Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Kde vzít na multiplexovém autě signál otáčkoměru?


Fakir

Recommended Posts

Tak nějak teď uvažuju nad instalací nějakého sekvenčního shift-light a narazil jsem na zajímavý problém: kde vzít v multiplexovém autě údaj o otáčkách. Tenhle údaj je totiž přes CAN přenášený z ŘJ motoru do BSI a odtud dalším proprietárním protokolem (nebo přes VAN, nevím) do přístrojovky. U klasické elektriky je to jednoduché, z ŘJ jdou impulzy přímo do budíku, ale tohle je celkem špíček. :myslim Dá se to vyčíst v reálném čase přes OBD, ale s tím si nepokecaj ani ty chytřejší shift-lights. Další, co mě napadlo, je vzít si to přímo ze snímače otáček motoru, ale tam je zase BOSCHácký systém 60-2, což je jako zdroj signálu pro otáčkoměr nepoužitelné. Otázka je, jestli by to nějaký chytřejší shift-light nedokázal dekódovat a použít.

Řešil jste už někdo něco takového? :)

[upravil dne 12/11/09 Fakir]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Midloch

Co použít a upravit signál z vačky místo z kliky?

Signál z vačky bohužel nevedu, tady se řeší sekvenční vstřikování snímáním zpětné vazby ze zapalování. Ale kdyby tu ten signál byl, tak by to šlo. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Midloch

Tady jsem něco našel - http://www.racingforum.cz/viewtopic.php?f=96&t=790 - řešil to Tom406, tak mu zkus napsat. Jde o upravu signálu z cívek zapalovací rampy.

Ahoj mrzí mě že jsem Toma406 odmítl z nedostatku času, víte odkud bych to vzal já? Z OBD zásuvky z K,L linky kde chodí diagnostika stylem, pošle se informace o stavu otaček motoru a přímo příjde odpověď jaké jsou otáčky, běžně to tak řeším, řešení je elegantní. Zpracované data jdou pak dále různě upravovat. Posledně jsem tak bral nevim už co to bylo za peugeota, stav zařazené rychlosti a následné zobrazení na velkém LED displeji, bylo to upravené zavodní vozítko, pro závody do vrchu, myslím ... Pokud by to někdo programoval, nemam k dispozici komunikační rámce na všechny peugeoty, stačí na to paměťový osciloskop a komunikaci si hezky vyčíst a na to naprogramovat procál, jistě mezi Váma je někdo zdatný, který ma čas

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cybertronic: to zní použitelně, ale je to hrozně složitý. Raději bych to řešil klasickou cestou.

Midloch: ale tohle je zajímavý, to mě nenapadlo. To by mohlo jít. Zapalovací cívka je trvale napájená +12V a ŘJ spíná zem, střídavě pro každý pár válců. To by mělo teoreticky jít snímat stejně, jako u klasického systému s rozdělovačem. Dík za tip! Napíchnu si přívod k cívkám osciloskopem a podívám se, jestli je tam něco zajímavýho. Mělo by. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Fakir

Cybertronic: to zní použitelně, ale je to hrozně složitý. Raději bych to řešil klasickou cestou.

Midloch: ale tohle je zajímavý, to mě nenapadlo. To by mohlo jít. Zapalovací cívka je trvale napájená +12V a ŘJ spíná zem, střídavě pro každý pár válců. To by mělo teoreticky jít snímat stejně, jako u klasického systému s rozdělovačem. Dík za tip! Napíchnu si přívod k cívkám osciloskopem a podívám se, jestli je tam něco zajímavýho. Mělo by. :)

Někdy je v te spostě dat obtížně rozpoznat co hledam, bohužel se tím musíš prokousat, ale ja to tak dělám, dělal jsem to i u připojení 2din autoradia tak, aby fungovala packa pod volantem, přičemž original převodník na multiplex nefungoval. Vše jde jen když se chce, jen na forech mi vadí, že tu jde jen o teoretické dohadování a nikdo prostě nejde a nezkusí to, proto se držím vždy zpět. Vědomosti jsou drahé a když se chceš podělit, utřou tě teoretici :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, to znám, obzvláště na českých fórech je to někdy těžký. :) Přiznám se, že na to, abych si reverse-engineeringem vydoloval potřebná data z OBD, na to moje znalosti už nestačí, proto se v tomto případě raději uchýlím k jednodušším metodám a zkusím si nasnímat ty cívky.

Jenom trochu stranou, když už jsi to nakousl - žil jsem v přesvědčení, že komunikace s řídící jednotkou přes OBD probíhá sériově (podobně jako u null-modemu) za pomocí jakési obdoby AT příkazů. Pošleš dotaz, vrátí odpověď. Z toho se dá něco odposlouchat osciloskopem? :myslim

[upravil dne 12/11/09 Fakir]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Fakir

Jo, to znám, obzvláště na českých fórech je to někdy těžký. :) Přiznám se, že na to, abych si reverse-engineeringem vydoloval potřebná data z OBD, na to moje znalosti už nestačí, proto se v tomto případě raději uchýlím k jednodušším metodám a zkusím si nasnímat ty cívky.

Jenom trochu stranou, když už jsi to nakousl - žil jsem v přesvědčení, že komunikace s řídící jednotkou přes OBD probíhá sériově (podobně jako u null-modemu) za pomocí jakési obdoby AT příkazů. Pošleš dotaz, vrátí odpověď. Z toho se dá něco odposlouchat osciloskopem? :myslim

[upravil dne 12/11/09 Fakir]

Ano, protože když připojíš diagnostiku, zapneš monitorovani otáček či cokoliv jineho, tak diagnostika se periodicky pta BSI na stav a to tak, že posila adresaci a dotaz. Bohužel nikde neseženeš adresaci a dotazy na části paměti, nebo toho co chceš snímat, proto musíš připojit osciloskop a snimat data mezi BSI a diagnostikou, pak dedukcí odfiltruješ stejné znaky, což je adresace a změna je to co hledáš, stím už se dá googlit, nebo přímo pracovat, vím že BMW koduje, což je problem, ale koduje dost jednoduše, taky se da rozlousknout.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes jde přes BSI vše i houkačka :) takže není problém. Když jsem upravoval program v BSI tak jsem přeprogramovaval přímo eeprom. Původní program jsem z paměti zalohoval a pak jsme jej preložil zpět do C, po delsím pátrání jsem dosel které částí programu co dělají, pak už to byla hračka, snímal jsme povel z příjmače DO v programu a po druhém příjmu do 5s se stahne střecha, to stejné při zamykání auta, při druhem povelu zamcení se strecha natahne a auto uzamce. zadne pridavne ovladacky jako maji borci na youtube. Kdyby nemel peugeot ovladane predni svetla relatkama, tak by slo i PWMkem upravit intenzita sviceni pres den, tak jak to ma skoda, BMW, ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...