Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

P406 - nefunguje ventilátor topení - že by spínačka je to možné? Ano je to tak! Vyřešeno :-)


Georginho_cz406

Recommended Posts

Tak tady mám rozuzlení mého problému.

 

Včera po práci, kdy jsem se chystal na hledání příčin proč nefunguje ventilátor se po otočení klíčku normálně roztočil. Fungovala bezchybně i regulace.

 

První závěr:

 

1. motor funguje

2. regulace funguje a tranzistory jsou v pořádku

 

Představa že by to chvíli šlo a chvíli ne mě ale štvala a ten čas jsem na to měl tak jsem se pustil do demontáže ventilátoru s tím, že třeba na něco přijdu.

 

Závěr:

 

1. Žádný kontakt není opálený

2. V mém autě není motor ke krytu připevněn šroubem jako v návodu pro Xantii - jsou tam tři gumové silentbloky mezi motorem a krytem které současně drží motor zasunutý do krytu - po chvíli hledání šroubu jsem na to přišel

3. po otočení ventilátoru na ponku vypadalo několik malých měděných dílků

4. Uložení hřídele motoru v pořádku

5. vinutí v pořádku

6. uhlíky - ještě tak 5 mm síla (v pořádku)

7. komutátor - vyjetá drážka od uhlíků hluboká asi 1 mm - asi normální

8. Na řídící elektronice žádný studeňák

 

Takže všechno vyčištěno, hřídel promazaná, ale co ty malé kousky?

 

Pak jsem se otvorem pro uhlík podíval dovnitř a přišel na to, že jak je vyjetá drážka v komutátoru, tak na jedné straně zbývá neopotřebovaná měď šířky asi 0,5 mm. Pak jsem si všimnul, že na některém segmentu komutátoru je a na některém je tento kousek ulomený - Bingo, to jsou ty kousky co na mě vypadli.

 

Zřejmě se jeden odlomil a kousnul se mezi vedlejším a uhlíkem.

 

Odlámal jsem tedy i ty zbývající - šlo to celkem snadno.

 

Všechno zase pečlivě zkontroloval, poskládal dohromady a ventilátor maká jako zamlada.

 

Domnívám se, že tedy můj výpadek byl způsobený zaseknutým kouskem komutátoru který bránil v pohybu ventilátoru. Asi jak auto naskočilo a zavibrovalo, tak zase vypadl a ventilátor se roztočil.

 

Tento problém tady nikdo nepopisoval, ale já nic jiného nenašel a přijde mi to jako rozumné vysvětlení.

 

 

Závěr k větrákům co jsem nasbíral

 

3 možné příčiny:

 

1. Pokud valí naplno, pak odešla regulace a seplo relé maximální výkonu - řešením je výměna tranzistorů dle návodu přidaného servismanem - díky

2. Nejede vůbec - ze spínací skříňka nejde šťáva k ventilátoru - řešeno na první stránce tohoto linku

3. Nejede vůbec ale šťáva a regulace je v pořádku - můj případ, něco blokuje rotor - v mém případě kousky komutátoru

 

Peugeotu zdar:-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 týdny později...
  • O 1 rok později...

 

 

Georginho_cz406 Díky moc za úžasnej návod !

Poté co se snížil odpor v klíčku při točení a následně ventilátor přestal foukat bylo mi jasný, že problém je ve spínačce.

Práce teda pekelná (2dny), ale vyplatilo se a venilátor fouká!

 

Ještě jednou díky moc ;)

Upraveno uživatelem Scorpion04
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 10 měsíců později...

taky dekuji zakladateli vlakna za navod :)

me nesel vetrak a nebyl proud na pojistce F40 takze asi spinacka

spinacka 2x venku a uz to funguje, ta elektronicka cast je strasne titerna a nahla, kontakt zustal zaseknuty (zkusim na aukru objednat novy, nekdo psal 250Kc)

pridam jednu radu aby nekdo spinacku nevyndaval zbytecne, propipat pripadne zmerit odpor mezi vodicem NR1 (ten vedle pojistky F40) cerny a vodicem v tripinovem konektoru na prave strane (zluty) pri zapnute 2he poloze klicku, pri odpojene baterii a vypojenych konektorech, to jsou kontakty pro pojistku F40

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 5 měsíců později...
  • O 1 měsíc později...
  • O 1 rok později...

Tak se taky hlasim s tímhle problémem. Ventilátor občas jde, občas ne. Když nejde, někdy se chytne i na otočení knoflíku regulace otáček, ale většinou ne. Naopak když ventilátor funguje a já začnu točit knoflíkem, tak se někdy vypne. Je to novej model, tam prej už regulátor není přímo na ventilátoru. Klima manuální. Musim teda měnit celej ten panel ovládání topení na přístrojovce? Nebo to může být i v tý spínačce?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no ked to vypadne tak meraj na tom cervenom kabli co ide zo spinacky do poistkovky pod volantom - plus 12 volt oproti kostre 

ak tam bude tak spinacka je ok

 vykonovy regulator je pod palubkou spolujazdca ,tesne u stredoveho tunelu

panel klimi je len ovladanie toho vykonoveho regulatora

Upraveno uživatelem krtek 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...