Fakir Odesláno 12. listopad 2009 Sdílet Odesláno 12. listopad 2009 Tak nějak teď uvažuju nad instalací nějakého sekvenčního shift-light a narazil jsem na zajímavý problém: kde vzít v multiplexovém autě údaj o otáčkách. Tenhle údaj je totiž přes CAN přenášený z ŘJ motoru do BSI a odtud dalším proprietárním protokolem (nebo přes VAN, nevím) do přístrojovky. U klasické elektriky je to jednoduché, z ŘJ jdou impulzy přímo do budíku, ale tohle je celkem špíček. Dá se to vyčíst v reálném čase přes OBD, ale s tím si nepokecaj ani ty chytřejší shift-lights. Další, co mě napadlo, je vzít si to přímo ze snímače otáček motoru, ale tam je zase BOSCHácký systém 60-2, což je jako zdroj signálu pro otáčkoměr nepoužitelné. Otázka je, jestli by to nějaký chytřejší shift-light nedokázal dekódovat a použít. Řešil jste už někdo něco takového? [upravil dne 12/11/09 Fakir] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Midloch Odesláno 12. listopad 2009 Sdílet Odesláno 12. listopad 2009 Co použít a upravit signál z vačky místo z kliky? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fakir Odesláno 12. listopad 2009 Autor Sdílet Odesláno 12. listopad 2009 Původně zaslal: Midloch Co použít a upravit signál z vačky místo z kliky? Signál z vačky bohužel nevedu, tady se řeší sekvenční vstřikování snímáním zpětné vazby ze zapalování. Ale kdyby tu ten signál byl, tak by to šlo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Midloch Odesláno 12. listopad 2009 Sdílet Odesláno 12. listopad 2009 Tady jsem něco našel - http://www.racingforum.cz/viewtopic.php?f=96&t=790 - řešil to Tom406, tak mu zkus napsat. Jde o upravu signálu z cívek zapalovací rampy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cybertronic Odesláno 12. listopad 2009 Sdílet Odesláno 12. listopad 2009 Původně zaslal: Midloch Tady jsem něco našel - http://www.racingforum.cz/viewtopic.php?f=96&t=790 - řešil to Tom406, tak mu zkus napsat. Jde o upravu signálu z cívek zapalovací rampy. Ahoj mrzí mě že jsem Toma406 odmítl z nedostatku času, víte odkud bych to vzal já? Z OBD zásuvky z K,L linky kde chodí diagnostika stylem, pošle se informace o stavu otaček motoru a přímo příjde odpověď jaké jsou otáčky, běžně to tak řeším, řešení je elegantní. Zpracované data jdou pak dále různě upravovat. Posledně jsem tak bral nevim už co to bylo za peugeota, stav zařazené rychlosti a následné zobrazení na velkém LED displeji, bylo to upravené zavodní vozítko, pro závody do vrchu, myslím ... Pokud by to někdo programoval, nemam k dispozici komunikační rámce na všechny peugeoty, stačí na to paměťový osciloskop a komunikaci si hezky vyčíst a na to naprogramovat procál, jistě mezi Váma je někdo zdatný, který ma čas Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fakir Odesláno 12. listopad 2009 Autor Sdílet Odesláno 12. listopad 2009 Cybertronic: to zní použitelně, ale je to hrozně složitý. Raději bych to řešil klasickou cestou. Midloch: ale tohle je zajímavý, to mě nenapadlo. To by mohlo jít. Zapalovací cívka je trvale napájená +12V a ŘJ spíná zem, střídavě pro každý pár válců. To by mělo teoreticky jít snímat stejně, jako u klasického systému s rozdělovačem. Dík za tip! Napíchnu si přívod k cívkám osciloskopem a podívám se, jestli je tam něco zajímavýho. Mělo by. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cybertronic Odesláno 12. listopad 2009 Sdílet Odesláno 12. listopad 2009 Původně zaslal: Fakir Cybertronic: to zní použitelně, ale je to hrozně složitý. Raději bych to řešil klasickou cestou. Midloch: ale tohle je zajímavý, to mě nenapadlo. To by mohlo jít. Zapalovací cívka je trvale napájená +12V a ŘJ spíná zem, střídavě pro každý pár válců. To by mělo teoreticky jít snímat stejně, jako u klasického systému s rozdělovačem. Dík za tip! Napíchnu si přívod k cívkám osciloskopem a podívám se, jestli je tam něco zajímavýho. Mělo by. Někdy je v te spostě dat obtížně rozpoznat co hledam, bohužel se tím musíš prokousat, ale ja to tak dělám, dělal jsem to i u připojení 2din autoradia tak, aby fungovala packa pod volantem, přičemž original převodník na multiplex nefungoval. Vše jde jen když se chce, jen na forech mi vadí, že tu jde jen o teoretické dohadování a nikdo prostě nejde a nezkusí to, proto se držím vždy zpět. Vědomosti jsou drahé a když se chceš podělit, utřou tě teoretici Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fakir Odesláno 12. listopad 2009 Autor Sdílet Odesláno 12. listopad 2009 Jo, to znám, obzvláště na českých fórech je to někdy těžký. Přiznám se, že na to, abych si reverse-engineeringem vydoloval potřebná data z OBD, na to moje znalosti už nestačí, proto se v tomto případě raději uchýlím k jednodušším metodám a zkusím si nasnímat ty cívky. Jenom trochu stranou, když už jsi to nakousl - žil jsem v přesvědčení, že komunikace s řídící jednotkou přes OBD probíhá sériově (podobně jako u null-modemu) za pomocí jakési obdoby AT příkazů. Pošleš dotaz, vrátí odpověď. Z toho se dá něco odposlouchat osciloskopem? [upravil dne 12/11/09 Fakir] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cybertronic Odesláno 12. listopad 2009 Sdílet Odesláno 12. listopad 2009 Původně zaslal: Fakir Jo, to znám, obzvláště na českých fórech je to někdy těžký. Přiznám se, že na to, abych si reverse-engineeringem vydoloval potřebná data z OBD, na to moje znalosti už nestačí, proto se v tomto případě raději uchýlím k jednodušším metodám a zkusím si nasnímat ty cívky. Jenom trochu stranou, když už jsi to nakousl - žil jsem v přesvědčení, že komunikace s řídící jednotkou přes OBD probíhá sériově (podobně jako u null-modemu) za pomocí jakési obdoby AT příkazů. Pošleš dotaz, vrátí odpověď. Z toho se dá něco odposlouchat osciloskopem? [upravil dne 12/11/09 Fakir] Ano, protože když připojíš diagnostiku, zapneš monitorovani otáček či cokoliv jineho, tak diagnostika se periodicky pta BSI na stav a to tak, že posila adresaci a dotaz. Bohužel nikde neseženeš adresaci a dotazy na části paměti, nebo toho co chceš snímat, proto musíš připojit osciloskop a snimat data mezi BSI a diagnostikou, pak dedukcí odfiltruješ stejné znaky, což je adresace a změna je to co hledáš, stím už se dá googlit, nebo přímo pracovat, vím že BMW koduje, což je problem, ale koduje dost jednoduše, taky se da rozlousknout. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cybertronic Odesláno 12. listopad 2009 Sdílet Odesláno 12. listopad 2009 Dnes jde přes BSI vše i houkačka takže není problém. Když jsem upravoval program v BSI tak jsem přeprogramovaval přímo eeprom. Původní program jsem z paměti zalohoval a pak jsme jej preložil zpět do C, po delsím pátrání jsem dosel které částí programu co dělají, pak už to byla hračka, snímal jsme povel z příjmače DO v programu a po druhém příjmu do 5s se stahne střecha, to stejné při zamykání auta, při druhem povelu zamcení se strecha natahne a auto uzamce. zadne pridavne ovladacky jako maji borci na youtube. Kdyby nemel peugeot ovladane predni svetla relatkama, tak by slo i PWMkem upravit intenzita sviceni pres den, tak jak to ma skoda, BMW, ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
AnotherOne Odesláno 12. listopad 2009 Sdílet Odesláno 12. listopad 2009 Tak toto je veľmi zaujímavá debata. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Midloch Odesláno 12. listopad 2009 Sdílet Odesláno 12. listopad 2009 To věru souhlasím. Cybertronic asi ví o čem mluví, zní to rozumně a jednoduše. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fakir Odesláno 13. listopad 2009 Autor Sdílet Odesláno 13. listopad 2009 cybertronic: myslím, že chápu, co máš na mysli, ačkoliv na realizaci sám opravdu nemám. Každopádně dík za info, takhle jsem o tom nikdy neuvažoval. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.