 HDI je to tak na 3ku a na 4ku 60 po rovně prázdnej. Prostě držět motor okolo 1800 až 2200. Nikdy míň jak 1500. Je to na motoru slyšet, že jde lehčeji a aj tak mi to řikal serviceman.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Všiml sem si, pokud mas kvalt a das nohu z plynu, tak PP pak ukazuje spotřebu 0.0 je to realne?

Každý šofer přeci pozna, kdy ma podradit, že se motor hadá a nebo naopak, když na nás motor křičí, tak zaradíme vyšši stupen. na nejake tabulky moc nedam a ridim se uchem a citem. a vraci se mi to, jak komfortni jizdou tak i spotrebou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: igor.sk

To ozaj všetci po meste jazdíte na 3-ku?

Já s P106 1.0 33kw jezdím po měste 50-55, většinou na 4ku a někdy to i řve, a když je rovina tak normal na 5ku.

edit: je šetrnější / lepší, když už musím, motor přetáčet nebo podtáčet?

[upravil dne 2/2/10 Frozz]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: lucascz

Všiml sem si, pokud mas kvalt a das nohu z plynu, tak PP pak ukazuje spotřebu 0.0 je to realne?

Každý šofer přeci pozna, kdy ma podradit, že se motor hadá a nebo naopak, když na nás motor křičí, tak zaradíme vyšši stupen. na nejake tabulky moc nedam a ridim se uchem a citem. a vraci se mi to, jak komfortni jizdou tak i spotrebou.

Ano mne tiez PC pise spotrebu 0,0 ked idem z kopca, je zaradena trojka a noha je dole z plynu. Nemyslim, ze v tomto pripade je spotreba naozaj nulova, ale urcite je velmi nizka. RJ davkuje palivo podla zatazenia motora a ked ides dole z kopca a mas zaradenu rychlost je to ako ked ides na bicykli - dole z kopca tahat nemusis a motor nemusi tahat tiez, tak riadiaca jednotka vyrazne znizi prisun paliva, lebo o pohon motora sa stara zotrvacnost a zemska pritazlivost.

V pripade, ze vyradis rychlost musi motor tahat tzv. vlastne odpory a zotrvacnost ani zemska pritazlivost mu v tomto pripade neodlahci. Sam musi utiahnut valive odpory v loziskach, trecie odpory vo valcoch, rozvody, alternator. Preto je spotreba na volnobehu vyssia ako pri jazde z kopca a zaradenej rychlosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano mne tiez PC pise spotrebu 0,0 ked idem z kopca, je zaradena trojka a noha je dole z plynu. Nemyslim, ze v tomto pripade je spotreba naozaj nulova, ale urcite je velmi nizka. RJ davkuje palivo podla zatazenia motora a ked ides dole z kopca a mas zaradenu rychlost je to ako ked ides na bicykli - dole z kopca tahat nemusis a motor nemusi tahat tiez, tak riadiaca jednotka vyrazne znizi prisun paliva, lebo o pohon motora sa stara zotrvacnost a zemska pritazlivost.

Myslis zle. Ked ide auto dole kopcem tak, ze auto protaci motor, tak RJ to zaznamena, a vypina privod paliva, tudiz tam nejde nic. U HDi RJ uplne uzavre vstrekovace, takze spotreba v temto pripade je fakt 0,0 l/100km.

este neco: Nechapem, jak nekdo \"musi\" vytacet HDi do 3500otacek? HDi ma najvecsi krutak od 2000ot. - 3000ot. Ja mam len 66kW HDi, ale pri 2000ot vytahne vsechno, a nikdo nemoze rict, ze je ten motor podtacany. Nekdo napise, ze HDi ma rad vysoke otacky. Je to blbost. Akurat mu az tak nevada, jak u klasickych starych dieslu, ale z principu ma diesel radsi nizsi otacky. Cital sem mimochodem jeden clanek, a inzinieri z Peugeotu odporucaju radit pri HDi uz pri 2000ot. :mrk

[upravil dne 2.2.2010 foxo]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: foxo

Ano mne tiez PC pise spotrebu 0,0 ked idem z kopca, je zaradena trojka a noha je dole z plynu. Nemyslim, ze v tomto pripade je spotreba naozaj nulova, ale urcite je velmi nizka. RJ davkuje palivo podla zatazenia motora a ked ides dole z kopca a mas zaradenu rychlost je to ako ked ides na bicykli - dole z kopca tahat nemusis a motor nemusi tahat tiez, tak riadiaca jednotka vyrazne znizi prisun paliva, lebo o pohon motora sa stara zotrvacnost a zemska pritazlivost.

Myslis zle. Ked ide auto dole kopcem tak, ze auto protaci motor, tak RJ to zaznamena, a vypina privod paliva, tudiz tam nejde nic. U HDi RJ uplne uzavre vstrekovace, takze spotreba v temto pripade je fakt 0,0 l/100km.

Neviem či je to celkom tak... To ako keby si si dole kopcom so zaradenou rýchlosťou vypol motor kľúčikom v spínačke... Čo by sa stalo? Ja som to nikdy neskúšal a preto si myslím, že aké-také palivo tam musí ísť.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co by se stalo? Prestalo by ti fungovat servo, posilovac brzd, pokud vypnes klicek uplne, zamkne se ti volant a pokud bys tam měl rychlost, tak by sis asi vymlatil zuby o volat a neumim si to teda predstavit,kazdopadne nehoda je jista.

kamos na novu oktavku a tez mi potvrdil, ze mu to taky vypne přívod paliva, a motor je poháněn od kol.

odborne to popsat neumím, ale treba se nekdo najde, kdo to vysvetli, jak to šlape.

Jinak dnes sem se zameril pri jizde, kdy radim a též při pohodovce radim okolo 2000 ot/min.

[upravil dne 2/2/10 lucascz]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...