Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Podtlakové hadičky, ventilátor, Antipollution fault, ŘJ FAP


MiroslavS

Recommended Posts

Mám také manuální převodovku.

Kabeláž by měla být v pořádku, ty tři ventily tam mam a ty jsem neodpojoval takže to by mělo být v klidu. Největší problém jsou stále podtlakové hadičky. Nevím jak u tvého ale u mého manuálu stačí sundat to sací potrubí a dostanu se všude.

Jinak ty první dva zleva mám zřejmě dobře. První vede k turbu, druhý vede do EGR ale třetí? Ten mi vede na vrchní klapku sacího potrubí a to nevím. Potom problém že nevím co má ovládat tu spoudní klapku sání. Vývěva? nebo je mam prohozené? Pak jsou tam další dva ventily. Na hlavě a u sacího filtru. A ty už vubec netuším jak zapojit..... Zkusím poslat fotky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na obrázku jsou vidět ty 3 ventily.

1. mi levý kabel vede k turbu

2. mi levý kabel vede k EGR

3. nevím kam zapojit. zatím vede na vrchní sací klapku označenou č. 10 (11)

ze všech tří ventilů mi vede pravá část k posilovači brzd - zdroj podtlaku který vzniká a je napájen další hadičkou z vývěvy označení číslem 8

[upravil dne 29/11/09 MiroslavS]

post-0-14109611215258_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

5 - ventil u hlavy. má 3 vstupy (nahoře, dole a z boku) Z boku mi hadička nyní vede na membránu co ovládá řadu klapek v sacím potrubí. Na dalším obrázku označeno číslem 9

6 - konektor váhy vzduchu

7 - konektor na el. ventil. Pokud ho zapojím začnou pulzovat otáčky. Ventil má 2 vstupy. Opět nevím jak zapojit.

post-0-14109611215672_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

8 - výstup z vývěvy. Vede mi odtamtud jedna hadička na posilovač řízení a druhá nyní ovládá spodní klapku č. 12(13). Zde u té druhé si nejsem jist zda je dobře zapojená.

9 - ovládání řady klapek na sání. Na konci táhla je membrána ovládána jedním podtlakovým výstupem. Nyní zapojeno na ventil předchozího obrázku č. 5. Nevím zda to tak má být.

[upravil dne 29/11/09 MiroslavS]

post-0-14109611215887_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jak mas zapojenou 2ku? naprimo ? nevidim zasobnik , egr by to asi zvladlo ale ja mam ze zasobniku jeste jeden vystup- asi bude dulezitej ,kterej putuje nekam k sacim klapkam

ze 3ky zatim nevim kam to presne vede

ale zkusim zmapovat kam to vede od tech klapek 10 a 12 a na 5 a 7 alespon v tom prostoru kam uvidim

koukam ze mas rozdelany berany sani ,byl ne tej klapce co je primo v beranech na tech kanalech bordel ?

mohl by jsi udelat foto rodelanejch beranu sani ? -vetsi zaber na ty berany,jestli to mas jeste rozdelane

[upravil dne 30.11.09 pagot]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Toto jsou fotky původního motoru. Tento rozebraný nemám. Ale z toho původního můžu vyfotit cokoliv. Je z něho sundané sání, vačky, hlava, vana a vyvažování kliky.

Levá hadička z 2 ky mi vede přímo na membránu EGR. pravá hadička mi vede na posilovač brzd který je zřejmě zdrojem podtlaku tohoto ventilu.

Jinak zkusil jsem to popřepojovat trochu ale zatím bez úspěchu.

Jinak co jsem si všiml máš nějaký zásobník nad těmi elektro ventilami, to já tam vůbec nemám :myslim

To sání jsem u tohoto motoru měl rozebrané pouze po ty 3 šrouby dál jsem víko nesundaval.

Jinak 5 ka a 7 s 10 a 12 jsou pro me nejdulezitejsi pokud najdes budu stastný :super

[upravil dne 30/11/09 MiroslavS]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Posílám postup co se dále děje pokud by měl někdo stejný problém.

jeden nejmenovaný uživatel mi poslal pěkné schema jak zapojit ty podtlakové hadičky. Takže tento problém vyřešen, ale stále zůstaly problémy č 1 a 3. (Výkyvy otáček na volnoběh při zapojení ventilu a Antipollution fault na přístrojové desce)

Problém 2 - Ventilátor po delší projížďce se jakoby uklidnil a zatím šlape jak má.

Zato se k tomu přidal problém s výfukem. Rozblikala se mi přechodná závada - ikonka výfuku a na displeji jsem postřehl neco jako \"........ blok risk\" označil bych to problémem č 4. Dle manuálu se jedná o \"Kontrolka zanesení filtru pevných částic (diesel).\" Kontrolka po chvilce přestala blikat ale udělalo mi to ten den ještě jednou, takže se mi to moc nelíbí, hlavně to v době kdy kontrolka bliká nějak moc nejelo. Aditivum mam plné.

Protože jsem si už nevěděl rady, dal jsem to do Autorizovaného servisu Peugeot na vyčtení závad a předběžnou cenu opravy. Bylo mi řečeno že se jedná o vadný senzor co je na katalyzátoru a že mi odešla řídící jednotka co řídí vstřikování aditiva. Předpokládaná celková cena je 12 000 Kč. Což jsem zatím zamítl. Za to teplotní čidlo chtějí 3500,- za ŘJ aditiva 5000 zbytek práce a diagnostika.

Takže nyní se pokusím tyto dve součástky sehnat někde co nejlevněji protože rozhodně 12 000 se mi dávat nechce. Nějaké doporučení? Nemůžu najít žádný vrakáč na peugeoty na severu čech :myslim

Může mi někdo poradit také s problémem č. 3? Je možné podle dopněných informací z manuálu že se jedná o okruh podlakových hadiček které ovládají EGR?

[upravil dne 7/12/09 MiroslavS]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

co ten zasobnik ? u 607my to jde na egr a neni tam pro prdel... ,mozna ze ma ale 406ka uplne jine zapojeni ,nevim

pokud odpojim ten druhy vystup ze zasobniku /jak jsem ti popisoval -motor zkolabuje

fap jsem nechal vykastrovat preventivne presne ku-li problemum kterej jsi popsal a vedel jsem ho uz dopredu -kolik tam cidel a kolik stoji +fap+aditiva

ale treba jsi sikovnej vycistis si fap ,dolejes aditiva, sezenes nekde starsi levne ale 100pro funkcni cidla tlaku a teploty fapu a pak uvidis co dal

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem přijel ze servisu. Zaplatil jsem 1300,- za diagnostiku a kontrolu elektronických rozvodů k jednotce s aditivem. Prý když přijdu se součástkami, tak mi už diagnostiku nebudou počítat.

Sdělil jsem jim že 12000 na opravu je pro mě moc a že si to někde seženu na vrakáči. Snad se mi to vydaří.

Výsledek tedy je:

1. vadná ŘJ aditiva označení 3E1KL7C0 EAS 100

2. vadné teplotní čidlo na katalyzátoru

Nemá někdo něco z tohoto navíc?

Co se týče toho zásobníku, nikdo se neudivoval že ho tam nemám a asi tam u tohoto modelu ani být nemá. Jede to přímo z vývěvy. Prosím tě na kolik tě vyšla demontáž FAPu? Myslím spíše asi že se musí oblbnout ta ŘJ co mi právě shořela. A ten filtr jsi natvrdo vymlátil?

[upravil dne 8/12/09 MiroslavS]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K problému č.1 Může mi někdo napsat, zda toto opravdu patří na podtlakové hadičky? Je to rozdvojka, která při tlaku vzduchu na vstupu propojí 2 výstupy. A mě prostě udivuje, že je to namontované na podtlakové hadičky. Vždyť se to nikdy nemůže otevřít. Nevím zda původní majitel něco nepokazil.

post-0-14109611415443_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak pro někoho, kdo by měl stejné nebo podobné problémy posílám můj výsledek a vyřešení problémů.

Původně zaslal: MiroslavS

1 problém - Motor při zapojení elektromag. ventilu jak je u sacího potrubí začne kolísat s otáčkami. Při jiném zapojení podtlakových hadiček se zvednou otáčky na hodnotu 1300 ot/m.

2 problém - ihned po startu - 3 sec. se začne točit ventilátor u chladiče, přitom je motor studený, v kabině mi to ukazuje teplotu dobře

3 problém - antipollution fault - chyba autodiagnostiky motoru.

4 problém - Rozblikala se mi přechodná závada - ikonka výfuku a na displeji jsem postřehl neco jako \"........ blok risk\". Dle manuálu se jedná o \"Kontrolka zanesení filtru pevných částic (diesel).\" Kontrolka po chvilce přestala blikat ale udělalo mi to ten den ještě jednou, takže se mi to moc nelíbí, hlavně to v době kdy kontrolka bliká nějak moc nejelo. Aditivum mam plné.

1. problém podtlakových hadiček vyřešen poskládáním dle schématu. Kolísání otáček při zapojení elektromagnetického ventilu ustalo výměnou teplotního čidla co je před katalyzátorem - zjištěno pomocí diagnostiky. VYŘEŠENO

2. Problém ventilátoru - stačilo pořádně protáhnout auto, aby se dle mne kvalitně odvzdušnil celý chladící okruh. VYŘEŠENO

3. Antipollution Fault - musel jsem na diagnostiku, kde mi bylo řečeno že mam špatnou ŘJ aditiva a jedno teplotní čidlo. Obě součástky levně sehnány a svépomocí vyměněny. VYŘEŠENO

4. Fap filtr jsem prolil Arvou - neprotekla sice skrz, ale při pomocí vapky jsem FAP filtr krásně pročistil. K tomu když jsem měl FAP venku, tak jsem kompresorem profokal i katalyzátor. VYŘEŠENO

Zatím jsem najel teprve tak 200 km a žádný z výše uvedených problémů se mi neobjevil. :super Budu doufat že se tomu tak nestane až sepne vštřik aditiva. No uvidíme. Děkuji všem za příspěvky. :roker

[upravil dne 12/12/09 MiroslavS]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 14 let později...

vytahnu kostlivce
resim aktualne na 406 coupe 2,2 HDi motor by mel byt 4HX
skoro to samy -
antipolution faulty - kdy auto tvrdi chyba cidla katalizatoru , skrat na kostru skrat na plus pol

cidlo sem nasel a promeril - venku 8 nad nulou melo cca 1,3 MOhmu - po zahrati plamenem kleslo na 0,8M Ohmu
tady bych asi problem nevidel

chtel bych promerit elektickou kabelaz motoru jen nikde nemuzu dohledat spravne schema
RJ ma 3 velke konektory
a netusim jestli tenhle model ma cidlo jen jedno nebo 2 :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...