Maxiikk Odesláno 17. říjen 2009 Sdílet Odesláno 17. říjen 2009 Zdravíčko pežoťáci : o) Chtěl bych se zeptat ohledně autobaterie, mám 206 1.4 r.v. 98/99 kupovaný před rokem od prvního majitele .. teď si nevzpomínám jestli mi říkal že kupoval druhou baterii nebo je tam originální co tam bylo hned na začátku , ale nejspíš už tam bude druhá .. a asi klekla už taky:( nastartovat nejde, autonabíječkou už taky nejde oživit .. takže znamená to nová koupě baterky ?? se svíčkama to asi nemá nic společného .. A ještě bych se chtěl zeptat na rozměry autobaterií, moc tomu nerozumím, je nějaká standardní velikost baterky ? Abych nekoupil baterku a ta se mi nevlezla do plastové přihrádky .. nebo musím koukat i na rozměry autobaterií ? a můžete doporučit nějakou baterku s kterou máte dobré zkušenosti ? Co jsem se zatím tak zběžně díval tak v Tescu je Varta 55aH za 1600,- , pak v jednom obchodě nějaká noname za 1430,- a boschka za 2000,- (55aH) .. jezdím do práce na krátké vzdálenosti takže věřím že tím baterka hodně trpí díky moc!! [upravil dne 17/10/09 Maxiikk] [upravil dne 17/10/09 Maxiikk] [upravil dne 17/10/09 Maxiikk] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 17. říjen 2009 Sdílet Odesláno 17. říjen 2009 Baterii kupuj podle velikosti - rozměrů té stávající. Na ampérhodinách až tak nezáleží, motor 1,4 benzín chytne na cokoli. Z toho co píšeš, bych bral tu Vartu za 1600. Tak ještě jednou zkontroluj metrem, jestli tam vejde a kup ji. Taky si zkontroluj umístění pólů - existují i \"levé\" provedení, to tam blbě pasuje. Baterka netrpí krátkými jízdami, ale dlouhým neježděním. Pokud jezdíš denně, tak je celkem v pohodě. Po nastartování zkontroluj dobíjení - jednoduše voltmetrem na baterce při nastartovaném motoru, i se světly a případně vyhříváním zadního skla musí být asi 14,5 V. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
peugeot09 Odesláno 17. říjen 2009 Sdílet Odesláno 17. říjen 2009 S tím, že na Ampérhodinách nezáleží souhlasím! Mám ve svém autě 44Ah baterii Varta Blue a auto vždy startuje ihned. Tuhle tam mám: http://www.pneuconex.cz/katalog-zbozi/autobaterie/varta/produkt/autobaterie-varta-blue-dynamic-12v-44ah Kup ji, nebudeš litovat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
The_DoctoR Odesláno 25. listopad 2009 Sdílet Odesláno 25. listopad 2009 Mám také problém s autobaterií, kupoval jsem novou autobaterii, protože ta stará byla v háji (myslel jsem si, že byla v háji, protože po dvou dnech, kdy auto stálo nešlo nastartovat, musel jsem přes kabely, druhý den opět to samé, byla tam 48ka). Kupoval jsem si novou autobaterii o dost silnější než ta, která tam byla - Varta Blue Dynamic 60Ah, samoúdržbová, s autem jezdím tak každý druhý den. Dnes jsme byli mít auto, leštili ho na zahradě a přitom nám asi cca. 3 hodiny hrálo rádio (pioneer, tak na 70% výkonu, repro máme v GTIčku základní) při vypnutém motoru. Pak jsme chtěli odjet, ale nešlo nastartovat, vůbec, ani se to nechytlo, jen to cvakalo, po chvíli už přestalo hrát i rádio a když jsem zkusil zapnout světla, tak se rádio zaseklo. Kde může být problém? Tím, že jsem hrál tak dlouho bez zapnutého motoru, nebo je něco špatně v regulaci baterie? Nebo dokonce nová baterie v háji? To ale asi vylučuji, protože baterie je fakt hodně kvalitní. Rozjel jsem to na lano a autobaterii dobil, tak nevím, zda je baterku v háji, nebo je v háji něco jinýho.. Děkuju všem za reakce. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JuloI Odesláno 1. prosinec 2009 Sdílet Odesláno 1. prosinec 2009 jednoducho sa tym radiom vybila... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
winco Odesláno 1. prosinec 2009 Sdílet Odesláno 1. prosinec 2009 Původně zaslal: The_DoctoR Mám také problém s autobaterií, kupoval jsem novou autobaterii, protože ta stará byla v háji (myslel jsem si, že byla v háji, protože po dvou dnech, kdy auto stálo nešlo nastartovat, musel jsem přes kabely, druhý den opět to samé, byla tam 48ka). Kupoval jsem si novou autobaterii o dost silnější než ta, která tam byla - Varta Blue Dynamic 60Ah, samoúdržbová, s autem jezdím tak každý druhý den. Dnes jsme byli mít auto, leštili ho na zahradě a přitom nám asi cca. 3 hodiny hrálo rádio (pioneer, tak na 70% výkonu, repro máme v GTIčku základní) při vypnutém motoru. Pak jsme chtěli odjet, ale nešlo nastartovat, vůbec, ani se to nechytlo, jen to cvakalo, po chvíli už přestalo hrát i rádio a když jsem zkusil zapnout světla, tak se rádio zaseklo. Kde může být problém? Tím, že jsem hrál tak dlouho bez zapnutého motoru, nebo je něco špatně v regulaci baterie? Nebo dokonce nová baterie v háji? To ale asi vylučuji, protože baterie je fakt hodně kvalitní. Rozjel jsem to na lano a autobaterii dobil, tak nevím, zda je baterku v háji, nebo je v háji něco jinýho.. Děkuju všem za reakce. ked si mal 3 hodiny pustene radio a ked si chcel naštartovať tak len cvakalo to znamena že materka v haji:D dať na nabijačku poriadne dobiť a baterka bude zase ako nova a nabuduce neskušať mať pustene radio 3 hodiny bez naštartovaneho motora:D inu radu ti nemožem dať Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kobra Odesláno 1. prosinec 2009 Sdílet Odesláno 1. prosinec 2009 To že na na kapacitě baterie nezáleží mi připadne stejně nepochopitelný jako říct , že objem motoru nahradíš číkoliv Samozdřejmě při dnešní době, kdy se svítí, topí, rozmrazuje , poslouchá rádio, živí navigace, ........... na kapacitě záleží. No name nemusí být šatné , pokud je jeho cena 1/2 originálu a značky. Baterii doporučuji koupit maximální, tzn. podle velikosti v autě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pastorek Odesláno 1. prosinec 2009 Sdílet Odesláno 1. prosinec 2009 Obávam sa že ideál je niekde medzi tým čo tvrdí P607Olda a tým čo tvrdí kobra. Áno na kapacite až tak nezáleží ak je v poriadku nabíjanie a pravidelne sa s autom jazdí. Zároveň ale na kapacite záleží ak je menej výkonný alternátor alebo ak sú \"nadštandartne\" používané spotrebiče. Napríklad to rádio. Osobne radšej volím väčšiu kapacitu. Pri obmedzenom priestore na baterku je vhodnejšou voľbou kvalitnejšia značková lebo často má väčšiu kapacitu pri rovnakých rozmeroch. Pri naftových motoroch je zaujímavý údaj i maximálny štartovací prúd ktorý je zase pri tých značkových lepší ako pri no name. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 2. prosinec 2009 Sdílet Odesláno 2. prosinec 2009 No, nechci jít do nějakého sporu, ale uvádět jako argument, že \"baterie živí navigaci\", to je buď překlep, anebo nějaká neznalost. Samozřejmě že živí, ale spotřeba je zanedbatelná. Pastorek má ve všem pravdu, nebudu to psát znovu. Ale jinak trvám na tom, že baterie slouží jen pro nastartování, pak už všechno musí uživit alternátor. A pokud se budeme bavit o hraní autorádia bez nastartovaného motoru, jednak je to vyjímečné, a jednak každý údaj je relativní - 3 hodiny je dost, anebo 4 hodiny málo? Odběr rádia je asi 1 A, takže baterie bude hrát např. 10 hodin a pak ještě klidně nastartuje. [upravil dne 2.12.2009 P607Olda] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 2. prosinec 2009 Sdílet Odesláno 2. prosinec 2009 Původně zaslal: The_DoctoR Kupoval jsem si novou autobaterii o dost silnější než ta, která tam byla - Varta Blue Dynamic 60Ah, samoúdržbová, s autem jezdím tak každý druhý den. Dnes jsme byli mít auto, leštili ho na zahradě a přitom nám asi cca. 3 hodiny hrálo rádio (pioneer, tak na 70% výkonu, repro máme v GTIčku základní) při vypnutém motoru. Pak jsme chtěli odjet, ale nešlo nastartovat,... Tento příspěvek (podle mne) potvrzuje, že na jmenovité kapacitě nezáleží. Uvedená baterka 60 Ah je zřejmě dostatečná, a stejně došlo k vybití baterie. Že by rádio mělo odběr 20 A, takže po 3 hodinách vybilo baterku? Spíš si myslím, že DoctoR má špatné dobíjení a baterka nebyla plně nabitá. Anebo nehrát tak dlouho bez nastartovaného motoru. Zda je to 3 hodiny, nebo jen 2 1/4 hodiny, to už není tak podstatné. Obvykle radím, koupit největší baterku, jaká tam vejde. Je divné, proč to u benzínových motorů nedělá už výrobce, naopak, dává tam menší. [upravil dne 2.12.2009 P607Olda] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mindwipe Odesláno 2. prosinec 2009 Sdílet Odesláno 2. prosinec 2009 ked sa tam da prilis velka, nie je potom nahodou problem s jej dobijanim, ze ju nestiha poriadne dobit? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 2. prosinec 2009 Sdílet Odesláno 2. prosinec 2009 Není problém. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
winco Odesláno 2. prosinec 2009 Sdílet Odesláno 2. prosinec 2009 akože neni v AMOSE ked som bol kupovať baterku tak mi povedali že do mojej 206 je dobre dať najvačšu 56Ah alebo 58Ah keru tam aj mám, že keby je vačša tak je moc zaťaženy alternator a to zviši spotrebu a časom može odpaliť aj alternátor, a ked chcem vačšiu ako tam možem dať tak že mám zohnať silnejši alternátor kery tam mám a potom možem aj väčšiu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 2. prosinec 2009 Sdílet Odesláno 2. prosinec 2009 Povedali... Počkaj, pohľadám, čo som o tom písal prv. [upravil dne 2.12.2009 P607Olda] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
P607Olda Odesláno 2. prosinec 2009 Sdílet Odesláno 2. prosinec 2009 Prečítaj si, čo som písal (XM_Olda) tu: http://www.citroeny.cz/forum1/viewtopic.php?f=101&t=153 Je tam i odpoveď na Tvoju otázku: Ne. Nic se nestane. Alternátor do jakékoli vybité baterky dává \"co to jde\", tedy kolik má na štítku uvedeno, např. 70 A. Větší baterka nevadí - při startování dá dýl energii a pak se bude dýl nabíjet (což za jízdy nepoznáš). Vrtalo mi to hlavou v opačné situaci: Baterka byla u sportovních benzínových aut např. 45 Ah (aby nebyla těžká, starty v mrazu nebyly požadovány). Po montáži přídavných světlometů se montovaly zesílené alternátory - a nikdo neřešil to, že baterka po startu dostane větší nabíjecí proud. Zřejmě to opravdu nevadí, protože jsem nikde neslyšel, že by to něčemu vadilo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
winco Odesláno 2. prosinec 2009 Sdílet Odesláno 2. prosinec 2009 jj dakujem za odpoved....takže to znamena že ked kupim trebars 90Ah baterku do mojho peugeotu (to je len ako priklad neplanujem kupovať) tak to envadi aj ked všetci odporučaju tak 50Ah??? nezničim ani alternator ani baterka sa mi časom nezniči lebo sa nestiha dobijať aleternátorom?? to su otazky len či som to spravne pochopil Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pastorek Odesláno 2. prosinec 2009 Sdílet Odesláno 2. prosinec 2009 Původně zaslal: winco jj dakujem za odpoved....takže to znamena že ked kupim trebars 90Ah baterku do mojho peugeotu (to je len ako priklad neplanujem kupovať) tak to envadi aj ked všetci odporučaju tak 50Ah??? nezničim ani alternator ani baterka sa mi časom nezniči lebo sa nestiha dobijať aleternátorom?? to su otazky len či som to spravne pochopil \"odporúčané\" má iné kritéria ako \"technicky možné\". Odporúčaná baterka môže byť 50 Ah z dôvodu že kapacitne i prúdovo postačuje na normálnu prevádzku. Technicky možné je nainštalovať i 175 Ah ale je to zbytočné. Veľká hmotnosť a kapacita niekoľko krát prevyšuje potrebu. Alternátoru je úplne fuk akú tam dáš baterku. Napríklad: 50 A Zásobuje energiou spotrebiče 20 ampérami a ak je baterka vybitá tak 30 ampérami ju dobíja. Pri štarte spotrebuješ z baterky napríklad 5 Ah. Alternátoru je jedno či tých 5 Ah \"natlačí\" do 50 Ah baterky alebo do 175 Ah. Vždy dá tych zvyšných 30 A na nabíjanie. Určite väčšia baterka nič nepoškodí. Pri detainom skúmaní zistíš že jediné čo ovplyvní tak to je hmotnosť vozidla a tým i spotreba. Rádovo je to menej ako podhustená pneumatika. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
The_DoctoR Odesláno 3. prosinec 2009 Sdílet Odesláno 3. prosinec 2009 Skvělé, tak nové zjištění. Jdu do auta, otvírám centrál a nic, musim otevřít klíčkem. Dám klíče do zapalování, otáčim jak chci a ani v jedné poloze nic nenaběhne, žádné kontrolky nic, el. příslušenství žádné nefunguje. Mění se tím situace nebo je to stále v baterce? :-/ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lukáš.t Odesláno 3. prosinec 2009 Sdílet Odesláno 3. prosinec 2009 novou baterku Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
The_DoctoR Odesláno 3. prosinec 2009 Sdílet Odesláno 3. prosinec 2009 hm, takže ji jdu zejtra reklamovat, daj mi hned novou? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.