Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

2.0 HDi netáhne


OloZX6R

Recommended Posts

Tak vážení, konečně jsem měl možnost sject si se strejným motorem co mám v autě a výsledek je, že moje vůbec netáhne. Váha vzduchu měněná=žádnej rozdíl. Jede to jako bez turba, najeto 75000km. Takže čím to může být? Na diag. se hned tak nedostanu, ale určitě jste to někdo už řešil. Turbo zanesený nebude, to by občas fungovalo, takže asi nějakej přepouštěcí ventil, snímač atd. Potřeboval bych obrázek kde jsou umístěný a jak vypadaj. Díkes.:aut

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ventil klapky turba. je vepředu - mezi motorem a chladičem. když se ucpe, turbo skoro nedává. je to ten víc vlevo. Zkus na chvilku propojit hadice napřímo. Musí ti tlakovat hadice tak, že je promáčkneš jen hrubou silou.

p.s. jsou tam dva, když stojíš zepředu tak ten víc vpravo, k baterce.

měl jsem stejné příznaky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Napisal si to velmi nezrozumitelne....../je to ten víc vlevo....tak ten víc vpravo.../ a myslim ze aj zle. Tlak turba je zavisly na spravnej funkcii el. ventilu umiestneneho uplne naspodu motora. Ventily ktore mas asi ty na mysli sluzia na ovladanie klapiek prepustania tlaku od turba v zavislosti na teplote, teda ci pojde stlaceny vzduch cez chladic alebo nie a pojde priamo do motora alebo v nejakom pomere aj aj.

Mne tiez netaha tak ako som volakedy registroval. Ventily som skumal vela krat. Momentalne jazdim s odpojenymi hadickami od vyvevy, ktore prechadzaju cez el.ventily a s odpojenou vahou vzduchu. Samozrejme tah pri prudkej akceleracii je o nicom, jemnym pridavanim sa to da. Ale co je horsie je to ze motor ma v najviac pocutelnej oblasti ...teda od 1000 do 2000, nepravidelny, klepotavy,dost ostry chod, presne ako aj so zapojenymi hadickami a vahou , len je to lepsie pocut. Skratka nieco tam mam posrate a aj diagnoza je na to kratka. Co myslite co moze ovplyvnovat chod motora viac ako vaha vzduchu, a spravny pomer paliva a vzduchu a diagnoza o tom nevie? /DRV je novy/.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ventil vic k baterce - kdyz byl ucpany, turbo vubec neslo. Druhy ventil mam napojeny na EGR - taktez odpojeno - hadice ucpana sroubem. Vaha vzduchu nova - Starline. Tahne to od cca 1500 ot. plynule, necuka, ma zdravy zvuk. spotreba 6,5 l/100 a to jezdim prevazne couracky a nesetrim to ani omylem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dneska diagnostika, 3xchyba-váha vzduchu (měnil jsem jí za novou starline a zkoušel jet bez ní, takže vymazáno) - 2 - tlak turba-vymazáno, ale nejede, 1 - ventil EGR - vymazáno, ale nejede. Byla u něj vytažená jedna hadička, po zasunutí žádná změna. Hadice od intercooleru jdou zmáčkout úplně snadno, turbo tam nic nepustí. Může mi někdo hodit nějakej podrobnější návod, jak ty přepouštěcí ventily obejít/vyčistit/zjistit kterej je vadnej? A´t nemusim měnit všechno na pokus/omyl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

¨ten víc k baterce, propoj hadice mezi sebou bez ventilu a uvidíš. Chvilku tomu neublížíš. Vyčištění není problém - zkus profouknout, nebo kápnout nějaké rozpoštědlo a profouknout. Nejdřív ale propoj mezi sebou hadice co k tomu ventilu vedou, případně hubou udělej podtlak v jedné a pak druhé, když ti pak někdo přidá plyn, musí se hadice nafukovat. Pokud turbo začne dávat, čisti, pokud ne je v háji Wast Gate na turnu a to je průser.

trochu info je tady, ale englih...

http://www.christiantena.pwp.blueyonder.co.uk/motor/peugeot/hdi/hdiindex.html

diag není samospasitelná a smazání chyby nevyčistí ventyl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A nejdou nějak obejít úplně? Dneska mi auto za studena nechtělo jít nad 2000ot/min a vůbec nejelo, motor divně škubal, pak začalo jet dobře a ještě to udělalo jednou za jízdy za tepla, pak se i rozsvítila hláška FAPu (antipolution fault), při pojíždění to nic nedělalo a po několika startech zase zhasla a už nesvítí. Nějak to nechápu, co se v tom motorovým prostoru děje....:myslim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

po 100tis. jsou problemy s FAPem normalni. Zkus obejit ten ventyl a uvidis. Osobne jsem jeste vypnul EGR ( ten ventyl vpravo - jen ucpal hadici ) a krome obcasne hlasky \"unblock diesel filter\" jsem v pohode. Na to se chystam pristi tyden. FAP pujde z domu.

P.S. na Citroenu jsem videl hadice ventylu turba propojene natvrdo a chodilo to v pohodě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...rozsvítila hláška FAPu (antipolution fault), ....tato hlaska je vseobecna-nie je to zakonite chyba FAPu. Podla mojich vyskumov, jediny ventil, ktory reaguje na tuto hlasku je ventil ovladania turba spredu na motore uplne dole. Ostatne tri mozu byt odpojene a PC nic nehodi. Ak by bol nefunkcny tento ventil preto ze je zaneseny necistotou alebo je zadrete jadro el.mag, mal by si slaby tah ale v ziadnom pripade nie hlaska. Hlaska sa objavi az po odpojeni napajania. Ked mas hlasku tipujem ze dochadza k preruseniu okruhu napajania cez cievku ventilu. Skontroluj zastrcku, oxidacia je bezna vec.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže dneska pokusy s hadicema: po spojení hadic u ventilu u baterky=žádná změna. U druhýho ventilu hned vedle musím mít neustále vytáhlou hadici s bílým pruhem (je to ta spodnější) jinak auto za studena nejde nad 2000ot/min, po ohřátí může být zapojena, každopádně turbo nesepne. Pak jsem zkusil vyčistit spodní ventil úplně dole na motoru=žádná změna. Nakonec jsem zkoušel různý varianty s hadicema a auto jede tak jak má při týhle kombinaci: ventil u baterky zapojený obě hadice, druhej ventil vedle zapojená jen horní hadice, spodní je navolno odpojená, nezaslepená, poslední ventil dole na motoru hadice spojený do sebe, turbo dává, auto jede jak drak, jen se pro změnu rozevídila kontrokla motoru a pěkná hláška antipolution fault (kontakty čištění při demontáži). Uvidím, co to bude dělat, až s tím něco najedu, dneska nebyl čas. Každopádně konečně vím, jak to jede a není to špatný. Tak co vy na to? Udělá mi to něco?:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ventil pri baterke je ventil ovladania EGR. Ten mozes vyradit z cinnosti odpojenim a zaslepenim hornej hadicky. Ale myslim ze teraz nema suvis s tvojim problemom. Spominas vsak tri ventily ale, aspon ja tam mam styri. Tie dva -jeden hned vedla toho co ovlada EGR a druhy je na bloku motora niekde pod olej.filtrom. /druhej ventil vedle zapojená jen horní hadice, spodní je navolno odpojená, nezaslepená/-tento ventil mas asi seknuty stale otvoreny, odpojenim spodnej hadice ti musi unikat podtlak t.j. jadro elmagnetu sa ti zadrhava. mal by zatvarat pri zohriati motora. Roztrihnut obruc v najuzsom mieste, rozobrat, vycistit/aj prefuknut cez natrubky/, zlozit a obruc stiahnut napr. zdrhovackou. Ten ventil na bloku motora otvara cestu stlacenemu vzduchu do sania z interkolera. Tieto 2 ventily ,ak jeden uzavre privod vzduchu a druhy este nepusti tak co ten motor chudak moze robit? Az ten ventil uplne dole, cize 4 ti ovlada turbo. Skuska turba: odpojit zastrcky/alebo horne hadicky/ od ventilov -tych 2. Odpojit hadicu co vychadza z interkolera. Odpojit spodnu/biely pruh/ z najspodnejsieho ventilu a pripojit na nu hadicku patricnej dlzky aby si mohol sucasne dlanou skusat tlak z interkolera a ustami vytvarat podtlak na hadicke. nastav si nejako otacky na 2000 a uvidis ako sa krasne meni tlak turba od sily podtlaku./spina turbo?:myslim/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

krize, ja mam ventily jen dva... oba vpředu na bloku, mezi chladičem a blokem. Vypada to, že se tyhle veci liší podle trhu určení... Každopádně, pokud regulační ventil turba je ucpaný - nejede to.

Vepředu mám ventil na EGR - zaslepená hadice a vedle něj je ventil turba - vyčištěný. Zatím v pohodě, jen v pondělí my vykuchají FAP - už se hlásí o svá práva :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám ventily 3 a auto při týhle kombinaci konečně jede, předtím nejelo nikdy s turbem. Jen jsem moc nepochopil na co tam ty ventily jsou, když si člověk pohraje s hadicema a jede to i bez nich. Jinak o emise vůbec strach nemám, když jsem auto přihlašoval a byl na STK, tak mi emise měřili a ještě mi říkal, jak jsou ty čísla krásně nízký, že je to jak nový auto (a to v tu chvíli nešlo turbo a už byla odpojená hadice na prostředním ventilu, na což jsem přišel až o 2000km pozdějc). Asi by bylo dobrý sem naházet fotky, jak to kdo máte s těma ventilama, protože je fakt zajímavý, že je tolik variant...:o

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

me to auto dela same...netahne to....kdyz to je studene tak to nejde pres 3000t/ot a kdyz se to ohreje tak to stejnak netahne...ja mam teda 1.6Hdi 80Kw 2006...mam tam jen 1 ventil a to za motorem a tam hadicky mam zapojeny....ve predu mam jen hadicky od Fapu...sviti mi kontrolka motoru a pise systeme antipolution moteur defaillant, ale i kdyz se to smaze tak to stejnak nejede...nevite co s tim?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...