Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Teplota motora


Milošš

Recommended Posts

Po pár dnech provozu od návštěvy servisu mi to ukazuje asi takhle. Pokud je venku kolem nuly,nebo slabě mrzne, ručička ukazatele teploty se pohne až tak po 12km pak se drží kolem 80,ale často klesá pod 70. Jestli máte někdo ještě podobný problém,tak dejte vědět. V servisu jsem domluven,že to ještě budu sledovat a když tak se ozvu. Jsem docela zvědav až se ochladí a bude víc mrznout. Jinak auto topí v pohodě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Tak jezdím dva měsíce od první návštěvy v servisu s tímto problémem a teplota mi stále ukazuje, nebo spíš neukazuje. Další návštěva v servisu proběhla před svátky a zase žádná změna. Už mám nové čidlo teploty a nový termostat a žádný pokrok. Začalo už taky pořádně mrznout a výsledek je ,že ručička ukazatele se pohla až po 18 km :( dost blbý. Za měsíc jdu na garančku a pak končí záruka. Budu rád ,když někdo písnete,jak to ukazuje vám teď v zimě u benzíňáku. Díky zatím zdar :super

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Me to u THPcka vyjede ted kdyz je kolem nuly po cca 6 km poklidny plynuly jizdy na 2500ot/min voda na 90, olej za dalsich cca 5 km taky do prostred teplomeru (nejde moc poznat, kolik to je slupnu, stupnice neni linearni) coz je asi 100 stupnu. Z tehle hodnot se to prakticky nikdy nehne at tomu davam nebo ne...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nazdar,

Ja som tuto temu zacal uz hodne davno a za ten cas sa ani mne nic nezmenilo. Bol som na dvoch diagnostikach - robene pocas jazdy cca asi 2 x 10 km pri priblizne 2 -5 stupnoch vonkajsej teploty v rozmedzi 2 tyzdnov.

Vysledok - rucicka vzdy lietala od 50° do 70° a potom od 70° - 90° az kym sa po asi 9 km neustalila.

Ale po vycitani hodnot z diagnostiky sme prisli na zahadne veci - teplota motora sustavne a relativne dobre stupala a aj kolisala ale v minimalnej miere presne podla zatazenia motora, cize pri vytacani motora teplota stupa, pri volnobehu alebo pri brzdeni motorom zase klesa - uplne normalny jav.

Bolo mi povedane - teplotne cidlo, termostat su dobre. Tam by som chybu nehladal, ale chyba bude skor v tomto - hodnoty prenasane do budikov su filtrovane aby nedochadzalo prave k takymto skokom, ktore su v motore v zavislosti od zatazenia a toto filtrovanie je na 99 % nadstavene velmi zle pre tento motor.

Takyto isty problem bol aj na prvych 1.6 Vti - tam sa robila dodatocna rekalibracia budikov este v predserii aby sa takej chybe predislo.

Toto som zatial zistil, nieje to bohvie ako priejmne a ruzove pre nas, ale ak zistim nieco nove dam vediet.

Rovnako to stale stve aj mna a nechcem to nechat tak. Mozno by bolo dobre vyskusat vymenit budiky,ale myslim, ze na to ziadny servis nepristupi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

bezva,aspoň mám zas další poznatky. V servisu jsem se jich ptal ,jestli to ještě nemůže dělat budík na palubce a hned mi řekli,že určitě ne. Myslím ,že sem jim to měnit nebude chtít. Tahle závada se špatně hledá,hlavně,že auto aspoň pěkně topí. Ještě pak jedině zkusit jiný servis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jo ,přesně tak,chce to zkusit i jiný servis. Záruku si bohužel všude představují jinak. Nějaké zkušenosti už mám. Po roce jsem měl orezlé podvozkové části- v jednom servisu mi řekli,že je to dnes běžné u všech aut a že je to jen vzhledová vada a v druhém servisu to hned ošetřili atd. Se servisem kam teď jezdím jsem spokojen,jen to mám dál,ale když nebudou vedět a závada se neodstraní,mrknu i jinam a třeba zas tak daleko od bydliště. můžou mít jinde i šikovnějšího autoelektrikáře a z většíma zkušenostma. nevím ,jestli si třeba navzájem vyměňujou zkušenosti když nevědí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 3 týdny později...

zatím žádná změna, ba naopak je to ještě horší. Venku udeřili silné mrazy a tak ukazatel prakticky neukazuje :nevim ,už se mi parkrát stalo,že se ručička nepohla ani po 25 km. Zítra jedu na garančku,ale asi tam stejně na nic nepříjdou. Zajímavé je to,že občas to ukáže normálně a postupně jako dřív a jak to má být,tzn. ukazatel po pár km začne pomalu stoupat až k 90 tam se pak drží s menšími výkyvy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To co ted napíšu, nemá moc společnáho s Tvým problémem, ale jde taky o teplotu motoru. Začátkem ledna jsem byl naší 207 (1,4 VTI) v Itálii na lyžích. Auto se ohřívá ,,normálně\" tzn. že ručička nejde přez 90 ke kterým se dostane tak po 5 - 10 minutách klidný jízdy. Ale co mě zaujalo, když byla na dálnici nuda, tak jsem sledoval budíky :), a zjistil jsem, že když jsme jeli konstantně 130 - 150 tak byla teplota pořád 90 a řučička se ani nehla, ale když jsme jeli do většího kopce, tak jsem přidal plyn, abychom jeli pořád stejně rychle, a po přidání plynu ručička takřka okamžitě doslova spadla k 80 a po chvilce zase vystoupala k 90. Propad ručičky byl přímo úměrný sešlápnutí plynu, schválně jsem to ještě párkrát vyzkoušel a chovalo se to stejně. Například 80 km za hodinu - voda 90st, podřazení na 4 plyn na podlahu, otáčky někam kousek za 5000 pak 5 a opět podlaha a zrychlení na 150 km/h. běhěm tohodle procesu šla ručička na skoro 70st a pak se plynule vrátila k 90, který nikdy nepřekročila. Chová se vám auto taky takhle?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jo, je to podobné,občas to spadne i po delší jízdě na 70 a pak se to zas pomalu zvedá k 90,ale tu hranici nepřekročí. Odborníci tvrdí,že tyhle termostaty jsou řízeny počítačem a proto dochází občas k poklesu teploty. Má to příznivý vliv na spotřebu atd. ale ty staré klasické prý fungovali v něčem líp.

Já mám po dnešku přehrán program v počítači a tak budu teplotu sledovat jestli se to zlepší. Cesta dnes ze servisu ok,ale to bylo auto řádně ohřátý. Jde mi hlavně o to proč to neukazuje studený ani po 20km, na ty občasné odchylky v ukazateli jsem si zvykl

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Problém s teplotou prozatím zdárně vyřešen. Po přehrání nové verze programu v pc. vše ok. a ručička teploměru ukazuje jak má,takže zatím plná spokojenost,ale ,že to trvalo než se závada odstranila. :-) jinak mi za měsíc končí záruka a už to nebude v rámci garance, snad 207 bude sloužit bez poruch

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 6 let později...
V 21. 10. 2009 at 21:33, Milošš napsal:

Cavte.

Chcem sa vas opytat aku mate pribliznu teplotu motora.

V poslednom tyzdni sa mi zacina javit problem - motor nedokazem zohriat na 90° ani po 50 kilometroch v meste a mimo mesta (max na 80°).

Teplota motora mi kolise od 50° do 70° a po dlllhom cakani a splhani sa na 80° spadne znova na slabych 70°. A znova sa to opakuje.

Mam podozrenie na vadny termostat, ale niesom si isty. Nemate niekto podobnu skusenost.

Inak motor 1,4i 55 kw.

Dakujem

...a prišiel niekto nato v čom je vlastne  problem ? Ď

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 2 měsíce později...
V 23. 10. 2009 at 11:23, hnusoba napsal:

Áno.

Dobry den. Z diskuze mi vyplynulo,ze delate v peugeot servise. Chtel bych se zeptat na termostat u motoru 1.4 8V 54kw. Koukal sem ze ma v sobe nejake cidlo. Mohl by jste mi rict k cemu to cidlo presne je urcene?  A co presne ma ovladat. Je mozne ze ovlada spinani sahary?  Dekuji za odpoved.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 rok později...

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...