Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

rychlé blikání blinkrů


kutil1

Recommended Posts

U vozu P 407 SW 1997 100 KW benzin mi v rychlé frekvenci blikají levé i pravé blinkry. Když pustím výstražná světla, tak je frekvence nižší a v pořádku. Všechny žárovky svítí. Po nastartování vozu se objeví hláška Direction indikator faulty a objeví se na chvíli znak žárovky na přístrojovce.

Závada začala před 3 dny při nacouvání s přívěsem do vody s lodí, ale měl jsem elektriku odpojenu.

Vypojil jsem i znovu zapojil akumulátor, ale závada je stejná.

Poradíte?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tento problém jsem měl po prvním připojení vleku po montáži tažného. Jel jsem do servisu a tam elektrikář hledal co to dělá. V zásuvce je mikrospínač. Ten podle mého názoru přes BSI odpojuje zadní mlhovku a říká že je připojený vlek kvůli zátěži na blinkrech. Tak jsem se mu do toho vložil a řekl jsem mu svou teorii. Zjistili jsme, že na mikroswitch nejde kostra, která tam je přivedena tenkým kablíkem, a ten nebyl průchodný. Navrhl jsem mu, aby ji připojil na kostru, která jde na kontakty zásuvky. Připájel to tam a dosud to chodí bez problému. Je možné také, že může váznout ten mikroswitch.

[upravil dne 20/9/12 15:04 od HonzaZ]

[upravil dne 20/9/12 15:08 od HonzaZ]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Svítí všechno na autí, i po připojení vozíku svíti vozík a vše co má?

V moderním autě stačí malý přechodový odpor, který by svitu žárovky vůbec nevadil (žárovka svítí).

Prostě na větvi k žárovce je větší či menší odběr a auto si myslí, že je některá z žárovek faulty.

Prošel bych všechny žárovky a koukl na kontakty. Nejdřív bych se však podíval na konektor u tažného

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové, děkuji za Vaši reakci. Když to čtu, tak ještě musím doplnit, že když dávám vozík do vody, tak sundávám zadní světla světla přívěsu a odpojuji je kabelem ze zásuvky u zadních světel přívěsu, ale zásuvka mezi autem a přívěsem je stále připojena. Takto to dělám celou sezonu a závada rychlého blikání se objevila poprvé a to, když jsem vyjel z vody - zadní světla pryč z přívěsu, ale tentokrát jsem poprvé v tomto dal směrovku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ne nebyla mokrá, asi jsem to špatně napsal.

Přívěs má kabel se dvěma koncovkami - jedna do auta u závesu a druhá koncovka do rampy světel vzadu na přívěsu.

Zásuvka u auta nebyla mokrá, protože byla nad vodou. Zadní část přívěsu byla pod vodou, ale nebyla tam v tom okamžiku rampa se světly. Rampa byla mimo, odpojená a zadní koncovka kabelu k té rampě také zvednuta nad vodou.

Koncovka kabelu u závěsu na autě byla stále zapojená, ale nebyl žádný odběr, protože byla rampa se světly pryč. A v takovém zapojení jsem vyjel z vody a popojel a dal blinkr. Závada rychlého blikání se projevila poprvé po vyjetí z vody i potom, co jsem namontoval zpět zadní rampu se světly na přívěs. Rychle to tedy bliká jak s přívěsem, tak bez přívěsu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Problém by mohol byť teda v tom, že mikrospínač v zásuvke informoval riadiacu jednotku, že dodatočná záťaž je pripojená, ale svetlá tam fakticky neboli. V každom prípade sa to ale malo vrátiť do normálu, asi už len diagnostika. Skontroluj ešte ten mikrospínač v zásuvke či funguje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Honzo, měl jsi pravdu s tím mikrospínačem v zásuvce. Předchozí majitel tu zásuvku v minulosti asi nacouváním naboural z pravé strany a levá strana zásuvky se napíchla na šroub, kterým je upevněn hák s koulí. Napíchlo se to přesně v místě, kde je mikrospínač a ten se rozmačkal. Pak jenom srovnal plech, na kterém je přišroubovaná zásuvka a mikrospínač blbnul. Odvrtal jsem tři šrouby, co drží zásuvku, odpojil kabely od spínače, zaizoloval a spínač vyjmul a provizorně smontoval zpět zásuvku. Blinkry teď běží v pořádku.

Ale mám další dotazy:

- Ten mikrospínač má 3 pozice - dolní s bílým drátkem, prostřední s hnědým. Pak má horní pozici a na té byl konektor s modrým vodičem jen 1 cm dlouhým, který dál vůbec nevede do svazku. Musí tam být a kam byl měl vést?

- Bude na závadu, když zapojím přívěs do zásuvky s odpojeným mikrospínačem, než seženu novou zásuvku se spínačem?

- Ta zásuvka s mikrospínačem musí být originál Peugeot, nebo se tam hodí z jiných aut?

Jinak díky také všem, co reagovali na můj problém.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vydrž, zkusím se o víkendu podívat do zásuvky. Jestli je to origo svazek, tak si matně vzpomínám, když jsme to řešili, tak hnědý vodič byla kostra. Není náhodou, pokud je to origo ,na těch kablíkách číslo? Mělo by se shodovat s tím jak je ve schematu. Nejlépe by bylo kablíky proměřit až na nejbližší konektory. Nedá se poznat z krytu toho mikrospínače jak jsou zapojené vývody? S tím zapojením přívěsu ti nedokážu odpovědět. Nevím jak se to bude chovat. Myslím, že BSI hlídá odběr. V tom případě by to mohlo být bez problému, protože předpokládám, že v případě, že je menší odběr proudu tak to nahlásí chybu a blikají rychleji. Ovšem nevím jak se to chová v případě vyššího odběru. Vyzkoušej a uvidíš. V nejhorším případě to vyhodí chybu. Co se týká zásuvky, zatím jsem to neřešil. Je možné, že se nechá použít i jiná se spínačem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Honzo, dík za reakci.

Do spínače vidím, protože je rozbitý. Jeví se mi spíše jako přepínač. Je tam nůž (je na něm vodič ze spodního konektoru - bílý, napsáno na spínači číslo 1 a písm. C). Ten nůž přepíná mezi dvěma kontakty. (1 kontakt - je na něm vodič ze středního konektoru - hnědý, napsáno na spínači číslo 4, písm. NO. 2. kontakt je na něm vodič ze horního konektoru - modrý ustřižený, nikam nevede, napsáno na spínači číslo 2, písm. NC)

Páčka je pryč, tak nevidím, jak to funguje - konkrétně, když je zapojena zásuvka, zda páčkou dojde ke spojení nože s kontaktem pro konektor prostřední, nebo horní.

Když se dívám do tvého schématu, vidím, že tam jde kostra, jeden kabel do označení BSR1 a další do BS II.

Nyní mi jde o toto:

- Když se zastrčí zásuvka - co se spojí za vodiče na tvém schématu, které jsou označeny : X909O, 7508, M200C, a když se odpojí zásuvka, jaké vodiče se spojí ? (je to zřejmě přepínač, nikoliv jen spínač) .

- Kde najdu ve voze BSR1 a BS II, co musím demontovat a jak, abych se k tomu dostal a zjistil, jaká barva vidiče mi jde do BSR 1 a jaká barva do BS II.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teď jak jsi popsal ten spínač, tak úplně jasné, jak je to zapojeno. Přesně to souhlasí se schematem. Bílý s písmenem C je vodič 7508, hnědý NO je X909D a modrý NC je M200C a to je kostra. Jak to spíná to ti musím teprve zjistit měřením. BSI je vlevo v přístrojovce, jsou na ní pojistky. BSR1 je rozvodná skříňka pro přívěs. Je umístěna v levé kapse v kufru s rozvodnou jednotkou zavazadlového prostoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...