Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Ake zimne pneu ? Vyber s konkretnych znacek ...


Guest Lubk0

Recommended Posts

Já jezdím hodně po horách v zimě a hodně tady u nás, což je větší zatěžkávačka, než v Alpách (to už se musí čerti ženit, aby silnice byly totálně nesjízdné, zažil jsem to asi 3x). Tady je běžné, že silnice maj jazyky, kusy ledu nebo nejsou ošetřené a jsou opatřené souvislou vrstvou ujetého sněhu (případně smíchanou s ledem). Každopádně rozhodně víc prověří jízdní vlastnosti pneu, než Alpy. Kvůli tomu beru na zimu zásadně symetrický dezén, i když je ne běžné ježdění po dálnici obvykle hlučnější, než vzory asymetrické. Na sněhu je symetrický dezén jistější, ale hlavně je předvídatelný ve "skluzu". Na Nokian nedám dopustit, poprvé jsem ho měl před cca 18ti lety, byl to WR+. Ta guma se tedy hodně sjížděla, sotva 30tkm na lehkým autě, ale byla docela levná, takže ta cena kompenzovala proběh. Kde čučkaři se 4x4 nasazovali řetězy jsem v klidu vyjel, Fakt se mi nestalo, že bych něco nevyjel... Jo jednou jsem to musel otočit, metrovou návěj jsem neriskoval ani s nokianem na volvu. Na služebních jsem vystřídal kde co, ale teď už taky berem nokiany, já mám ještě nedojetý Continental, ale kolegové, co měnili vloni už mají nokiany.

Jsou to Finové a zjevně vědí, co dělají, jejich gumy opravdu fungují, na sněhu a v opravdové zimě. Navíc dle informací odborníků, zapracovali na proběhu, přičemž zachovali skvělé jízdní vlastnosti (to mohu potvrdit, mám WR D4 na pažoutovi), proběh zatím mohu hodnotit jen v porovnání ostatních, kde vycházejí dobře, rozdíl mezi předchozími A4 je minimální. Ale víc řeknu, až je odepíšu, což bude chvíli trvat. No je fakt, že doba, kdy to byly fakt levné gumy je pryč. Už se cenově blíží na vrchol té v uvozovkách druhé kategorie, těsně pod "vlajkové modely" koncernů Michelin, Continental, Goodyear a Pirelli, na cenu podobnou nejlepším Asijcům  Bridgestone, Yokohama nebo Toyo… Já si pamatuju, že jsem ty WR+ kupoval v rozměru 205/60 R16 za cenu cca 1800/kus, je fakt, že to bylo jen T s indexem 91.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

ted jsem resil CELOROCNI pneu na P106.  Pneuservis me upozornil ze min. pro A/D/S nestaci v techto zemich mit zimni gumy [symbol snehove vlocky], ale je jednoznacne nutne aby na pneumatice byl vyrazeen i "alpsky symbol". Totez se pochopitelne tyka jak zimaku tak celoroku.

Bez tohoto symbolu Rakusaci neberou gumu jako zimni v pripade kontroly nebo nedej Boze nehody hrozi mastne sankce. Nemcouri dokonce takove auto odstavi a dalsi cesta ceka ridice krom pokuty na odtahu.

 

image.png.4c3106a24819cc424ec217b726985ced.png

Upraveno uživatelem pesastor
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  1. @Davidak79  pro me ty celorocky byly jasna volba: Barum na tohle tema ma veeelmi dobre reference a slusnou cenu,  navic Pazoutka cekaji po letosni STK+ E  zrejme posledni dva roky existence. Letnaky na hrane, navic jedna proraazena a zimaky tak 3mm. Kupovat dve sady a prezouvat se v tomhle pripade zrejme uz opravdu nevyplati.  
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Zrovna jsem objednaval zimní  pneu.

jinak jsem se rozhodl pro ty nokiany

sice maji nižší index rychlosti nez je v TP ale to by u zimaku nemel byt problem :) doufam 😂

Upraveno uživatelem brixtr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

měl by, ale já to třeba taky nemám:)  navíc to beru jako zbytečný  upozorňování na "nedokonalost"( a trochu i zbytečný celkově - jestli by mi změřili 200, tak pochybuju, že by koukali, jestli na to mám správně rychlé gumy) Jinak u mě to neřešil ani na STK, ani likvidátor po nehodě - oba jenom koukli na vzorek a základní rozměr a v pohodě.

Jinak, stejně to nepotřebuju - nad 150 mě omezuje manželka:D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 20 hodinami, Davidak79 napsal:

měl by sis dát do zorného pole řidiče rychlostní index v podobě číslic, pak problém není :D 

 

 

Jj o te nalepce vim :) jen ji nemam :D 

před 17 hodinami, PaKr napsal:

měl by, ale já to třeba taky nemám:)  navíc to beru jako zbytečný  upozorňování na "nedokonalost"( a trochu i zbytečný celkově - jestli by mi změřili 200, tak pochybuju, že by koukali, jestli na to mám správně rychlé gumy) Jinak u mě to neřešil ani na STK, ani likvidátor po nehodě - oba jenom koukli na vzorek a základní rozměr a v pohodě.

Jinak, stejně to nepotřebuju - nad 150 mě omezuje manželka:D

Na jednu stranu souhlasim(to auto stejne 210 nikdy nepojede 😂

ale tak pri nedejboze nehodě by se to nemuselo vyplatit ji nemít 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jeto proti logike, Max povolená rýchlosť je v zákone 50/90/130. Max konštrukčná rýchlosť vozidla, napr 188, ako mám ja, pneu do 210, ak dám na 190, neprekocil som mkr, a legálne takou rýchlosťou sa ísť nedá, nie to ešte v zime, jasné, keby to bolo v Nemecku, s neobmedzenou rýchlosťou, tak nepoviem, ale u nás.

Ale tak sú borci, ako ex sef, na Land Cruiseri v zime 180, a potom ho napadlo že gumy má iba do 160, potom už sú z toho sane....

Ale ani zimy už nie sú to čo bývali....  Ak teda nemyslím horské oblasti....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...